Mä haluisin tietää, et missä bmi:ssä yleensä joutuu nenämahaletkuun? Oma bmi:ni on tällä hetkellä 15 ja laskee koko ajan. Tiputukses oon kyl anoreksian takia ollu, mut en nenämahaletkussa vaik bmi oli jotain 13.
BMI ja nenämahaletku
9
1367
Vastaukset
- -86
En tiedä nenämahaletkusta kun itse olen aina sairaalassa syönyt kaiken mitä eteen tuotu ,mutta bmi 13 on se kun voi laittaa pakkohoitoon.itselläni on 13.8,,,...läheltä liippaa onneksi en käy enää lääkäreil..sairaalaan en pysty enää menemään ...olen siellä ollut yhteensä ainakin yli vuoden monessa eri jaksossa. se on kun vankila...toivon silti että parantuisin
- tietoa
nenämahaletkusta on. Oon kolme kertaa siihen joutunu. Viimesin kerta n. kuukausi sitten. Bmi oli tällä kertaa n. 17.9 eli ei nenämahaletkun laitto aina oo pelkästään kiinni bmi lukemasta. Mun kohdalla esim. oli tiedossa se että en olis pystyny alottamaan syömistä itte ja paino olis taas vaan tippunu ja tippunu loputtomiin ja tila huonontunu ja huonontunu. Eli joskus hoitavien tahojen täytyy kattoa kokonaistilanne (munki tilanne oli jo jälleen jatkunu niin pitkään niin huonona et vaikka paino ei VIELÄ ollu tippunu mihinkään hengenvaarallisiin lukemiin mut sydän ois voinu pystähtyä koska vaan) vaikka se ittestä tuntuis kuinka paskalta ja pahalta. Mäkin tappelin viimeseen asti letkun laittoa vastaan kunnes se lopulta laitettiin taas pakolla.
- olisi voinut
tietoa kirjoitti:
nenämahaletkusta on. Oon kolme kertaa siihen joutunu. Viimesin kerta n. kuukausi sitten. Bmi oli tällä kertaa n. 17.9 eli ei nenämahaletkun laitto aina oo pelkästään kiinni bmi lukemasta. Mun kohdalla esim. oli tiedossa se että en olis pystyny alottamaan syömistä itte ja paino olis taas vaan tippunu ja tippunu loputtomiin ja tila huonontunu ja huonontunu. Eli joskus hoitavien tahojen täytyy kattoa kokonaistilanne (munki tilanne oli jo jälleen jatkunu niin pitkään niin huonona et vaikka paino ei VIELÄ ollu tippunu mihinkään hengenvaarallisiin lukemiin mut sydän ois voinu pystähtyä koska vaan) vaikka se ittestä tuntuis kuinka paskalta ja pahalta. Mäkin tappelin viimeseen asti letkun laittoa vastaan kunnes se lopulta laitettiin taas pakolla.
pysähtyä? suolatasapainohäiriöstä johtuen, puutostiloista vai minkä takia?
Mulle meinattiin laitta letku, vaikka bmi oli 18.6. Nyt mulla tuo sama 17.9. - kaikista
olisi voinut kirjoitti:
pysähtyä? suolatasapainohäiriöstä johtuen, puutostiloista vai minkä takia?
Mulle meinattiin laitta letku, vaikka bmi oli 18.6. Nyt mulla tuo sama 17.9.tärkeiden ravinteiden puutostiloista (ja heikosta yleistilasta johtuen, ku molempia) oli kestäny niin hirvittävän pitkään. Eli vaikka sitä jaksaa esim. kävellä ja tehä pitkiäkin kävelylenkkejä niin silti sydän olis vaan yhtäkkiä voinu pysähtyä ja ainahan se silti voi vieläkin. Niin pitkä, yli 10 vuoden sh tausta kuitenkin on. Ja satunnaisia sydämen rytmihäiriötä ja ihmeellisiä muljahteluja sillon tällön..
- Tahtoisinollaterve
Mä olin 157cm ja painoin 40-41kg ku olin letkuruokinnassa, nyt 160cm ja 42.9kg sanottiin että nyt on taas rajoilla sairaalahoito vaikkakin oon täysikänen.
- joku lihava
Mulle laitettiin nenämahaletku monta kertaa kun bmi oli 21.8. Tiedän en ollut mikään kauhean kevyt, mutta paino oli tippunut todella lyhyessä ajassa 10 kiloa ja kärsin erilaisista puutostiloista.
- Onnetonblondi
Itse en joutunut edes sairaalaan bmi:ssä 9.7. Olin laihtunut normaalipainon ylärajalta sairaalloisen alipainoiseksi kuudessa kuukaudessa, ikää sellaiset huimat 12-vuotta. Nyt olen 15, ja taistelulle ei näy loppua. Silti en ole ollut kertaakaan osastolla, saati sitten letkuissa. Avohoidolla menty koko aika. Outoako? Eikö yleensä ole niin, että kaikki alle bmi 13 joutuvat pakkohoitoon, varsinkin jos avohoito ei tuota tulosta?
- laiha
Jouduin nenämahaletkuun, kun bmi oli 11.7
- bmi turhuus
Jouduin ekan kerran bmi 17, tokan kerran bmi bmi 16.1. Sillon verikokeissa arvot pielessä, samoin sydämessä ongelmaa. Alimmillaan ollu 14 kohdalla enkä silloin olluuu.
Nyt bmi 16.1 taas mutta loistavassa voinnissa fyysisesti. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234