Hei kaikki syyskuun odottajat!!
Ihan vaan kuulumisa olisin kysellyt että mites teillä menee kun aika loppusuoralla aletaan jo olla? Itsellä viikkoja tällä hetkellä kasassa 31 3 ja hyvin on voitu! ainut että sokereita joudun hieman mittailemaan ja vauva on ainakin vielä perätilassa.
Onko teillä tietoa kumpi on tulossa? meillä veikattiin tyttöä ja hyllyt on kyllä mukavasti täyttyny vaaleanpunaisesta!
Kirjoitelkaahan kuulumisia ja oikein ihanaa loppuraskautta!
syyskuun odottajat
34
973
Vastaukset
- Laskettu 17.9
Täällä myös laskettuaika 17.9 ja rakenneultran perusteella tyttöä odotellaan. Viikkoja siis tosiaan 31 3 tänään.
Raskaus mennyt aivan ihanasti ja NOPEASTI! Juurihan vasta plussailin. :) Painoa tullut 12kg ja sf-mitta tällä hetkellä noin. 32cm, eli melkosen iso valas jo olen.
Töissä kuitenkin vielä (lähihoitaja..), äitiyslomaan kolmisen viikkoa.
Koko raskausaikana ei ole mitään vaivoja ilmennyt, nyt ainoastaan henkisesti alkaa olla jo raskasta. Väsyttää koko ajan ja pissalla käydään koko ajan... Mutta eipä voi valittaa, kun näin helppoa ollut. Vauvakin raivotarjonnassa. Toivotaan ettei kasva liian isoksi, että saisin synnyttää 'normaalisti'. :)
Ihanaa odotusta sinne ja muillekin syksyisille ! mulla vähän myöhemmin la aika 24,9 mut peräs tullaan. täälki tyttöö veikattu mut ei oo vielkä uskaltanu paljo vaaleenpunasta ostella. raskaus ajan diabetes todettiin ja nyt ultrassa ravaamista 2 viikon välein. vaikka paino ei ollu ees vaavil puoltatoista kiloo viel ja itel peräti 4 kiloo. supisteluja aika paljon mikä vähä huolestuttanu ku neljäs tulollaan ni voipi tulla aikasemmin. sais tulla viileempi ku toi turvotus vaivana ollu pitkään! hyvää odotusta kaikille...
- saraq09
Hei vaan kaikille odottajillle!
Laskettu aika 19 .09 ja joka päivä joku kysyy onko synnytys lähellä:-)
että on muhkea maha ja vaivoja riittää.
Sairaslomalla oon äitiyslomaan asti kun ei pysty liikkumaan kunnolla supistelee ja ihanat liitoskivut.
Neljäs lapsi tulossa kolme tyttöä on ja nyt on poika tulossa:-) - LA 10.9
Mulla on LA 10.9 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Pikkuhiljaa alkaa jännittämään...vielä pitäisi remontoida pikku asukin huone. Sukupuolesta ei ole tetoa, koska haluttiin säilyttää jännitys. Nyt on menossa rv 32 4 ja kaikki on sujunut ilman suurempia ongelmia. Hemoglobiini on ollut alhainen koko raskausajan, viimeksi oli 112 (alempanakin on ollut). Liikkeet tuntuvat tosi paljon joka päivä. Oletteko menossa perhe-, synnytysvalmennukseen? Meillä on tarkoitus mennä vaikkakin harmittaa, että se tuntuu olevan melkoinen yleisöluento täällä Keski-Suomessa.
- TOINEN keskisuomesta
Meillä on LA 20.9, ja kyselin tuota perhevalmennusta/synnytysvalmennusta juuri viime viikolla neuvolasta ja sanottiin ettei sitä enää tarjota. Ollaan siis jyväskylästä. Missä tuollaiselle valmennuskurssille pääsee?:)
Täällä alkoi viikko 31 1 juuri tänään. Kaikki tuntuu menevän hyvin, painoa on tullut 8 kiloa. Alun pahoinvointi ja siitä johtuva masennus oli aivan hirvittävä kokemus, mutta siitä kun päästiin niin nyt on ollut mukavaa odotella.
Tämä on meidän ensimmäinen ja synnytys alkaa pikkuhiljaa mietityttämään. Mulla ei ole mitään tietoa miten päin kaveri mahassa köllii!?
Hyvää vointia kaikille:) - LA 10.9
TOINEN keskisuomesta kirjoitti:
Meillä on LA 20.9, ja kyselin tuota perhevalmennusta/synnytysvalmennusta juuri viime viikolla neuvolasta ja sanottiin ettei sitä enää tarjota. Ollaan siis jyväskylästä. Missä tuollaiselle valmennuskurssille pääsee?:)
Täällä alkoi viikko 31 1 juuri tänään. Kaikki tuntuu menevän hyvin, painoa on tullut 8 kiloa. Alun pahoinvointi ja siitä johtuva masennus oli aivan hirvittävä kokemus, mutta siitä kun päästiin niin nyt on ollut mukavaa odotella.
Tämä on meidän ensimmäinen ja synnytys alkaa pikkuhiljaa mietityttämään. Mulla ei ole mitään tietoa miten päin kaveri mahassa köllii!?
Hyvää vointia kaikille:)Mulle kerrottiin neuvolasta, että perhevalmennusta on tarjolla keskussairaalassa joka lauantai klo 12-14. Sinne saa mennä ilman etukäteen ilmoittautumista kun on saavuttanut rv 32. Tällaisen tiedon sain tosiaan Äänekosken neuvolasta. Sinne voi mennä kuulemma koko maakunnan synnyttäjät. Kätilö tulee noutamaan aulasta (muistaakseni samasta sisäänkäynnistä mennään synnyttämään).
Kysäseppäs vielä uudelleen asiaa neuvolasta. Aiotaan mennä sinne joku lauantai, koska kuitenkin on kyseessä esikoinen. - Keski-Suomesta myös
TOINEN keskisuomesta kirjoitti:
Hyvää vointia kaikille:)Sinne vaan Jyväskylän Keskussairaalan aulaan, niin kuin edellinen oli kirjoittanut.
Se on joka lauantai ja kokoontuminen siihen aulaan klo 12.00.
Itse puolison kanssa käytiin jo synnytysvalmennuksessa ja voin sanoa, että oli niin paljon raskaana olevia naisia liikenteessä, ettei voinut erehtyä että oliko oikeassa paikassa :)
Olihan se valmennus ihan hyvä, mutta luentomainen. Olisi ollut mielenkiintoista päästä käymään osastollakin.
- äiskäx3
täällä viikkoja nyt tasan 33 ja la olis 7.9. nelosta meille ootellaan ja ultran mukaan tyttö. ennestään poika 4v ja tytöt 3v ja 2v.
maha on jo iso ja menee yläkäyrillä, neuvolassa sanokin viimeksi, että seuraillaan nyt sitä mahan kasvua ja jos menee vaan siellä ylhäällä, niin pääsen äitipolille ylimääräseen ultraan kattoon vauvan kokoa.
eihän tässä olis enää montaa viikkoa enää jälellä! =) - La 16.9
Tänään siis mennään jo rv 31 5..hui:)
Esikoista odottelen ja poika pitäisi tulla (rakenne ja 4d-ultran mukaan) Hyvin olen voinut muuten, mutta nyt pari päivää ollut flunssa ja tietenkin ku olen viel kesälomalla.. Perjantaina pitäisi palailla töihin pariks viikkoo...sf mitta oli pari viikkoo sit 27cm, ylihuomen neuvola joten sit näkee taas uudet arvot:) Rautaa olen syönny rv 23 lähtien silloin hb oli 111 nyt jo noussut parempiin lukemiin. Niin ja kiloja tullut huimasti lisää, nyt jo 17kg :) Mut eipä tuo mittään ole haitannut...- täälläkin
laskettuaika on 11.9. mutta ultrissa on todettu että on pieni kokoinen vauva eli menee varmaan eteenpäin siitä synnytys. Itselle on ainakin parempi asennoitua niin että ei sitten odottele turhan kärsimättömänä loppuajasta.. Meillä on ennestään kaksi poikaa ja nyt on saatu lääkäreiltä sellaisia ympäripyöreitä veikkauksia, 50% mahdollisesti poika tulossa..hmm..sen ois itsekin osannut sanoa:) Te jotka odotatte tyttö niin kertokaas vähän oireistanne? Minuilla on nyt niin erilainen raskaus menossa verrattuna poikien aikaan että oireiden perusteella vois kuvitella odottavansa tyttöä! Vielähän tässä on hetki aikaa odotella ja miettiä kumpi on tulossa.Huh huh.
- Geisla
Mulla tänään 33 3 ja kaikki on menny tähän mennessä ihan hyvin. Huomenna neuvola, et sit näkee uusimmat mitat mutta siinä keskiverto käyrällä ollaan menty sf-mittojen kanssa, eli ihan normimaha. Ensimmäistä odotellaan ja koko ajan tunne ollu että poika tulossa. Ei tiedetä, eikä halutakkaan. Saa olla yllätys! :)
Painoa on tullu n. 9kg.
Turvotus jaloissa ja käsissä melkein se ikävin oire ja käsiin tuli vielä karpaalitunnelioireyhtymä eli tuet käsissä öisin, mutta eipä siihenkään kuole. 7 vuoden lapsettomuuden/-hoitojen jälkeen kestää mitä vain!
Kaikki on meillä jo valmiina vauvalle ja kotona. Menispä tää loppuaikakin yhtä nopsaan kun tähän asti. Tuntuu että ei jaksa odotella nuita muutamaa viikkoakaan enää! :D
Onnellista loppuraskausaikaa kaikille! - Juliett09
Täällä olisi laskettu aika 22.9. Poikaa pukkaa ultran mukaan, vaikka mulla oli tosi vahva tyttökutina :D No, sinistä on osa nyt hankittu ja osa sitten sellasta mikä sattuu molemmille. =)
Vointi on ihan siedettävä, masu alkaa vaan vähän painaa ja joskus kun on syönyt niin voi kyllä jumahtaa sohvalle pitkäksi aikaa eikä sieltä heti nousta ilman kampea ;)
Ulkoisesti kaikki on tosi ok, ei yhtään raskausarpea, ei suonikohjuja, ei turvotusta tms. Painoa tällä hetkellä plakkarissa hurjat 5 kiloa :D En ole tarkoituksella syömisiäni säädellyt, nyt vaan kuumina päivinä ei oikein tahdo mikään muu maistua kuin neste. Pikkuinen on kuitenkin kasvanut normisti =)
Supistukset alkoivat rv 20 tuntumissa ja piinaavat edelleen päivittäin, niiden takia otetaan rennosti ja vähän jännittää kyllä että jos tulee aikaistettu lähtö... Saisi pysyä siellä vielä mokoma, kun ei ole muuta kuin äitiyspakkaus ja vähän vaatetta hankittuna. Vielä tässä ehtii, jotain on tulossa kaverilta =)
Hyvää vointia kaikille syysmasuille. Ollaan ylpeitä sisällämme kasvavasta elämästä ja suodaan sille jo nyt paljon rakkautta!- sassuli85
Minulla sama la kuin edellisellä, 22.9. Tyttöä on ultrassa lupailtu, vaikkei satavarmaa tietoa olekkaan, on meillä kuitenkin aikalailla tytön tavarat odottamassa. Vointi on nyt ollut tosi hyvä, vaikean toisen raskauskolmanneksen jälkeen, kun kaikki paikat särkivät niin ettei voinut nukkua tai tehdä mitään. Enää ei ole kipuja juuri yhtään, selästä ottaa hieman rasituksen jälkeen, vatsalihakset väsyy nopeammin ja yksi pissatulehdus ollut kiusana. Painoa tullut neuvolan mukaan vain 2kg (2kg myös ennen käyntien alkua), vaikka olen syönyt ihan älyttömästi ja kaikkea mitä mieli tekee, liikuntaa en ole harrastanut ikinä, paitsi perus hyötyliikuntaa, en nytkään.
Tuo ulkoinen puoli onkin sitten... Finnejä tulee jatkuvasti, mahassa isot arvet, reisissä myös arpia vakkei ole venyneet, johtuu neuvolan mukaan hormoneista. Sitten vielä on ykskaks ilmestynyt kauheasti selluliittia pohkeisiin... :/ Mitenköhän tuostakin eroon pääsee...?
Mutta tyytyväisiä ollaan silti! Iloista odotusta kaiklle :)
- Vko 33
Mulla LA 5.9, ei olla vielä hankittu rattaita eikä hoitopöytää, ajateltu että kerkeää hyvin vielä :)
Täällä on jakseltu hyvin, painoa tullut yhteensä 8 kg, ei turvotusta ja olo on hyvä. Tukivyöstä apua todella, suosittelen lämpimästi vatsakipuihin. Loppui supistelut kun rupesin käyttämään tukivyötä! :) - keskisuomesta minäki
täällä odotellaan toista viikoilla 30 3 eli LA on 27.9. :) maha on sopivan kokonen, painoa tullu joku 13 kiloa ( :// ) ja sairaslomalla supistelujen takia oon ollu jo tovin. kesäloma ja äippäri alkaa sitte jatkoksi että ei tarvi enää töihin mennä, mikä kyllä helpottaa oloa huomattavasti! jyväskylässä äippäpolilla täytyy käydä koska esikoinen oli keskonen syntyessään..eilen kävin ja ultrassa näkyi 1400-1500 g vauveli, sukupuolta ei kysytä :) pää on tyypillä jo alaspäin ollu ehkä viikon verran, saa nähä pysyykö niin vai kääntyykö. liikkuu edelleenki kyllä vilkkaasti ja tuossa asennossa toinen puoli mahasta saa kaikki iskut ja virtsarakko ihanat muilutukset :))
- miinea
En ole raskaana, ikävä kyllä, mutta silti kirjotan tänne. Luin nuo tän ketjun kaikki kirjotukset ja oikeen tuli tippa linssiin! Nauttikaa tuosta odotusajastanne täysin siemauksin! Mä täällä yrittelen saada mun miestä taipumaan, mutta ei se tänä vuonna ainankaa taivu. Toivottavasti ens vuonna... Mä en tajuu miten mä jaksan odottaa määräämättömän ajan, mä ajattelen ihan koko ajan et haluun lapsen, välillä raivostuttaa, välillä itkettää... plääh! mutta oli kiva poikkeuksellisesti lukea näitä jo odottavien äitien tarinoita, mä olen onnellinen teiän puolesta!
Oikein hyvää ja onnellista loppuodotusaikaa kaikille teille!:)- apk<3
että tänne on näinkin paljon odottajia ilmaantunut! olisi ihan mahtavaa jos tää saatais pidettyä yllä ihan tonne syys-lokakuulle niin nähtäis sitten miten kaikki täällä poksahtelee! Itse oon tiisaista saakka ollu sairaalassa tarkkailussa kun veenpaine nousi niin mahottoman korkeelle ja se sitten yhdistettynä tuohon taskausdiabetekseen ei oo hyvä juttu. tänään siis pääsin pois ja sain verenpaine lääkitysen ja määräyksen levätä loppuraskauden! Ei oo kiva. Tiistaina ultrattiin ja vauva näytti sillon painavan 1600 grammaa joten ei oo ainakaan vielä lähteny sokereiden takia kasvamaan. OOn tosin pitäny ruokavaliosta hyvää huolta.
eipä tässä muuta.
- äiskäx3
eipäs ole kukaan syyskuisista kirjotellu tänne pitkään aikaan.... miten teillä menee? onko joku jo synnyttäny?
itellä tänään rv 37, vauva on tosi alhaalla ja pääkin siellä lähtökuopissaan. =)
kaikki muutenki hyvin, mitä nyt päivittäin tulee kipeitä supistuksia ja muita vihlomiskipuja alapäässä. nyt vaan ootellaan että millon vauva syntyy. =)- apk:)
Viikoja olis siis 35 4 ja mitään merkkejä siitä synnytys olis lähestymässä niin ei ole. en oo tuntenu koko raskauden aikana yhtäkään supistusta. jotain pientä vihlontaa on ollut joskus kun on esim kävellyt pidemmän matkan, vai onko se nyt sitten sitä supistelua? muuten olo alkaa kyllä olla aika raskas, mutta välillä taas pitää oikeen pysähtyä miettimään että oonkos mä ollenkaan raskaana kun tuntuu että energiaa riittää, mutta hyvä niin, en haluaiskaan koko ajan puuskuttaa ja valittaa kun ei kerran pakko oo.
Iskias on nyt kuukauden verran vaivannut melkoisesti, mutta välillä sekin on tipotiessään! Verenpaineen takia kävin tekee pikasen sairaalla reissun kun se pahimmillaan näytti 170/113, mutta sairaalassa paineet tasaantu ja pääsin kotiin samana iltana. Juuri tuon verenpaineen takia vähän pelottaa että käynnistävät aikasemmin jos ei sitä kuriin saada tai niin ne neuvolassa meinasivat. noh alkaahan viikot olla jo paremman puolella joten ei se niin hirveetä oliskaan jos ei ihan loppuun saakka mentäis.
Kovasti vauva liikkuu ja jalasta oon yrittäny välillä napata kiinni kun se niitä niin kipeesti työntää tuonne kylkiluihin että välillä saa itkua melkeen vääntää.
Tavara hankinnat on vaunuja ja ammetta vaille valmiita( jotain pientä mm. vaipat) ja kyllä siitä rompetta onkin kertynyt. En tiiä kyllä että missä vaiheessa se ehtii noita kaikkia maaliman ihanampia vaatteita pitää kun niitä oon hamstrannu niin paljon:)
Mahtavaa loppuodotusta kaikille ja kertokaa nyt niitä kuulumisia!!! - Juliett09
apk:) kirjoitti:
Viikoja olis siis 35 4 ja mitään merkkejä siitä synnytys olis lähestymässä niin ei ole. en oo tuntenu koko raskauden aikana yhtäkään supistusta. jotain pientä vihlontaa on ollut joskus kun on esim kävellyt pidemmän matkan, vai onko se nyt sitten sitä supistelua? muuten olo alkaa kyllä olla aika raskas, mutta välillä taas pitää oikeen pysähtyä miettimään että oonkos mä ollenkaan raskaana kun tuntuu että energiaa riittää, mutta hyvä niin, en haluaiskaan koko ajan puuskuttaa ja valittaa kun ei kerran pakko oo.
Iskias on nyt kuukauden verran vaivannut melkoisesti, mutta välillä sekin on tipotiessään! Verenpaineen takia kävin tekee pikasen sairaalla reissun kun se pahimmillaan näytti 170/113, mutta sairaalassa paineet tasaantu ja pääsin kotiin samana iltana. Juuri tuon verenpaineen takia vähän pelottaa että käynnistävät aikasemmin jos ei sitä kuriin saada tai niin ne neuvolassa meinasivat. noh alkaahan viikot olla jo paremman puolella joten ei se niin hirveetä oliskaan jos ei ihan loppuun saakka mentäis.
Kovasti vauva liikkuu ja jalasta oon yrittäny välillä napata kiinni kun se niitä niin kipeesti työntää tuonne kylkiluihin että välillä saa itkua melkeen vääntää.
Tavara hankinnat on vaunuja ja ammetta vaille valmiita( jotain pientä mm. vaipat) ja kyllä siitä rompetta onkin kertynyt. En tiiä kyllä että missä vaiheessa se ehtii noita kaikkia maaliman ihanampia vaatteita pitää kun niitä oon hamstrannu niin paljon:)
Mahtavaa loppuodotusta kaikille ja kertokaa nyt niitä kuulumisia!!!Tervehdys taas =) ...Täällä ollaa nyt rvlla 35 ja voin kertoa että aika oleminen tässä alkaa olla jo... Viime lauantaina tuntui jo että tulee lähtö, oli monta tuntia kipeitä supistuksia ja väli meni kolmeen minuuttiin... Otin synnärin numeroa esille mutta jäin odottelemaan että tulisi jotain vuotoa, limatulppaa, lapsivettä... Ei mitään. Kipu vain. Liikkeet normaaleja... Joten aamuyöllä pääsin sitten nukkumaan ja loppuyön aikana muuttuivat kivuttomiksi supparit. Huomenna nyt sitten mennään neuvolaan... Sai kyllä sen verran liikkeelle tuo viikonloppu että nyt alkoi ne viimeiset hommat vauvaa varten että on sitten kaikki oikeasti valmiina kun hetki koittaa - en jaksa uskoa että hurjan monta kertaa noin kivuliaita suppareita tulee ennen varsinaista koitosta ja ollaanhan tässä jo aika pitkällä. :)
Tänään juuri pesin vauvan vaatteita, tuntui ihanalta pidellä pikkuisia potkareita ym. käsissä ja miettiä että aivan pian (muutama viikkokin on tässä tilanteessa hyvin lyhyt aika) niitä puetaan jo pienelle päälle. Voi tätä onnea =)
Yksi mikä huvitti tänään oli se, että kirjastossa käydessäni alkoi vähän supistella ja kun pääsin autoon, tunsin että pikkukaveri ryntäsi oikealle puolelle masua yhteen kohtaan ja siinä kohdassa oli kuin vuorenkumpare :D Koitin sitten toiselle sanoa että asettelepa itsesi vähän tasaisemmin niin ei kauppaan tarvitse mennä "masupuoleisena" :D
Näin meillä! Mielelläni kuulen kaikkien muiden syysodottajien kuulumisia lisää :)
Niin, ja onnea kaikille jo sitten siihen synnytykseen! - LA 10.9
Juuri tulin neuvolasta ja kaikki on hyvin. Ei vieä merkkejä synnytyksestä, nyt on menossa 36 5. Painoa on tullut kaikkiaan 10kg ja sf-mitta on 33.
Jonkin verran on ollut supistuksia, mutta ne on olleet täysin kivuttomia. Tuntuu vaan, että vatsalihakset kovettuu. Alapäässä on kipuja (arka) ollut muutaman päivän. Vauva liikkuu joka päivä todella paljon.
Vaatteita on tullut pestyä ja tavaratkin alkaa olla hankittuna. Hyvin rauhallista on elo. :)
- Pohjoinen Keski-Suomi
Loppusuoralla tosiaan jo ollaan ja nyt viikkoja 37 5.
Esikoinen siis tulossa eikä tiedetä kumpaa sukupuolta toinen on.
Ollaan veikattu poikaa, mutta eihän sitä tiedä kun niin moni veikkaa meille tyttöä.
Ihan hyvin tässä on mennyt, mutta pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä, että vois pikkuinen vaikka hieman etuajassa tullakin. Painoarvioksi veikkasivat, että jos laskettuun aikaan menee niin 4 kg olisi tulossa.
Eipä sitä olisi uskonut, että tämä loppuraskaus on näin raskasta. Toivottavasti vaan kelit suosisivat.
Hyvää loppuraskautta myös sinne!- äippä33
laskettuaika 4.9 mutta käynnistetään 25.8 koska vauvan painoarvio on jo niin iso...
- Geisla
äippä33 kirjoitti:
laskettuaika 4.9 mutta käynnistetään 25.8 koska vauvan painoarvio on jo niin iso...
Täällä menossa 37 3 ja eipäs hullumpia oireita. Välillä tulee supistuksia mutta nekin lyhytaikaisia. Eniten tunnen sen kun vauva tunkeutuu alemmas ja se tekee välilä ihan kipeää.
4. päivää ihan kamala flunssa joten en olen paljon viime päivinä ehtinyt keskittyä jännäämään synnytystä. Piti ihan terveyskeskukseenkin soittaa sikainfluenssan pelossa mutta meinasivat että kun ei edes kuumetta ole ollut koko aikana niin kysessä on vaan raju flunssa.
Kyllä vetää mehut kokonaan ja ylhäällä ei jaksa olla ku korkeintaan puoli tuntia, eli nyt taas sänky kutsuu.
Mut mukava lueskella muittenkin menosta. Muistakaahan käydä sitten kertomassa lopputuloskin! :D
Onnellista odotusta! - apk :)
Geisla kirjoitti:
Täällä menossa 37 3 ja eipäs hullumpia oireita. Välillä tulee supistuksia mutta nekin lyhytaikaisia. Eniten tunnen sen kun vauva tunkeutuu alemmas ja se tekee välilä ihan kipeää.
4. päivää ihan kamala flunssa joten en olen paljon viime päivinä ehtinyt keskittyä jännäämään synnytystä. Piti ihan terveyskeskukseenkin soittaa sikainfluenssan pelossa mutta meinasivat että kun ei edes kuumetta ole ollut koko aikana niin kysessä on vaan raju flunssa.
Kyllä vetää mehut kokonaan ja ylhäällä ei jaksa olla ku korkeintaan puoli tuntia, eli nyt taas sänky kutsuu.
Mut mukava lueskella muittenkin menosta. Muistakaahan käydä sitten kertomassa lopputuloskin! :D
Onnellista odotusta!Ajattelin vähän kirjotelläå neuvola kuulumisia tänne.
rv 35 5
Paino oli tullu alas sen 200 g
Pissassa proteiinit yhellä plussalla
Tytön sydänäänet 152
liikkeet
turvotus jättikokoinen plussa!
sf 33
tarjonta rt
verenpaineet taas mahtavasti 149/99 ja uus mittaus anto tulokseks 153/100!!
Soitti sitten äippäpolille noista paineista ja proteiinista, mutta kun mulla on aika maanantaina niin meen sinne vasta sillon, mutta jos paineet heittää kotona niin sitten kipin kapin sairaalaan. En oikeen tajua kun oon kotona noita paineita mitannu niin ne on ollut ihan ihanne lukemia(viime perjantaita lukuunottamatta. Noh, seuraan tilannetta.
Oli tosi ihanaa kun kuunneltiin sydänääniä niin neuvola täti kysyi että onko täällä tyttö :) vaikka ei noista sykkeistä oikeesti vissiin mitään voi päätellä mutta tyttöhän se joo. Ja totesi että pieneltä tuntuu vauva ainakin näin käsi tuntumalla. Noh, pieniä ollaan minä ja mieskin. Tai siis minä oon lähinnä lyhyt mutta painoa on jonkun verran kertynyt:) - syyyskuun odottaja myös
apk :) kirjoitti:
Ajattelin vähän kirjotelläå neuvola kuulumisia tänne.
rv 35 5
Paino oli tullu alas sen 200 g
Pissassa proteiinit yhellä plussalla
Tytön sydänäänet 152
liikkeet
turvotus jättikokoinen plussa!
sf 33
tarjonta rt
verenpaineet taas mahtavasti 149/99 ja uus mittaus anto tulokseks 153/100!!
Soitti sitten äippäpolille noista paineista ja proteiinista, mutta kun mulla on aika maanantaina niin meen sinne vasta sillon, mutta jos paineet heittää kotona niin sitten kipin kapin sairaalaan. En oikeen tajua kun oon kotona noita paineita mitannu niin ne on ollut ihan ihanne lukemia(viime perjantaita lukuunottamatta. Noh, seuraan tilannetta.
Oli tosi ihanaa kun kuunneltiin sydänääniä niin neuvola täti kysyi että onko täällä tyttö :) vaikka ei noista sykkeistä oikeesti vissiin mitään voi päätellä mutta tyttöhän se joo. Ja totesi että pieneltä tuntuu vauva ainakin näin käsi tuntumalla. Noh, pieniä ollaan minä ja mieskin. Tai siis minä oon lähinnä lyhyt mutta painoa on jonkun verran kertynyt:)-Rv 35 5 meneillään,
-pikkumiehen painoarvio viikko sitten oli noin 3kiloa,
-vauva on perätilassa, kontrolli taas huomenna
-sokeriarvot, maksat yms ollut ok, hemoglobiini alimmillaan vain 102 ja verenpaine koko ajan ollut alhainen.
-ei turvotusta
-painoa tullut reilu 10-12 kiloa lisää, eli paino nyt n.70kiloa - 18.9.2009
syyyskuun odottaja myös kirjoitti:
-Rv 35 5 meneillään,
-pikkumiehen painoarvio viikko sitten oli noin 3kiloa,
-vauva on perätilassa, kontrolli taas huomenna
-sokeriarvot, maksat yms ollut ok, hemoglobiini alimmillaan vain 102 ja verenpaine koko ajan ollut alhainen.
-ei turvotusta
-painoa tullut reilu 10-12 kiloa lisää, eli paino nyt n.70kiloavkoja siis tänään 35 5, sf-mitta 36,5.. hups!! yli yläkäyrien mennään.. onkohan tulossa iso vaavi?!? ens vkolla synnytystapa-arviointi.. jänskättää.. nyt pitää yrittää syödä terveellisesti!! :D ja viimeset hankinnatkin pitäs pikkuhiljaa tehä!!!!!! :)
- mä vaan
moi kanssasisaret!
la 17.9 laskettu ultran mukaan että pitäisi olla tarkka. viikoja kasassa siis jotain 36 3 ja sf mitta oli 39 eli reippaasti ylikäyrien.koko katsottu viimeksi viikolla(keskussairaalassa ultralla)32 6 olevan 2,5 kiloa,että ihan mahdottoman kokoinen prinssi on tulossa. esikoinen painoi 3800kg ja oli tyttö. iik! haluaako joku muu synnyttää tän mun puolesta? vointi on ollut oikeastaan kaamea koko odotusajan,ihan erilaista on ollut kuin tytön kanssa,supistaa,oksettaa vihloo ja sattuu joka puolelle,ja nyt vauva on pää alaspäin mutta matkustaa kuulemma tosi korkealla ja painaa vatsalaukkua ylös ja keuhkoja aika kipeästi,nytkin oksettaa niin ettei voi nukkua,voi tätä onnea. mun puolesta saisi syntyä jo,painaakin jotain 3,300-3,500kg mutta ambulanssilla pitää kuulemma mennä jos lapsivedet menee kun tosiaan matkustaa pää vielä niin korkealla. mutta viitteitä varsinaisen synnytyksen alkuun ei siis ole.
tsemppiä meille ja ilmoittelen sitten millaisen monsterivauvan sain,vai sainko,arviothan voivat heitellä kilonkin,myös ultratut?siitä en niin tiedä! voimia meille ja tsemppiä kaikille synnytykseen ekalla kerralla minä ainakin tykkäsin oli ihan ok kokemus..kirjottelin tuolla ketjun alussakin... la aika siis 24.9 mutta nyt ilmoittivat sairaalassa että aletaan suunnittelemaan käynnistystä 10.9 olevalla käynnillä. oli tytöllä tullut painoa 2 viikossa 600g,eli kasvaa vauhdilla insuliinista huolimatta. painoarvio oli siis 35 ultrassa 2.9kg. nyt pitäisi malttaa odottaa tuohon 10 päivään että tietää mitä tapahtuu seuraavaksi. supistuksia erittäin paljon ja paikat alkanut aukeemaan mitä kolmella muulla ei ole tapahtunut edes täysi aikaiseksi mennessä... hyviä loppu odotuksia kaikille!
- äiskäx3
k.kala78 kirjoitti:
kirjottelin tuolla ketjun alussakin... la aika siis 24.9 mutta nyt ilmoittivat sairaalassa että aletaan suunnittelemaan käynnistystä 10.9 olevalla käynnillä. oli tytöllä tullut painoa 2 viikossa 600g,eli kasvaa vauhdilla insuliinista huolimatta. painoarvio oli siis 35 ultrassa 2.9kg. nyt pitäisi malttaa odottaa tuohon 10 päivään että tietää mitä tapahtuu seuraavaksi. supistuksia erittäin paljon ja paikat alkanut aukeemaan mitä kolmella muulla ei ole tapahtunut edes täysi aikaiseksi mennessä... hyviä loppu odotuksia kaikille!
tänään rv 38 ja tänään oli taas neuvola.... ei mitään uutta! vauvan pää on tuolla alhaalla, mutta ei ihan täysin kiinnittyny vielä, vähän vielä liikkuu pää. mulla on ollu jonku verran kipeitä ja ei kipeitä supistuksia, tänään taas hirveet viiltelykivut alapäässä..... huh huh! kaikki kolme aiempaa on menny yli, ja niin varmasti menee tämäki. sano vaan neuvolassa että jos alkaa vielä supisteleen, niin saattaa vaikka jo syntyä. vaikka mistäpä sitäkään voi tietää, ei oo tehty sisätutkimusta ku viimeksi joskus 30 viikolla, eikä tehäkkään enää ennen synnytystä. vauva syntyy kun on siihen valmis. =) eihän siihen enää kauaa voi olla.
- Apk:)
äiskäx3 kirjoitti:
tänään rv 38 ja tänään oli taas neuvola.... ei mitään uutta! vauvan pää on tuolla alhaalla, mutta ei ihan täysin kiinnittyny vielä, vähän vielä liikkuu pää. mulla on ollu jonku verran kipeitä ja ei kipeitä supistuksia, tänään taas hirveet viiltelykivut alapäässä..... huh huh! kaikki kolme aiempaa on menny yli, ja niin varmasti menee tämäki. sano vaan neuvolassa että jos alkaa vielä supisteleen, niin saattaa vaikka jo syntyä. vaikka mistäpä sitäkään voi tietää, ei oo tehty sisätutkimusta ku viimeksi joskus 30 viikolla, eikä tehäkkään enää ennen synnytystä. vauva syntyy kun on siihen valmis. =) eihän siihen enää kauaa voi olla.
Juu eli täällä sitä taas ollaan korkean verenpaineen takia. Eilen oli synnytystapa arvio ja vauvan pää on alhaalla, sormelle auki ja kanavaa sellaset 1.5 jäljellä. Viikkoja olis nyt 36 ja 5. Vähän elättelen toiveita ettei tarttis yhtenä kappaleena enää kotiin lähteä kun ei tässä oo mitään järkeä että täällä makoilen ja sitten taas kotiin ja taas takas tänne. Ei jaksa enää! Äsken alapaine 117 vaikka siirryttiin 100mg: stä 200 mg.
- Apk:)
äiskäx3 kirjoitti:
Juu eli täällä sitä taas ollaan korkean verenpaineen takia. Eilen oli synnytystapa arvio ja vauvan pää on alhaalla, sormelle auki ja kanavaa sellaset 1.5 jäljellä. Viikkoja olis nyt 36 ja 5. Vähän elättelen toiveita ettei tarttis yhtenä kappaleena enää kotiin lähteä kun ei tässä oo mitään järkeä että täällä makoilen ja sitten taas kotiin ja taas takas tänne. Ei jaksa enää! Äsken alapaine 117 vaikka siirryttiin 100mg: stä 200 mg.
- tuleva äippä 25 :)
Huomenta!
Täällä viikkoja 38 5 eli h-hetki vain lähenee. Nyt on kauhia flunssa ollut pari päivää, melkoisesti jäseniä särkee. Vauva ei juurikaan enään liiku..Mmm... tekeekö tämä flunssa vai tila ahtaus, päivittäin kuiten jonkin verran liikkeitä tuntuu mutta vähänlaisesti. Canestin kuurin laitoin tuossa, hiiva vaivaa, Onneksi tuli hoidettua pois..
Nyt eletään jänniä aikoja, vatsa menee kovaksi päivittäin mutta ns.supisteluja ei ole. Kyllä tämä saisi minun puolesta jo syntyä vaikka on helppo tavallaan olla kun vauva mennyt alas jo kovasti..- apk:)
vissiin ens viikonloppu puolella aletaan käynnistelee kun yritetään saada noita viikkoja kasaan se 38. sitä ennen ei kuulemma kannata alkaa kiusaa mua. eli tylsistyn siis osastolla. virallinen diagnoosihan nyt siis on raskausmyrkytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1285349Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1072042- 1411484
- 1041316
- 1081308
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate1871121- 491087
Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll271079Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g651010IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57861