Uusi autolaina

ja uudempi auto

Tervehdys, olen tullut semmoiseen ratkaisuun että pitää tuo vanha pikkuauto myydä ja sitten ostaa isompi auto.

Kohtuullisesti myyn nykyisen auton parilla tuhannella eurolla joilla sitten kuittaan vanhan autolainan pois samantien.


Tarkoitus olisi ostaa isompi käytetty perheauto(n.7000-8000e).
Itse saan nettoa n.1500e/kk ja avovaimo on hoitovapaalla, tulot tällä hetkellä n. 1200e.

Saakohan näillä tienesteillä yhteisvastuullisina tuon suuruista lainaa, vuokriin ja muihin laskuihin menee kuukaudessa n.1200e.


Uudempi auto olisi tarkoitus rahoittaa kokonaan velalla, mieluiten Nordean joustoluotolla. Lainaa itselläni n. 4500e ja naisella n. 1500e

4

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autoliikkeillä on välillä tarjouksia jopa 0% koroista.
      Siihen ei Nordean joustoluotto ikinä kykene, kun autolaina on vakuudeton luotto.
      -- paitsi jos niitä vakuuksia on antaa; oma asunto, henkilötakaus tms.

      Suosittelisin siis autoliikkeiden tarjontaa.
      En usko, että jää tuloistanne kiinni.

      • Autolaina

        ENSINNÄKIN autolainat eivät ole vakuudetonta luottoa, ostettu auto toimii vakuutena varsinkin noissa autoliikkeiden tarjoamissa luotoissa. Luottoa saa kyllä vakuudettomana, mutta tänä päivänä se vaatii kohtuullisia tuloja sekä moitteetonta asiakassuhdetta pankin kanssa. Pikavipit, pienemmät luottofirmat ja muut on sitten erikseen, mutta ne menevät melko lähelle kiskontaa koroiltaan.

        Ja tuo auton vakuus järjestelyhän aiheuttaa sen, että auton omistajaksi merkitään rahoituksentarjoaja, joten tuo voi autoa myytäessä olla ongelma. Eihän toisen omistamaa voi myydä, joten luotto olisi ensin maksettava pois. Toki asiat saattaa saaada järjestettyä, mutta läheskään kaikki firmat eivät siihen suostu.


      • Autolaina kirjoitti:

        ENSINNÄKIN autolainat eivät ole vakuudetonta luottoa, ostettu auto toimii vakuutena varsinkin noissa autoliikkeiden tarjoamissa luotoissa. Luottoa saa kyllä vakuudettomana, mutta tänä päivänä se vaatii kohtuullisia tuloja sekä moitteetonta asiakassuhdetta pankin kanssa. Pikavipit, pienemmät luottofirmat ja muut on sitten erikseen, mutta ne menevät melko lähelle kiskontaa koroiltaan.

        Ja tuo auton vakuus järjestelyhän aiheuttaa sen, että auton omistajaksi merkitään rahoituksentarjoaja, joten tuo voi autoa myytäessä olla ongelma. Eihän toisen omistamaa voi myydä, joten luotto olisi ensin maksettava pois. Toki asiat saattaa saaada järjestettyä, mutta läheskään kaikki firmat eivät siihen suostu.

        Jos autoa varten ottaa lainaa pankista, eikä ole takaajia tai muuta vakuutta antaa, niin se on vakuudeton laina tai aikakin aina kulutusluotto, jossa on hieman korkeampi korko kuin esim. asuntolainoissa - noin vertailun vuoksi.

        Autoliikkestä ostettaessa auto rahoitusyhtiön rahoituksella, auto toimii vakuutena, koska omistusoikeus ei tosiaan siirry heti ostajalle.

        Rahoitusyhtiön kanssa voi kyllä sopia auton myynnistä, vaikka ei olisi koko lainaa vielä maksanut. Tämän olen näin käsittänyt, kokemusta ei ole.


      • Sain lainaa
        RipsaK kirjoitti:

        Jos autoa varten ottaa lainaa pankista, eikä ole takaajia tai muuta vakuutta antaa, niin se on vakuudeton laina tai aikakin aina kulutusluotto, jossa on hieman korkeampi korko kuin esim. asuntolainoissa - noin vertailun vuoksi.

        Autoliikkestä ostettaessa auto rahoitusyhtiön rahoituksella, auto toimii vakuutena, koska omistusoikeus ei tosiaan siirry heti ostajalle.

        Rahoitusyhtiön kanssa voi kyllä sopia auton myynnistä, vaikka ei olisi koko lainaa vielä maksanut. Tämän olen näin käsittänyt, kokemusta ei ole.

        Ja auton metsästys voi alkaa. Kiitos vastauksistanne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe