ulko-suomalaiselle lapselle suomen kielen kurssi

Meilla on tallainen tilanne etta olemme viimeiset 5 vuotta asuneet ulkomailla paa-saantoisesti englannin kielisissa maissa. Vaimoni ei puhu Suomea (ruotsia ja englantia kyllakin), ja itsellani ei ole taas tyoni takia ollut paljon aikaa puhua Suomea tyttarellemme joten hanen Suomen kielen taitonsa on mennyt aika heikoksi. Melkein kuten isansa, ha ha:-P

Kuitenkin olisin tasta syysta etsinyt lapsille suunnattua Suomen kielen oppimateriaalia, esim sellaista jossa kielta oppii jotain tarinaa kuuntelemalla.

Mahtaisiko kukaan tietaa onko mistaan saatavilla tallaista?

2

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarinoita ja

      käytä näitä:
      kuukleta sanalla loruja
      saat vaik mitä...

      http://w3.kirkkonummi.fi/kirjasto/lorut/index.htm

      http://tv1.yle.fi/
      täältä löytyy tv-ohjelmia sun muuta lapsille, Ansa ja Oiva, muumeja jne

      http://oppiminen.yle.fi/haku?str=opiskelu

      http://www02.oph.fi/etalukio/

      Sitten tilaat suomalaisia dvd-bokseja lastenohjelmista ylekaupan sivuilta...muumeja jnejne

      Ja ala puhumaan sen lapsen kanssa!! Sinähän sen perinnön siirrät, ei se ilmasta tipahda.
      Ja tiedätkö millaisen pääoman annat kun lapsesta kasvaa monikielinen! Pärjää taatusti.
      Ja suomenkieli on maailmalla ...no otappa itse selevää!

      Ei se pelkkä kuuntelu, siinä pitää olla vuorovaikutusta...kaikki harakka huttua keittää...ne mitä sun äiti sulle teki pienenä...ne leikit...höpöttäminen jne..se on
      tunnetta...ystävä hyvä! TUNNE, anna se TUNNE mukana!

      www.kuopio.fi/stk/.../Kuopion_Monikulttuurisuus.doc?.

    • expatri

      Joensuun ongelma on todellinen. Olen itse aivan samassa tilanteessa. Oma kieli kyllä sujuu mutta lapset ei oikein ymmärrä. Puhun heille koko ajan suomeksi, luen suomenkielisiä kirjoja tätä nykyä joka ilta, päivät menee töissä ja olen kotona vasta noin 7 aikoihin. Olen ostanut Suomesta kasapäin suomenkielisiä lastenelokuvia, netistä katsomme ylen ohjelmia jne. Lapset vain puhuu äitinsä kieltä, jopa kieltäytyvät suomen kielestä koska se on vaikeaa ääntää ja sanat ovat täysin erilaisia. He kyllä ymmärtävät pääsääntöisesti mitä sanon vaikka joskus sama asia täytyy toistaa vaimon kielellä. Suomessa käydessä heidän kielitaitonsa paranee mutta Suomeenkin pääsee töiden vuoksi vain kerran pari vuodessa.

      Alan olla melko epätoivoinen. Puusta on hyvä tulla huutelemaan mutta käytäntö ei vain ole sama kuin teoria. Suomeen en halua tuoda perhettäni missään tilanteessa pysyvästi asumaan. Täällä on asiat niin paljon paremmin. Haluaisin tosin siirtää sen kielen ja kulttuurin, ainoastaan sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe