Nyt on rv 29 menossa ja viikko sitten alkoi voimakas yläselkäkipu. Kyseessä lienee vanha vaiva joka nyt on taas vaivata. Kipu on niin voimakasta etten pysty nukkumaan kuin korkeintaan tunnin kerrallaan ja makuuasento on yhtä tuskaa. Nousin viimeyönä kolmen aikaan ylös vaikka olin puoli kahden maissa ottanut kaksi panadolia, mutta tuo kyseinen särkylääke ei auta yhtään. Istuin sitten sohvalla kaksi tuntia ja käveleskelin ympäri taloa. Kipu hieman helpottaa päivisin kun ei makoile ja on kokoajan vähän liikkeessä, mutta pitäähän minun saada nukuttuakin. Ilmeisesti pakko varata huomenna aika lääkärille, mutta mitähän se lääkäri tälle asialle voi? Onko jotain särkylääkettä mitä voisi ottaa? Sairaslomalle haluaisin kyllä jäädä, koska töistä ei tule mitään kun joudun yöt valvomaan. Mutta eipä kai se sairaslomakaan mitään auta. Onko kohtalotovereita? Onko selkäkipu hellittänyt vai tuleeko tästä nyt koko loppuraskauden kauhea vaiva. Hirveää kun ei saa nukuttua!
kova selkäkipu
2
1170
Vastaukset
- inhottavia
nuo selkävaivat.. mulla on alaselkäkipu vasemman jalan toimintahäiriöitä ja suunnatonta särkyä ollu 6 viikolta, nyt on 24 viikkoa.. väsyttää suunnattomasti välillä kun ei saa nukkua ja särkee ja sitten alkaa kiristää hermoja ihan hirveästi kun on niin avuton olo ja sitten rupeaa jo masentamaankin koko tilanne.. huoh.
sairasloma sinulla sen verran voisi auttaakin että jos saisit nukuttua edes joskus ja levättyä päivällä. Särkylääkkeistä itselleni on määrätty panacodia ja panadol fortea, mutta kun särky on oikein kova niin ei se auta kuin pikkuisen. Mut kyllähän se kannattaa lääkärissä käydä ja katsoa auttaisko sulle joku raskaana olevalle soveltuva kipulääke. Ja sit jos menee ihan sietämättömäksi niin sairaalassa sitten on seuraavia lääkkeitä joita ne siellä piikittää, ainakin minulla niin:(.
Mutta toisaalta jos vaan pystyt tekemään mitenkään jotain, niin tee; se säryissä oleminen yksin tai toisten lasten kanssa kotona ei ole mitenkään herkkua, minulle ainakin käy niin pahasti luonnon päälle kun on niin hyödytön välillä. Onneksi välillä on myös parempia päiviä ja pystyy tekemäänkin asioita!
Tsemppia sinulle ja jaksamista! Jospa se vielä hellittäis ennen kun vauva syntyy!:) - edellesessä raskaudessa
kans kova alaselkäkipu...olisiko kans ollu just jotain noita samoja viikkoja..
se kesti varmaan semmosen kk verran.. neuvolas ne meinas sillon et ku maha kasvoi niin selän asentoki muuttu, kipu meni sillä. kävin kyllä kivuista fysikaalises, ne yritti "opettaa" mua seisomaan oikein. sain tk:sta raskausajan tukivyös selälle, toimi kyllä mulla aika hyvinkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539