Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

10kk Punaista ihottumaa

poskissa ??

10kk tytöllä siis on ropoista ihottumaa poskissa (tosi punaista) ja kaulassa on pyöreä läikkä (aina samassa kohdassa sama läikkä) !!

Poskista ihottuma haalenee toisinaan, mutta tulee takaisin aina, välillä siis TODELLA PUNAISET posket ja vähän tuollaiset nyppymäiset/ roposet!! ??

Ei siis kuivaa ihottumaa, eikä kutia (ainakaan ei ole posklaan hieronut.

Bebanthenea ollaan laitettu, tuloksetta.

Itse teemme ruuat, ei mausteita, mutta mieteinkin, voisiko maito tms saada tuon aikaiseksi?? Ruokajuttuja olen tarkkaillut, enkä ole huomannut tietystä aineesta johtuvan.

Vai voiko vaan hampaiden tulo (2 hammasta tulossa 7 & 8 hampu =) laukaista tuollaisen punoituksen??

Esikoinen kyseessä ja olen tiedoton ! Anoppi väittää olevan mausteista, mutta kun tyttö ei saa MITÄÄÄN mausteita, edes suolaa en ole lisännyt ruokaan !! Purkkiruokaa ei syö edes.

5

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärillä,

      selkeärajainen ihottuma voi olla sieni-ihottumaa ja vaatii sienilääkkeet, joita saa reseptillä.

      • sieni-ihottumaa

        Lapsi on ehkä saanut ihottuman jonkin ihmisen käden kosketuksesta.
        Olen itse kokenut laajalle levinneen Savipuoli nimisen sieni-ihottuman. Onneksi sen hoito on hyvin helppoa ja halpaa.

        Osta apteekista Nizoral lääkeshampoota. Laita sitä ohjeen mukaan joka päivä viikon ajan.


    • Viiden äiti

      Minkälaista pesuainetta käytät vauvasi pyykkiin.? Voisiko olla että tyynynliinassa on pesuainejäämiä,jotka ärsyttävät herkkää ihoa.Kokeile LV-herkän
      ihon pesuainetta. Saa myös kylpyvaahtona.Apteekista saa Reseptittä Sibicort-voidetta,tosi tehokasta,mutta aika hintavaa.

    • Kokemusta on

      Pyydä vaikka neuvolalääkärille ensin aika ja jos ei tunnu auttavan, niin sitten ihotautilääkärille. Meillä molemmilla lapsilla on ollut sama juttu (ei tosin kaulassa): toisella posket alkoivat punoittaa jo muutaman kuukauden iässä ja toisella 9-10 kuukauden iässä. Mietimme kanssa mausteiden, maidon, allergian ym. vaikutusta, mutta sitten päädyin itse epäilemään vain atooppista ihottumaa/ihoa, joka tosin saattaa ärtyä välillä jonkin ruoka-aineen vaikutuksesta esim. tomaatti. Neuvolalääkärissä kysyin asiasta ja hän totesi sen olevan tietty ihotyyppi, siis ihan normaalia kuulemma, mutta vaatii paljon rasvausta jopa useita kertoja päivässä. Lapsilla rosoiset/röpelöiset posket, mutta suht säännöllisellä rasvauksella saa aikaiseksi edes vähän "sileämmät" ja vaaleammat. Punoitus ja karheus kuitenkin näkyy edelleen selvästi. Rasvoista olemme kokeilleet jo lähes kaiken mahdollisen: parhaaksi olemme kokeneet aluksi viikon kortisonivoiteella ja sitten jatko esim. Bevita R-rasvalla. Täytyy vaan myöntää, ettemme ole rasvailleet aina kovinkaan säännöllisesti, vaikka se olisi tietty tärkeää lasten kannalta. He eivät kuitenkaan koskaan valita poskista, ei kutita ym.

      Keskustelupalstoilta voi saada hyviä vinkkejä, mutta myös lisää stressiä, jos alat miettimään kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.

      Jaksamisia!

      • lisäksi

        että pyykit pesemme Mini risk- aineilla tai muilla vastaavilla ihan varmuuden vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe