Ostin uuden koneen maaliskuussa, ja järjestelmäni suorituskyvyn luokitus on joka kohdassa 5,9. Siinä on maksimit joka kohdassa ei pysty saamaan enempää, jee! Paljonkohan se olisikaan jos tuota "rajoitinta" ei olisi, varmaankin ainakin 1000 pistettä jokaisesta! Lisäksi minulla on hieno 30-tuuman näyttö, maksoi reilun tonnin, jihuu! Vähänkö olen onnellinen kun on noin hieno kone jee jee jee!!!
ihme juttu
8
205
Vastaukset
..jota on hidastettu Windowsilla?
- tosi hyvä
Tiedättehän sir M-Kar että macintoshan on vain marginaalikone se on pienten piirin kone se. Mutta vertailin eilen koneiden komponenttejen hintoja niin vaikutti kovasti siltä että wintous toosa olisi samalla hinnalla hivenen äreämpi, ei paljon mutta kumminnin vähäsen.
Kyllähän se varmaan macintosh voi olla parempi, mutta wintous on tuttu minulle toiminut oikein hyvin, ja muistakaa se jos macista tulee vielä suositumpi kone, niin virukset tulee lisääntymään teilläkin jota kautta virustutkat ja muut tulevat hidastamaan macciakin.
Ps. En ymmärrä miksi monet valittaa wintousta varsinkin visvaa, minulla se on ainakin toiminut ei mitään ongelmia missään vaiheessa. tosi hyvä kirjoitti:
Tiedättehän sir M-Kar että macintoshan on vain marginaalikone se on pienten piirin kone se. Mutta vertailin eilen koneiden komponenttejen hintoja niin vaikutti kovasti siltä että wintous toosa olisi samalla hinnalla hivenen äreämpi, ei paljon mutta kumminnin vähäsen.
Kyllähän se varmaan macintosh voi olla parempi, mutta wintous on tuttu minulle toiminut oikein hyvin, ja muistakaa se jos macista tulee vielä suositumpi kone, niin virukset tulee lisääntymään teilläkin jota kautta virustutkat ja muut tulevat hidastamaan macciakin.
Ps. En ymmärrä miksi monet valittaa wintousta varsinkin visvaa, minulla se on ainakin toiminut ei mitään ongelmia missään vaiheessa.niin Windows on väärä valinta. Windows on tällä hetkellä (Windows Vista) markkinoiden ylivoimaisesti hitain käyttöjärjestelmä. Ja tiedoksi vaan niin suurimmat suorituskykyerot lähtee OHJELMISTA, ei osista mistä se tietokone on rakennettu. Kun maksat nelinkertaisen summan rahaa niin saat noin 2x nopeamman tietokoneen samoilla ohjelmilla. Täysin samaa asiaa tekevässä ohjelmakoodissa voi olla parhaimmillaan 1000x suorituskykyeroja. 2x nopeampi tietokonerauta voi siis olla 500x hitaampi jos siinä ajetaan hidasta ohjelmaa.
Tässä vähän käytännön mittaustuloksia kun mittaillaan samaa asiaa:
Selainvertailua: http://service.futuremark.com/peacekeeper/browserStatistics.action
Tiedostojenkäsittelyä: http://www.flexense.com/resources/file_systems_performance_comparison.html
3D nopeutta: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia_workstation_perf&num=2
Eroja ohjelmointikielissä (näillä ne ohjelmat tehdään!): http://shootout.alioth.debian.org/u64q/benchmark.php?test=all&lang=all&box=1
"Ps. En ymmärrä miksi monet valittaa wintousta varsinkin visvaa, minulla se on ainakin toiminut ei mitään ongelmia missään vaiheessa."
Se on hidas. Väität konettasi nopeaksi mutta olet hidastanut sen markkinoiden hitaimmalla käyttöjärjestelmällä. Ei tässä kyllä ole mitään kehumisen aihetta kun romukasastakin saa tehtyä nopeamman tietokoneen kuin mitä sinulla on, asentamalla nopeamman käyttäjärjestelmän ohjelmistoineen.
"Tiedättehän sir M-Kar että macintoshan on vain marginaalikone se on pienten piirin kone se."
Macintosh tietokoneita ei ole valmistettu vuoden 1998 jälkeen.- asiaan...
M-Kar kirjoitti:
niin Windows on väärä valinta. Windows on tällä hetkellä (Windows Vista) markkinoiden ylivoimaisesti hitain käyttöjärjestelmä. Ja tiedoksi vaan niin suurimmat suorituskykyerot lähtee OHJELMISTA, ei osista mistä se tietokone on rakennettu. Kun maksat nelinkertaisen summan rahaa niin saat noin 2x nopeamman tietokoneen samoilla ohjelmilla. Täysin samaa asiaa tekevässä ohjelmakoodissa voi olla parhaimmillaan 1000x suorituskykyeroja. 2x nopeampi tietokonerauta voi siis olla 500x hitaampi jos siinä ajetaan hidasta ohjelmaa.
Tässä vähän käytännön mittaustuloksia kun mittaillaan samaa asiaa:
Selainvertailua: http://service.futuremark.com/peacekeeper/browserStatistics.action
Tiedostojenkäsittelyä: http://www.flexense.com/resources/file_systems_performance_comparison.html
3D nopeutta: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia_workstation_perf&num=2
Eroja ohjelmointikielissä (näillä ne ohjelmat tehdään!): http://shootout.alioth.debian.org/u64q/benchmark.php?test=all&lang=all&box=1
"Ps. En ymmärrä miksi monet valittaa wintousta varsinkin visvaa, minulla se on ainakin toiminut ei mitään ongelmia missään vaiheessa."
Se on hidas. Väität konettasi nopeaksi mutta olet hidastanut sen markkinoiden hitaimmalla käyttöjärjestelmällä. Ei tässä kyllä ole mitään kehumisen aihetta kun romukasastakin saa tehtyä nopeamman tietokoneen kuin mitä sinulla on, asentamalla nopeamman käyttäjärjestelmän ohjelmistoineen.
"Tiedättehän sir M-Kar että macintoshan on vain marginaalikone se on pienten piirin kone se."
Macintosh tietokoneita ei ole valmistettu vuoden 1998 jälkeen.kyllä visva on toiminut minulla kelpoisesti, ei ole hitaus häirinnyt. noissa testeissä hehkutettiin macin sijaan linuxia, eikös se macin pitänytkin olla uusi messias kun olen saanut kuvan että macci on mielestäsi paras kun olen lukenut viestejäsi palstalla?
"Macintosh tietokoneita ei ole valmistettu vuoden 1998 jälkeen."
no macbook koneesi on marginaaliväen koneita. asiaan... kirjoitti:
kyllä visva on toiminut minulla kelpoisesti, ei ole hitaus häirinnyt. noissa testeissä hehkutettiin macin sijaan linuxia, eikös se macin pitänytkin olla uusi messias kun olen saanut kuvan että macci on mielestäsi paras kun olen lukenut viestejäsi palstalla?
"Macintosh tietokoneita ei ole valmistettu vuoden 1998 jälkeen."
no macbook koneesi on marginaaliväen koneita."kyllä visva on toiminut minulla kelpoisesti, ei ole hitaus häirinnyt."
Niin, sinähän olit ostanut tehokkaan tietokoneen josta nopeus oli viety Windows Vistalla. Kai se tehokoneella toimii pahemmin häiritsemättä paitsi ohjelmia asennettasessa voi sitä sinistä rinkulaa joutua katselemaan ja käynnistyä hitaasti. Nopeammalla käyttiksellä nopeutuisi kone hurjasti.
"noissa testeissä hehkutettiin macin sijaan linuxia, eikös se macin pitänytkin olla uusi messias kun olen saanut kuvan että macci on mielestäsi paras kun olen lukenut viestejäsi palstalla?"
En minä ylistä mitään yksittäisiä tuotteita ja väitän, että mikään ei ole joka asiassa paras. Selaintestissä voittaja on Mac OS X:n Safariselain ja häviäjänä Windowsin IE. Käyttöjärjestelmätesteissä oli Ubuntua, Solarista ja Windowsia ja Windows kyllä ottaa lähes aina turpaan suorituskykytesteissä. Ja kaikkia näitä olen myös käyttänyt ja tiedän Windows Vistan olevan paljon hitaampi kuin tiedostojärjestelmätestissä hävinnyt Windowsin 7 versio.
"no macbook koneesi on marginaaliväen koneita."
En omista Macbookkia. Minun läppärini on Asus. Apple kuitenkin on tietääkseni kuudenneksi suurin tietokonevalmistaja, että ei se mikään marginaalinen ole ja Applen tietokoneista etenkin läppärit on yleisiä. Yleisempiä on tietääkseni HP, Acer, Dell, Fujitsu ja Lenovo.
- MinäIte.
Mulla on hieman pienemmät pisteet eli:
4,8
5,8
5,9
5,9
5,3
Kun ottaa huomioon tämän koneen iän, niin aika pienet pisteet sulla.
Mulla tosin tuo näyttö on surkeat 22" ja välillä se hyytyy ja pimenee, aionkin ostaa isomman ja paremman näytön syksyllä kun saan enemmän rahaa.
Mulla oli muutaman kuukauden 27" näyttö ja silmät kärsi siitä, joten otin tämän vanhan litteen näytön käyttöön.- MinäIte.
Nyt luin uudestaan sun viestisi, siis pisteet jäävät vain tohon 5,9:ään, kummallista.
tuttu tunne tuo:
- Vähänkö olen onnellinen kun on noin hieno kone jee jee jee!!!-
:) :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904473
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613345Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1262442Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1042429- 422075
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241763Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628