Mulla on talo tällaisella töyräällä, eli alarinteessä jonne ajettu maata ja talo sen maatöyräksen päällä. Kivilaattapihaa on reilusti. Seinustalla maatöyräs jyrkkenee n. 2.5m talosta todella jyrkästi. Haluaisin tuonne seinustalle kuitenkin kivilaattapihaa. Miten siis rinteen tukeminen?
Itse olen ajatellut kantaa paljon kiviä rinteeseen, jotka asetan saostusharson päälle tukemaan maata. Onko hyvä konsti?
No entäs onnistuuko tuohon rinteeseen laittaa kivikon keskelle istutuksia? Vai onko laattojen laittaminen rinteen päälle toivotonta, koska ne liikkuvat ja valuvat loppupeleissä rotkoon?
Rinteen tukeminen sortumisen estämiseksi?
3
8267
Vastaukset
- Riski emäntä
20 vuotta sitten rakennutin kesämökin korkealle hiekkakasalle aika jyrkkään rinteeseen. Kun näytti siltä, että mökin vierustalta joka sateella lähti hiekkaa valumaan alaspäin, niin keräsin tolkuttoman määrän luonnonkiviä ja pistin betonimyllyn käyntiin. Laitoin rinteeseen rautaverkon ja sen päälle kippasin sementtiä ja painelin luonnonkiviä. Hiekan valuminen loppui siihen. Työtähän siinä oli, mutta hintaa hommalle ei tullut juuri minkään verran. Kiviä kun sillä perukalla on vaikka muillekin asti.
Kivet ovat paikallaan vielä nyt 20 vuotta myöhemmin ja vain muutama kivi on irronnut kolostaan. Minulle tämmöinen ratkaisu oli ihan hyvä.- Kivimiezzzzzzz
kivien paino siis riitti pitämään sen perkeleellisen maamassan paikallaan. Siihen aikaan ei ollut suodatinkangastakaan olemassa. Se betoni ja verkko siinä tuskin mitään merkkaa, vaan se massa. kiitos vastauksestasi:)
- Mies 75
Itse käytin allaolevan firman palveluita, kun piti tehdä tukimuuri rinteeseen.
On toiminut hyvin. Oli helppo ja nopea tapa tehdä muuri ja on muuten ikuinen...
www.kymengranite.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 814452
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1164132BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1693151Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582557Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main212466Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672417- 1612380
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome562239Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422117- 522032