Raamattua on varmaan moni lukenut ja siihen jopa varmaan kehotetaan joissain Siioneissa. Luontevaa, koska eihän kukaan voi estää kenenkään lukemisia.
Kysymys onkin seuraava. Onko kehotettu keskustelemaan ja pohtimaan Raamatun sanoja. Erityisesti onko kehotettu kootusti edellä mainittuun? Ei varmasti!
Sellainenhan johtaa väistämättä ymmärtämään, että valitettavan monet SRK:n "opeista" poikkeaa Raamatusta tai niille ei löydy pohjaa lainkaan Raamatusta. Edelleen käy ilmi, että monet SRK:n (puhujaveljien) synniksi määrittämistä asioista eivät sitä olekaan.
Tätä ei haluta, joten kokoontuminen ilman "valvojaa" lukemaan Raamattua ja keskustelemaan siitä ei ole sallittua. Valitettavaa, mutta näin on.
Kiellettiinkö Raamatun luku
9
173
Vastaukset
Heillä oli vl-pappi peräänkatsojana. Jokainen tiesi, että todellinen hoitokokousten syy oli juuri Raamatun tutkistelu. Virhe vaan oli siinä kun aloite lähti ruohonjuuritasolta, eikä siitä informoitu paikallista ry:tä, puhumattakaan SRK:ta.
Kaikesta näkee, kuinka vilpilliseksi SRK, kokee sanomansa.- niin että
astuttiin isomman varpaille? Vai tapahtuiko siellä jotakin pahempaa kuten opillisin näkemyksen eroja? Ei tiedä kun ei ole saanut tietoja tapauksesta mutta oudolta kuulostaa kun on vielä puhuja mies mukana kuvioissa ja silti katsottiin eriseuraksi... kyllähän sitä pitäisi tutkistella ja puhua niistä asioista ihan vapaasti...
Mielenkiintoista! - gygygyh
vaikuttaa espoossa, eikä ilmeisestikään ole Oulun oikeaoppisten mielestä riittävän jämäkkä johtamaan keskustelua oikeille urille ja ehkäisemään väärät kysymykset. On oleellista nähdä tämä pointti, koska kyllä seuroissa välillä kehotetaan tutkiskelemaan Raamattua. Mutta tutkiskelemaan yksin, ei porukassa. Eikä varsinkaan kehoiteta keskustelemaan asiasta...
- mukaan
suunnilleen joka Päivämiehessä kehotetaan lukemaan Raamattua. Samoin seurapuheissa kehotetaan lukemaan Raamattua. Esim. Aimo Hautamäen saarna Jämsässä, jotenkin näin: "...kun lähdemme kotiin, niin luetaanpa jokainen yksi Raamatun kirja..."
- Silloin hoidettu vl
Kuten tunnettua, Espoossa olki tarkoitus että aikuiset vähän vanhemmat uskovaiset olisivat kokoontuneet yhdessä vapaamuotoisesti tutkistelemaan juamlan sanaa ja perehtymään opillisiin asioihin. Kun heillä ei lapsuudessan ollut SRK:n raamattuluokkaa. tarkoitus oli käydä Raamattua keskeisiltä kristinopin kannalta keskeisilät olsin läpi keskustellen.
Minun näkemyksen mukaan SRK:ssa ja myös täällä meidän ry:llä alettiin huolestua kahdesta syystä:
- halusimme lukea ja keskustella yhdessä, ei vaan itse kukin erikseen kotonaan
- halusimme keskustella vapaamuotoisesti, ettei olisi vain sitä perinteistä seuroissa istumista, joka sekin on tärkeää uskonelämälle. Me halusimme vapaamuotoisempaa seurojen rinnalle, että saisi kysellä ja pähkäillä ääneen toisten kanssa.
Joillekkin nämä ajatuksemme olivat punainen vaate. Ikään kuin yhteisiä tapaamisia ja keskusteluja pitäisi kontrolloida. Nykysin ei tällä lailla enää ajatellakkaan. - todettiin...
Silloin hoidettu vl kirjoitti:
Kuten tunnettua, Espoossa olki tarkoitus että aikuiset vähän vanhemmat uskovaiset olisivat kokoontuneet yhdessä vapaamuotoisesti tutkistelemaan juamlan sanaa ja perehtymään opillisiin asioihin. Kun heillä ei lapsuudessan ollut SRK:n raamattuluokkaa. tarkoitus oli käydä Raamattua keskeisiltä kristinopin kannalta keskeisilät olsin läpi keskustellen.
Minun näkemyksen mukaan SRK:ssa ja myös täällä meidän ry:llä alettiin huolestua kahdesta syystä:
- halusimme lukea ja keskustella yhdessä, ei vaan itse kukin erikseen kotonaan
- halusimme keskustella vapaamuotoisesti, ettei olisi vain sitä perinteistä seuroissa istumista, joka sekin on tärkeää uskonelämälle. Me halusimme vapaamuotoisempaa seurojen rinnalle, että saisi kysellä ja pähkäillä ääneen toisten kanssa.
Joillekkin nämä ajatuksemme olivat punainen vaate. Ikään kuin yhteisiä tapaamisia ja keskusteluja pitäisi kontrolloida. Nykysin ei tällä lailla enää ajatellakkaan.Juuri tuosta oli kyse.
Tuollainen olisi johtanut väistämättä "vääriin kysymyksiin" srk:n linjauksista ja Raamatun tulkinnoista. Niiden harhaoppisuus ja jopa suoranainen Raamatun sanojen vääristely paljastuisi. Oulun mafia menettäisi valtansa.
Vaarallista ja siis kiellettävää!!! - veli.vapaa
todettiin... kirjoitti:
Juuri tuosta oli kyse.
Tuollainen olisi johtanut väistämättä "vääriin kysymyksiin" srk:n linjauksista ja Raamatun tulkinnoista. Niiden harhaoppisuus ja jopa suoranainen Raamatun sanojen vääristely paljastuisi. Oulun mafia menettäisi valtansa.
Vaarallista ja siis kiellettävää!!!pitää ehdottomasti tutkia jatkuvasti, koska se on pelastumisen ehto. Jeesus itse sanoi:
Joh. 12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Eli jos ihminen ei tunne totuuden sanaa, ei ole siitä kiinnostunut ja katsoo sen ylen tutkimatta sitä, niin sen sanan mukaan sinut tuomitaan.
Ei auta sanoa, etten minä tiennyt, koska se sana on otettava vastaan henkilökohtaisesti.
- Tämän on loputtava
Tämä Espoon hoitokokous hoidettiin "kaikessa hiljaisuudessa". Toisn kuin 1970-90-lukujen hoitokokoukset, joista kaikkialla Suomessa rauhanyhdistyksissä oli tieto, sitten kun se hommeli oli pyörimässä.
Hoitokokoukset koskettivat satoja tuhansia suomalaisia 1970-1990-luvulla.
Tuhansia lestadiolaisuskovaisia erotettiin uskonyhteydestä ja entisten ystävien kanssakäyminen heidän kanssaan kiellettiin. Erottamisen syytä ei useimmiten ollut lainkaan olemassa. Painostuksen kohteeksi joutuneelle uskovaiselle erottaminen tuli täytenä yllätyksenä ja järkytyksenä.
Monesti syyksi riitti esimerkiksi kirkossa käynti.
Kenelläkään uskoon jääneellä ei ollut lupa edes tervehtiä tai käydä kylässä erotetun luona. Sosiaalinen eristäminen koski jopa oman perheen jäseniä. Monivuotiset ystävyyssuhteet katkottiin. Elämän arjelta putosi pohja.
Kyseessä on ollut laajin Suomen ev.-lut. kirkon piirissä tapahtunut hengellinen väkivalta koko 1900-luvulla. Tämä vuosia kestänyt väkivallan ja painostuksen aika ihmisoikeusrikkomuksineen on yhä SRK:lla selvittämättä. Kirkkommekaan ei ole toistaiseksi siltä vaatinut selontekoa asiasta.- ellei......
srk:n (seurakunnan) Raamatun vastaisesta opillisesta valta-asemasta luovuta. srk:n linjauksest asiasta kuin asiasta ei voi eikä saa mennä Raamatun edelle. Nyt se menee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641056
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3421037- 61832
- 56731
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k98656Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49641- 26633
- 68620
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14618- 57600