Forte aineista

hyötyä?

Onko noista Forte (litkua öljyn sekaan ja se putsaa koneen tai ruisku järjestelmän riippuen aineesta)käsittelyistä hyötyä? Onko noi aineet samaa sarjaa kuin motor up ja muut ostoskanava tuotteet? Kaikki joilla omakohtaisia kokemuksia ko. aineista vois kertoa tuntojaan sekä hyvistä että huonoista. Kiitos ja kumarrus vastanneille

9

11322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fortissimo

      No tuota, Forten ja Liqui-Molyn tuotteet on todella tarkoitettu siihen mitä purkin kyljessä lukee. Niitä on alunperin myyneet korjaamot, joissa myös itse käsittelyt on tehty. Nyttemmin on ilmeisesti todettu lukutaidon ja luetun ymmärtämisen olevan autoilevan kansan keskuudessa sillä tasolla, että aineita voidaan myydä itsekin tehtävään käsittelyyn.
      Nää Motorupit on rahastustavaraa, joiden suurin vaikutusalue on kuskin korvien välissä ja vaikutus näkyy vain amerikkalaisvirman pankkitilillä. Suurin tuotekehityksellinen panostus niissä on ollut pullon kyljessä olevan tarran tekeminen.
      Täältä voi löytää jotain tietoa, auf deutsch: http://www.liqui-moly.com/web/lmhomede.nsf/pages/index_flash

    • hyötyä

      Äkkiseltään kun on onkinut tietoa aineesta niin vaikutukset on kokeilijoiden mukaan hyvin samankaltaiset kun rvs tuotteella. Kuitenkin rvs:llä ennen käsittelyä suositellaan kone pesemään forte aineella ja sitten tökätä rvs aineet sisään. Miksi forten jälkeen pitäisi vielä rvs ainetta laittaa sisään jos vakutus on pelkällä fortella on lähes sama? Eniten minua kiinnostaa ruiskun puhistus aine. Onko jollain aiheuttanut enemmän harmia kuin hyötyä ruiskn puhdistus aine?

      • pahaa sanottavaa

        Olin muutaman vuoden autohuoltohommissa, jossa käytettiin ko. tuotteita. Negatiivista en juuri huomannut. Asiakkaat kehuivat, varsinkin kelkkailijat ja moottoripyöräilijät. Itse huomasin vaikutuksen parhaiten, kun laitto ainetta moottoriin, jossa hyd. venttiilinnostimet nakuttivat. Useimmiten nakutus loppui. Ei ne aineet sillo auta, jos on tapahtunut mekaanista kulumista. Mut jos on kyse epäpuhtauksista, varmasti auttaa.

        Tehtiinpä kerran tutkimuskin kahteen bensa-autoon ja yhteen dieseliin. Kaikkiin tehtiin pa-puolen ja öljypuolen puhdistus...puristuspaineet nousi bensavehkeissä joissakin sylintereissä yli 50% ja muistaakseni kaikissa yli 20%. Yhdelle asiakkaalle tehtiin pelkästään pa-puolen putsaus. Asiakas tuli kertomaan viikkoa myöhemmin, et pa-kulutus oli tippunut 0,5 litraa/100 km käsittelyn jälkeen. Ja auton matkamittarissa ei ollu vielä edes 100 000 km!

        Oma autoni nyki hieman nimenomaan moottorijarrutuksessa ja se nykiminen hävis öljypuolen ja polttoainepuolen puhdistuksella. Luulen, että nykiminen johtui siitä, että ruiskut eivät sulkeutuneet täysin epäpuhtauksista johtuen moottorijarrutuksessa, ja päästivät bensaa sylinteriin.


      • RRR
        pahaa sanottavaa kirjoitti:

        Olin muutaman vuoden autohuoltohommissa, jossa käytettiin ko. tuotteita. Negatiivista en juuri huomannut. Asiakkaat kehuivat, varsinkin kelkkailijat ja moottoripyöräilijät. Itse huomasin vaikutuksen parhaiten, kun laitto ainetta moottoriin, jossa hyd. venttiilinnostimet nakuttivat. Useimmiten nakutus loppui. Ei ne aineet sillo auta, jos on tapahtunut mekaanista kulumista. Mut jos on kyse epäpuhtauksista, varmasti auttaa.

        Tehtiinpä kerran tutkimuskin kahteen bensa-autoon ja yhteen dieseliin. Kaikkiin tehtiin pa-puolen ja öljypuolen puhdistus...puristuspaineet nousi bensavehkeissä joissakin sylintereissä yli 50% ja muistaakseni kaikissa yli 20%. Yhdelle asiakkaalle tehtiin pelkästään pa-puolen putsaus. Asiakas tuli kertomaan viikkoa myöhemmin, et pa-kulutus oli tippunut 0,5 litraa/100 km käsittelyn jälkeen. Ja auton matkamittarissa ei ollu vielä edes 100 000 km!

        Oma autoni nyki hieman nimenomaan moottorijarrutuksessa ja se nykiminen hävis öljypuolen ja polttoainepuolen puhdistuksella. Luulen, että nykiminen johtui siitä, että ruiskut eivät sulkeutuneet täysin epäpuhtauksista johtuen moottorijarrutuksessa, ja päästivät bensaa sylinteriin.

        Mulla on 4-litraisessa työntötankokuutosessa (Jeep) pulmana juuri tuo hydraulisten venttiilinostimien jumittaminen ja siitä johtuva naputus. Mistä löytäisin ohjeita, miten tuota Fortea käytetään?


      • jotakin
        RRR kirjoitti:

        Mulla on 4-litraisessa työntötankokuutosessa (Jeep) pulmana juuri tuo hydraulisten venttiilinostimien jumittaminen ja siitä johtuva naputus. Mistä löytäisin ohjeita, miten tuota Fortea käytetään?

        Tuolta löytyy jotakin
        www.forte-nwe.com/FIN/motor_MF.html.

        Paljon ajettuihin ja "ongelmatapauksiin" lisäsimme annosta yleensä puolikkaan tai täyden purkin. Lisäksi käytimme konetta reippaalla tyhjäkäynnillä (n. 1500-2000 rpm) puolisen tuntia. Muutaman kerran voi vielä antaa lyhyitä kierrosryntäyksiä (n. 3000 rpm) minuutin ajan. Nämä olivat tuotteen edustajan antamia kokemusperäisiä ohjeita. Mut moottoria ei saa ikinä kuormittaa, aineiden ollessa sisällä, siis vältettävä ajoa. Kannattaa silti kysyä tuotteen myyjältä tarkempia ohjeita.


      • Miro
        jotakin kirjoitti:

        Tuolta löytyy jotakin
        www.forte-nwe.com/FIN/motor_MF.html.

        Paljon ajettuihin ja "ongelmatapauksiin" lisäsimme annosta yleensä puolikkaan tai täyden purkin. Lisäksi käytimme konetta reippaalla tyhjäkäynnillä (n. 1500-2000 rpm) puolisen tuntia. Muutaman kerran voi vielä antaa lyhyitä kierrosryntäyksiä (n. 3000 rpm) minuutin ajan. Nämä olivat tuotteen edustajan antamia kokemusperäisiä ohjeita. Mut moottoria ei saa ikinä kuormittaa, aineiden ollessa sisällä, siis vältettävä ajoa. Kannattaa silti kysyä tuotteen myyjältä tarkempia ohjeita.

        Autokorjaamossa töissä olevana ja monta käsittelyä tehneenä voin sanoa että forte tökötit ovat taattua tavaraa. Ei voi uskoakkaan mitä kaikkea moottorin sisältä irtoaa ja tulee kun aine otetaan pois moottorista. Suosittelen ehdottomasti moneen vaivaan.


      • Tomba
        jotakin kirjoitti:

        Tuolta löytyy jotakin
        www.forte-nwe.com/FIN/motor_MF.html.

        Paljon ajettuihin ja "ongelmatapauksiin" lisäsimme annosta yleensä puolikkaan tai täyden purkin. Lisäksi käytimme konetta reippaalla tyhjäkäynnillä (n. 1500-2000 rpm) puolisen tuntia. Muutaman kerran voi vielä antaa lyhyitä kierrosryntäyksiä (n. 3000 rpm) minuutin ajan. Nämä olivat tuotteen edustajan antamia kokemusperäisiä ohjeita. Mut moottoria ei saa ikinä kuormittaa, aineiden ollessa sisällä, siis vältettävä ajoa. Kannattaa silti kysyä tuotteen myyjältä tarkempia ohjeita.

        Kuka myy näitä Espoossa


      • rami peräkammarista
        Tomba kirjoitti:

        Kuka myy näitä Espoossa

        Rami myy.


    • forttausta

      Älkää immeiset itse menkö tekemään forttauksia! Ette saa sitä etua aikaan, joka tulee kun ammattilaiset sen tekevät. Saatte vaan pahaa mieltä ja fiiliksen, että ei toimi! Jos ei forte toimi, on vika tekijässä, ei tuotteessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe