Olisho jollain hyvää vinkkiä miten saisi äitienpäiväruusun talvetettua tavallisessa kerrostaloaunnossa joko sisällä tai parvekeella. Olen saanut ruusuni kukkimaan ja kasvamaan kivasti, joten olen jo alkanut pohtia syksyä ja että olis kiva yrittää siirtää ne hengissä seuraavaan kasvukauteen. Ennen se oli helppoa kun oli pieni piha johon saattoi ruusut istuttaa ja menestyivät vuodesta toiseen ilman sen kummempia suojauksia. Nyt on vain parveke mutta olisi kiva yrittää talvettamista.
Äiskänpäiväruusu
3
706
Vastaukset
- PAIKKA KERROSTALOSSA
OLISI SÄILYTTÄÄ SE KYLMÄKELLARISSA JOS EI OLE KAMALAN KUIVA PAIKKA. LASITETULLA PARVEKKEELLA VOISI SÄILYÄ ISOSSA RUUKUSSA HYVIN JA TAVALLISELLA PARVEKKEELLA HARSOLLA PEITETTYNÄ RIIPPUEN TIETYSTI KUINKA KOVIA PAKKASIA TALVELLA ON.
- BaronKorf
Kylmäkellari olisi tietysti ihanteellinen ratkaisu jos sellainen olisi olemassa mutta kun ei ole. Täytyy kai sitten vain yrittää pakkasilla veivata ruukkuja sisälle ja ulos tarpeen mukaan ettei kasvualusta pääse jäätymään pohjaan asti. Ehkä ensi talvi on leuto...?
BaronKorf kirjoitti:
Kylmäkellari olisi tietysti ihanteellinen ratkaisu jos sellainen olisi olemassa mutta kun ei ole. Täytyy kai sitten vain yrittää pakkasilla veivata ruukkuja sisälle ja ulos tarpeen mukaan ettei kasvualusta pääse jäätymään pohjaan asti. Ehkä ensi talvi on leuto...?
Meilla äitienpäiväruusut talvehtivat hyvin lasitetulla parvekkeella. Tänä kesänä hankin lisää erilaisia ruusuja ja kokeilen miten onnistun saamaan ne talvehtimaan. Elokuussu istutan ne suureen ruukkuun, että ehtivät juurtua ennen talvea. Lokakuun lopulla laitan pakkasharsoa ja sanomalehtiän ympärille. Sitä ennen leikkaan ne. Odottelen sitten kevättä ja katson miten kävi. Nuo Äitien päiväruusut kukkivat nyt jo 3 kertaa tänä kesänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409