Moikka,
Ostin sian säkissä, eli lähden elämäni ensimmäistä kertaa Kreikkaan Samos-saarelle. Olen 30-kymppinen mies, matkustan yksin, hotellista ei tietoakaan ja aikaa olisi 2 viikkoa.
Tarkoituksena olisi nähdä historiaa, hiekkaa, vaellella, syödä ja juoda hyvin, mutta rauhoittumisessa ei ole järkeä ellei pääse välillä juhlimaan.
Kyselenkin että uskaltaako ummikko hyppiä saarelta toiselle, tai jopa lentää Ateenaan välissä? Kuinka helposti ja millä hinnoilla irtoaa majapaikka esim. Ateenasta tai muilta saarilta?
Paljonko peruspöperöt maksavat?
Lähtö on jo ensi sunnuntaina, joten pienetkin vinkit menoista, nähtävyyksistä ja kokemisen arvoisista jutuista otetaan kiitollisena vastaan. Myös käytännöt neuvot ovat kultaakin kalliimpia. :)
Matka-Gandalf
Vinkkejä seikkailijalle (Samos + muut paikat)
5
840
Vastaukset
- IT
Saarihyppely laivoilla ja lautoilla on erittäin suosittu ja suositeltava tapa nähdä Kreikkaa.
Koska englantilaiset ovat lamassa, Kreikan matkailulla on huutava pula turisteista ja hotelleissa on vajaata kapasiteettia. Voi etukäteen tutustua saariin ja majoitusvaihtoehtoihin Kreikka.net -sivustoilta. Sieltä näät myös lautta/laivaliikenteen. Myös lentoliikenteen.
Ja Ateenaan voit lentää aina mistä haluat.
Samos on kaunis saari - joka tosin paloi vuosituhannen alussa, joten siellä on varmaan vielä melko mustia alueita. Saari itse on erittäin vuoristoinen ja mäkinen. Itse olin saarella vuonna 2002 ja Votsalakian kylässä. Siellä ei ollut kuin yksi disko silloin. Tiet on liukkaita kun päällyste on kulunut, joten saa olla varovainen jos vuokraa auton tai kaksipyöräisen.
Jos siis haluat mennä bilettämään, niin seilaa Rodokselle ja Kosille. Siinä on ainakin kaksi takuuvarmaa bilesaarta. Itse olen käynyt molemmilla joten tiedän mistä puhun. Mutta nykyään suosin pieniä kyliä siellä ei yleensä ole kuin yksi disko tms.
Ei muuta kuin matkaan.
Takuulla näät historiaa jokaisella saarella. Samoin syöt ja juot hyvin. Peruspaikalliset ruuat ovat edullisia: liharuuat alkaen 6 euroa - yleensä kala on kalliimpaa - vaikka meren keskellä lävätkin. Paikalliset oluet ovat hyviä ja edullisia. Kannatta kokeilla.
Ja muista - Ateena on kuuma mesta tähän aikaan vuodesta. Joten saarille vaan reippaasti. Hauskaa matkaa! Lähtisin itsekin, vaan en saa enää matkaa. ;(- Matka-Gandalf
Kiitoksia erittain paljon vinkeista ja tsempista!
Kirjoittelen taalta Pythagoriasta nettikahvilasta, joten skandit uupuu tekstista. Taalla on tosiaan paljon nahtavaa ja loysin pari discoakin. Ei ne kovin erikoisia ole, mutta rantabaareissa on hyva aloitella (ja mukavalla tipilla saa helposti ilmaisia juomia joka kerta).
Bongasin saaren toiselta reunalta nudistirannan ja se oli aika metka kokemus. Monkijalla on helppoa ja halpaa kulkea (parilla litralla bensaa vetaa melkein saaren ympari), joten... hauskaa on! Kiitos viela kerran vastauksestasi.
T M-G - Matkajaana
Matka-Gandalf kirjoitti:
Kiitoksia erittain paljon vinkeista ja tsempista!
Kirjoittelen taalta Pythagoriasta nettikahvilasta, joten skandit uupuu tekstista. Taalla on tosiaan paljon nahtavaa ja loysin pari discoakin. Ei ne kovin erikoisia ole, mutta rantabaareissa on hyva aloitella (ja mukavalla tipilla saa helposti ilmaisia juomia joka kerta).
Bongasin saaren toiselta reunalta nudistirannan ja se oli aika metka kokemus. Monkijalla on helppoa ja halpaa kulkea (parilla litralla bensaa vetaa melkein saaren ympari), joten... hauskaa on! Kiitos viela kerran vastauksestasi.
T M-GHei
Kerro lisää vinkkejä. Minä olen muutaman viikon päästä menossa ensimmäistä kertaa Samokselle Pythagoriaan. Löytyykö hyviä patikkamatkoja ym? Matkajaana kirjoitti:
Hei
Kerro lisää vinkkejä. Minä olen muutaman viikon päästä menossa ensimmäistä kertaa Samokselle Pythagoriaan. Löytyykö hyviä patikkamatkoja ym?Olen kolme kertaa aloittanut saarihyppelyni Samokselta, joten tuokin saari on tullut tutuksi. Kannattaa vuokrata joku kulkupeli ja kierrellä Samoksen pikkukylissä. Pari patikkaretkeäkin on tullut tehtyä. Ja Pythagorion on oiva paikka lähteä muille saarille, suosittelen! Ohessa ote yhdestä reissupäiväkirjastani:
http://www.kreikka.net/foorumi/viewtopic.php?t=385
Jos haluat katsella kuviani, ota yhteyttä!
[email protected]- Matka-Gandalf
Matkajaana kirjoitti:
Hei
Kerro lisää vinkkejä. Minä olen muutaman viikon päästä menossa ensimmäistä kertaa Samokselle Pythagoriaan. Löytyykö hyviä patikkamatkoja ym?Moikka,
Sori että kesti tämä vastaus.
Eli kulkupeli on ehdoton ja suosittelen vuokraamaan sen Pythagorian ulkopuolelta. Saat huomattavasti halvemmalla.
Muille saarille pääsee edullisesti ilman valmismatkoja ja paikalliset taksit ovat suhteellisen edullisia verrattuna Suomeen.
Samos -saarella suosittelen mönkijää tai jeeppiä, koska niillä pääsee kulkemaan erittäin näppärästi, eikä tarvitse huolehtia tien kunnosta.
Toisella puolella saarta Potamissa on ihan siisti vesiputous-hommeli. Sinne pitää kahlata ja ensimmäisen putouksen takaa löytyy toinen. Ei siis kannata ottaa liikaa kannettavaa mukaan, mikäli poikkeat siellä.
Pikkukylissä kannattaa pysähtyä. Jos haluat säästää ruokakuluissa, niin suosittelen syömään aina välillä "katukeittiöstä" kebabia.
Kreikassa on se hassupuoli, että aina kun safka tarjotaan lautasella, niin siihen tulee helposti 6 euroa lisähintaa. Itse vedin 2,30 eurolla vatsan täyteen kun tilasin ns. noutoruokaa.
Turkin reissu onnistuu myös helposti ja muinainen Efesos on näkemisen arvoinen paikka. Itse hermostuin helvettiin bazareilla, mutta toisia se "osta, osta, osta" -meno ei haittaa. No, tulipa vedettyä ilmaista bisseä nahkakaupoissa. :D
Aktiivisesti kyselemällä ja liikkumalla löydät todennäköisesti kaikenlaista nähtävää. Olin reissussa yksin, mutta tekemistä riitti joka päivälle ja tutustuin moneen hyvään tyyppiin.
Jos liikut saarella ilman vuokrattua menopeliä, niin kaukaisempiin paikkoihin kannattaa mennä bussilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020