Jääkiekon SM-liigan suurimpiin tähtiin parilla edellisellä kaudella lukeutunut Ben Eaves on tehnyt vuoden NHL-sopimuksen Nashville Predatorsin kanssa. Bluesista Pohjois-Amerikkaan siirtyvän Eavesin sopimus on kaksisuuntainen.
Yllättävän Eavesin NHL-sopimuksesta (arvo NHL:ssä 600 000 ja AHL:ssä 105 000 dollaria) tekee se, että hän on kärsinyt valtavasti loukkaantumisista koko uransa ajan. Eaves on lopettanut uransakin jo kahteen otteeseen pahojen polvivammojen takia, mutta molemmilla kerroilla hän on palannut kaukaloon tervehdyttyään.
Eaves ei ole kuitenkaan pysynyt kunnossa pitkiä aikoja edes SM-liigan pelitahdilla (58 ottelun runkosarja). NHL:ssä (82 ottelua) ja AHL:ssä (80 ottelua) pelitahti on vielä huomattavasti rankempi kuin Suomessa.
Terveenä pysyessään Eaves on ehdottomasti NHL-tason sentteri. Kokeneen valmentajan Mike Eavesin poika laittoi SM-liigan yhden kevään pudotuspelien piste-ennätyksen uusiksi viime keväänä tehtailtuaan 14 ottelussa tehot 4 20=24, vaikka Blues ei selviytynyt edes finaaliin.
Nashvillessä Eaves haastaa sentterien hierarkiassa joukkueen kapteenin Jason Arnottin sekä kaudelle 1998-1999 NHL:ään liittyneen organisaation historian ensimmäisen varauksen, yhdysvaltalaissentteri David Legwandin. Varsinaista kolmossentteriä Predatorsilla ei sen sijaan ainakaan tällä hetkellä ole.
Nashvillen organisaatiossa pelaavat suomalaisista maalivahti Pekka Rinne ja viime kauden farmijoukkue Milwaukeessa tahkonnut puolustaja Teemu Laakso. Lisäksi seuralla on oikeudet hyökkääjä Antti Pihlströmiin, joka on tällä hetkellä vailla sopimusta ensi kaudeksi.
Benin 25-vuotias pikkuveli, Patrick edustaa NHL:ssä Carolina Hurricanesia.
Ben Eaves
-
0
510
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472