Asiakkaani Makasiiniterminaalinj jonossa olivat hämillään mennäkkö TJP:llä vai ns. oikealla taksilla.Kyseisellä yhtiöllä oli oma mies ohjaamassa asiakkaita heidän autoihin vaikka paikalla oli myös virallista vaihtoehtoa.Siinä sitten jouduin vähän patistelemaan asiakkaita että tajusivat tulla kyytiini.Meno alkaa olla kuin Tallinnan satamissa.Satamat boikottiin?
TJP
35
1362
Vastaukset
- Helsingin Bussiliikenne
Kannattaa hätistellä ne teejiipeet ainakin tolpilta pois.
Jos jossain muualla varastelevat asiakkaita, niin siihen on tietysti hieman hankalampi puuttua.
//helb - on tämä
Laita huopanaula pahviin piikki ylöspäin. Livauta naula sitten TJP:n auton renkaan eteen siten että lähtiessään liikkeelle, auto ajaa naulan yli.
Et syyllisty rikokseen, ethän SINÄ niitä renkaita puhko ;)
Muutaman kerran rengastöitä näihin kuorma-autoihin kun tekee, luulisi tietävän, milloin liikkuu harmaalla alueella...:D
Ootteko vähän lällyjä? - tjp ei ole taksi
Tämäkin keskustelu kuuluisi kuorma-autopuolelle
- mutta kun näiden....
Näiden katolla lukee sana maksiT-A-K-S-I ! Tekevät taksikeikkaa taksiasemilta ja taksijonoista. Henkilöliikennettä, tajuatko? Jos kuskaisivat tavaraa, silloin olisi paras kirjoituspaikka tavaraliikennepuolella...
Kannatan niitä huopanauloja... - oikea taksi
mutta kun näiden.... kirjoitti:
Näiden katolla lukee sana maksiT-A-K-S-I ! Tekevät taksikeikkaa taksiasemilta ja taksijonoista. Henkilöliikennettä, tajuatko? Jos kuskaisivat tavaraa, silloin olisi paras kirjoituspaikka tavaraliikennepuolella...
Kannatan niitä huopanauloja...Yhden hgin taksin rekkari on MD-11, onko se sitten lentokone? Niillä kuorma-autoilla lukee taksi siinä kuvussa ihan vain asiakkaita hämätäkseen. Taksien kanssa niillä on yhtä paljon tekemistä kuin pimeillä takseilla.
Niin tai näin, joulua se nilkkifirma ei näe enkä jää kaipaamaan.
- kuski vaan
ottakaa nyt ihmeessä kuva kännykällä ja se tarkastajalle jos ottaa tolpalta asiakasta se on nimittäin rikos
- sitten
Kuorma-auton liikennelupa on purettava jos jotain aiotaan tehdä.
Uskotko että onnistuu?
Ei niillä teidän kuvilla ole muuta kun huvitatte itseänne.
Tarkastajat ohjeistaa miten homma hoituu.
Se joka parhaan kuvan saa ja sillä homma kaatuu saa SUURIMMAN sulan HATTUUNSA.
Kaikki nyt bongaamaan!!! - PuSe
sitten kirjoitti:
Kuorma-auton liikennelupa on purettava jos jotain aiotaan tehdä.
Uskotko että onnistuu?
Ei niillä teidän kuvilla ole muuta kun huvitatte itseänne.
Tarkastajat ohjeistaa miten homma hoituu.
Se joka parhaan kuvan saa ja sillä homma kaatuu saa SUURIMMAN sulan HATTUUNSA.
Kaikki nyt bongaamaan!!!Länsisatama 30.7.2009. Ei ns. virallinen taksi ottanut satamassa kyytiin kun kyseltiin. Olisi ollut Tikkurilaan meno mutta ei työt kiinnostanut
Huusi että mä sanon saatana jo komannenkymmenennen kerran että en ole vapaana!!!!
Eikä ollutkaan. Esti siinä pihassa autoaan vinottain pitämällä noiden tjp -linen autojen tulemisen satamaan. En tuota ulkopaikkakuntalaisena sillä hetkellä tiennyt, mutta luin asiasta myöhemmin.
Liikuntarajoitteisena en tuolta satamasta kapsäkkien kanssa mihinkään päässyt joten piti tuota taksimiestä siinä sitten ihmetellä pitempään.
Ei tosiaan ketään ottanut kyytiin vaikka kyselijöitä ymmärrettävästi kävi.
Syömistä kävi välillä hakemassa.
Tunnin päästä lähti sitten muualle auto tyhjänä.
Näyttää teillä siellä Helsingissä lentänen jo lapsi pesuveden mukana.
Ihmetyttää kun tällaisia ns. virallisia takseja lupajärjestelmillä tekohengitetään vuodesta toiseen.
Laki on sallii mielivaltaisen käyttäytymisen asiakkaita kohtaan.
Myöskin se tuntuu oudolta että aikuinen mies ei osaa käyttäytyä eikä hoitaa töitänsä mihin on ryhtynyt.
Jos joku lupajärjestelmä sallii tämän, systeemi pitäisi kyllä välittömästi romuttaa ja sallia täysin vapaa kilpailu.
Onneksi se tjp on tullut mukaan. Soitettiin sinne kun saatiin sataman kioskista numero ja hyvät suositukset. Lopulta saatiinkin ystävällinen kyyti.
Matkalaukut nostettiin mennen tullen
Kiitokset vain tälle kuskille sinne Helsinkiin!! - .....
PuSe kirjoitti:
Länsisatama 30.7.2009. Ei ns. virallinen taksi ottanut satamassa kyytiin kun kyseltiin. Olisi ollut Tikkurilaan meno mutta ei työt kiinnostanut
Huusi että mä sanon saatana jo komannenkymmenennen kerran että en ole vapaana!!!!
Eikä ollutkaan. Esti siinä pihassa autoaan vinottain pitämällä noiden tjp -linen autojen tulemisen satamaan. En tuota ulkopaikkakuntalaisena sillä hetkellä tiennyt, mutta luin asiasta myöhemmin.
Liikuntarajoitteisena en tuolta satamasta kapsäkkien kanssa mihinkään päässyt joten piti tuota taksimiestä siinä sitten ihmetellä pitempään.
Ei tosiaan ketään ottanut kyytiin vaikka kyselijöitä ymmärrettävästi kävi.
Syömistä kävi välillä hakemassa.
Tunnin päästä lähti sitten muualle auto tyhjänä.
Näyttää teillä siellä Helsingissä lentänen jo lapsi pesuveden mukana.
Ihmetyttää kun tällaisia ns. virallisia takseja lupajärjestelmillä tekohengitetään vuodesta toiseen.
Laki on sallii mielivaltaisen käyttäytymisen asiakkaita kohtaan.
Myöskin se tuntuu oudolta että aikuinen mies ei osaa käyttäytyä eikä hoitaa töitänsä mihin on ryhtynyt.
Jos joku lupajärjestelmä sallii tämän, systeemi pitäisi kyllä välittömästi romuttaa ja sallia täysin vapaa kilpailu.
Onneksi se tjp on tullut mukaan. Soitettiin sinne kun saatiin sataman kioskista numero ja hyvät suositukset. Lopulta saatiinkin ystävällinen kyyti.
Matkalaukut nostettiin mennen tullen
Kiitokset vain tälle kuskille sinne Helsinkiin!!Haista v***u s******n k*****ä!!
- helsinkiläinen taksi
..... kirjoitti:
Haista v***u s******n k*****ä!!
Edellinen oli sitten hta/htd:n virallinen kanta.
PuSe kirjoitti:
Länsisatama 30.7.2009. Ei ns. virallinen taksi ottanut satamassa kyytiin kun kyseltiin. Olisi ollut Tikkurilaan meno mutta ei työt kiinnostanut
Huusi että mä sanon saatana jo komannenkymmenennen kerran että en ole vapaana!!!!
Eikä ollutkaan. Esti siinä pihassa autoaan vinottain pitämällä noiden tjp -linen autojen tulemisen satamaan. En tuota ulkopaikkakuntalaisena sillä hetkellä tiennyt, mutta luin asiasta myöhemmin.
Liikuntarajoitteisena en tuolta satamasta kapsäkkien kanssa mihinkään päässyt joten piti tuota taksimiestä siinä sitten ihmetellä pitempään.
Ei tosiaan ketään ottanut kyytiin vaikka kyselijöitä ymmärrettävästi kävi.
Syömistä kävi välillä hakemassa.
Tunnin päästä lähti sitten muualle auto tyhjänä.
Näyttää teillä siellä Helsingissä lentänen jo lapsi pesuveden mukana.
Ihmetyttää kun tällaisia ns. virallisia takseja lupajärjestelmillä tekohengitetään vuodesta toiseen.
Laki on sallii mielivaltaisen käyttäytymisen asiakkaita kohtaan.
Myöskin se tuntuu oudolta että aikuinen mies ei osaa käyttäytyä eikä hoitaa töitänsä mihin on ryhtynyt.
Jos joku lupajärjestelmä sallii tämän, systeemi pitäisi kyllä välittömästi romuttaa ja sallia täysin vapaa kilpailu.
Onneksi se tjp on tullut mukaan. Soitettiin sinne kun saatiin sataman kioskista numero ja hyvät suositukset. Lopulta saatiinkin ystävällinen kyyti.
Matkalaukut nostettiin mennen tullen
Kiitokset vain tälle kuskille sinne Helsinkiin!!Niin tuliko kysyttyä missä taksamittari on tarkistettu ja sinetöity?
Eli mistä tiesitte paljonko kyyti olisi maksanut laillisella taksilla
kun kerran ajelitte sellaisella autolla johon kuka tahansa on saanut asentaa minkälaisen tahansa mittarin joka raksuttaa mitä tahansa taksaa...
Ja mikähän mahtoi olla matkustajalle laillisesti hankittu vakuutus joka korvaisi
mahdollisissa onnettomuutilanteissa sattuneet henkilö- tai jopa tavaravahingot???
Tämmöinen vakuutus kun takseissa on ihan pakollinen ja ihan perkuleen kalliskin!
Puhumattakaan siitä mikä mahtoi olla kuljettajan ammattitaito henkilökuljetuksia varten, niitä kun ei millään lailla kouluteta eikä poliisi järjestä minkäänlaista koetta missä testataan sitä osaako kaveri ajaa kaupungissa vai ei...
Eikä poliisi ole sitäkään tarkistanut onko TJP:n kuljettaja mahdollisesti joskus jonkun pienen pahoinpitelyn, raiskauksen tai ryöstön tehnyt...
Että sinne kyytiin vaan juu! Se kannattaa!!!- idiootteja
hephep kirjoitti:
Niin tuliko kysyttyä missä taksamittari on tarkistettu ja sinetöity?
Eli mistä tiesitte paljonko kyyti olisi maksanut laillisella taksilla
kun kerran ajelitte sellaisella autolla johon kuka tahansa on saanut asentaa minkälaisen tahansa mittarin joka raksuttaa mitä tahansa taksaa...
Ja mikähän mahtoi olla matkustajalle laillisesti hankittu vakuutus joka korvaisi
mahdollisissa onnettomuutilanteissa sattuneet henkilö- tai jopa tavaravahingot???
Tämmöinen vakuutus kun takseissa on ihan pakollinen ja ihan perkuleen kalliskin!
Puhumattakaan siitä mikä mahtoi olla kuljettajan ammattitaito henkilökuljetuksia varten, niitä kun ei millään lailla kouluteta eikä poliisi järjestä minkäänlaista koetta missä testataan sitä osaako kaveri ajaa kaupungissa vai ei...
Eikä poliisi ole sitäkään tarkistanut onko TJP:n kuljettaja mahdollisesti joskus jonkun pienen pahoinpitelyn, raiskauksen tai ryöstön tehnyt...
Että sinne kyytiin vaan juu! Se kannattaa!!!Ei tullut kysyttyä,mutta palvelu oli hyvää ja hinta kohtuullinen niin kuin markkinataloudessa pitääkin olla.
Lisää vaan tjp:n laisia yrittäjiä. - joopajoo....
idiootteja kirjoitti:
Ei tullut kysyttyä,mutta palvelu oli hyvää ja hinta kohtuullinen niin kuin markkinataloudessa pitääkin olla.
Lisää vaan tjp:n laisia yrittäjiä.Upeaa! Kannatat siis pimeätä taloutta, luvattomuutta ja rikollisia kuljettajia? Mitenkähän TJP:läisiltä firmoilta saadaan jotain yhteiskunnallekin? Eivät maksa kuskiensa veroja, sosiaalikuluja, eivätkä muitakaan yhteiskunnallisia maksuja. Et varmaankaan tiennyt, että TJP:linesin henkilöstömäärä on tasan yksi (1), eli TJ Pohjis on ainoa. Kuskit ovat jonkun pöytälaatikkofirman, aputoiminimen (joita TJP:llä on kymmeniä) palveluksessa. Kun maksun aika koittaa, pannaan tämä pöytälaatikkofirma nurin ja otetaan käyttöön uusi firma (joita on varastossa) ja pannaan kuskit sitten sen firman nimiin ja jätetään maksut taas maksamatta jne.
" Ei tullut kysyttyä,mutta palvelu oli hyvää ja hinta kohtuullinen niin kuin markkinataloudessa pitääkin olla."
Että markkinataloutta...? Pohjiksen pohjattomaan fikkaan kaikki uppoaa.
Luvalliselta taksarilta vaaditaan KAIKKI maksut maksettaviksi jos mielii hommaa tehdä. TJP:n kaltaiset loisfirmat ei maksa yhtään mitään.....! joopajoo.... kirjoitti:
Upeaa! Kannatat siis pimeätä taloutta, luvattomuutta ja rikollisia kuljettajia? Mitenkähän TJP:läisiltä firmoilta saadaan jotain yhteiskunnallekin? Eivät maksa kuskiensa veroja, sosiaalikuluja, eivätkä muitakaan yhteiskunnallisia maksuja. Et varmaankaan tiennyt, että TJP:linesin henkilöstömäärä on tasan yksi (1), eli TJ Pohjis on ainoa. Kuskit ovat jonkun pöytälaatikkofirman, aputoiminimen (joita TJP:llä on kymmeniä) palveluksessa. Kun maksun aika koittaa, pannaan tämä pöytälaatikkofirma nurin ja otetaan käyttöön uusi firma (joita on varastossa) ja pannaan kuskit sitten sen firman nimiin ja jätetään maksut taas maksamatta jne.
" Ei tullut kysyttyä,mutta palvelu oli hyvää ja hinta kohtuullinen niin kuin markkinataloudessa pitääkin olla."
Että markkinataloutta...? Pohjiksen pohjattomaan fikkaan kaikki uppoaa.
Luvalliselta taksarilta vaaditaan KAIKKI maksut maksettaviksi jos mielii hommaa tehdä. TJP:n kaltaiset loisfirmat ei maksa yhtään mitään.....!Mistä sait päähäsi, että tjp:llä työskentelee rikollisia kuljettajia?
Itse olin n.6vko ko. firmassa töissä enkä tavannut ainuttakaan rikoksen tekijää, sen sijaan ns. pikkutaxit käyttäytyivät (ei läheskään kaikki) erittäin huonosti ja jopa rikollisesti. jouduin jopa soittamaan poliisit paikalle kun peilejärevittiin irti ja harrastettiin muutakin fyysistä esim. tönimistä.- ???????????
hepehki kirjoitti:
Mistä sait päähäsi, että tjp:llä työskentelee rikollisia kuljettajia?
Itse olin n.6vko ko. firmassa töissä enkä tavannut ainuttakaan rikoksen tekijää, sen sijaan ns. pikkutaxit käyttäytyivät (ei läheskään kaikki) erittäin huonosti ja jopa rikollisesti. jouduin jopa soittamaan poliisit paikalle kun peilejärevittiin irti ja harrastettiin muutakin fyysistä esim. tönimistä.Hepe Helsingistä; Olit siis 6 viikkoa TJP:llä töissä? Vai olitko sittenkään? Katsoppa sopimustasi (jos sellaisen ylipäätään teit, mikä yritys Sinut palkkasi). TJP:llä kun ei ole kuin yksi työntekijä, toimitusjohtaja.
Ja kerrotko miksi lopetit työnteon k.o. yrityksessä? Ihan vain plussat ja miinukset.
Tällä alalla on monia, jotka harkitsevat työntekoa e.m yrityksessä, mutta eivät tiedä mihin ovat ryhtymässä.
Hyviä ajoja Sinulle ja muille taksialan yrittäjille. ;-) - srpi
hepehki kirjoitti:
Mistä sait päähäsi, että tjp:llä työskentelee rikollisia kuljettajia?
Itse olin n.6vko ko. firmassa töissä enkä tavannut ainuttakaan rikoksen tekijää, sen sijaan ns. pikkutaxit käyttäytyivät (ei läheskään kaikki) erittäin huonosti ja jopa rikollisesti. jouduin jopa soittamaan poliisit paikalle kun peilejärevittiin irti ja harrastettiin muutakin fyysistä esim. tönimistä.mutta siihen on paremmat edellytykset koska kuljettajia ei tarkasteta poliisin toimesta.
Taksin ammattiajolupaa kun ei saa jos on rötöksiä takana, mutta kuorma-autoa saa ajaa kuka hyvänsä joka on joskus C kortin hommannut, vaikka patologinen raiskaaja. - PuSe
hephep kirjoitti:
Niin tuliko kysyttyä missä taksamittari on tarkistettu ja sinetöity?
Eli mistä tiesitte paljonko kyyti olisi maksanut laillisella taksilla
kun kerran ajelitte sellaisella autolla johon kuka tahansa on saanut asentaa minkälaisen tahansa mittarin joka raksuttaa mitä tahansa taksaa...
Ja mikähän mahtoi olla matkustajalle laillisesti hankittu vakuutus joka korvaisi
mahdollisissa onnettomuutilanteissa sattuneet henkilö- tai jopa tavaravahingot???
Tämmöinen vakuutus kun takseissa on ihan pakollinen ja ihan perkuleen kalliskin!
Puhumattakaan siitä mikä mahtoi olla kuljettajan ammattitaito henkilökuljetuksia varten, niitä kun ei millään lailla kouluteta eikä poliisi järjestä minkäänlaista koetta missä testataan sitä osaako kaveri ajaa kaupungissa vai ei...
Eikä poliisi ole sitäkään tarkistanut onko TJP:n kuljettaja mahdollisesti joskus jonkun pienen pahoinpitelyn, raiskauksen tai ryöstön tehnyt...
Että sinne kyytiin vaan juu! Se kannattaa!!!Ei tullut kysyttyä koska mittari on asennettu ja sinetöity. Ei kuulu minusta asiakkaan velvollisuuksiin. Ennen matkaa tietysti kysyin mitä maksaa. Oli kuulemma kohdekaupunkialueelle maksimissaan 45 eur.
Matka maksoi 44,80. Viikkoa aikaisemmin sama matka, tosin vastakkaiseen suuntaan ns. virallisella lupataksilla maksoi 44,60. Paljoa ei eroa ollut. Ero saattoi tulla siitä että tuo viikon takaisen taksin kuljettaja ajoi todella kovaa ja kiihdytteli ja jarrutteli voimakkaasti että penkillä pysyminen oli vaiketa. Se oli ns. invataksin mallinen jossa osa porukasta joutui istumaan (itse myös) selkä menosuuntaan.
Silloin luulisi että kuljettaja ottaisi edes tuon huomioon ajotyylissään.
En ole niin tyhmä ettei minulla olisi omaa matkavakuutusta joka kattaa myös takseissa tapahtuvat vahingot kaikissa niissä kohdemaissa jossa työni puolesta käytän taksia. Mihinkään taksin vakuutukseen ei kannata luottaa, koska taksissa istuminen vie matkasta vain pienen, pienen murto-osan. Vaikka taksilla olisi minkälainen vakuutus, korvausten saaminen toisten vakuutuksenottajien vakuutuksista on veteen piirretty viiva. Etenkin Suomessa.
En myöskään kysynyt mitään onko kuljettajalla minkäänlaista rikosreksteriä. Se on hänen oma asiansa. Olen varmasti ulkomailla istunut monenkin ns. rikollisen kyydissä paikallisissa takseissa. Vaikka olen liikuntarajoitteinen ja tarvitsen kävelykeppiä, en ole mikään avuton sylivauva.
Tässäkin ketjussa tuntuu jatkuvan sama hyökkäys kuin oli tuolla sataman virallisella taksinkuljettajalla. On outoa näin laman aikana, kun asiakas koetaan viholliseksi. Se on kuitenkin palveluammatissa juuri se palkanmaksaja.
Kun lukee tätäkin taksifoorumia, ei voi kuin ihmetellä kommentteja. Se on ymmärrettävää että on olemassa epärehellisiä, huijausta yrittäviä asiakkaita. Kaikilla aloilla on. Minäkin kohtaan niitä työssäni joka päivä.
En kuitenkaan uhoa internetissä että vedän niitä turpaan. Se lähentelee jo rikoslaissa mainitun rikoksen määritelmää.
Se on vain niin että täällä palstalla taksimiehet paljastavat sen että heidän perimmäinen tarkoituksensa on ottaa rahat pois ilman kunnon / tai minkäänlaista palvelua. Nuo tulevat suoraan ilmi tämän foorumin teksteistä.
On selvää että asiakas maksaa, jos sotkee taksin. Oli sitten syy mikä tahansa. Huvittavaa on vain nuo kommentit että kuinka paljon otetaan ja kuinka moninkertaisena. Nyt pääsee rahastamaa......
Myös nuo pankkiautomaatilla käynnit ja niiden kanssa tapahtuva käytäntö ihmetyttää. Aloitusmaksu lyödään uudestaan päälle jos asiakas käy automaatilla.
Mielellään otetaan maksu tuplana. Mikäs siinä jos asiakkaita on liikaa. Niistähän voi valita. Vai onko niitä liikaa?
Lapsilukot päälle jos asiakkaan naama ei miellytä.
Onneksi on suomalainen taksi....
Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Sen huomaa tässäkin ketjussa siitä että ihmetellään miksi esim. minä valitsin tjp:n palvelut.
Eipä kukaan ottanut vastauksessaan huomioon, että tuo virallinen taksi ei todellakaan kyytiä kysyttäessä lähtenyt kyyditsemään. Eikös se taksilupa ole sitä varten että voi tuota hommaa tehdä? Vaikka oli lupa, ei ottanut kyytiin. Asiakkaat sai kirosanojen kanssa haukkumiset.
En kyllä olisi meidän porukkaa uskaltanut tuollaisen raivoreinon kyytiin päästääkään. Mitenkähän tuollaiselta kuumakallelta sujuu ajaminen ja muu asiakaspalvelu ? Kiitos ei!
Eli valitsin tjp:n palvelut, KOSKA MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Se oli ensimmäinen kerta kun otin tjp:n kyydin, enkä ole aikaisemmin tällaisesta firmasta tiennytkään. Nyt tiedän.
Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. Miksi?
Ainoa firma jolta kokemukseni mukaan saan vuokrakyydin. Toinen on se että palvelu on erinomaista. Minusta tuollainen firma voisi nostaa hyvin taksojaan.
Pystyn ottamaan työhöni littyvää tavaraa enemmän mukaan, kun on etukäteen tiedossa että tjp:n autoon mahtuu.
Tähän saakka ongelmana on nimenomaan ollut helsingin taksien nuiva suhtautuminen roudattavaan tavaraan.
Nykyisen suomalaisetkin arvostavat laatua ja ovat halukkaita maksamaan siitä. - täytyy puuttua,
srpi kirjoitti:
mutta siihen on paremmat edellytykset koska kuljettajia ei tarkasteta poliisin toimesta.
Taksin ammattiajolupaa kun ei saa jos on rötöksiä takana, mutta kuorma-autoa saa ajaa kuka hyvänsä joka on joskus C kortin hommannut, vaikka patologinen raiskaaja.että vähemmän kuorma-auton kuljettaja isänältä varastaa kuin taksi suhari. Ja vähemmän kuorma_autoilija verottajaa huijaa kuin taksi-autoilia. Joten kun tuommoisia heittelet ( mikä kylläkin kertoo älyn lahjoista tai oikeastaan puutteesta) niin kait löytyy tilastoa joka noin kertoo olevan. Ja jos ei löydy, niin voimme pitää nimimerkki srpi:tä tyhjä paskan jauhajana. P.s Selvitteleppä itsellesi ensin edes nuo lait ja asetukset. Sen verta tunnut olevan pihalla
- saattaa......
PuSe kirjoitti:
Ei tullut kysyttyä koska mittari on asennettu ja sinetöity. Ei kuulu minusta asiakkaan velvollisuuksiin. Ennen matkaa tietysti kysyin mitä maksaa. Oli kuulemma kohdekaupunkialueelle maksimissaan 45 eur.
Matka maksoi 44,80. Viikkoa aikaisemmin sama matka, tosin vastakkaiseen suuntaan ns. virallisella lupataksilla maksoi 44,60. Paljoa ei eroa ollut. Ero saattoi tulla siitä että tuo viikon takaisen taksin kuljettaja ajoi todella kovaa ja kiihdytteli ja jarrutteli voimakkaasti että penkillä pysyminen oli vaiketa. Se oli ns. invataksin mallinen jossa osa porukasta joutui istumaan (itse myös) selkä menosuuntaan.
Silloin luulisi että kuljettaja ottaisi edes tuon huomioon ajotyylissään.
En ole niin tyhmä ettei minulla olisi omaa matkavakuutusta joka kattaa myös takseissa tapahtuvat vahingot kaikissa niissä kohdemaissa jossa työni puolesta käytän taksia. Mihinkään taksin vakuutukseen ei kannata luottaa, koska taksissa istuminen vie matkasta vain pienen, pienen murto-osan. Vaikka taksilla olisi minkälainen vakuutus, korvausten saaminen toisten vakuutuksenottajien vakuutuksista on veteen piirretty viiva. Etenkin Suomessa.
En myöskään kysynyt mitään onko kuljettajalla minkäänlaista rikosreksteriä. Se on hänen oma asiansa. Olen varmasti ulkomailla istunut monenkin ns. rikollisen kyydissä paikallisissa takseissa. Vaikka olen liikuntarajoitteinen ja tarvitsen kävelykeppiä, en ole mikään avuton sylivauva.
Tässäkin ketjussa tuntuu jatkuvan sama hyökkäys kuin oli tuolla sataman virallisella taksinkuljettajalla. On outoa näin laman aikana, kun asiakas koetaan viholliseksi. Se on kuitenkin palveluammatissa juuri se palkanmaksaja.
Kun lukee tätäkin taksifoorumia, ei voi kuin ihmetellä kommentteja. Se on ymmärrettävää että on olemassa epärehellisiä, huijausta yrittäviä asiakkaita. Kaikilla aloilla on. Minäkin kohtaan niitä työssäni joka päivä.
En kuitenkaan uhoa internetissä että vedän niitä turpaan. Se lähentelee jo rikoslaissa mainitun rikoksen määritelmää.
Se on vain niin että täällä palstalla taksimiehet paljastavat sen että heidän perimmäinen tarkoituksensa on ottaa rahat pois ilman kunnon / tai minkäänlaista palvelua. Nuo tulevat suoraan ilmi tämän foorumin teksteistä.
On selvää että asiakas maksaa, jos sotkee taksin. Oli sitten syy mikä tahansa. Huvittavaa on vain nuo kommentit että kuinka paljon otetaan ja kuinka moninkertaisena. Nyt pääsee rahastamaa......
Myös nuo pankkiautomaatilla käynnit ja niiden kanssa tapahtuva käytäntö ihmetyttää. Aloitusmaksu lyödään uudestaan päälle jos asiakas käy automaatilla.
Mielellään otetaan maksu tuplana. Mikäs siinä jos asiakkaita on liikaa. Niistähän voi valita. Vai onko niitä liikaa?
Lapsilukot päälle jos asiakkaan naama ei miellytä.
Onneksi on suomalainen taksi....
Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Sen huomaa tässäkin ketjussa siitä että ihmetellään miksi esim. minä valitsin tjp:n palvelut.
Eipä kukaan ottanut vastauksessaan huomioon, että tuo virallinen taksi ei todellakaan kyytiä kysyttäessä lähtenyt kyyditsemään. Eikös se taksilupa ole sitä varten että voi tuota hommaa tehdä? Vaikka oli lupa, ei ottanut kyytiin. Asiakkaat sai kirosanojen kanssa haukkumiset.
En kyllä olisi meidän porukkaa uskaltanut tuollaisen raivoreinon kyytiin päästääkään. Mitenkähän tuollaiselta kuumakallelta sujuu ajaminen ja muu asiakaspalvelu ? Kiitos ei!
Eli valitsin tjp:n palvelut, KOSKA MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Se oli ensimmäinen kerta kun otin tjp:n kyydin, enkä ole aikaisemmin tällaisesta firmasta tiennytkään. Nyt tiedän.
Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. Miksi?
Ainoa firma jolta kokemukseni mukaan saan vuokrakyydin. Toinen on se että palvelu on erinomaista. Minusta tuollainen firma voisi nostaa hyvin taksojaan.
Pystyn ottamaan työhöni littyvää tavaraa enemmän mukaan, kun on etukäteen tiedossa että tjp:n autoon mahtuu.
Tähän saakka ongelmana on nimenomaan ollut helsingin taksien nuiva suhtautuminen roudattavaan tavaraan.
Nykyisen suomalaisetkin arvostavat laatua ja ovat halukkaita maksamaan siitä."Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. "
Ensi viikolla saattaa kyseinen firma olla jo kanttuvei.
Pidä myös mielessäsi, tämän talon suharit EIVÄT saa normaaleja kesälomarahoja, työnantamaksut jätetään hoitamatta (eivät saa eläke-etuja kuin palkkaturvan kautta ) ym. ym. Valtiolta jää suurelta osin verot saamatta ym. Suosit siis pimeää taloutta. Vaan omapahan tuo on asiasi. Anna kuskille edes kunnon tippi eläkerahastoon ;) - srpi
täytyy puuttua, kirjoitti:
että vähemmän kuorma-auton kuljettaja isänältä varastaa kuin taksi suhari. Ja vähemmän kuorma_autoilija verottajaa huijaa kuin taksi-autoilia. Joten kun tuommoisia heittelet ( mikä kylläkin kertoo älyn lahjoista tai oikeastaan puutteesta) niin kait löytyy tilastoa joka noin kertoo olevan. Ja jos ei löydy, niin voimme pitää nimimerkki srpi:tä tyhjä paskan jauhajana. P.s Selvitteleppä itsellesi ensin edes nuo lait ja asetukset. Sen verta tunnut olevan pihalla
Se on totta että kuorma-auton kuljettaja varastaa vähemmän isännältään. Aika hankalaa olisikin varastaa vaikkapa puutavaraa kuormasta ja myydä sitä omaan piikkiin jäämättä heti kiinni. Henkilöliikenteessä käsitellään käteistä eikä isäntä voi tietää todellisten kyytien määrää kovinkaan helposti, jolloin tilaisuus tekee helposti varkaan.
Edellisessä viestissä otin esimerkiksi raiskaajan. Siitä tuskin on kenellekään haittaa jos kuorma-autonkuljettaja raiskaa sen kyydissään olevan tukkikuorman, mutta henkilöliikennettä ajavan kuljettajan sekoaminen kuormaan aiheuttaa jo hieman enemmän ongelmia.
Mistä tiedät kuinka paljon minkäkin ammatin harjoittaja verottajaa kusettaa?
Mitä älynlahjoihin tulee niin sinun vintiltä on taidettu valot sammuttaa jo aika kauan sitten. Ketjussa puhuttiin henkilöliikenteen hoitamisesta kuorma-autoksi rekisteröidyllä autolla, eikä todellakaan verrattu oikeita kuorma-autonkuljettajia taksinkuljettajiin. Puhe oli siitä että niitä autoja ajavien kuljettajien ei tarvitse suorittaa henkilöauton ammattiajolupaa, eikä näin ollen joudu poliisin syynättäväksi.
Mutta mitä sinä teet, no alat vaahtoamaan oikeiden kuorma-autonkuljettajien puhtoisista elämänasenteista suhteessa taksinkuljettajiin. Äly hoi, älä jätä. - on totta
srpi kirjoitti:
Se on totta että kuorma-auton kuljettaja varastaa vähemmän isännältään. Aika hankalaa olisikin varastaa vaikkapa puutavaraa kuormasta ja myydä sitä omaan piikkiin jäämättä heti kiinni. Henkilöliikenteessä käsitellään käteistä eikä isäntä voi tietää todellisten kyytien määrää kovinkaan helposti, jolloin tilaisuus tekee helposti varkaan.
Edellisessä viestissä otin esimerkiksi raiskaajan. Siitä tuskin on kenellekään haittaa jos kuorma-autonkuljettaja raiskaa sen kyydissään olevan tukkikuorman, mutta henkilöliikennettä ajavan kuljettajan sekoaminen kuormaan aiheuttaa jo hieman enemmän ongelmia.
Mistä tiedät kuinka paljon minkäkin ammatin harjoittaja verottajaa kusettaa?
Mitä älynlahjoihin tulee niin sinun vintiltä on taidettu valot sammuttaa jo aika kauan sitten. Ketjussa puhuttiin henkilöliikenteen hoitamisesta kuorma-autoksi rekisteröidyllä autolla, eikä todellakaan verrattu oikeita kuorma-autonkuljettajia taksinkuljettajiin. Puhe oli siitä että niitä autoja ajavien kuljettajien ei tarvitse suorittaa henkilöauton ammattiajolupaa, eikä näin ollen joudu poliisin syynättäväksi.
Mutta mitä sinä teet, no alat vaahtoamaan oikeiden kuorma-autonkuljettajien puhtoisista elämänasenteista suhteessa taksinkuljettajiin. Äly hoi, älä jätä.että raiskauksia on tilastoissa huomattavasti enemmän taksinkuljettajan kuin c-kortin omaavien suorittamana, joten se c-kortti tekee kaverista raiskaajana potenttiaalisemman kuin sinä ? siis sehän on toisin päin, siis taksin ajolupa tekee kaverista potentiaalisen raiskaajan sinun logiikalla. Kaikkea sitä kuulee ja kaiken karvaiset sitä näköjään saa taksi ajoluvan
- hölmöläiselle
PuSe kirjoitti:
Ei tullut kysyttyä koska mittari on asennettu ja sinetöity. Ei kuulu minusta asiakkaan velvollisuuksiin. Ennen matkaa tietysti kysyin mitä maksaa. Oli kuulemma kohdekaupunkialueelle maksimissaan 45 eur.
Matka maksoi 44,80. Viikkoa aikaisemmin sama matka, tosin vastakkaiseen suuntaan ns. virallisella lupataksilla maksoi 44,60. Paljoa ei eroa ollut. Ero saattoi tulla siitä että tuo viikon takaisen taksin kuljettaja ajoi todella kovaa ja kiihdytteli ja jarrutteli voimakkaasti että penkillä pysyminen oli vaiketa. Se oli ns. invataksin mallinen jossa osa porukasta joutui istumaan (itse myös) selkä menosuuntaan.
Silloin luulisi että kuljettaja ottaisi edes tuon huomioon ajotyylissään.
En ole niin tyhmä ettei minulla olisi omaa matkavakuutusta joka kattaa myös takseissa tapahtuvat vahingot kaikissa niissä kohdemaissa jossa työni puolesta käytän taksia. Mihinkään taksin vakuutukseen ei kannata luottaa, koska taksissa istuminen vie matkasta vain pienen, pienen murto-osan. Vaikka taksilla olisi minkälainen vakuutus, korvausten saaminen toisten vakuutuksenottajien vakuutuksista on veteen piirretty viiva. Etenkin Suomessa.
En myöskään kysynyt mitään onko kuljettajalla minkäänlaista rikosreksteriä. Se on hänen oma asiansa. Olen varmasti ulkomailla istunut monenkin ns. rikollisen kyydissä paikallisissa takseissa. Vaikka olen liikuntarajoitteinen ja tarvitsen kävelykeppiä, en ole mikään avuton sylivauva.
Tässäkin ketjussa tuntuu jatkuvan sama hyökkäys kuin oli tuolla sataman virallisella taksinkuljettajalla. On outoa näin laman aikana, kun asiakas koetaan viholliseksi. Se on kuitenkin palveluammatissa juuri se palkanmaksaja.
Kun lukee tätäkin taksifoorumia, ei voi kuin ihmetellä kommentteja. Se on ymmärrettävää että on olemassa epärehellisiä, huijausta yrittäviä asiakkaita. Kaikilla aloilla on. Minäkin kohtaan niitä työssäni joka päivä.
En kuitenkaan uhoa internetissä että vedän niitä turpaan. Se lähentelee jo rikoslaissa mainitun rikoksen määritelmää.
Se on vain niin että täällä palstalla taksimiehet paljastavat sen että heidän perimmäinen tarkoituksensa on ottaa rahat pois ilman kunnon / tai minkäänlaista palvelua. Nuo tulevat suoraan ilmi tämän foorumin teksteistä.
On selvää että asiakas maksaa, jos sotkee taksin. Oli sitten syy mikä tahansa. Huvittavaa on vain nuo kommentit että kuinka paljon otetaan ja kuinka moninkertaisena. Nyt pääsee rahastamaa......
Myös nuo pankkiautomaatilla käynnit ja niiden kanssa tapahtuva käytäntö ihmetyttää. Aloitusmaksu lyödään uudestaan päälle jos asiakas käy automaatilla.
Mielellään otetaan maksu tuplana. Mikäs siinä jos asiakkaita on liikaa. Niistähän voi valita. Vai onko niitä liikaa?
Lapsilukot päälle jos asiakkaan naama ei miellytä.
Onneksi on suomalainen taksi....
Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Sen huomaa tässäkin ketjussa siitä että ihmetellään miksi esim. minä valitsin tjp:n palvelut.
Eipä kukaan ottanut vastauksessaan huomioon, että tuo virallinen taksi ei todellakaan kyytiä kysyttäessä lähtenyt kyyditsemään. Eikös se taksilupa ole sitä varten että voi tuota hommaa tehdä? Vaikka oli lupa, ei ottanut kyytiin. Asiakkaat sai kirosanojen kanssa haukkumiset.
En kyllä olisi meidän porukkaa uskaltanut tuollaisen raivoreinon kyytiin päästääkään. Mitenkähän tuollaiselta kuumakallelta sujuu ajaminen ja muu asiakaspalvelu ? Kiitos ei!
Eli valitsin tjp:n palvelut, KOSKA MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Se oli ensimmäinen kerta kun otin tjp:n kyydin, enkä ole aikaisemmin tällaisesta firmasta tiennytkään. Nyt tiedän.
Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. Miksi?
Ainoa firma jolta kokemukseni mukaan saan vuokrakyydin. Toinen on se että palvelu on erinomaista. Minusta tuollainen firma voisi nostaa hyvin taksojaan.
Pystyn ottamaan työhöni littyvää tavaraa enemmän mukaan, kun on etukäteen tiedossa että tjp:n autoon mahtuu.
Tähän saakka ongelmana on nimenomaan ollut helsingin taksien nuiva suhtautuminen roudattavaan tavaraan.
Nykyisen suomalaisetkin arvostavat laatua ja ovat halukkaita maksamaan siitä.nopeus ei vaikuta mittarin taksaan taksissa muista en tiedä.
Heität juttua kuin hölmöläinen et ajetaan lujempaa niin polttoaine riittää..
Joo ja kannattaa tilata niin mahtuu piano ja anoppikin mukaa. - srpi
on totta kirjoitti:
että raiskauksia on tilastoissa huomattavasti enemmän taksinkuljettajan kuin c-kortin omaavien suorittamana, joten se c-kortti tekee kaverista raiskaajana potenttiaalisemman kuin sinä ? siis sehän on toisin päin, siis taksin ajolupa tekee kaverista potentiaalisen raiskaajan sinun logiikalla. Kaikkea sitä kuulee ja kaiken karvaiset sitä näköjään saa taksi ajoluvan
Henkilöauton ammattiajolupamenettely karsii pois ne joilla on rikosrekisteri. Ajokortin taas saa kuka tahansa. Eikö älysi riittänyt kommentoimaan mitään muuta kirjoituksestani?
- srpi
PuSe kirjoitti:
Ei tullut kysyttyä koska mittari on asennettu ja sinetöity. Ei kuulu minusta asiakkaan velvollisuuksiin. Ennen matkaa tietysti kysyin mitä maksaa. Oli kuulemma kohdekaupunkialueelle maksimissaan 45 eur.
Matka maksoi 44,80. Viikkoa aikaisemmin sama matka, tosin vastakkaiseen suuntaan ns. virallisella lupataksilla maksoi 44,60. Paljoa ei eroa ollut. Ero saattoi tulla siitä että tuo viikon takaisen taksin kuljettaja ajoi todella kovaa ja kiihdytteli ja jarrutteli voimakkaasti että penkillä pysyminen oli vaiketa. Se oli ns. invataksin mallinen jossa osa porukasta joutui istumaan (itse myös) selkä menosuuntaan.
Silloin luulisi että kuljettaja ottaisi edes tuon huomioon ajotyylissään.
En ole niin tyhmä ettei minulla olisi omaa matkavakuutusta joka kattaa myös takseissa tapahtuvat vahingot kaikissa niissä kohdemaissa jossa työni puolesta käytän taksia. Mihinkään taksin vakuutukseen ei kannata luottaa, koska taksissa istuminen vie matkasta vain pienen, pienen murto-osan. Vaikka taksilla olisi minkälainen vakuutus, korvausten saaminen toisten vakuutuksenottajien vakuutuksista on veteen piirretty viiva. Etenkin Suomessa.
En myöskään kysynyt mitään onko kuljettajalla minkäänlaista rikosreksteriä. Se on hänen oma asiansa. Olen varmasti ulkomailla istunut monenkin ns. rikollisen kyydissä paikallisissa takseissa. Vaikka olen liikuntarajoitteinen ja tarvitsen kävelykeppiä, en ole mikään avuton sylivauva.
Tässäkin ketjussa tuntuu jatkuvan sama hyökkäys kuin oli tuolla sataman virallisella taksinkuljettajalla. On outoa näin laman aikana, kun asiakas koetaan viholliseksi. Se on kuitenkin palveluammatissa juuri se palkanmaksaja.
Kun lukee tätäkin taksifoorumia, ei voi kuin ihmetellä kommentteja. Se on ymmärrettävää että on olemassa epärehellisiä, huijausta yrittäviä asiakkaita. Kaikilla aloilla on. Minäkin kohtaan niitä työssäni joka päivä.
En kuitenkaan uhoa internetissä että vedän niitä turpaan. Se lähentelee jo rikoslaissa mainitun rikoksen määritelmää.
Se on vain niin että täällä palstalla taksimiehet paljastavat sen että heidän perimmäinen tarkoituksensa on ottaa rahat pois ilman kunnon / tai minkäänlaista palvelua. Nuo tulevat suoraan ilmi tämän foorumin teksteistä.
On selvää että asiakas maksaa, jos sotkee taksin. Oli sitten syy mikä tahansa. Huvittavaa on vain nuo kommentit että kuinka paljon otetaan ja kuinka moninkertaisena. Nyt pääsee rahastamaa......
Myös nuo pankkiautomaatilla käynnit ja niiden kanssa tapahtuva käytäntö ihmetyttää. Aloitusmaksu lyödään uudestaan päälle jos asiakas käy automaatilla.
Mielellään otetaan maksu tuplana. Mikäs siinä jos asiakkaita on liikaa. Niistähän voi valita. Vai onko niitä liikaa?
Lapsilukot päälle jos asiakkaan naama ei miellytä.
Onneksi on suomalainen taksi....
Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Sen huomaa tässäkin ketjussa siitä että ihmetellään miksi esim. minä valitsin tjp:n palvelut.
Eipä kukaan ottanut vastauksessaan huomioon, että tuo virallinen taksi ei todellakaan kyytiä kysyttäessä lähtenyt kyyditsemään. Eikös se taksilupa ole sitä varten että voi tuota hommaa tehdä? Vaikka oli lupa, ei ottanut kyytiin. Asiakkaat sai kirosanojen kanssa haukkumiset.
En kyllä olisi meidän porukkaa uskaltanut tuollaisen raivoreinon kyytiin päästääkään. Mitenkähän tuollaiselta kuumakallelta sujuu ajaminen ja muu asiakaspalvelu ? Kiitos ei!
Eli valitsin tjp:n palvelut, KOSKA MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Se oli ensimmäinen kerta kun otin tjp:n kyydin, enkä ole aikaisemmin tällaisesta firmasta tiennytkään. Nyt tiedän.
Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. Miksi?
Ainoa firma jolta kokemukseni mukaan saan vuokrakyydin. Toinen on se että palvelu on erinomaista. Minusta tuollainen firma voisi nostaa hyvin taksojaan.
Pystyn ottamaan työhöni littyvää tavaraa enemmän mukaan, kun on etukäteen tiedossa että tjp:n autoon mahtuu.
Tähän saakka ongelmana on nimenomaan ollut helsingin taksien nuiva suhtautuminen roudattavaan tavaraan.
Nykyisen suomalaisetkin arvostavat laatua ja ovat halukkaita maksamaan siitä.Tämän foorumin kirjoituksia ei todellakaan kannata pitää minään yleisinä mittareina alalla vallitsevasta ajattelutavasta. Oikeat ammattiinsa vakavasti suhtautuvat taksinkuljettajat löytyy ihan eri foorumeilta. Tämän palstan keskustelu on pääkaupunkikeskeistä, eikä kerro muun suomen asenteista mitään. Kirjoittajien älyllinen tasokin on välillä aika alkeellinen.
Taksiala tosin on mennyt alaspäin jo vuosia ja alalle on päässyt pesiytymään sellaista porukkaa joiden ei tänne olisi koskaan pitänyt päästä. Se taas johtuu 10 vuotta jatkuneesta armottomasta työvoimapulasta mikä on mahdollistanut sellaisten luusereiden pääsyn alalle joita mihinkään muualle ei enää olisi huolittu.
Pelkästään PK seudulla taksia ajaa noin 6000 henkeä ja vaihtuvuus on useita satoja vuosittain. Näin suureen joukkoon mahtuu jo aika monta "viheltäjää".
Mutta itse asiaan, eli TJP lines. Minunkin mielestä on hyvä että kilpailua ja erilaisia toimintamalleja alalle tulee. Alan vapauttaminen virkamiesohjauksesta tulisikin nyt tarpeeseen että ala pääsisi vapaasti kehittymään ja kasvamaan. Nykyinen tilanne jossa puolilaitonta liikennettä hoitavat yrittäjät pääsevät luimimaan ohi kaiken viranomaisvalvonnan ja muun alaa rienaavan pykälä ja maksu viidakon on kohtuuton niitä autoilijoita kohtaan jotka hoitavat liikennettä laillisin keinoin.
Alalta pitäisi poistaa maksimi taksa, ajovuorolista, nykyinen lupajärjestelmä, päivystysvelvollisuus, sekä autovero, ajoneuvovero ja ammattimaisen henkilöliikenteen vakuutusmaksuluokka, vasta silloin taksiliikenne olisi samalla viivalla TJP:n kaltaisten yritysten kanssa. - ???????????
PuSe kirjoitti:
Ei tullut kysyttyä koska mittari on asennettu ja sinetöity. Ei kuulu minusta asiakkaan velvollisuuksiin. Ennen matkaa tietysti kysyin mitä maksaa. Oli kuulemma kohdekaupunkialueelle maksimissaan 45 eur.
Matka maksoi 44,80. Viikkoa aikaisemmin sama matka, tosin vastakkaiseen suuntaan ns. virallisella lupataksilla maksoi 44,60. Paljoa ei eroa ollut. Ero saattoi tulla siitä että tuo viikon takaisen taksin kuljettaja ajoi todella kovaa ja kiihdytteli ja jarrutteli voimakkaasti että penkillä pysyminen oli vaiketa. Se oli ns. invataksin mallinen jossa osa porukasta joutui istumaan (itse myös) selkä menosuuntaan.
Silloin luulisi että kuljettaja ottaisi edes tuon huomioon ajotyylissään.
En ole niin tyhmä ettei minulla olisi omaa matkavakuutusta joka kattaa myös takseissa tapahtuvat vahingot kaikissa niissä kohdemaissa jossa työni puolesta käytän taksia. Mihinkään taksin vakuutukseen ei kannata luottaa, koska taksissa istuminen vie matkasta vain pienen, pienen murto-osan. Vaikka taksilla olisi minkälainen vakuutus, korvausten saaminen toisten vakuutuksenottajien vakuutuksista on veteen piirretty viiva. Etenkin Suomessa.
En myöskään kysynyt mitään onko kuljettajalla minkäänlaista rikosreksteriä. Se on hänen oma asiansa. Olen varmasti ulkomailla istunut monenkin ns. rikollisen kyydissä paikallisissa takseissa. Vaikka olen liikuntarajoitteinen ja tarvitsen kävelykeppiä, en ole mikään avuton sylivauva.
Tässäkin ketjussa tuntuu jatkuvan sama hyökkäys kuin oli tuolla sataman virallisella taksinkuljettajalla. On outoa näin laman aikana, kun asiakas koetaan viholliseksi. Se on kuitenkin palveluammatissa juuri se palkanmaksaja.
Kun lukee tätäkin taksifoorumia, ei voi kuin ihmetellä kommentteja. Se on ymmärrettävää että on olemassa epärehellisiä, huijausta yrittäviä asiakkaita. Kaikilla aloilla on. Minäkin kohtaan niitä työssäni joka päivä.
En kuitenkaan uhoa internetissä että vedän niitä turpaan. Se lähentelee jo rikoslaissa mainitun rikoksen määritelmää.
Se on vain niin että täällä palstalla taksimiehet paljastavat sen että heidän perimmäinen tarkoituksensa on ottaa rahat pois ilman kunnon / tai minkäänlaista palvelua. Nuo tulevat suoraan ilmi tämän foorumin teksteistä.
On selvää että asiakas maksaa, jos sotkee taksin. Oli sitten syy mikä tahansa. Huvittavaa on vain nuo kommentit että kuinka paljon otetaan ja kuinka moninkertaisena. Nyt pääsee rahastamaa......
Myös nuo pankkiautomaatilla käynnit ja niiden kanssa tapahtuva käytäntö ihmetyttää. Aloitusmaksu lyödään uudestaan päälle jos asiakas käy automaatilla.
Mielellään otetaan maksu tuplana. Mikäs siinä jos asiakkaita on liikaa. Niistähän voi valita. Vai onko niitä liikaa?
Lapsilukot päälle jos asiakkaan naama ei miellytä.
Onneksi on suomalainen taksi....
Lapsi on mennyt pesuveden mukana. Sen huomaa tässäkin ketjussa siitä että ihmetellään miksi esim. minä valitsin tjp:n palvelut.
Eipä kukaan ottanut vastauksessaan huomioon, että tuo virallinen taksi ei todellakaan kyytiä kysyttäessä lähtenyt kyyditsemään. Eikös se taksilupa ole sitä varten että voi tuota hommaa tehdä? Vaikka oli lupa, ei ottanut kyytiin. Asiakkaat sai kirosanojen kanssa haukkumiset.
En kyllä olisi meidän porukkaa uskaltanut tuollaisen raivoreinon kyytiin päästääkään. Mitenkähän tuollaiselta kuumakallelta sujuu ajaminen ja muu asiakaspalvelu ? Kiitos ei!
Eli valitsin tjp:n palvelut, KOSKA MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT.
Se oli ensimmäinen kerta kun otin tjp:n kyydin, enkä ole aikaisemmin tällaisesta firmasta tiennytkään. Nyt tiedän.
Ensi viikolla taas on työreissu, ja tiedän että valitsen tjp:n. Miksi?
Ainoa firma jolta kokemukseni mukaan saan vuokrakyydin. Toinen on se että palvelu on erinomaista. Minusta tuollainen firma voisi nostaa hyvin taksojaan.
Pystyn ottamaan työhöni littyvää tavaraa enemmän mukaan, kun on etukäteen tiedossa että tjp:n autoon mahtuu.
Tähän saakka ongelmana on nimenomaan ollut helsingin taksien nuiva suhtautuminen roudattavaan tavaraan.
Nykyisen suomalaisetkin arvostavat laatua ja ovat halukkaita maksamaan siitä.PuSe, kun seuraavan kerran tilaat TAKSIn, niin varmista auton tullessa paikalle, että siinä on asianmukainen laitteisto (Virallinen taksikupu katolla sinetöity mittaristo, kuvallinen kuljettajkortti näkyvillä, hinnasto selkeästi asiakkaan luettavana jne). Jos näin ei ole, niin kyseessä EI ole taksikuljetus vaan tilausliikenne. TJP:llä ei ole kuin pari taksia ja ne eivät ole pääkaupunkiseudun (Helsinki, Vantaa, Espoo) tunnuksien alla.
Kuitista näet, mikä auto ja auton tunnus Sinua on kyydittänyt.
Ehdotus: Kun käytät seuraavan kerran tjp:n palvelua, niin ota kuitti talteen ja tee siitä rikosilmoitus laittomasta taksikyydistä poliisille.
Jos et halua tehdä sitä, niin ilmoita milloin olet tekemässä e.m. kuljetuksen, niin varmasti täältä löytyy kuvaamistaistoista porukkaa (joilla ei ole parempaa tekemistä) tulla todistamaan e.m. laiton kuljetus. LOL - täyttä asiaa
srpi kirjoitti:
Tämän foorumin kirjoituksia ei todellakaan kannata pitää minään yleisinä mittareina alalla vallitsevasta ajattelutavasta. Oikeat ammattiinsa vakavasti suhtautuvat taksinkuljettajat löytyy ihan eri foorumeilta. Tämän palstan keskustelu on pääkaupunkikeskeistä, eikä kerro muun suomen asenteista mitään. Kirjoittajien älyllinen tasokin on välillä aika alkeellinen.
Taksiala tosin on mennyt alaspäin jo vuosia ja alalle on päässyt pesiytymään sellaista porukkaa joiden ei tänne olisi koskaan pitänyt päästä. Se taas johtuu 10 vuotta jatkuneesta armottomasta työvoimapulasta mikä on mahdollistanut sellaisten luusereiden pääsyn alalle joita mihinkään muualle ei enää olisi huolittu.
Pelkästään PK seudulla taksia ajaa noin 6000 henkeä ja vaihtuvuus on useita satoja vuosittain. Näin suureen joukkoon mahtuu jo aika monta "viheltäjää".
Mutta itse asiaan, eli TJP lines. Minunkin mielestä on hyvä että kilpailua ja erilaisia toimintamalleja alalle tulee. Alan vapauttaminen virkamiesohjauksesta tulisikin nyt tarpeeseen että ala pääsisi vapaasti kehittymään ja kasvamaan. Nykyinen tilanne jossa puolilaitonta liikennettä hoitavat yrittäjät pääsevät luimimaan ohi kaiken viranomaisvalvonnan ja muun alaa rienaavan pykälä ja maksu viidakon on kohtuuton niitä autoilijoita kohtaan jotka hoitavat liikennettä laillisin keinoin.
Alalta pitäisi poistaa maksimi taksa, ajovuorolista, nykyinen lupajärjestelmä, päivystysvelvollisuus, sekä autovero, ajoneuvovero ja ammattimaisen henkilöliikenteen vakuutusmaksuluokka, vasta silloin taksiliikenne olisi samalla viivalla TJP:n kaltaisten yritysten kanssa."Alalta pitäisi poistaa maksimi taksa, ajovuorolista, nykyinen lupajärjestelmä, päivystysvelvollisuus, sekä autovero, ajoneuvovero ja ammattimaisen henkilöliikenteen vakuutusmaksuluokka, vasta silloin taksiliikenne olisi samalla viivalla TJP:n kaltaisten yritysten kanssa. "
AIVAN ! - tässä ajoin
srpi kirjoitti:
Henkilöauton ammattiajolupamenettely karsii pois ne joilla on rikosrekisteri. Ajokortin taas saa kuka tahansa. Eikö älysi riittänyt kommentoimaan mitään muuta kirjoituksestani?
takaa, että ku itse alat muita rikollisiksi syyttelemään, niin miten muuten itseäsi odotat kohdeltavan. Ja se tilasto, kas kun niitä raiskauksia on prosenttuaalisesti monin verroin taksin ajoluvan haltijoilla, kuin ajokortin saati c-kortin haltioilla, saati lukumääräisesti. Mutta sehän on vain tilasto joka kertoo mikä ryhmä ja minkälaisen ajoluvan omaava on potentiaalinen rikollinen. Joten sinä se sujuvasti aina ohitat ne kohdat jotka omaan nilkkaa kolahtaa, muta heittelet mutua tietona. Joten olet täydellinen esson baari poju
- srpi
tässä ajoin kirjoitti:
takaa, että ku itse alat muita rikollisiksi syyttelemään, niin miten muuten itseäsi odotat kohdeltavan. Ja se tilasto, kas kun niitä raiskauksia on prosenttuaalisesti monin verroin taksin ajoluvan haltijoilla, kuin ajokortin saati c-kortin haltioilla, saati lukumääräisesti. Mutta sehän on vain tilasto joka kertoo mikä ryhmä ja minkälaisen ajoluvan omaava on potentiaalinen rikollinen. Joten sinä se sujuvasti aina ohitat ne kohdat jotka omaan nilkkaa kolahtaa, muta heittelet mutua tietona. Joten olet täydellinen esson baari poju
Tuskin kukaan pystyy enempää asian vierestä puhumaan kuin sinä puhut. Lue nyt vielä uudelleen aikaisemmat kirjoitukset. Sanoin ettei kuorma-auton kuljettajilta tarkasteta rikosrekisteriä kun ajokortti myönnetään, eli kuorma-autoa voi ajaa ammatikseen vaikka olisi rikollinen tausta. Taksia ei voi. Sinä yrität väkisin vääntää selvää asiaa.
- edes omaa
srpi kirjoitti:
Tuskin kukaan pystyy enempää asian vierestä puhumaan kuin sinä puhut. Lue nyt vielä uudelleen aikaisemmat kirjoitukset. Sanoin ettei kuorma-auton kuljettajilta tarkasteta rikosrekisteriä kun ajokortti myönnetään, eli kuorma-autoa voi ajaa ammatikseen vaikka olisi rikollinen tausta. Taksia ei voi. Sinä yrität väkisin vääntää selvää asiaa.
tekstiä tunnista "patolooginen raiskaaja " ? Sen verran pitäisi edes omaa tekstiään tarkastaa jotta tietää mitä on kirjoittanut. Mutta jos on kuion "aidanseiväs" , niin meidän muiden on vain koitettava ymmärtää tyhjän jauhajaa, joka ottaa tekstistä ne kohdat pois jotka omalle nilkalle kusee. Siis olet, kuten sanoin täydellinen esson baarin juttujen poju
- srpi
edes omaa kirjoitti:
tekstiä tunnista "patolooginen raiskaaja " ? Sen verran pitäisi edes omaa tekstiään tarkastaa jotta tietää mitä on kirjoittanut. Mutta jos on kuion "aidanseiväs" , niin meidän muiden on vain koitettava ymmärtää tyhjän jauhajaa, joka ottaa tekstistä ne kohdat pois jotka omalle nilkalle kusee. Siis olet, kuten sanoin täydellinen esson baarin juttujen poju
"että kuorma-autokortin saa kuka hyvänsä, vaikka patologinen raiskaaja", väitätkö ettei saisi? Taksin ammattiajolupaa ei voi saada jos on raiskaustuomio takana. En missään vaiheessa väittänyt että kuorma-autoilijat olisivat potentiaalisia raiskaajia. Opi lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi, ämmä.
- mihin kykysi
srpi kirjoitti:
"että kuorma-autokortin saa kuka hyvänsä, vaikka patologinen raiskaaja", väitätkö ettei saisi? Taksin ammattiajolupaa ei voi saada jos on raiskaustuomio takana. En missään vaiheessa väittänyt että kuorma-autoilijat olisivat potentiaalisia raiskaajia. Opi lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi, ämmä.
riittää on tuo muiden solvaaminen. Ja sehän kertoo kaiken siitä sinun suuresta koulutuksesta. Semmoistako siellä taksi kursseilla opetetaan? Kyllähän jonkun viranomaisen pitäisi tuo sinun henkilöllisyys selvittä, sillä kielen käyttösi on kaikkea muuta mitä siellä kurssilla edellytetään taksin kuljettajan käytöksestä. Ja edelleen kylmä tosi asia on että taksin kuljettaja raiskaa kaikista ammatikseen ajavista useimmiten, joten miten se on mahdolista. Ja näissä tilaus "takseissahan " jää joka ikisestä kyydistä puhelu tiedot, mutta kuinka on lennosta kyytiinsä keräävästä taksista? Joten oliko muuta "potentiaalinen raiskaaja" ?
- saa palkkioksi?
??????????? kirjoitti:
PuSe, kun seuraavan kerran tilaat TAKSIn, niin varmista auton tullessa paikalle, että siinä on asianmukainen laitteisto (Virallinen taksikupu katolla sinetöity mittaristo, kuvallinen kuljettajkortti näkyvillä, hinnasto selkeästi asiakkaan luettavana jne). Jos näin ei ole, niin kyseessä EI ole taksikuljetus vaan tilausliikenne. TJP:llä ei ole kuin pari taksia ja ne eivät ole pääkaupunkiseudun (Helsinki, Vantaa, Espoo) tunnuksien alla.
Kuitista näet, mikä auto ja auton tunnus Sinua on kyydittänyt.
Ehdotus: Kun käytät seuraavan kerran tjp:n palvelua, niin ota kuitti talteen ja tee siitä rikosilmoitus laittomasta taksikyydistä poliisille.
Jos et halua tehdä sitä, niin ilmoita milloin olet tekemässä e.m. kuljetuksen, niin varmasti täältä löytyy kuvaamistaistoista porukkaa (joilla ei ole parempaa tekemistä) tulla todistamaan e.m. laiton kuljetus. LOLMatkan oikealla taksillako?
??????????? kirjoitti:
Hepe Helsingistä; Olit siis 6 viikkoa TJP:llä töissä? Vai olitko sittenkään? Katsoppa sopimustasi (jos sellaisen ylipäätään teit, mikä yritys Sinut palkkasi). TJP:llä kun ei ole kuin yksi työntekijä, toimitusjohtaja.
Ja kerrotko miksi lopetit työnteon k.o. yrityksessä? Ihan vain plussat ja miinukset.
Tällä alalla on monia, jotka harkitsevat työntekoa e.m yrityksessä, mutta eivät tiedä mihin ovat ryhtymässä.
Hyviä ajoja Sinulle ja muille taksialan yrittäjille. ;-)Joo totta turiset, ei ollut mikään opiskelijan unelma kesäduuni. Mut onneks kassat pyöri siin 250-400e paikkeilla (et kyl siin muutama euro tuli vaik olikin huono firma mutta helvetin hyviä kuskeja ja todella kohteliaita eli mulavat työkaverit.
Hyviä ajoja sulle....srpi kirjoitti:
mutta siihen on paremmat edellytykset koska kuljettajia ei tarkasteta poliisin toimesta.
Taksin ammattiajolupaa kun ei saa jos on rötöksiä takana, mutta kuorma-autoa saa ajaa kuka hyvänsä joka on joskus C kortin hommannut, vaikka patologinen raiskaaja.niin hän se on mutta rikokset vanhenevat 5-10:ssä vuodessa ja tiedän eräänkin taxi kuskin joka on tappanut miehen 15v. sitten ja lusinu9v, että onhan noita rikollisia taksikuskeinakin...
- srpi
mihin kykysi kirjoitti:
riittää on tuo muiden solvaaminen. Ja sehän kertoo kaiken siitä sinun suuresta koulutuksesta. Semmoistako siellä taksi kursseilla opetetaan? Kyllähän jonkun viranomaisen pitäisi tuo sinun henkilöllisyys selvittä, sillä kielen käyttösi on kaikkea muuta mitä siellä kurssilla edellytetään taksin kuljettajan käytöksestä. Ja edelleen kylmä tosi asia on että taksin kuljettaja raiskaa kaikista ammatikseen ajavista useimmiten, joten miten se on mahdolista. Ja näissä tilaus "takseissahan " jää joka ikisestä kyydistä puhelu tiedot, mutta kuinka on lennosta kyytiinsä keräävästä taksista? Joten oliko muuta "potentiaalinen raiskaaja" ?
Siitä muiden solvaamisesta. Itse pojuttelit minua, jos vastaan siihen sanomalla sinua ämmäksi ei pitäisi heti vetää herneitä nenään.
Sanon nyt vielä kerrän että en väittänyt että kuorma-autonkuljettajat olisi massaraiskaajia vaan sanoin ettei kuljettajien taustoja tutkita kun he saavat ajokortin.
En tiedä mistä tilastosta(omasta päästä) olet tuon vetäissyt että taksit raiskaa useammin kuin muut ammattikuljettajat, voi pitää paikkansakin, eihän kuorma-autossa yleensä ole mitään raiskattavaa. Tuo sinunkin tilastosi saattaa mennä uusiksi hyvinkin nopeasti jos TJP:n harrastama kuorma-autoilla harjoitettava henkilöliikenne saa jatkua. Kuorma-autoa kun saa ihan vapaasti ajaa vaikka namusetä Jammu, jos vain omistaa C kortin.
Toistan vielä että en syyllistä ketään kuorma-autoja työkseen ajavia, kerroin vain että niiden taustoja ei tarkasteta, mutta ne voivat silti harjoittaa henkilöliikennettä. Kiistätkö tämän tosiasian?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5314448Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183561Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871517- 1571383
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1041346Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651234
- 841144