Omalaatuisin tai sairan leffa. jonka olet nähnyt?

severan7

omasta mielestä selvästi oudoin on Taxidermia... ostin kys. DVD:n :D ei jumalauta itkä naurut sain joissain kohtauksissa...


Sairain on taasen Traces Of Death (dokumentti)... ei muuta sanottavaa tästä...


jos on pakko sanoa juonellinen niin se olisi joko Irreversible tai Men Behind The Sun....


Hmm... kertokaas omia pimeitä leffoja joita olette nähnyt...


Kauhun ja Gore leffojen ystäville suosittelen lämpimästi ranskalaista leffaa nimeltä Haute Tension Switchblade Romance :) 10/10 annan tälle tekeleelle...

28

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spirou

      Olen samaa mieltä tosta Taxidermiasta, varsinkin se loppuosa! Mut kyllä sen voisi katsoa uudestaan joskus. Muut saman tyyppisiä hyviä leffoja on:

      Soul Contre Tous
      Naked
      Antichrist (vaikka en sitä vielä ole nähnyt, olen kuitenkin varma)
      Funny Games

      Irreversible oli mielestäni aika huono, ehkä meni vähän överiksi!

      Nekromantik on kyllä outo

      Ehkä aivan mainio leffa Bad Boy Bubbykin voisi melkein laittaa tähän kategoriaan

      • severan7

        Löytyykö tuota mainitsemaasi Gaspar Noen Yksin kaikkia vastaan mistään Suomi DVD:nä?


      • kill'em_all

        ainakin omasta mielestä toi funny games oli aika tylsä leffa.
        koska 99% katsomistani elokuvista on englannin kielellä, toi
        nekromantik oli aikalailla outo kattoo, voin sanoa että siihen menee
        aikansa tottua saksankieleen. mutta muuten voin sanoa että ihan menevä
        leffa, ei ihan siltä raaemmalta puolelta mutta kuitenkin. yks asia mikä ei oikein
        mulle menny oli niiden ruumiiden kunto... nehän melkein hajos käsiin, itte olisin
        ottanu paljon tuoreempaa.


      • Keekuli

        Omaperäinen oli.

        Myös Lynchin Lost Highway on aika himmeää meininkiä, vaikka siinä toisaalta melkein onkin järkeä.


      • %#4
        Keekuli kirjoitti:

        Omaperäinen oli.

        Myös Lynchin Lost Highway on aika himmeää meininkiä, vaikka siinä toisaalta melkein onkin järkeä.

        Ajattelin juuri aloittaa Jean-Pierre Jeunetin elokuvan Delicatessen-Herkuttelijoiden Yö katsomisen


    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Philosophy of a Knife (hieman ylipitkä mutta tosi sairas Andrei Iskanovin leffa)
      Spider Baby (ihan vinksahtanut leffa, ei voi ku nauraa)
      El Ojete de Lulu (Lulu's Talking Ass)... nimi kertoo jo lähes kaiken... paitsi että leffa on Jesus Francon tekeleitä ja pääosassa on hänen ainakin minun mielestäni varsin sexy vaimokkeensa Lina Romay :)
      Brüno (no... ehkä turhan uusi ja tunnettu leffa mainittavaksi tässä, mutta kyllä siitä naurut irtos)

      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

        "Horat" (p0rnoversio Sacha Baron Cohenin "Borat"-leffasta... aivan järjetön lol... vielä hullumpi ku originaali joka sekin oli hauska) :D


    • suckmy

      ...sekä sairain leffa varmaan Clockwork Orange

    • Retkuilija

      hopper on niin sekopää.

    • jouojuo5

      ootteko nähny Pink Flamingos?
      jotenkin kauhee,en tiiä kyllä miks. :s elokuvan jälkeen tuli kauhee ahdistus.

      • Katkera kuu.
        Polanskin - Inho


      • lklkoio
        maagikko kirjoitti:

        Katkera kuu.
        Polanskin - Inho

        katsoin eilen.. ihan sairas


    • Psychobilly82

      No omalaatuisin on varmaan Jan Svankmejerin Faust. Sen kun jostain sais, surrealismia paraimmillaan.
      Ja sairain varmaan August Underground Mordum. Vaikka olen kova gore- ja splatterihminen, ja tiedän että tuo on vain leffa, ja olen tekijöiden haastattelujakin lukenut, niin silti tuo on tähän mennessä ainut leffa, joka oli vain pakko jättää katsomatta kokonaan, kun iletti niin pirusti. Eli sikäli voi sanoa että todella hyvä elokuva, koska tuohon reaktioon siinä ilmeisesti on pyrittykin.

    • Patonkipää

      Elämäni rakkaani (bumblebee flies away) oli kyllä ihan... En tajunnu mitään kolmannenkaan katsomiskerran jälkeen ja sain päänsäryn juonen epäselvyydestä ja siitä, että joku käyttää pyörätuolia ku ei jaksa kävellä uhhuh

    • outo komedia

      pisteet 10/10!

      • on Pasoliinin Sodoman 120 päivää.


      • tnhrf
        horrorfan kirjoitti:

        on Pasoliinin Sodoman 120 päivää.

        tuli heti mieleen kubrikin kellopeliappelsiini, tosi ahdistava ja häiriintynyt.. toinen olis varmaan ainakin spun.


      • lars koistinen
        horrorfan kirjoitti:

        on Pasoliinin Sodoman 120 päivää.

        eikä ne muutkaan Pasolinin leffat ihan terveitä ole. Myös joku itämainen (vietnam?) saari(island)? oli aika perverssi...tuli teemalta n. vuosi sitten.


    • outo elokuva

      Kaikki muut normaalit elokuvat (kaikki joita täälläkin on ehdotettu) noudattavat tiettyä kaavaa, esim. elokuvan alussa on nimi, ja lopputekstit ovat lopussa, lisäksi on juoni yms normaalia.
      Mutta Corpus Callosumissa ei ole mitään tuollaista normaalielokuville tyypillistä. Täysin outo elokuva.

      • kaikki Gorno/ muut kidutuspätkät esim Hostel, Saw:it ja Grotesque. Ilsa- SS:n naarasusi oli mielestäni oli hirveä, mutta onnettomat tehosteet ja tahaton huumori kevensi tunnelmaa. Pasoliinin Salo on yököttävää paskansyöntiä, mutta itse elokuva ei ole kovinkaan sairas (ellei pidä homostelua sairaana) väkivallan osalta vaikka sisältää hitusen veren lennätystä. Tokyo Gore Police on yksi verisimmistä koskaan näkemistäni leffoista, mutta se menee niin yli että se naurattaa kuten Planet Terror ja Kill Bill vol1. Deodaton cannibal holocaust on eläinten tappojen takia julmaa katsottavaa mutta muuten leffa on sitä peruskauraa.


    • uytuytuy

      Ponterosa

    • Kyllä vitutti

      pläjäys:

      The Hills Run Red

      Ensiksi siinä yritettiin rakentaa jotain ovelaa, mutta käsikirjoittajalta loppui eväät. Loppu olikin sitä perinteistä "hirveä huuto, päätön juoksentelu ja splatteria niin perkeleesti!".

    • Vierastus

      Twilight on sillä tavalla omalaatuinen että on saanut tytöt tykästymään stalkkeri/pedofiili-vampyyreihin. Leffat ovat sairaita ihan samasta syystä.

    • tmään88

      Omalaatuisin ja ehkä sairain, aikansa uranuurtaja...
      Ruggero Deodato - Cannibal Holocaust (Totally Uncut)

      "For the sake of authenticity, some of the
      sequences have been retained in their entirety"

    • Otus_

      Noh kaikkein omalaatuisin ja erikoisin leffa minkä olen katsonut suu auki loksahtaneena on begotten. 1991, mustavalkoinen taide/kauhu. EIkä siinä ole ollenkaan dialogia.
      Leffan juoni on luomiskertomus, ja se alkaa jumalan itsemurhalla. Leffassa kuvastuu lähes jatkuvasti kärsimys ja ahdistus. Ja tekijä taisikin tehdä tämän sen jälkeen kun kävi itse lähellä kuolemaa.
      Taiteen nimissä se löytyy youtubesta leikkaamattomana ja kokonaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=fadhsuINHfk&feature=related Traileri.

      • Otus_

        Oi voi melkein unohdin!

        Jacob's Ladder (1990). Elokuva on innoittanut esimerkiksi Silent Hill pelien tekijöitä.


    • gagagaggag
    • CreepyAksentti

      Tätä ei tainnu viäl tulla (en tiä mite mahollist).

      HUMANCENTIPEDE!!

      Sairasta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe