Tervehdys, olen tullut semmoiseen ratkaisuun että pitää tuo vanha pikkuauto myydä ja sitten ostaa isompi auto.
Kohtuullisesti myyn nykyisen auton parilla tuhannella eurolla joilla sitten kuittaan vanhan autolainan pois samantien.
Tarkoitus olisi ostaa isompi käytetty perheauto(n.7000-8000e).
Itse saan nettoa n.1500e/kk ja avovaimo on hoitovapaalla, tulot tällä hetkellä n. 1200e.
Saakohan näillä tienesteillä yhteisvastuullisina tuon suuruista lainaa, vuokriin ja muihin laskuihin menee kuukaudessa n.1200e.
Uudempi auto olisi tarkoitus rahoittaa kokonaan velalla, mieluiten Nordean joustoluotolla. Lainaa itselläni n. 4500e ja naisella n. 1500e
Uusi autolaina
4
609
Vastaukset
Autoliikkeillä on välillä tarjouksia jopa 0% koroista.
Siihen ei Nordean joustoluotto ikinä kykene, kun autolaina on vakuudeton luotto.
-- paitsi jos niitä vakuuksia on antaa; oma asunto, henkilötakaus tms.
Suosittelisin siis autoliikkeiden tarjontaa.
En usko, että jää tuloistanne kiinni.- Autolaina
ENSINNÄKIN autolainat eivät ole vakuudetonta luottoa, ostettu auto toimii vakuutena varsinkin noissa autoliikkeiden tarjoamissa luotoissa. Luottoa saa kyllä vakuudettomana, mutta tänä päivänä se vaatii kohtuullisia tuloja sekä moitteetonta asiakassuhdetta pankin kanssa. Pikavipit, pienemmät luottofirmat ja muut on sitten erikseen, mutta ne menevät melko lähelle kiskontaa koroiltaan.
Ja tuo auton vakuus järjestelyhän aiheuttaa sen, että auton omistajaksi merkitään rahoituksentarjoaja, joten tuo voi autoa myytäessä olla ongelma. Eihän toisen omistamaa voi myydä, joten luotto olisi ensin maksettava pois. Toki asiat saattaa saaada järjestettyä, mutta läheskään kaikki firmat eivät siihen suostu. Autolaina kirjoitti:
ENSINNÄKIN autolainat eivät ole vakuudetonta luottoa, ostettu auto toimii vakuutena varsinkin noissa autoliikkeiden tarjoamissa luotoissa. Luottoa saa kyllä vakuudettomana, mutta tänä päivänä se vaatii kohtuullisia tuloja sekä moitteetonta asiakassuhdetta pankin kanssa. Pikavipit, pienemmät luottofirmat ja muut on sitten erikseen, mutta ne menevät melko lähelle kiskontaa koroiltaan.
Ja tuo auton vakuus järjestelyhän aiheuttaa sen, että auton omistajaksi merkitään rahoituksentarjoaja, joten tuo voi autoa myytäessä olla ongelma. Eihän toisen omistamaa voi myydä, joten luotto olisi ensin maksettava pois. Toki asiat saattaa saaada järjestettyä, mutta läheskään kaikki firmat eivät siihen suostu.Jos autoa varten ottaa lainaa pankista, eikä ole takaajia tai muuta vakuutta antaa, niin se on vakuudeton laina tai aikakin aina kulutusluotto, jossa on hieman korkeampi korko kuin esim. asuntolainoissa - noin vertailun vuoksi.
Autoliikkestä ostettaessa auto rahoitusyhtiön rahoituksella, auto toimii vakuutena, koska omistusoikeus ei tosiaan siirry heti ostajalle.
Rahoitusyhtiön kanssa voi kyllä sopia auton myynnistä, vaikka ei olisi koko lainaa vielä maksanut. Tämän olen näin käsittänyt, kokemusta ei ole.- Sain lainaa
RipsaK kirjoitti:
Jos autoa varten ottaa lainaa pankista, eikä ole takaajia tai muuta vakuutta antaa, niin se on vakuudeton laina tai aikakin aina kulutusluotto, jossa on hieman korkeampi korko kuin esim. asuntolainoissa - noin vertailun vuoksi.
Autoliikkestä ostettaessa auto rahoitusyhtiön rahoituksella, auto toimii vakuutena, koska omistusoikeus ei tosiaan siirry heti ostajalle.
Rahoitusyhtiön kanssa voi kyllä sopia auton myynnistä, vaikka ei olisi koko lainaa vielä maksanut. Tämän olen näin käsittänyt, kokemusta ei ole.Ja auton metsästys voi alkaa. Kiitos vastauksistanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706