Fude/Baotian skootteri.

Kasper

Onko kukaan tutkinut, mitä kuristuksia em vempeleestä löytyy. Aikaisemmin ilmeisesti ei ollut mitään, mutta ilmeisesti viimeaikoina maahantuodut ovat kuristettuja.

167

245416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-320S

      Millainen ajopeli( tekn.tied. ) on kyseessä ,niin tutkitaan mistä on kyse ?

      • Kasper

        Baotian (Kiina)valmistama skootteri, kopio Kymho:sta (tai jotain sinnepäin). 50cc nelitahti moottori. Vempelettä myydään ainakin San Remo, Milan (muitakin) mallimerkeillä. Variaattorin avasin(kun ei kukaan osannut kertoa), siellä ei kuristuksia, ei myöskään kaasarin kurkussa, pakoputki katsomatta.


      • MB-320S
        Kasper kirjoitti:

        Baotian (Kiina)valmistama skootteri, kopio Kymho:sta (tai jotain sinnepäin). 50cc nelitahti moottori. Vempelettä myydään ainakin San Remo, Milan (muitakin) mallimerkeillä. Variaattorin avasin(kun ei kukaan osannut kertoa), siellä ei kuristuksia, ei myöskään kaasarin kurkussa, pakoputki katsomatta.

        .. koska kyseessä on mopoksi rekisteröity ajoneuvo lakisääteinen huippunopeus 45km/h , ja kulkee tuolla nopeudella liikenteessä - sen pitää hyväksyä .
        Kuten keskustelun säännöissä sanotaan -Keskusteluissa ei saa: - Kehoittaa ketään rikokseen...!


      • viola
        Kasper kirjoitti:

        Baotian (Kiina)valmistama skootteri, kopio Kymho:sta (tai jotain sinnepäin). 50cc nelitahti moottori. Vempelettä myydään ainakin San Remo, Milan (muitakin) mallimerkeillä. Variaattorin avasin(kun ei kukaan osannut kertoa), siellä ei kuristuksia, ei myöskään kaasarin kurkussa, pakoputki katsomatta.

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.


      • Kasper
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        tuo nyt sille vaikuta, että sinulla asiasta kokemusta olisi, sillä em variaattorissa ei kuristusprikkoja ole. Ei ole minkäänlaisia rikkoja, vaan jos kuristus, niin holkin toinen pää on paksumpi, kuten siinä skootterissa, jonka "suora"kopio fude on. Täytyy tuo kaasari vielä tutkia, vaikka ei taida sulla olla tietoa siitäkään.


      • mää
        Kasper kirjoitti:

        tuo nyt sille vaikuta, että sinulla asiasta kokemusta olisi, sillä em variaattorissa ei kuristusprikkoja ole. Ei ole minkäänlaisia rikkoja, vaan jos kuristus, niin holkin toinen pää on paksumpi, kuten siinä skootterissa, jonka "suora"kopio fude on. Täytyy tuo kaasari vielä tutkia, vaikka ei taida sulla olla tietoa siitäkään.

        Ota kaasarin päällykannesta kupariholkki irti, se pönkkää neulaa,joka ei pääse nousemaan ylös asti...Sitten vaan SULJETULLE alueelle kokeilemaan!!! ... Kerroppa sitten kuin kävi?


      • Kasper
        mää kirjoitti:

        Ota kaasarin päällykannesta kupariholkki irti, se pönkkää neulaa,joka ei pääse nousemaan ylös asti...Sitten vaan SULJETULLE alueelle kokeilemaan!!! ... Kerroppa sitten kuin kävi?

        Käytin kyllä kaasarin irti kurkun tutkiessani, mutta en sitä purkanut. Senverran jäi mieleen, että musta pyöreä kansi päällä näytti olevan ja muutenkin kaasari muistutti enempi kalvokaasaria kuin perinteistä mopon. Tutkin asia, mahdollisesti jo tänä iltana.


      • Kasper
        Kasper kirjoitti:

        Käytin kyllä kaasarin irti kurkun tutkiessani, mutta en sitä purkanut. Senverran jäi mieleen, että musta pyöreä kansi päällä näytti olevan ja muutenkin kaasari muistutti enempi kalvokaasaria kuin perinteistä mopon. Tutkin asia, mahdollisesti jo tänä iltana.

        nyt ihan niin helppoa ja yksinkertaista ollutkaan. Helppohan tuo messinkinen "tappi" on pois ottaa, mutta eipä sitten pelaa konekaan kuin puoleen kaasuun asti, sitten sanoo muu muu. Pitäisikö suutin sitten suurentaa, tai jotain. Asensin hiukan lyhyemmän ( 2-3mm lyhyemmän) alkuperäisen tilalle ja silloin tuntui pelaavan ja kyllä voimaa on enemmän. En nyt niin perusteellista testiä ajanut, mutta ainakin liikkeelle lähdössä voimaa on selvästi enemmän. Alkuperäisellä tapilla skootterin pitää helposti paikallaan betonilla, (selässä istuen, jalat maassa) vaikka kaasu pohjassa huudattaa, mutta tuolla lyhyemmällä tapilla karkaa alta, tai sitten takanen alkaa sutia. Otitko tosiaan tuon tapin kokonaan pois??? Teitkö jotain muuta. Mulla tuo "tappi" on n 1,5sm pituinen.


      • varmana?
        Kasper kirjoitti:

        nyt ihan niin helppoa ja yksinkertaista ollutkaan. Helppohan tuo messinkinen "tappi" on pois ottaa, mutta eipä sitten pelaa konekaan kuin puoleen kaasuun asti, sitten sanoo muu muu. Pitäisikö suutin sitten suurentaa, tai jotain. Asensin hiukan lyhyemmän ( 2-3mm lyhyemmän) alkuperäisen tilalle ja silloin tuntui pelaavan ja kyllä voimaa on enemmän. En nyt niin perusteellista testiä ajanut, mutta ainakin liikkeelle lähdössä voimaa on selvästi enemmän. Alkuperäisellä tapilla skootterin pitää helposti paikallaan betonilla, (selässä istuen, jalat maassa) vaikka kaasu pohjassa huudattaa, mutta tuolla lyhyemmällä tapilla karkaa alta, tai sitten takanen alkaa sutia. Otitko tosiaan tuon tapin kokonaan pois??? Teitkö jotain muuta. Mulla tuo "tappi" on n 1,5sm pituinen.

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...


      • mää
        varmana? kirjoitti:

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...

        Joo, skootterini virallinen malli on baotian bt50qt-9tcbp9/49 (fude)ostettu myllymäen raudasta Raahesta. Tapin poistamisen jälkeen ei mitään ongelmia,kulki n.65 km/h... Joskin itsekin lyhennin tappia ja laitoin takaisin, sisäänajo minullakin kesken. Auttaisikohan kaasuttimen neulan nosto? Muuta en osaa sanoa..
        http://www.myllymaennettikauppa.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=80


      • varmana!
        varmana? kirjoitti:

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...

        Baotian on joku oikee "päämerkki," niinku valmistaja
        Zhongyu (vai kuinka se nyt kirjotetaan), mutta
        Streamy, Milan, San Remo ja Fude on mallin nimiä
        ja melkein sama laite eri nimillä. Aivan varmana.


      • Streamy
        mää kirjoitti:

        Joo, skootterini virallinen malli on baotian bt50qt-9tcbp9/49 (fude)ostettu myllymäen raudasta Raahesta. Tapin poistamisen jälkeen ei mitään ongelmia,kulki n.65 km/h... Joskin itsekin lyhennin tappia ja laitoin takaisin, sisäänajo minullakin kesken. Auttaisikohan kaasuttimen neulan nosto? Muuta en osaa sanoa..
        http://www.myllymaennettikauppa.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=80

        Mä ostin Streamyn ("VIRALLINEN" malli zy50qt-7) n.2km:n
        päästä maahantuojasta, Seinäjoella/Nurmos, kulkee IHAN
        vakiona n.70km/h (vm. -03). Itte sitä on tullu vähä "tuunaaltua";

        - uudelleen maalaus lakkaus
        - 9 pohjalediä
        - korotettu tankki (muuten ei mahdu korkki aukeemaan)
        - valk. rengastekstit
        - pun. tuning-verkot ilma-aukoissa
        - ym. kaikenlaista pikkusälää...


      • Kasper
        varmana? kirjoitti:

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...

        on juuri Baotian ja malli on San Remo, kyllä ne samoja on kaikki. Tuo Baotian on niinku "päänimi" ja muut malleja.
        Täytyy ostaa/tehdä itse tuollainen lyhyempi tappi/ruuvi tuonne kaasariin, se ainakin selvästi nostaa tehoja, vaatineeko sitten suuremman suuttimen, jos tekee kovasti lyhyemmän.


      • fude
        Kasper kirjoitti:

        on juuri Baotian ja malli on San Remo, kyllä ne samoja on kaikki. Tuo Baotian on niinku "päänimi" ja muut malleja.
        Täytyy ostaa/tehdä itse tuollainen lyhyempi tappi/ruuvi tuonne kaasariin, se ainakin selvästi nostaa tehoja, vaatineeko sitten suuremman suuttimen, jos tekee kovasti lyhyemmän.

        Miten tapin lyhennys vaikuttaa skootteriiin?
        Nouseeko huippunopeus, parantuuko kiihtyvyys ynm. ?

        Itse ainakin olen ihan tyytyväinen fudeen, mutta se saisi kiihtyä paljon nopeammin/paremmin..


      • joo
        mää kirjoitti:

        Ota kaasarin päällykannesta kupariholkki irti, se pönkkää neulaa,joka ei pääse nousemaan ylös asti...Sitten vaan SULJETULLE alueelle kokeilemaan!!! ... Kerroppa sitten kuin kävi?

        Tämä "maaginen holkki" taitaa olla nimeltään keskiötappi..


      • hillo
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        missä kohin on kuristukset ja prikat?


      • jep, jep,,
        Kasper kirjoitti:

        nyt ihan niin helppoa ja yksinkertaista ollutkaan. Helppohan tuo messinkinen "tappi" on pois ottaa, mutta eipä sitten pelaa konekaan kuin puoleen kaasuun asti, sitten sanoo muu muu. Pitäisikö suutin sitten suurentaa, tai jotain. Asensin hiukan lyhyemmän ( 2-3mm lyhyemmän) alkuperäisen tilalle ja silloin tuntui pelaavan ja kyllä voimaa on enemmän. En nyt niin perusteellista testiä ajanut, mutta ainakin liikkeelle lähdössä voimaa on selvästi enemmän. Alkuperäisellä tapilla skootterin pitää helposti paikallaan betonilla, (selässä istuen, jalat maassa) vaikka kaasu pohjassa huudattaa, mutta tuolla lyhyemmällä tapilla karkaa alta, tai sitten takanen alkaa sutia. Otitko tosiaan tuon tapin kokonaan pois??? Teitkö jotain muuta. Mulla tuo "tappi" on n 1,5sm pituinen.

        jep, kuule kasperi !!
        mulla samanlainen kalvo mutta mistä helkutista sinä sen messinki tapin löysit kun minä en sitä hokassut?


      • mopomies
        mää kirjoitti:

        Joo, skootterini virallinen malli on baotian bt50qt-9tcbp9/49 (fude)ostettu myllymäen raudasta Raahesta. Tapin poistamisen jälkeen ei mitään ongelmia,kulki n.65 km/h... Joskin itsekin lyhennin tappia ja laitoin takaisin, sisäänajo minullakin kesken. Auttaisikohan kaasuttimen neulan nosto? Muuta en osaa sanoa..
        http://www.myllymaennettikauppa.fi/product_info.php?cPath=26&products_id=80

        joo, neulaa vaan ylemmäs ittelläni oli ainakin asetettu ylimpään pykälään eli seos on silloin laihimmillaan. Kertokaas testi tuloksista jos löytyy optimi pykälä neulalle.


      • aj_
        Streamy kirjoitti:

        Mä ostin Streamyn ("VIRALLINEN" malli zy50qt-7) n.2km:n
        päästä maahantuojasta, Seinäjoella/Nurmos, kulkee IHAN
        vakiona n.70km/h (vm. -03). Itte sitä on tullu vähä "tuunaaltua";

        - uudelleen maalaus lakkaus
        - 9 pohjalediä
        - korotettu tankki (muuten ei mahdu korkki aukeemaan)
        - valk. rengastekstit
        - pun. tuning-verkot ilma-aukoissa
        - ym. kaikenlaista pikkusälää...

        oisko mahdollista saada kuvia sun skootteristas?
        Miten maalaus onnistu? Onko maali pysynyt?


      • MINÄ
        jep, jep,, kirjoitti:

        jep, kuule kasperi !!
        mulla samanlainen kalvo mutta mistä helkutista sinä sen messinki tapin löysit kun minä en sitä hokassut?

        AVAAT SEN KAASARIN MUSTAN KANNEN NI SIITÄ LÄHTEE SELLANEN TAPPI NII RUUVAA SE IRTI


      • Jippi kaa ey
        Kasper kirjoitti:

        on juuri Baotian ja malli on San Remo, kyllä ne samoja on kaikki. Tuo Baotian on niinku "päänimi" ja muut malleja.
        Täytyy ostaa/tehdä itse tuollainen lyhyempi tappi/ruuvi tuonne kaasariin, se ainakin selvästi nostaa tehoja, vaatineeko sitten suuremman suuttimen, jos tekee kovasti lyhyemmän.

        Siin lukee et protected by joku... En saa tota pöllittyy roskaa käyntii piuhoista.


      • oma skootteri
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        aivan se kyllä sillon kulkee MUTTA EI KESTÄ. mulla on otettu prikka pois ja on nyt tällähetkelläki rikki. et niin........


      • vitut tartte
        MB-320S kirjoitti:

        .. koska kyseessä on mopoksi rekisteröity ajoneuvo lakisääteinen huippunopeus 45km/h , ja kulkee tuolla nopeudella liikenteessä - sen pitää hyväksyä .
        Kuten keskustelun säännöissä sanotaan -Keskusteluissa ei saa: - Kehoittaa ketään rikokseen...!

        eiei senku laitatte kulkemaan fuden about 200:taa sataa niin hyvin menee.....!!!!!


      • daifottaja
        Kasper kirjoitti:

        nyt ihan niin helppoa ja yksinkertaista ollutkaan. Helppohan tuo messinkinen "tappi" on pois ottaa, mutta eipä sitten pelaa konekaan kuin puoleen kaasuun asti, sitten sanoo muu muu. Pitäisikö suutin sitten suurentaa, tai jotain. Asensin hiukan lyhyemmän ( 2-3mm lyhyemmän) alkuperäisen tilalle ja silloin tuntui pelaavan ja kyllä voimaa on enemmän. En nyt niin perusteellista testiä ajanut, mutta ainakin liikkeelle lähdössä voimaa on selvästi enemmän. Alkuperäisellä tapilla skootterin pitää helposti paikallaan betonilla, (selässä istuen, jalat maassa) vaikka kaasu pohjassa huudattaa, mutta tuolla lyhyemmällä tapilla karkaa alta, tai sitten takanen alkaa sutia. Otitko tosiaan tuon tapin kokonaan pois??? Teitkö jotain muuta. Mulla tuo "tappi" on n 1,5sm pituinen.

        Noo mites,kun mun daifo vetää suoralla auton mittariin 80 km/h vakiona?


      • Nimetön
        daifottaja kirjoitti:

        Noo mites,kun mun daifo vetää suoralla auton mittariin 80 km/h vakiona?

        mikä avuksi 4-tahti pas..baotian ei kiihdu ja kulje
        tappi o veks,neula nostettu mut ei mitää???


      • jokeri332
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        jos se jousi on siinä penkin alla fuden skootterissa niin kokeilin ja ei mitää tapahtunt....... ps. onko muka fuden skoottereissa prikkaa kun jotkut on sanonu et ei oo...ja pitääkö se ottaa pois pulttipyssyllä???


      • -niku-
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        Onks noissa fude sport skoottereissa hukkaputkea?


      • -niku-
        mää kirjoitti:

        Ota kaasarin päällykannesta kupariholkki irti, se pönkkää neulaa,joka ei pääse nousemaan ylös asti...Sitten vaan SULJETULLE alueelle kokeilemaan!!! ... Kerroppa sitten kuin kävi?

        voitko antaa tarkan paikan mis toi on ja paljo lähtee? kiihtyykö paremmin?


      • baotian kaasari/variaattori
        mopomies kirjoitti:

        joo, neulaa vaan ylemmäs ittelläni oli ainakin asetettu ylimpään pykälään eli seos on silloin laihimmillaan. Kertokaas testi tuloksista jos löytyy optimi pykälä neulalle.

        moro ... rupesin vähä tutkailee muijani skootteria ja ensimmäisenä otin kaasarin kannessa olevan messinki tapin irti sitte otin neulan esiin , jotkut sanoo et keskel mut alimpaa ku nelarit kulkee yleensä paremmin jos saa ruokaa enemmän... ja sen jälkee variaattorin koppa irti ja siel on semmoin prikka/holkki , joka pitää ottaa irti vaikuttaaa kiihtyvyytee... putkea en oo vielä kerenny tutkailee... mut osia baotianeihin saa mcscatterista...


      • ghhggh
        Nimetön kirjoitti:

        mikä avuksi 4-tahti pas..baotian ei kiihdu ja kulje
        tappi o veks,neula nostettu mut ei mitää???

        se pitää laskee se neula


      • Tenhu
        mää kirjoitti:

        Ota kaasarin päällykannesta kupariholkki irti, se pönkkää neulaa,joka ei pääse nousemaan ylös asti...Sitten vaan SULJETULLE alueelle kokeilemaan!!! ... Kerroppa sitten kuin kävi?

        Kyllähän tuo 65 kulki sitte otti rajottimeen mouu mouu :D


      • Fudettaja ;)
        fude kirjoitti:

        Miten tapin lyhennys vaikuttaa skootteriiin?
        Nouseeko huippunopeus, parantuuko kiihtyvyys ynm. ?

        Itse ainakin olen ihan tyytyväinen fudeen, mutta se saisi kiihtyä paljon nopeammin/paremmin..

        Itse lyhensin kaasarin kannessa olevaa tappia n. 2mm ja tehot kasvo tosi paljon edelliiseen verrattuna. Jaksaa vetää ylämäet helposti, kiihtyykin vielä.


      • vi:d
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        oletko kokeillut otta puristinta pakoputkesta?


      • fedsafdsafdasfas
        varmana? kirjoitti:

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...

        sama tavaraa se on vaan eri nimellä. eiköhän ne yleensä huollot tule silloin kun vikaa ilmenee. muuten hanat auki vaan ajellaan.


      • Lollloll
        MB-320S kirjoitti:

        .. koska kyseessä on mopoksi rekisteröity ajoneuvo lakisääteinen huippunopeus 45km/h , ja kulkee tuolla nopeudella liikenteessä - sen pitää hyväksyä .
        Kuten keskustelun säännöissä sanotaan -Keskusteluissa ei saa: - Kehoittaa ketään rikokseen...!

        Vittu mikä pelle. Mee mummoas opettaa


      • fudeonpaska
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        uudessa fudessa ei oo kuristuksia kaasarissa ja neulan päällä ei oo mitään mutta minun fude ruppee booaamaan ku kääntää hanat auki

        vaihoin 4.7g kuulat ja molossin 82% jousen mutta ei mitään tapahtunu vauhti vaan hiljeni kulkee nyt 55km/h ja ennen 65 tasasella


      • Liian löysä

        Miten saan tehoja Baotian(Fude)skootteriin vuosi mallia 2007..oon kattonu ettei siinä ole sitä messinki tappia eikä prikkaa.. eli siis onko siinä vaan se elektroninen rajotin(johto)? ja missä se on, miten sen saa pois ja mitä auttaa?


      • moposkoottereille
        Kasper kirjoitti:

        Baotian (Kiina)valmistama skootteri, kopio Kymho:sta (tai jotain sinnepäin). 50cc nelitahti moottori. Vempelettä myydään ainakin San Remo, Milan (muitakin) mallimerkeillä. Variaattorin avasin(kun ei kukaan osannut kertoa), siellä ei kuristuksia, ei myöskään kaasarin kurkussa, pakoputki katsomatta.

        Löytyy nettiosoitteessa
        http://www.skootteri.info/


      • lollo
        Nimetön kirjoitti:

        mikä avuksi 4-tahti pas..baotian ei kiihdu ja kulje
        tappi o veks,neula nostettu mut ei mitää???

        katkase se speed limiter cable johto nii kylä kulkee


      • dddddddd
        lollo kirjoitti:

        katkase se speed limiter cable johto nii kylä kulkee

        Missä vitussa se speedlimiter johto o?? O_o :o pliis vastatkaa nopiasti nyt


      • asiasta tietävä. =)
        mopomies kirjoitti:

        joo, neulaa vaan ylemmäs ittelläni oli ainakin asetettu ylimpään pykälään eli seos on silloin laihimmillaan. Kertokaas testi tuloksista jos löytyy optimi pykälä neulalle.

        Ei kannata laittaa neulaa ylemmäs, koska mopo saa liikaa bensaa ja ei meinaa pysyä käynnissä.


      • sa
        Kasper kirjoitti:

        tuo nyt sille vaikuta, että sinulla asiasta kokemusta olisi, sillä em variaattorissa ei kuristusprikkoja ole. Ei ole minkäänlaisia rikkoja, vaan jos kuristus, niin holkin toinen pää on paksumpi, kuten siinä skootterissa, jonka "suora"kopio fude on. Täytyy tuo kaasari vielä tutkia, vaikka ei taida sulla olla tietoa siitäkään.

        haista paska kyllä siellä on rikka


      • jewu
        Nimetön kirjoitti:

        mikä avuksi 4-tahti pas..baotian ei kiihdu ja kulje
        tappi o veks,neula nostettu mut ei mitää???

        Ooks tullu ajátelleeks et tehari eikä mikää auttais jos sul on rajotin mopossas


      • jewu
        Liian löysä kirjoitti:

        Miten saan tehoja Baotian(Fude)skootteriin vuosi mallia 2007..oon kattonu ettei siinä ole sitä messinki tappia eikä prikkaa.. eli siis onko siinä vaan se elektroninen rajotin(johto)? ja missä se on, miten sen saa pois ja mitä auttaa?

        minun tietääkseni se rajottimen johto on CDI-boksissa joka on akun vieressä.. cdi boksist menee joku johto, joka tekee 5cm lenkin ja menee takas cdi boksii se johto poikki ni mopos kulkee...


      • im
        fude kirjoitti:

        Miten tapin lyhennys vaikuttaa skootteriiin?
        Nouseeko huippunopeus, parantuuko kiihtyvyys ynm. ?

        Itse ainakin olen ihan tyytyväinen fudeen, mutta se saisi kiihtyä paljon nopeammin/paremmin..

        tee suora putki niin kyllä lähtee älä missään nimessä tee vakioputkesta mitään, tulee maksamaan liikaa.


      • im
        Nimetön kirjoitti:

        mikä avuksi 4-tahti pas..baotian ei kiihdu ja kulje
        tappi o veks,neula nostettu mut ei mitää???

        hommaa painoullat 5,5 g


      • im
        hillo kirjoitti:

        missä kohin on kuristukset ja prikat?

        tiedoks vaan nopeus ei muutu pajoan, kiihtyy paremmin


      • sf
        fudeonpaska kirjoitti:

        uudessa fudessa ei oo kuristuksia kaasarissa ja neulan päällä ei oo mitään mutta minun fude ruppee booaamaan ku kääntää hanat auki

        vaihoin 4.7g kuulat ja molossin 82% jousen mutta ei mitään tapahtunu vauhti vaan hiljeni kulkee nyt 55km/h ja ennen 65 tasasella

        Aiiivan liian jäykkä jousi oike ois joku 15


      • bt49qt-12 rebel
        varmana? kirjoitti:

        Siis toi fude ja Baotian? Sen tiedän että Milan, San Remo ja Fude tulee samasta tehtaasta, mutta eikös tää Baotian ole eri tehtaan tavaraa? Leppäviralla oleva Viitos-auto myy sitä 899e.
        Tietämys pelistä oli aika olematonta, miten esim. huolletaan...

        kaikissa kiinan mopoissa on baotianin moottori!!!! ja baotian on kaikkien kiinan mopojen alkuperäinen merkki


      • keulija
        Streamy kirjoitti:

        Mä ostin Streamyn ("VIRALLINEN" malli zy50qt-7) n.2km:n
        päästä maahantuojasta, Seinäjoella/Nurmos, kulkee IHAN
        vakiona n.70km/h (vm. -03). Itte sitä on tullu vähä "tuunaaltua";

        - uudelleen maalaus lakkaus
        - 9 pohjalediä
        - korotettu tankki (muuten ei mahdu korkki aukeemaan)
        - valk. rengastekstit
        - pun. tuning-verkot ilma-aukoissa
        - ym. kaikenlaista pikkusälää...

        mullaki tommonen baotian/Fude skootteri vakiona kulki jo jotain 65 km/h ja nyt ku siitä kurit pois otti ja putkee vähä muokattu ja räpläilty nii kyl se sen 90 kulkee ku asfaltille pääsee :D


      • olloshyvä
        viola kirjoitti:

        1)ota prikat etuvariaattorin lautasten välistä

        2)Kaasarissa luistin liikettä on rajoitetttu, jotta se ei menisi ylös asti.Ylimääräinen jousi pois.
        Sitten alkaakin latu maistua
        Kokeiltu on.

        1:llä lämpöarvolla tulppa isompaan (ei ala nakuttelee 50km jälkeen)
        ja katallysaattorin piuhat tukkoon


      • .
        Kasper kirjoitti:

        Baotian (Kiina)valmistama skootteri, kopio Kymho:sta (tai jotain sinnepäin). 50cc nelitahti moottori. Vempelettä myydään ainakin San Remo, Milan (muitakin) mallimerkeillä. Variaattorin avasin(kun ei kukaan osannut kertoa), siellä ei kuristuksia, ei myöskään kaasarin kurkussa, pakoputki katsomatta.

        san remossa pitäisi löytyä rajoitin konehuoneesta löytyy ehkä?? en ole varma mutta pitäisi löytää pun ja must johto kun ne liittää niin pitäisi kulkea? ja putken alkupäässä voi olla kuristus


      • v
        varmana! kirjoitti:

        Baotian on joku oikee "päämerkki," niinku valmistaja
        Zhongyu (vai kuinka se nyt kirjotetaan), mutta
        Streamy, Milan, San Remo ja Fude on mallin nimiä
        ja melkein sama laite eri nimillä. Aivan varmana.

        katoin tosta san remon vm-06 papereista niin siel luki valmistajan kohdalla daifo


      • Erkki-Juhani
        Streamy kirjoitti:

        Mä ostin Streamyn ("VIRALLINEN" malli zy50qt-7) n.2km:n
        päästä maahantuojasta, Seinäjoella/Nurmos, kulkee IHAN
        vakiona n.70km/h (vm. -03). Itte sitä on tullu vähä "tuunaaltua";

        - uudelleen maalaus lakkaus
        - 9 pohjalediä
        - korotettu tankki (muuten ei mahdu korkki aukeemaan)
        - valk. rengastekstit
        - pun. tuning-verkot ilma-aukoissa
        - ym. kaikenlaista pikkusälää...

        Näitten mittarivirhe on 50km/h ylöspäin olevassa vauhdissa jopa 10km/h, elikä arviolta noin 60km/h saattaa juuri ja juuri kulkea eikä se tee sitä vakiona ainakaan tänäpänä, kyllä kierrosrajoitin katkoo sytytystä jossain 45km/h paikkeilla, mittari voi näyttää 50km/h, sen poisottamalla nopeus nousee tasaisella enintäin mittarin mukaan 10km/h 50cc:na. 80km/h nopeutta ei mopon omilla vakivälityksillä saavuteta, täytyy vaihtaa peräpään välitykset ja olla vähintäin 72cc, minkä mopo juuri ja juuri kestää, 82cc:na mopo ei kestä rasituksia painavan männän takia, hajoaa yleensä aina kiertokanki tai kampiakselin laakerit, että semmoista! Eki


      • Erkki-Juhani
        daifottaja kirjoitti:

        Noo mites,kun mun daifo vetää suoralla auton mittariin 80 km/h vakiona?

        Mikään kinuski ei kulje vakiovälityksillä 80km/h, ei edes vaikka olisi 82cc ja eihän se edes ole silloin enää mikään mopokaan, kulkeehan kevarit/skootterit ainakin sen 80km/h, muttei mopot, toki saa kulkemaan, kun laittaa isompaa pyttyä ja vaihtaa peräpään välitykset. Mutta niinkuin totesin, ei se enää ole silloin mikään mopo!


      • randomn
        fudeonpaska kirjoitti:

        uudessa fudessa ei oo kuristuksia kaasarissa ja neulan päällä ei oo mitään mutta minun fude ruppee booaamaan ku kääntää hanat auki

        vaihoin 4.7g kuulat ja molossin 82% jousen mutta ei mitään tapahtunu vauhti vaan hiljeni kulkee nyt 55km/h ja ennen 65 tasasella

        Ootko kattonu ilmansuodattimen, voi olla tukossa, jollion "booaa" kun ottaa kierroksia.


      • fude<3
        Kasper kirjoitti:

        tuo nyt sille vaikuta, että sinulla asiasta kokemusta olisi, sillä em variaattorissa ei kuristusprikkoja ole. Ei ole minkäänlaisia rikkoja, vaan jos kuristus, niin holkin toinen pää on paksumpi, kuten siinä skootterissa, jonka "suora"kopio fude on. Täytyy tuo kaasari vielä tutkia, vaikka ei taida sulla olla tietoa siitäkään.

        Itse asiassa siellä on messinki tappi otin pois ja kulki liki 70kmh omaan fuden mittarin eli 65 kmh gps laitoin takasi ku meni kilvet


    • ernesti

      Siskolla on tuollanen Fude, ostettu viime kesänä. Siinä ei oo mitään kuristuksia ja pitkässä loivahkossa alamäessä kelaa mittariin 75 km/h ja tasaisella about 65.

      Jos kaasutin ja variaattori on zekattu, niin pakoputkessa voi jotain olla heti pakoaukon jälkeen (mutua). Nelitahdissa putki pitää kyllä kuristaa ihan helvetin pieneksi, ennen kuin siitä on mitään hyötyä kuristuksen kannalta.

      Toinen vois olla joku sytytyspuolen kierrosten rajoitin, jonka ohitus yleensä onnistuu CDI-boksin vaihdolla tai ohittimen asennuksella.

      • Kasper

        nuohan ne jäljelläolevat mahdollisuudet on. Joku vaan heitti, että uusissa olisi kuristuksia, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole. Mopo on uusi, eikä talvesta johtuen edes sisäänajoa ole vielä tehty, mutta tutkimpahan asian jo etukäteen.


      • just
        Kasper kirjoitti:

        nuohan ne jäljelläolevat mahdollisuudet on. Joku vaan heitti, että uusissa olisi kuristuksia, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole. Mopo on uusi, eikä talvesta johtuen edes sisäänajoa ole vielä tehty, mutta tutkimpahan asian jo etukäteen.

        VM. -04:
        -alumiinivanteet
        - levyjarrut
        - rajoitin (vakiona n.50km/h)

        VM: -03:
        - peltivanteet
        - rumpuarrut
        - EI rajoitinta (vakiona n.70km/h)
        "Tutkittu juttu, älä äijä väitä!"


      • fude
        just kirjoitti:

        VM. -04:
        -alumiinivanteet
        - levyjarrut
        - rajoitin (vakiona n.50km/h)

        VM: -03:
        - peltivanteet
        - rumpuarrut
        - EI rajoitinta (vakiona n.70km/h)
        "Tutkittu juttu, älä äijä väitä!"

        vanhemmissa fude malleissa on kalvokaasutin, joka on erittäin huono... uudemmissa malleissa se on korvattu paremmalla kaasuttimella ja fude kulkisi sillä niin kovaa, että rajoittimia on ollut pakko asentaa...


      • juu
        fude kirjoitti:

        vanhemmissa fude malleissa on kalvokaasutin, joka on erittäin huono... uudemmissa malleissa se on korvattu paremmalla kaasuttimella ja fude kulkisi sillä niin kovaa, että rajoittimia on ollut pakko asentaa...

        Onko muuten kukaan, jolla on vuoden -03 malli ostanut alumiiini vanteita ja levyjarruja?

        Haluaisin vaan tietää, että onko mitenkään mahdollista saada mistään erillisinä näitä alumiiini vanteita ja levyjarruja..

        Nimittäin nämä -03:sen jarrut on ihan paskat ja koko ajan saa olla säätämässä niitä...


      • Ante
        just kirjoitti:

        VM. -04:
        -alumiinivanteet
        - levyjarrut
        - rajoitin (vakiona n.50km/h)

        VM: -03:
        - peltivanteet
        - rumpuarrut
        - EI rajoitinta (vakiona n.70km/h)
        "Tutkittu juttu, älä äijä väitä!"

        Missä rajoitin on (San Remo -04)ja miten ohitetaan??


      • ketse
        just kirjoitti:

        VM. -04:
        -alumiinivanteet
        - levyjarrut
        - rajoitin (vakiona n.50km/h)

        VM: -03:
        - peltivanteet
        - rumpuarrut
        - EI rajoitinta (vakiona n.70km/h)
        "Tutkittu juttu, älä äijä väitä!"

        Itselläni on kyllä vm-04 San Remo, ja on levyjarrut ja kulkee parhaillaan 70-80km/h. Ostettu ReaTalo TT:stä ja siellä yks huoltaja sanoi, että vanhemmissa malleissa on rajoitin mutta uudemmissa ei..kaverilla vanhempaa mallia oleva skode kulkee n.60km/h ja on muutenkin surkea(renkaissa valmistusvirhe, tyhjenee helposti)


      • Joku vaan
        juu kirjoitti:

        Onko muuten kukaan, jolla on vuoden -03 malli ostanut alumiiini vanteita ja levyjarruja?

        Haluaisin vaan tietää, että onko mitenkään mahdollista saada mistään erillisinä näitä alumiiini vanteita ja levyjarruja..

        Nimittäin nämä -03:sen jarrut on ihan paskat ja koko ajan saa olla säätämässä niitä...

        No en osaa muuta sanoa kuin että jos ei muuten löydy niin koeta etsiä Kymco Filly skootterin osina... Fude on suora kopio Kymcon Filly -skootterista


      • jewu
        Ante kirjoitti:

        Missä rajoitin on (San Remo -04)ja miten ohitetaan??

        san remost en kyl paljoo tiä... mut jos sul on semmone johto joka menee cdiboksist cdiboksii ni katkase sen.. jos s rajottaa silti ni sit pistät vastuksen


      • fudetetetete
        ketse kirjoitti:

        Itselläni on kyllä vm-04 San Remo, ja on levyjarrut ja kulkee parhaillaan 70-80km/h. Ostettu ReaTalo TT:stä ja siellä yks huoltaja sanoi, että vanhemmissa malleissa on rajoitin mutta uudemmissa ei..kaverilla vanhempaa mallia oleva skode kulkee n.60km/h ja on muutenkin surkea(renkaissa valmistusvirhe, tyhjenee helposti)

        Itellä kans ostettu just tuolta ReaTalosta. Kulkee sen 70km/h vakiona :) meinasin tuossa vähän kireemmän nokka-akselin laittaa niin jos sitte menis vähän kovempaa.


      • mieleen
        fude kirjoitti:

        vanhemmissa fude malleissa on kalvokaasutin, joka on erittäin huono... uudemmissa malleissa se on korvattu paremmalla kaasuttimella ja fude kulkisi sillä niin kovaa, että rajoittimia on ollut pakko asentaa...

        "vanhemmissa fude malleissa on kalvokaasutin, joka on erittäin huono"

        Saattaapa ollakin huono mutta tuskin pelkästään sen takia että on kalvotyyppinen. Kävin äskettäin lentoasemalla tuttavaa vastaanottamssa ja odotellessani katselin vitriinissä olevaa 18 sylinteristä Double Wasp moottoria. Vähän päälle tonni painoa kaikkine päivineen (ahdin, starttimootori, vaihteisto,...) ja 2500 hevosvoimaa eli alle puoli kiloa/hevosvoima, valmistusvuosi jotain 1953. Kalvokaasutin siinä oli.


    • ninnu

      mä tiiän tämä asia ei koske teijän aloittamaan juttuun mutta kun teitä kerran noin monta on tietäväistä niin alotanki tyttönä valitukset tässä johon tarvisin apua.
      minun romu skootterini hijastuu yli puolet vauhista ku tullaan vähänki suurempaan ylämäkeen..muuten kulkee hyvin (saatu 80km/h) vauhti monesti. mikäs tähän ois apu? ..itte kiitän sitä että olen tyttö enkä paina kovinkaan paljoa sillä ystävilläni jokka on vähänkään painavempia tämä mopo kulje paskaakaan.
      sitten tämä toinen ongelma ettei kiihy ollenkaan.. joku selitti samaa tuolla mutta tehoputki vai mikäkö pitää laittaa? (ja sit jos kytät vastaan tuu niin sakkolappu jaja...? )
      ....ja kellään muulla ollu ongelmia ettei lähe kunnolla aina käyntiin?
      ..okei ja nyt sai jokku nerot ehkä kunnolla nauraa ku tyttönä kyselen tyhmii ja tajuu tosta tekniikasta mitn.

      • J.O.Kumuu

        Huonoon kulkuun ja sitkeyteen auttanee kaasuttimen neulan nosto yhdellä pykälällä. Minä olen nostanut ja heti parani sitkeys ja kierrosherkkyys. Huono käynnistyvyys saattaa olla syytä viallisesta CDI-boxista. Minulla lopetti käynnistymisen kokonaan ja CDI vaihdettiin takuuna. Akkukin meni takuuseen talvella.


      • kalsu92
        J.O.Kumuu kirjoitti:

        Huonoon kulkuun ja sitkeyteen auttanee kaasuttimen neulan nosto yhdellä pykälällä. Minä olen nostanut ja heti parani sitkeys ja kierrosherkkyys. Huono käynnistyvyys saattaa olla syytä viallisesta CDI-boxista. Minulla lopetti käynnistymisen kokonaan ja CDI vaihdettiin takuuna. Akkukin meni takuuseen talvella.

        misä se cdi poksi sijaitseeee

        jos neula on vähä kärsiny nii eks se vaikutakki käynnistykseeee


    • timppa

      Itse ainakin sain vm-93 fuden lähtemään ja kulkemaan kovampaa poistamalla variaattori levyjen välistä 3 helaa.
      Levyjen välissä on vakiona 6 helaa ja ottamalla joka toisen helan pois kiihtyvyys parani aivan älyttömästi.

      • Timppa

        eli virhe edellisessä postauksessa.
        Tarkoitin tietysti vuosimallin -03 fudea enkä -93.
        :)


      • ____o

        Eli onkos nuo helat vaikea poista tuolta???
        ja pitääkö kummanki välistä poistaa ne??


    • BAOTIAN

      KAASARIN KANNESSA ON MESSINKITAPPI RUUVAA SE POIS NI ALKAA KULKEE!!!

      • Ante

        Mulla on viikon vanha San Remo. Kaasuttimen kannessa on musta muovinen tappi, jonka päässä reikä... ei oo mitään messinki tappia...


      • Tele1tappi
        Ante kirjoitti:

        Mulla on viikon vanha San Remo. Kaasuttimen kannessa on musta muovinen tappi, jonka päässä reikä... ei oo mitään messinki tappia...

        Kaasarin sisässä kalvonalla on muovinen tappi joka ilmeisesti ajaa samalla mopolla kanssasi..


    • Tomi

      Jep eli olen itekkin kokeillu virittää eikä ole paljoa mahdollisuuksia kun ei saa viriosia mistään,ainut vaihtoehto on ostaa moposportista Dellorto Phbg kaasari(15-16mm) Jolla on hintaa 77euroa,mutta luulisi hieman kulkevan kovempaa..
      Huomasin itse juuri että nämä uudet Fudet on rekisteröity 2henkilölle(rek otteessa lukee paikkoja 2) ni nyt pitäs saada ite viritettyy kunnolla et jaksaa vetää ylämäessä kunnolla 2päällä..

      • RottaMan

        Olen kokeillut tuota kaasaria tuossa San Remossa, mutta ei parantanut asiaa sitten yhtään.
        Piti rakentaa ovelat soviteholkit, jotta
        sain koko kaasarin edes mahtumaan vakioimukaulaan.


      • www.sanili.tk
        RottaMan kirjoitti:

        Olen kokeillut tuota kaasaria tuossa San Remossa, mutta ei parantanut asiaa sitten yhtään.
        Piti rakentaa ovelat soviteholkit, jotta
        sain koko kaasarin edes mahtumaan vakioimukaulaan.

        No niin...kiihtyvyyttä saa lisättyä vaihtamalla variaattoriin kevyemmät rullat(5,5g)nostaa kiihtyvyyttä lähes puolella ja sitten vaihtamalla jäykempi jousi variaattoriin(n70-80% jäykempi)rullat maksaa jonkun 10egee ja jousisarja 20 egee...ei oo hankala homma!!!ja koska sanili on sama kuin fude kannattaa käydä www.sanili.tk -sivulla,siellä on lisää ohjeita virittämiseen ja tuunaamiseen!!


      • valdopepper
        www.sanili.tk kirjoitti:

        No niin...kiihtyvyyttä saa lisättyä vaihtamalla variaattoriin kevyemmät rullat(5,5g)nostaa kiihtyvyyttä lähes puolella ja sitten vaihtamalla jäykempi jousi variaattoriin(n70-80% jäykempi)rullat maksaa jonkun 10egee ja jousisarja 20 egee...ei oo hankala homma!!!ja koska sanili on sama kuin fude kannattaa käydä www.sanili.tk -sivulla,siellä on lisää ohjeita virittämiseen ja tuunaamiseen!!

        mulla on -05 san remo,käykö samat temput tähänkin malliin,nelitahti.


      • Nimetön
        valdopepper kirjoitti:

        mulla on -05 san remo,käykö samat temput tähänkin malliin,nelitahti.

        Se on nyt ihan vakio,powerfilter pisti vain
        Buuaamaan vakio filsulla 45-50 ja v.ttaa
        miten helvetissä sen saa menee ees 60 tai jotai


      • Nimimerkki
        Nimetön kirjoitti:

        Se on nyt ihan vakio,powerfilter pisti vain
        Buuaamaan vakio filsulla 45-50 ja v.ttaa
        miten helvetissä sen saa menee ees 60 tai jotai

        No jos haluat nopeutta / kiihtyvyyttä, niin otat tietenki ylimääräset kuristukset pois, kuten variaattorissa ja kaasarissa se tappi joka estää luisimen nousua. Sitten säädät kaasarin oikein, suhteessa, että saa sopivasti ilmaa ja bensaa. Osta kevyemmät rullat esim. 5,5grammaset. ja sitten vaikka malossin multivarin kisa jousen violetti, elikkä siis oliko se vastinjousi nimeltään... Sillä luulis saavan jo kiihtyvyyttä.. ja on niitä muitakin keinoja miten saa´, mutta jos on rahaa, nii kattoo isompaa pyttyä ja muita välityksiä..


      • kiihtyvyyttä
        Nimimerkki kirjoitti:

        No jos haluat nopeutta / kiihtyvyyttä, niin otat tietenki ylimääräset kuristukset pois, kuten variaattorissa ja kaasarissa se tappi joka estää luisimen nousua. Sitten säädät kaasarin oikein, suhteessa, että saa sopivasti ilmaa ja bensaa. Osta kevyemmät rullat esim. 5,5grammaset. ja sitten vaikka malossin multivarin kisa jousen violetti, elikkä siis oliko se vastinjousi nimeltään... Sillä luulis saavan jo kiihtyvyyttä.. ja on niitä muitakin keinoja miten saa´, mutta jos on rahaa, nii kattoo isompaa pyttyä ja muita välityksiä..

        kaasarissa ei ole messinkitappia, oli vain ruuvi joka esti ottamasta täyttä kaasua. Ruuvin poisto auttoi, että luisti pääsee ylös asti, mutta vauhti ei huomattavasti parantunut. Tasasella kulkee n.55, ylämäkeen hyytyy ja alamäkeen olen saanut n. 100 km/h. Kiihtyvyys ihan surkea. Ilmanputsarissa on kuristukset. Kokeilin poistaa ne niin hyyty vain pahemmin. Tarvii ilmeisesti isomman suuttimen kaasariin, mutta mistä sen saa ostettua? En ole kattonut onko variaattorissa prikkoja. Veljelläni on samanlainen härveli joka kiihtyy paremmin, nousee mäet paremmin, mutta alamäissä se jää jälkeen. Mikä avuksi että saa paremman kiihtyvyyden? Mistä saa ostettua kevyemmät rullat?


      • Nimetön
        Nimimerkki kirjoitti:

        No jos haluat nopeutta / kiihtyvyyttä, niin otat tietenki ylimääräset kuristukset pois, kuten variaattorissa ja kaasarissa se tappi joka estää luisimen nousua. Sitten säädät kaasarin oikein, suhteessa, että saa sopivasti ilmaa ja bensaa. Osta kevyemmät rullat esim. 5,5grammaset. ja sitten vaikka malossin multivarin kisa jousen violetti, elikkä siis oliko se vastinjousi nimeltään... Sillä luulis saavan jo kiihtyvyyttä.. ja on niitä muitakin keinoja miten saa´, mutta jos on rahaa, nii kattoo isompaa pyttyä ja muita välityksiä..

        mistä saa digotaalimittariston


      • jmwujhp
        kiihtyvyyttä kirjoitti:

        kaasarissa ei ole messinkitappia, oli vain ruuvi joka esti ottamasta täyttä kaasua. Ruuvin poisto auttoi, että luisti pääsee ylös asti, mutta vauhti ei huomattavasti parantunut. Tasasella kulkee n.55, ylämäkeen hyytyy ja alamäkeen olen saanut n. 100 km/h. Kiihtyvyys ihan surkea. Ilmanputsarissa on kuristukset. Kokeilin poistaa ne niin hyyty vain pahemmin. Tarvii ilmeisesti isomman suuttimen kaasariin, mutta mistä sen saa ostettua? En ole kattonut onko variaattorissa prikkoja. Veljelläni on samanlainen härveli joka kiihtyy paremmin, nousee mäet paremmin, mutta alamäissä se jää jälkeen. Mikä avuksi että saa paremman kiihtyvyyden? Mistä saa ostettua kevyemmät rullat?

        painat enempi


      • Epätoivonen
        jmwujhp kirjoitti:

        painat enempi

        Mulla on vm. -03 Fude ja kulkee vakiona suoral 65-75km/h. Mistä lie johtuu, että toisinku muut, haluisin vauhtia VÄHEMMÄN ja silti LISÄTÄ surkeeta kihtyvyyttä reilusti. Tietääkö kukaa, onnistuuko ja jos onnistuu, kuinka helppoo, mitä tarvii ja mitä maksaa??? (Siis kihtyvyyttä mahdollisimma paljo lisää ja vauhti alas johonki 50-55km/h)


      • jewu
        Nimetön kirjoitti:

        Se on nyt ihan vakio,powerfilter pisti vain
        Buuaamaan vakio filsulla 45-50 ja v.ttaa
        miten helvetissä sen saa menee ees 60 tai jotai

        isompi kaasari,isompi suutin vaik 0,80mm,power filtteri,prikka pois,kisahihna,sähköne rajotin pois ja kurit putkest pois. =)


    • pinkang3l

      Nii mistä noit Baotian-merkkisii voi ostaa? :s
      Haluisin Baotian BT50QT-11, kai niit myyä suomes?

      • joker

        hoikkaergo.com myy oulussa ja toimittaa matkahuollon kautta kotiovelle koko maahan


      • Nimetön

        Mul olis BT50QT-9,mut toi on kai kaikil


    • sam

      ostin emännälle tollasen baotian skootterin ja kävin sen läpi en löytänyt ainakaan vielä tänään muuta kun kaasarin kannessa olevan messinkitapin joka estää kohoa nousemasta ääriasentoon. se kannattaa poistaa ja samalla vaihtaa neulan sokka keskikohtaan ni se saa vähän enempi ruokaa.

      • Timo

      • juumoi
        Timo kirjoitti:

        Classic Roma BT50QT-11
        Onkos tästä skootterista mitään kokemusta ?
        Onkos tekniikka sama kuin fudessa ?
        Saakos näistä uusista malleista myös sen messinki-ruuvin pois ?
        Tossa on linkki: http://www.saiturinporssi.fi/Default.aspx?tabid=59

        miten sais kiihtyvyyttä ja et jaksaa paremmi vetää mäet ? rasittavaa ku tos on vissii joku semmone nopeuden rajoitin ja kun menee vähä päälle 50km/h rupee hidastaa :s onko kauheen paha juttu jos ei aja sisään ? mitenkä se vaikuttaa moottoriin ? voiko senki takia se olla niin laiska eikä jaksa kiivetä mäkiä ?


      • jewu
        juumoi kirjoitti:

        miten sais kiihtyvyyttä ja et jaksaa paremmi vetää mäet ? rasittavaa ku tos on vissii joku semmone nopeuden rajoitin ja kun menee vähä päälle 50km/h rupee hidastaa :s onko kauheen paha juttu jos ei aja sisään ? mitenkä se vaikuttaa moottoriin ? voiko senki takia se olla niin laiska eikä jaksa kiivetä mäkiä ?

        kyl se kone jaksaa sul o vaa rajotin


    • Nuub

      Niin onko? Tekniikaltaan.

      • jartsa 1111

        IHAN sama vehje pirun paljon kalliimpi vaan!


      • sepe6969

        solifer xtr50 0n aika samanlaanen ku fude mutta siinä on paree kone ja se kestää paremmin ku fude koska solikas on sanilin kone joka on kiinalaasista paras ja fudes on baotianin mylly..


    • jönssi

      Mulla baotian bt49qt-7. Ootteko panneet merkille mikä helv. letku tuosta pakoputken alusta lähtee kaasarin ilmanottoon(tai johonkin) Voisiko se ottaa sieltä pakokaasua ilmanottoon ettei kulje niin hyvin vai mikä tuon idea on?

      Onko kellään tähän nimenomaiseen jotain kikkoja jolla vauhtia saa lisää? Palstalla on kyllä neuvoa sun toista, mutta näitä melkein samanlaisia(baotian, fude, blaa blaa) on niin paljon että voi voi... Kaikissa jotain pikku eroja kuitenkin kun on kiinalaisella loppuneet osat kesken ja vaihdettu toista tilalle.

      • jartsa 1111

        huohotin älä vaan tuki , tai poksahtaa pannu , ja mäennousukyky paranee helposti kun vaihdat variaattoriin kevyemmät rullat , itellä 4,5g , kun ajellaan aika paljon kakspäällä , vitoset lienee normaalisti paremmat, löytyy esim. www.moposport.fi koko 16*13 , hinta 7,9e setti


      • meneeyli80suoralla

        se on vaa joku letku, mä oon ite taittanu pakoputken 27mm pukesta ja sen letkun jätin vaa roikkumaan sinne konee päälle


      • poika.ep

        mun isosiskollakin on baotian bt49qt-7 nii paljonko kulki vakiona mulla 65km/h outoa kun ylä mäkeen 35km/h siis ihan loivaankin mäkeen


      • jepaje

        eli se letku pakoputkesta on vaan siks että päästöjä saa vähennettyä (ottaa ilmaa pakokaasun mukaan siitä)


      • fude-skootteri
        jepaje kirjoitti:

        eli se letku pakoputkesta on vaan siks että päästöjä saa vähennettyä (ottaa ilmaa pakokaasun mukaan siitä)

        oman fuden ainakin sain kulkemaan ku otin varista prikan,kaasarin tappia ei ollukkan,neula alas eli rikasta soppaa,ja ilmanputsarista se mutka pois siis se joka on siellä sisällä.
        ja säädät seokset ja venttiilit. ni se on mittarin 65 paremmalla puolella...

        meinaatteko sitä letkuu josa on sellanen ihme laatikko vähä ennen änkkää joka menee ilmanputsariin?


      • jarbor
        jepaje kirjoitti:

        eli se letku pakoputkesta on vaan siks että päästöjä saa vähennettyä (ottaa ilmaa pakokaasun mukaan siitä)

        se letku on ilman putsarin imuaukossa! eikä sieltä tule ilmaa pakoputkeen vaan lähtee pakoputkesta ilmanputsariin! sen nimi on pakokaasun uudelleen kierrätys!


      • äijä

        se on imuilman lämmitin avaa se kansi ja peitä esim kalja tölkistä tehdyllä palalla aivan perse kapistus ei oo muuta kun haittaa


      • ----
        jarbor kirjoitti:

        se letku on ilman putsarin imuaukossa! eikä sieltä tule ilmaa pakoputkeen vaan lähtee pakoputkesta ilmanputsariin! sen nimi on pakokaasun uudelleen kierrätys!

        Jarbor se letku tuo lämmintä ilmaa putsariin et kone toimis paremmin kylmässä;)


      • se se on
        jarbor kirjoitti:

        se letku on ilman putsarin imuaukossa! eikä sieltä tule ilmaa pakoputkeen vaan lähtee pakoputkesta ilmanputsariin! sen nimi on pakokaasun uudelleen kierrätys!

        se letku kierrättää mun käsityksen mukaan pakokaasua uudestaan ilmanputsariin,eli toimii jonkinlaisena katalysaattorina.Ilmanputsari siinä vaan paskastuu :D ite otin letkun irti suodattimen päästä ja tökkäsin sinne jonkun randomikumipalan ja laitoin sen kiinnitysklipsun päälle ;)


      • ........
        äijä kirjoitti:

        se on imuilman lämmitin avaa se kansi ja peitä esim kalja tölkistä tehdyllä palalla aivan perse kapistus ei oo muuta kun haittaa

        mitä siit hyötyy ku tukkii sen letkun


      • boatti
        ---- kirjoitti:

        Jarbor se letku tuo lämmintä ilmaa putsariin et kone toimis paremmin kylmässä;)

        työnnä toholla siihen ptkeen niin tulee lämmintä


      • kk
        äijä kirjoitti:

        se on imuilman lämmitin avaa se kansi ja peitä esim kalja tölkistä tehdyllä palalla aivan perse kapistus ei oo muuta kun haittaa

        Juu imuilman lämmitin huohotin pakokaasun kierrätys insinöörit. Kukaan ei tunnu tietävän että. Se letku pakoputkessa syöttää ilmaa
        pakoputkeen koska pakoputkessa on katalysaattori tosin aika harva.
        Samaan tyyliin kun vanhoissa jenkeissä.


    • jussisx

      Kunkas tämän skootterin venttiilit säädetään?

    • Tenhu

      Itse ku otin enon baotianista sen messinki tapin kaasarinkannen alta niin rupes vääntää ja kulkee 60km/h

    • osaan kaiken

      juu no doda... zonerista löytyy kierros rajotin siitä vitun boxista mikä on akun vieres. eli katkase sininen piuha joka lähtee siitä boxixta ja menee takas boxiin. sitte vaan laita power filtteri nii ruppee kulkemaan. neulan ku vielä säädät silleen kaasarista että se prikka on ihan ylhäällä ja irrota siitä kaasarin kannesta messinki tappi.

    • gft

      Siinä voi olla kaasarissa holkki. Selviää ku avaat kaasarin muovikopan auki.. Ja sitte siin on luultavasti cdi-boksiin menevä rajotin piuha, saa pois esim. avaamalla variaattorin kopan ni sielä sisällä on jonku värine sähköpiuha ni pistä se poikki... Putkessa ei pitäs olla varsinaisia kureja... Noilla laitoilla menee 65-75 km/h

    • Heikkine

      Siinä voi olla kaasarissa holkki. Selviää ku avaat kaasarin muovikopan auki.. Ja sitte siin on luultavasti cdi-boksiin menevä rajotin piuha, saa pois esim. avaamalla variaattorin kopan ni sielä sisällä on jonku värine sähköpiuha ni pistä se poikki... Putkessa ei pitäs olla varsinaisia kureja... Noilla laitoilla menee 65-75 km/h

      • ihaneitivehje

        joo tosiaan itellä on se 07 fude ja pitäis se sähkönen rajotin piuha ottaa poies.. siinä on se cdi boksi ja siittä lähtee ne 6 piuhaa ja musta suoja josta ei nää läpi.. viittiikö sitä mustaa suojaa pois ottaa? jos on tietoo niin vastakkaa ihmeessä!


      • thedudeboy
        ihaneitivehje kirjoitti:

        joo tosiaan itellä on se 07 fude ja pitäis se sähkönen rajotin piuha ottaa poies.. siinä on se cdi boksi ja siittä lähtee ne 6 piuhaa ja musta suoja josta ei nää läpi.. viittiikö sitä mustaa suojaa pois ottaa? jos on tietoo niin vastakkaa ihmeessä!

        tarttisin tietoa cdi-boxin rajoittimesta, onko bt50gt-9 ja vm2005 skootterissa rajoitinta cdi:ssä tai mitä muita rajoituksia löytyy... jos jollain sama vehe ja on saanu kulkeen rajoittimet poistamalla, niin kertokaahan ihmeessä mullekki...


      • saulman
        thedudeboy kirjoitti:

        tarttisin tietoa cdi-boxin rajoittimesta, onko bt50gt-9 ja vm2005 skootterissa rajoitinta cdi:ssä tai mitä muita rajoituksia löytyy... jos jollain sama vehe ja on saanu kulkeen rajoittimet poistamalla, niin kertokaahan ihmeessä mullekki...

        Kaverin puolesta kyselen, eli hänellä on tänä vuonna ostettu nelitahtiskootteri. Rekisteriotteessa lukee Veeroad Freemotion. Ota nyt noista selvää mikä on mikin kun myydään samoja skoottereita eri muovikatteilla. mutta itse ongelma oli kun lähdettiin etsimään mahdollisia rajoituksia niin ainakaan tässä ketjussa mainittua messinkitappia ei ollut ja kaasarin neulakin oli kovin omituinen, ei pystynyt säätämään korkeutta ollenkaan. Tässä sitten yritys piirtää kokonaisuutta: http://image.bayimg.com/lajjoaabi.jpg
        Neulassa ei ole mitään säätökoloja... onko uusissa skoottereissa päädytty sitten tälläiseen mitä ei pysty säätämään?

        jos joku voisi jotain tästä tietää, tai muista rajoitteista kyseisessä skootterissa. Mopo kulkee 40 km/h mittarin mukaan ja tuntuu siltä että jokin rajoittaa kun kierrokset eivät pahemmin nouse eikä väännä mihinkään.


      • tietoa
        thedudeboy kirjoitti:

        tarttisin tietoa cdi-boxin rajoittimesta, onko bt50gt-9 ja vm2005 skootterissa rajoitinta cdi:ssä tai mitä muita rajoituksia löytyy... jos jollain sama vehe ja on saanu kulkeen rajoittimet poistamalla, niin kertokaahan ihmeessä mullekki...

        mulla bt50qt-9
        eikä oo mitään rajottimia, muutaku oli siinä kaasuvaijerin yläpuolella sellanen ruuvi missä oli jousi...tämä jousi esti kaasuvaijeria liikkumasta huippuun asti.


      • veeroad84
        saulman kirjoitti:

        Kaverin puolesta kyselen, eli hänellä on tänä vuonna ostettu nelitahtiskootteri. Rekisteriotteessa lukee Veeroad Freemotion. Ota nyt noista selvää mikä on mikin kun myydään samoja skoottereita eri muovikatteilla. mutta itse ongelma oli kun lähdettiin etsimään mahdollisia rajoituksia niin ainakaan tässä ketjussa mainittua messinkitappia ei ollut ja kaasarin neulakin oli kovin omituinen, ei pystynyt säätämään korkeutta ollenkaan. Tässä sitten yritys piirtää kokonaisuutta: http://image.bayimg.com/lajjoaabi.jpg
        Neulassa ei ole mitään säätökoloja... onko uusissa skoottereissa päädytty sitten tälläiseen mitä ei pysty säätämään?

        jos joku voisi jotain tästä tietää, tai muista rajoitteista kyseisessä skootterissa. Mopo kulkee 40 km/h mittarin mukaan ja tuntuu siltä että jokin rajoittaa kun kierrokset eivät pahemmin nouse eikä väännä mihinkään.

        sain kaverilta derbin kaasarin ja laitoin sen siihrn skootteriin. kaiken näköisten viritysten avulla ja nyt se kulkee hyvin 55 kaks pääl.


    • 50km/h köröttelijä

      Onko kellään tietoa Baotianin BT49QT-12 mallin kuristuksista? Kiihtyy tasasella 50km/h asti jonka jälkeen alkaa kone buuaamaan eikä kiihdy sen enempää. Kunhan saisi tuon kulkemaan edes 60km/h niin ei tarvisi koko aikaa köröttää tien reunassa ja katsella autojen suhahtelevan ohi...

      • 75km/h köröttelijä

        Elikkä siis. Nyt saan vastailla itselleni. CDI-boxissa on elektroninen rajoitin joka pitää ottaa pois. CDI-boxi ei ole tässä mallissa akun vieressä vaan oikeanpuoleisen takakatteen alla. CDI-boxista lähtee 6 johtoa joista pitää katkaista pinkki johto. Sen jälkeen pitäisi kulkea n. 70-75km/h.


      • köröttelijä...
        75km/h köröttelijä kirjoitti:

        Elikkä siis. Nyt saan vastailla itselleni. CDI-boxissa on elektroninen rajoitin joka pitää ottaa pois. CDI-boxi ei ole tässä mallissa akun vieressä vaan oikeanpuoleisen takakatteen alla. CDI-boxista lähtee 6 johtoa joista pitää katkaista pinkki johto. Sen jälkeen pitäisi kulkea n. 70-75km/h.

        kiiitoooksia!!! tätä just tarvinkin!!!!!


      • batskuostaja
        75km/h köröttelijä kirjoitti:

        Elikkä siis. Nyt saan vastailla itselleni. CDI-boxissa on elektroninen rajoitin joka pitää ottaa pois. CDI-boxi ei ole tässä mallissa akun vieressä vaan oikeanpuoleisen takakatteen alla. CDI-boxista lähtee 6 johtoa joista pitää katkaista pinkki johto. Sen jälkeen pitäisi kulkea n. 70-75km/h.

        Ootko tehny skopalles muutakun tuon johon poikki? kun kulkee nuin kovasti :)


      • juujöö
        batskuostaja kirjoitti:

        Ootko tehny skopalles muutakun tuon johon poikki? kun kulkee nuin kovasti :)

        En ole tehnyt muuta. Eikä se enään kulje kuin 65km/h :D en tiedä miksi aluksi kulki 75.. Tietääkö kukaan mitä muita rajottimia/kureja tässä mallissa voisi olla? Kaasarissa eikä ilmanputsarissa ei tietääkseni ole. Variaattoria en ole ehtinyt katsoa. Katson sieltä kun jaksan rullat vaihtaa


      • baotian rebel
        75km/h köröttelijä kirjoitti:

        Elikkä siis. Nyt saan vastailla itselleni. CDI-boxissa on elektroninen rajoitin joka pitää ottaa pois. CDI-boxi ei ole tässä mallissa akun vieressä vaan oikeanpuoleisen takakatteen alla. CDI-boxista lähtee 6 johtoa joista pitää katkaista pinkki johto. Sen jälkeen pitäisi kulkea n. 70-75km/h.

        onko se siis puoliks pinkki ja puoliks musta aika ohut johto oiken puoleisen takakatteen alla


      • juujöö
        baotian rebel kirjoitti:

        onko se siis puoliks pinkki ja puoliks musta aika ohut johto oiken puoleisen takakatteen alla

        No siis mulla se johto oli kokonaan pinkki. Siihen oli silleen liitettynä 5 muutakin johtoo. :D mutta jos katot ohjekirjan sähkökaaviosta niin siellä lukee jossakin joku "speed limiter cable" tai jotakin ja sit siinä lukee minkä värinen se on. Sen avulla mää sen ite löysin.


      • ....
        juujöö kirjoitti:

        No siis mulla se johto oli kokonaan pinkki. Siihen oli silleen liitettynä 5 muutakin johtoo. :D mutta jos katot ohjekirjan sähkökaaviosta niin siellä lukee jossakin joku "speed limiter cable" tai jotakin ja sit siinä lukee minkä värinen se on. Sen avulla mää sen ite löysin.

        cdi poksi on rajotettu vanhoissa malleissa esim 00-03vm ja sen on hohto joka lähtee cdiltä ja palaa takasin cdiihin...


      • .........
        .... kirjoitti:

        cdi poksi on rajotettu vanhoissa malleissa esim 00-03vm ja sen on hohto joka lähtee cdiltä ja palaa takasin cdiihin...

        siis korjaan johto


      • jonzka
        ......... kirjoitti:

        siis korjaan johto

        putkesta josta lähtee letku kaasariin työntää lämmintä ilmaa kaasariin joka auttaa muka käyntiin itse rälläköin putken siitäkohtaa auki niin siellä oli kuristus putkessa eli siinä juuressa josta putki lähtee kaasarille


      • epäilen
        jonzka kirjoitti:

        putkesta josta lähtee letku kaasariin työntää lämmintä ilmaa kaasariin joka auttaa muka käyntiin itse rälläköin putken siitäkohtaa auki niin siellä oli kuristus putkessa eli siinä juuressa josta putki lähtee kaasarille

        että pakoputkesta tulloopi kaasariin letku, koska siinä ei ole mitään järkeä :D.
        Kun polttomoottori tarvitsee ilmaa että se toimii ja koska pakoputkesta tulloo hiilidioksiidia ei se näin voi yksinkertaisesti toimia.


      • .........
        jonzka kirjoitti:

        putkesta josta lähtee letku kaasariin työntää lämmintä ilmaa kaasariin joka auttaa muka käyntiin itse rälläköin putken siitäkohtaa auki niin siellä oli kuristus putkessa eli siinä juuressa josta putki lähtee kaasarille

        ja epäilen kanssa että kenelläkään teillä kulkee tuota 75 ja 65:kin on vähän epäilyn kohteena. Oletteko ottaneet huomioon että mittari voi kusta aika paljon?????


      • köröttelijä 666
        ......... kirjoitti:

        ja epäilen kanssa että kenelläkään teillä kulkee tuota 75 ja 65:kin on vähän epäilyn kohteena. Oletteko ottaneet huomioon että mittari voi kusta aika paljon?????

        kyllähän se mittari kusi 3km/h, puhelimessa on gps ja sen mukaan mun romu (qt-12) kulkee 65 tasasella. prikkaa ei edes ollut ja piuha vaan poikki(oli muuten keskellä piuhaa liittimet kun tarjottimella) ja läks meneen...


    • turbofude

      Oon varma ja luotettavalta taholta kuullut että fudet kulkee sataa ilman kureja, tärkeintä on laittaa minivilkut, ilmanvastus vähenee merkittävästi. Kypärän vahaamisellakin saadaan vähempi ilmanvastusta, nyt jo meennäänki melkeen kahtasataa :-)

      • ranokkis

        No mulla on baotian skootteri, semmonen vaaleansininen ja valkoinen väriltään. Akun luota piuha katkastu, olikohan se pinkki. Kaasarin mustaa muovi tappia lyhennetty paljon, en muista miten paljoa. Porattiin sitä. Niin kulkee navigaattoriin 65huiput, mutta 64 tahtoo pysyä loivassa alamäessä, siitä sitten tasasella n, 60. Ja tasasella n, 55km/h. Tosin kiihtyyhän toi helvetin hitaasti. Mopon mittari valehtelee n,5km/h enemmän mitä oikeasti.


      • ranokkis
        ranokkis kirjoitti:

        No mulla on baotian skootteri, semmonen vaaleansininen ja valkoinen väriltään. Akun luota piuha katkastu, olikohan se pinkki. Kaasarin mustaa muovi tappia lyhennetty paljon, en muista miten paljoa. Porattiin sitä. Niin kulkee navigaattoriin 65huiput, mutta 64 tahtoo pysyä loivassa alamäessä, siitä sitten tasasella n, 60. Ja tasasella n, 55km/h. Tosin kiihtyyhän toi helvetin hitaasti. Mopon mittari valehtelee n,5km/h enemmän mitä oikeasti.

        ainiin ja kaasarin ilmansuodatin väli putki on poissa, laitettiin se ottamaan ilmaa sivusta, tosin se tippui ja hävis jo.


      • ranokkis
        ranokkis kirjoitti:

        ainiin ja kaasarin ilmansuodatin väli putki on poissa, laitettiin se ottamaan ilmaa sivusta, tosin se tippui ja hävis jo.

        Menee muuten lähes 70km/h, pitkiä matkoja autotiellä, kiihtyy vauhti helposti lähes 70km/h, eikä rajota moottori yms.


      • Qsee
        ranokkis kirjoitti:

        Menee muuten lähes 70km/h, pitkiä matkoja autotiellä, kiihtyy vauhti helposti lähes 70km/h, eikä rajota moottori yms.

        mul on baotian rebel -08 aluksi otti sähköne rajotin suoralla vastaa 50-55km/h kohdalla, mutta kulki silti alamäkeen n.60km/h koska rajotin ei ottanut niin hyvin kiinni!
        nappasin sähköisen rajoittimen piuhan poikki mikä lähtee variaattorin kopasta johonkin puolaan päin niin johan alko kulkemaan... tasasella 60-67km/h ja alamäkiin 80-90km/h, mutta mittari ei valehtele kuin korkeintaan 5km/h!? :D
        mutta kertokaas missä noissa uusimmissa baotian rebel malleissa on kierrosten rajotin!?


      • siw0z0r
        Qsee kirjoitti:

        mul on baotian rebel -08 aluksi otti sähköne rajotin suoralla vastaa 50-55km/h kohdalla, mutta kulki silti alamäkeen n.60km/h koska rajotin ei ottanut niin hyvin kiinni!
        nappasin sähköisen rajoittimen piuhan poikki mikä lähtee variaattorin kopasta johonkin puolaan päin niin johan alko kulkemaan... tasasella 60-67km/h ja alamäkiin 80-90km/h, mutta mittari ei valehtele kuin korkeintaan 5km/h!? :D
        mutta kertokaas missä noissa uusimmissa baotian rebel malleissa on kierrosten rajotin!?

        FAKTAA(BTQT49-12)
        Kureja:
        Pinkki rajottimen johto
        Etuvariaattorin lautasten väliset prikat(pitää sorvata)
        Kannattaa näiden jälkee:
        Vaihtaa 1-3g kevyemmät rullat(Vakiot 8.1g,mutta ei kannata laittaa alle 5.1g)
        Vastapaine jousi(jos haluaa enemmän potkua)
        Suurempi Pääsuutin tai säätää kaasari...
        Ps. bt49qt-12 ei ole messinki tappia


      • vinosilmien tekemä--
        siw0z0r kirjoitti:

        FAKTAA(BTQT49-12)
        Kureja:
        Pinkki rajottimen johto
        Etuvariaattorin lautasten väliset prikat(pitää sorvata)
        Kannattaa näiden jälkee:
        Vaihtaa 1-3g kevyemmät rullat(Vakiot 8.1g,mutta ei kannata laittaa alle 5.1g)
        Vastapaine jousi(jos haluaa enemmän potkua)
        Suurempi Pääsuutin tai säätää kaasari...
        Ps. bt49qt-12 ei ole messinki tappia

        onko siinä messinkistä tappia tai kurituksia rajoittimen johto poikki miten muuten tuon sais kulkeen vähä paremmin


    • im

      helvetti noita kiina mopoja on eniten somessa liikenteessä muihin mopoihin verrattuna, eikä
      edes ole niistä korjaus kirjoja tai mitään missä niistä on tehy räjäytyskuvia.

      • ouotaon

        Siis hä ??


      • Hui Lai Lee
        ouotaon kirjoitti:

        Siis hä ??

        kaveri siinä manaili ilmeisesti, että juutuupilta ei löydy videoita , missä räjäytellään kiinalaismopoja.


      • ilmanputsari
        Hui Lai Lee kirjoitti:

        kaveri siinä manaili ilmeisesti, että juutuupilta ei löydy videoita , missä räjäytellään kiinalaismopoja.

        itse asiassa aika moni täälläkin kahtoo varmaan viritys ohjeita vaan koska skootteri alkaa muuttua laiskaksi
        itselläkin on tuommoinen fude ja en tieenyt mikä siinä oli kun oli niin laiska vaikka kurit oli vekee... no mutta katsoimpahan lopulta ilmanputsarin jossa oli vähän ruohoja ja nyt kun se puhdistin niin johan taas kulkee
        ja niille jotka eivät tinneet missä ilmanputsari on tässä kyseisessä mopossa (baotian ynms) NIIN SE ON SIINÄ VARIAATTORIN PÄÄLLÄ OLEVA LAATIKKO RENKAAN VIERESSÄ JOSTA LÄHTEE KUMIPUTKI ELLEI SITÄ OLE OOTANUT POIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • tmarkkula

      apua apua! Ensin kulki ihan hyvin minkä vakio bt49qt9 voi mennä siis n. 50 ja sitten putkeen tuli reikä.
      Noin 1 1/2 km jälkeen ei enään mennyt kuin 30 kaasu tapissa. sitä ennen pohja osui maahan,kun ajoin leveän katuojan yli,muttei pahasti. nyt olen katsonut kaasarin ja ilmanputsarin,ei mitään. Variaarrotiin en ole vielä kajonnut, missä vika mahdollisesti on? CDI kärähtänyt?Variaattorinrullat kulunu?...

      • > FReeWaY <

        Avasin kaasarin kannen ja katsoin niin siellä oli musta tappi, auttaako kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen jos sitä esim. hioo lyhyemmäksi tai irrottaa kokonaan pois, baotian scootterini kulkee noin 55-60 khm/h suoralla ja alamäkeen aina se 70-75 km/h on myös päästy se 85 km/h alamäkeen.


      • -matrix-
        > FReeWaY < kirjoitti:

        Avasin kaasarin kannen ja katsoin niin siellä oli musta tappi, auttaako kiihtyvyyteen ja huippunopeuteen jos sitä esim. hioo lyhyemmäksi tai irrottaa kokonaan pois, baotian scootterini kulkee noin 55-60 khm/h suoralla ja alamäkeen aina se 70-75 km/h on myös päästy se 85 km/h alamäkeen.

        mul on keeway matrix vm.07 virejä tehty:
        -vaihdettu alkuperäisen alkukäyrän tilalle suora
        -variaattorin prikka otettu pois
        -vaihdettu vakio ilmansuodation pipercrossiin
        -pari kokoa isompi suutin
        - kevyemmät rullat

        näillä menee vain 50-52, johtunee liian ahtaasta sylinterin pakoaukosta, tietääkö kukaan miten sitä avarretaan ja kuinka paljon? kiitos vastauksista jo etukäteen!


      • aijjjaaha
        -matrix- kirjoitti:

        mul on keeway matrix vm.07 virejä tehty:
        -vaihdettu alkuperäisen alkukäyrän tilalle suora
        -variaattorin prikka otettu pois
        -vaihdettu vakio ilmansuodation pipercrossiin
        -pari kokoa isompi suutin
        - kevyemmät rullat

        näillä menee vain 50-52, johtunee liian ahtaasta sylinterin pakoaukosta, tietääkö kukaan miten sitä avarretaan ja kuinka paljon? kiitos vastauksista jo etukäteen!

        johtuu siitä että keewayssa on kuristettu sylinteri ;)


    • AUTTAKAAMINUA

      Auttakaas minua! Mulla on Daifo df50qt-6... Siinä oli kaasu systeemissä se ruuvi. Otin sen pois ja nyt se ottais täydet kaasut. Sitten kun ajaa yhtäkkiä leikaa kiekat ettei ne nouse :D Vauhtia oon saanu hikisesti mittariin 54km/h...

      CDi ei lähde johtoa joka palaisi... 5 johtoa menee yhteensä. Putkeen ja variin en ole kajonnut mut nyt on ainakin kaasarista kurit poijes...

      Apuja ton CDI kysymyksen kanssa??`?

    • asdasdsdasdasdasd

      Joo, käykääs youtubessa katsomassa videoita nimimerkillä Jore1961
      Korjailee ja virittelee kiinalaisia 4-tahti mopoja -->

    • baotian.. kiihtyvyys

      Ajattelin iha kysyä huviksee et onks hyvä/normaali kiihtyvyys vakio baotian bt49qt-12 13-15 sekunnis 50km/h?

    • baotian.. kiihtyvyys

      *45 siis

    • fiuuudfude

      uudes fudes on kuulalaakeri cdi boksis,senku ottaa pois 10-15kmh nopeus kasvaa,sit putkes on resinaattor sil pääsee kovaa vaa alamäes

    • fude bomber

      ostakaa baotioniin wandamotorilta rullat 5,5g , jouset(takavariaattoriin), viri cdi-boksi ja 87,5 suuttiimet ni eiköhän ala kulkemaan. itellä kulkee noilla 80

      • Baotian SanRemo

        Itellä ainaki oli siellä boxin huoltoluukun alla semmonen ruuvi joka esti kaasua kääntymästä nuppiin asti :D Eli huoltoluukku auki ja sit kun vääntää kaasua ni näkee missä kohassa se ruuvi jarruttaa, ja sit vaa ruuvi pois. Lisäsi huippunopeutta huomattavasti!


    • Fude(ko)?

      Ostin Baotian Fude? skootterin vm. 2001, niin miten pystyis näin aluksi halvalla virittään? On nyt puhuttu jostain kaasarin tapeista yms mitä olen lueskellu, mut en oo saanu selkoa, että pitääkö ne paikkaansa ja onko tässä mun skootterissa sellasia mahdollisuuksia?? On meinaan aika vanha, että onko jollain kokemusta?

      Haluaisin asiallista ja varmaa tietoa, kiitos! :)

    • mistä

      mistä löytää noita 72cc sylinterisarjoja boatianiin?

      • sfgdrsgerg

        viri vajalta 40e


    • bompko

      ite ostin 72cc, viri cdi, 5,5g rullat, 24mm kaasarin ni kulkee 168km/h

    • kjsdjgbrsnbtrbn

      miten saisin baotianiin paremmat äänet?

      • allushotti

        ite oon leikannu änkän pään kokonaa irti repiny kaikki sisältä pois vetäny suoran putken ja hitsannu uuden pään ni tulee 3m asti paineet putkesta ja kaikuu saatanasti etenkin parkkihallissa :D edellinen malli oli ilman päätä ja putkea sisällä se kaiku saatanan liikaa :D:D:D:D


    • saldo

      mikä kun baotian ei kulje ylämäkeen hyytyy alamäkeen 60kt

    • Fude

      Pitäis saada vähän lisää tehoja Fudeen. Menee nyt 50km/h mittarin mukaan ja oon vaihtanu rullat 5.5g, ottanu sähkörajottimen pois ja variaattorin kopasta menevän johdon pois. Variaattorin kopasta otettu prikka sieltä rattaiden takaa ja ei ole messinkitappia. Malli on BTQT49-07

    • aveksi87

      Ongelmia fuden kylmä käynistyksen kans.. mikä neuvoksi?
      Jostakin syystä fude purkaa akkua.. eilen ostettu uusi akku ja aamulla ei lähteny käyntiin kun oli akku tyhjä ja otin autosta virtaa eikä siltikkään meinannu lähtiä käyntiin.. siinä meni sitten n.puolituntia että sain sen käyntiin..

    • Anonyymi

      Ihan ensin pahoittelut kun nostan yli 10 vuotta vanhan ketjun... ;-).
      Itsellä on 2004 mallinen Sanili Forte ja siinä ei ole mitään muita rajoittimia kun se messinkitappi kaasarin kannessa, mikä rajoittaa luistin liikettä todella paljon. Lyhensin sitä näin alkuun noin 2.5 mm ja kiihtyy jo paremmin. Enemmänkin sitä voisi varmaan lyhentää. Tässä mallissa ei ole mitään kierrosrajoitettua CDI-boksia eikä mitään piuhoja mitä pitää katkoa. Koska painan vähän yli 100 kg on se sama kun pari mopoikäistä ajaisi tällä 2 päällä joten olen modannut variaattoria tästä syystä. Laitoin Naraku Sport variaattorin ja siihentosi kevyet rullat olikohan joka toinen muistaakseni 4.7 grammaa ja joka toinen 4.3 grammaa eli keskimäärin 4.5 gramman rullat. Takavariaattori jousineen on täysin vakio ja toisiovälitys on vakio. Rengaskoko on 10”. Kaasarissa on sellainen neula mitä ei voi säätää kun siinä ei ole niitä uria ja lukkoprikkaa. Täytyy hommata sellainen vielä. Kaasarissa oli pääsuutin ilman merkintöjä mutta hommasin Narakun pääsuutinsarjan ja nyt on kiinni 86 kokoinen. Ilmanputsarina on Stage6 vaahtomuovinen vakio putsarikotelossa. Kaikki muu on vakiota (50 cc, vakiokansi, vakio modaamaton putki, vakio nokka jne.) ja silti kulkee kiinalaiseksi skootteriksi jossa on käytännössä vakio kone ihan helvetin hyvin. Mittarivirhettä näissä on, mutta menee mittariin tasaisella riippuen tuulen suunnasta, kuun ja tähtien asennosta jne. 70-75 km/h MINUN yli 100 kg alla... ei jää huipuissa enää paljon vakiolle 125 cc kiinalaiselle skootterille mitkä kulkee ehkä sen 80-90 km/h.

      • Anonyymi

        Vielä sen lisään edelliseen että lyhensin nyt sen messinkitapin kaasarin kannesta niin lyhyeksi että se kaasarin luisti aukeaa nyt kokonaan. Ensin oli 86 pääsuutin mutta sytytystulppa oli testiajon jälkeen liian valkoinen = laiha seos että vaihdoin tilalle 90 kokoisen. Sekin jätti tulpan värin testiajon jälkeen liian vaaleaksi omaan makuun joten nyt on jo 94 kokoinen päösuutin kiinni. Näillä keleillä (+17 astetta) toi on vielä ihan ok koko mutta kun kelit viilenee niin löytyy vielä 96 ja 98 kokoiset pääsuuttimet tarvittaessa.

        Kiihtyvyyttä, voimaa, mäennousukykyä ja huippunopeutta on nyt tietysti vieläkin reilusti enemmän. Ihmeen pienillä muutoksilla tällaisen Kiinan ihmeen saa liikkumaan ihan er malliin kuin täysin alkuperäisenä. Kyllähän se silloinkin vakiona kulki mopoksi ihan ok huippunopeutta, mutta kiihtyvyys ja mäennousukyky oli tosi huonot tuolloin.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe