Apua lääkkeistä

apua saanut

Tuntuu että täällä liikkuu jatkuvasti ihmisiä, jotka eri intressein haukkuvat lääkkeitä ja peloittelevat niiden käytöllä.

Itse sairastan nopeasti vaihtelevaa 2. tyypin bipolääristä mielialahäiriötä. Eli elämäni oli jatkuvaa vaihtelua kovan masennuksen ja pirteän jakson välillä.

Keväällä vihdoin ja viimein hain apua ja minulle suositeltiin lääkitystä. Toukokuussa aloitin Deprakinen syömisen. Sen jälkeen koin vielä yhden rankan masennuskauden, mutta se jäi viimeiseksi, ainakin tähän mennessä. Nyt olotila on ollut moninkertaisesti parempi. Elämässäni on monessa suhteessa alkanut uusi vaihe, tavallaan kuin olisi saanut uuden elämän. Entisten masennus jaksojen tilalla on vain hyvin pientä mielialan vaihtelua ja olotila on pääsääntöisesti energinen. Painoni on jopa hieman laskenut ja muutenkin olotila on myös fyysissesti parempi kuin ennen.

Että näin ainakin minun kohdallani.

5

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku edes

on saanu apua lääkkeistä. Mulle tuli ihan hirveitä asioita lääkkeistä. Vaan pahempi olo tuli.

• depris

Millä annostuksella syöt tuota deprakinea? Mulla todettiin kans keväällä kaksisuuntainen ja sen jälkeen sain deprakinea (300mg 1 aamulla 2 illalla), jossain vaiheessa tuntui että ne masentaa mua liikaa, mutta toisaalta ne tasas sekamuotoisen kaoottisen pahimman vaiheen pois, lisäksi mulla on moclobemid-masennuslääke. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun tuntuu, ettei lääkkeettä pärjää (lopetin jo kaikki lääkkeet hetkeksi, kunnes oli pakko palata takaisin), mutta lääkitys ja/tai annostus on hakusessa.

Nyt taidan olla enimmäkseen masentunut.

• keltainen kirahvi

Hei, minullakin on just sama Deprakine-annostus, lisäksi Mirtazapiinia yöksi ja tarvittaessa Opamox.
        Alkaa hiukan jo mennä paremmin, tää mun juttu alkoi jo viime joulukuussa ja vielä olen saikulla.
        Satunnaisia masiksia tulee, lievinä. Maniaa ei ole ollut.
        Siitä olen surullinen koska mania olotilana oli todella upea, näin sanoo siis sairas.
        Oli todella hienoa tuntea hienosti, sain hienoja ideoita, tein mitä vaan, en nukkunut ja lopulta tulin siihen tulokseen etten tarvitse unta lainkaan.
        Se hullu päätelmä siis vei minut lopulta lääkäriin.

En lääkkeettä pärjää, ymmärrän sen. Mutta noita ahdistus/säikähdystiloja tulee aina vaan.
        Kotona menee hyvin, mutta nyt ehdotetaan jotain kuntoutustukijuttua ja pitäisi kokeilla työntekoa.
        Se kauhistuttaa ihan kauheasti.

• alkuperäinen kirj.

Mulla on aamuin ja illoin tuo 300 mg. Mitään muuta lääkitystä ei ole,vaikka psykiatri minulle aluksi kirjoittikin myös masennuslääkkeen. En aloittanut sitä ja tällä muutaman kk kokemuksella tuntuu, että en sitä tarvitse. Deprakinella elämänlaatu on jo niin hyvä, vaikka aikaisempien masennusten takia ihmissuhteissa on hieman puutteita. Kykenen jatkuvaan kohtuu hyvään työpanokseen, harrastelen paljon, käyn uusissa paikoissa. Jotain ihan muuta oli elämäni ennen. Onneksi ei tullut koskaan toteutettua sitä toisinaan paljon haluamaani poispääsyä.

• lopulta...

,että joku kirjoittaa positiivista kokemustaan diitä, miten lääkitys on häntä auttanut. Itselleni kyseinen lääke ei sopinut, mutta nyt viimein on löydetty minulle sopiva lääkecoctail.

Mieluummin syön lääkkeeni ja en ole maniassa, tai sekamuotosessa (pahin kaikista jaksoista) tai masiksessa jossa toivon vain kuolevani.
      Irvailkoot muut ihmiset mun lääkityksestä, en vältä siitä, koska kysymyksessä on mun oma ainutkertainen elämäni.

Toisaalta, kun miettii sitä, että jotkut tuomitsevat lääkkeiden käytön, niin olisikohan sellaisten ihmisten aika hankkia itselleen oma elämä. Jos sellainen on, ei viitsi edes pohtia toisten ihmisten asioita..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe