Mulla on talo tällaisella töyräällä, eli alarinteessä jonne ajettu maata ja talo sen maatöyräksen päällä. Kivilaattapihaa on reilusti. Seinustalla maatöyräs jyrkkenee n. 2.5m talosta todella jyrkästi. Haluaisin tuonne seinustalle kuitenkin kivilaattapihaa. Miten siis rinteen tukeminen?
Itse olen ajatellut kantaa paljon kiviä rinteeseen, jotka asetan saostusharson päälle tukemaan maata. Onko hyvä konsti?
No entäs onnistuuko tuohon rinteeseen laittaa kivikon keskelle istutuksia? Vai onko laattojen laittaminen rinteen päälle toivotonta, koska ne liikkuvat ja valuvat loppupeleissä rotkoon?
Rinteen tukeminen sortumisen estämiseksi?
3
8254
Vastaukset
- Riski emäntä
20 vuotta sitten rakennutin kesämökin korkealle hiekkakasalle aika jyrkkään rinteeseen. Kun näytti siltä, että mökin vierustalta joka sateella lähti hiekkaa valumaan alaspäin, niin keräsin tolkuttoman määrän luonnonkiviä ja pistin betonimyllyn käyntiin. Laitoin rinteeseen rautaverkon ja sen päälle kippasin sementtiä ja painelin luonnonkiviä. Hiekan valuminen loppui siihen. Työtähän siinä oli, mutta hintaa hommalle ei tullut juuri minkään verran. Kiviä kun sillä perukalla on vaikka muillekin asti.
Kivet ovat paikallaan vielä nyt 20 vuotta myöhemmin ja vain muutama kivi on irronnut kolostaan. Minulle tämmöinen ratkaisu oli ihan hyvä.- Kivimiezzzzzzz
kivien paino siis riitti pitämään sen perkeleellisen maamassan paikallaan. Siihen aikaan ei ollut suodatinkangastakaan olemassa. Se betoni ja verkko siinä tuskin mitään merkkaa, vaan se massa. kiitos vastauksestasi:)
- Mies 75
Itse käytin allaolevan firman palveluita, kun piti tehdä tukimuuri rinteeseen.
On toiminut hyvin. Oli helppo ja nopea tapa tehdä muuri ja on muuten ikuinen...
www.kymengranite.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 244402
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333503Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka543394Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu203328Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232920Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod282670Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1162350Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint122341MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142165Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S331774