no niin, pistämpä tällasen kysymyksen: Mikä on sellainen asia tai tavara, mistä et luopuisi mistään hinnasta?
Minulla se on (taloudellinen) itsenäisyys. Kävi nimittäin niin, että miesystäväni olisi halunnut että muutan hänen luokseen. Jos olisin muuttanut, olisin joutunut hänen elätettäväkseen. Olen työmarkkinatuella ja miehellä sen verran isot tulot, että olisin menettänyt tuon tuen. Sepä ei sopinut minulle, haluan säilyttää itsenäisyyteni.
Mistä et luopuisi?
27
397
Vastaukset
- viivatiina
en halua itsenäistyä.
- handek
Saavutetuista eduista on vaikea luopua.
Toisaalta joutaisivat hevon persieen.
Mitä minä neljällä asiunsijalla teen, kun asun vain yhtä... Kyynärpäät kipeänä, olkapää vielä kipeämpi, selkääkin jomottaa, ikääkin sen verran, ettei sitä tiedä, milloin joutuu luopumaan kaikesta.
, ja ne muut on sitten aineetonta korvaamatonta..terveys, ja kaikki rakkaat omaiseni..
- Heikunkeikku
...tuli vaan yksinkertaisesti mieleen, että valokuvakansiot.
Toisaaltaan kysymyksesi on niin laaja, että voiko sanoa tai nimetä vain yhtä.
Sitten vielä, kun kysymyksesi perään kirjoitit tuosta omasta ajatuksestasi, niin en nyt sitten tiiä mistään mittää.....
Taloudellinen itsenäisyys on tietysti ihan hyvä juttu. Toisaaltaan siinäkin on muttia.
Jos yhteisen kodin perustaa, niin se on yhteinen ja molemmat satsaa juuri siihen yhteiseen "yritykseen". Kuinka suuri merkitys sillä rahalla sitten on? Tarkoitan, että jos elellään sitä yhteiseloa ja yhteistä kotia.
Yhteenmuuttamista ennen on tietysti seurusteluvaihe, jossa molemmat tutustuu toiseensa, toisen ajatuksiin, toisen periaatteisiin ja vaikka mitä ja vaikka mihin. Jos sitten tulee tunne, että minä Tahdon elää juuri tämän ihmisen kanssa, niin onko sillä rahalla sitten niin suurta merkitystä, että kumpiko sen tienaa?
Mä voisin muuttaa toisen kanssa yhteen, jos häntä rakastaisin ja hän minua, huolimatta vaikka en "toisi" siihen kotiin yhtään rahaa. Toisin jotakin muuta. Ja jos molemmilla olisi hyvä olla, niin siinähän se sitten olisi. Eikä oma "itseys" siitä kärsisi.
Onko se taloudellinen itsenäisyys sitten Niin kivaa, että jättää yhdessäolon ihanuuden huomiotta.- *kottarainen*
on ainakin minulle suuri merkitys juuri sen takia, että en halua toisen elätettäväksi, enkä edes pystyisi siihen, vaikka kuinka rakastaisin. Ei minusta ole siihen että joka asiaan olisi pyydettävä rahaa toiselta. Eikä tuo päätös kevyt ollut, mutta en voi mitään. Nähtäväksi jää häipyykö miesystäväni piankin elämästäni tuon päätökseni takia.
- Heikunkeikku
*kottarainen* kirjoitti:
on ainakin minulle suuri merkitys juuri sen takia, että en halua toisen elätettäväksi, enkä edes pystyisi siihen, vaikka kuinka rakastaisin. Ei minusta ole siihen että joka asiaan olisi pyydettävä rahaa toiselta. Eikä tuo päätös kevyt ollut, mutta en voi mitään. Nähtäväksi jää häipyykö miesystäväni piankin elämästäni tuon päätökseni takia.
..."eikä tuo päätös kevyt ollut, mutta en voi mitään." Eli olet miettinyt asiaa tarkasti ja olet tullut tuohon tulokseen. Tietysti ja tottakai jokaisessa asiassa täytyy tehdä niin, kuin itsestä tuntuu. Virhehän se olisi, jos ryntäilisi tekemään jotakin sellaista, josta ajattelee, että tää ei nyt stemmaa ei.
Eikä se tosiaan olisi mukavaa, jos joka asiaan olisi Pyydettävä rahaa toiselta. Mutta näistähän asioista varmaankin pariskunta keskustelee, ennen yhteen muuttamista ja olettaisin, että toinen osapuoli ymmärtää tilanteen ja on ottanut asian huomioon ja jos siitä huolimatta toivoo yhteenmuuttamista, niin kenties tuo rahallinen puolikin järjestyy ongelmitta ja ennen kaikkea Pyytämättä. Ehkä sulla on tunne, että kaikki ei sujuisikaan jetsulleen ja siksi viisaasti ajattelet niin, kuin ajattelet.
Jos mies tuon päätöksesi jälkeen häipyy, niin ehkei se sitä oikeaa, kunnon rakkautta sitten ollutkaan? Eikö ymmärtämys ja hyväksyntä kuulu myös rakkauteen ja kunnioitus toisen mielipiteitä kohtaan. Ja kun/jos seurustelu jatkuu, niin mieli voi muuttua vaikka mihin suuntaan.
Toivotan hyviä oloja seurusteluun :) - vertsidtukeaz
Miksi pidät siellä kuvia: tämä on luokkakuva yks been koulukavereista, joista en ole kuullut neljäänkymmeneen vuoteen yhtään mitään, en edes tiedä, ovatko elossa.
Entäs ne kesäjuhlissa,ööö...milloinkas ne nyt oli, oisko olleet -67 tai -71...en nyt muista...kenes huvilalla ne olikaan...kukas tuo on, ai niin, se oli se kesäapulainen töissä...oliko se Hemppas...eikun se taisi olla Ruotsista, en nyt muista...tää on kuule Kalle-enon tyttärenpojan toisenpuolen serkun tyttären no mites se nyt oli, kuitenkin sen tyttären rippikuva...tässä on Pekan häistä...oliko -77, sen kolmas vaimo, missä lie sekin, ei ole senkoommin kuultu kun erosivat...tässä on Haukiputaan kappeli, tai oliko Lieksan, ne on niin samannäköisiä....Ollin polokupyörä, miks siitäkin on kuva...en tiiä...
tarkoitan että valokuvakansiotkin voivat olla joukko kokolmia joilla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, ei edes sinuille.
Niitä vaan raahataan mukana, mukamas muistoina. - Heikunkeikku
vertsidtukeaz kirjoitti:
Miksi pidät siellä kuvia: tämä on luokkakuva yks been koulukavereista, joista en ole kuullut neljäänkymmeneen vuoteen yhtään mitään, en edes tiedä, ovatko elossa.
Entäs ne kesäjuhlissa,ööö...milloinkas ne nyt oli, oisko olleet -67 tai -71...en nyt muista...kenes huvilalla ne olikaan...kukas tuo on, ai niin, se oli se kesäapulainen töissä...oliko se Hemppas...eikun se taisi olla Ruotsista, en nyt muista...tää on kuule Kalle-enon tyttärenpojan toisenpuolen serkun tyttären no mites se nyt oli, kuitenkin sen tyttären rippikuva...tässä on Pekan häistä...oliko -77, sen kolmas vaimo, missä lie sekin, ei ole senkoommin kuultu kun erosivat...tässä on Haukiputaan kappeli, tai oliko Lieksan, ne on niin samannäköisiä....Ollin polokupyörä, miks siitäkin on kuva...en tiiä...
tarkoitan että valokuvakansiotkin voivat olla joukko kokolmia joilla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, ei edes sinuille.
Niitä vaan raahataan mukana, mukamas muistoina.Kuulenhan minä. Kuulehan sinäkin, kun toivotan hyvät huomenet.
Ihan mukava selostus valokuvakansion katselusta.
On ihan hyvä asia, kun sanoo, miten Itse asioista ajattelee, miten tuntee, mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä ei. Itse itsensähän tuntee.
Kirjoitit kuitenkin myös: "....joukko kokoelmia joilla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, ei edes sinulle."
Sen tiedät, että kuvilla ei ole sinulle merkitystä, niinhän kirjoitit, mutta Mistä Tiedät, että kuvilla ei loppujen lopuksi olisi merkitystä Minulle? Siksikö, että sinulle ei kokoelma merkitse niin paljoa?
Et myöskään voi tietää, mitä kuvia minulla on kansioissa.
Mielestäni ei saisi Tyrmätä jonkun ihmisen mielipidettä. Tai jättää se kokonaan huomiotta. Kävellä sen "läpi", kuin sitä ei olisi olemassakaan. Sekin olisi parempi, jos kysyisi, että Miksi ihmees tämä nyt on sinulle Niin, niin tärkeää....
Ei toisen ajatuksia voi tietää. Ja siksi ei voi vain Ilmoittaa, että tällä tavalla tää ja tää nyt vaan on ja on ja on.
Vastasin aloittajalle, että ensimmäisenä minulle tuli mieleen Valokuvat. Joo, varmaankin kummallista. Mutta jokin Syy siihen ilmeisesti on. Siksi sitä ei olisi tarvinnut ohittaa noin vaan, kuin maailman mitättömimpänä asiana. Sinulle mitätön asia voi jollekin toiselle olla suuren suuri. Sinulle suuren suuri asia voi olla jollekin, kuin kärpäsen pipana.
Loukkaannuin vähättelystäsi. - ihminen laahaa mukanaan
Heikunkeikku kirjoitti:
Kuulenhan minä. Kuulehan sinäkin, kun toivotan hyvät huomenet.
Ihan mukava selostus valokuvakansion katselusta.
On ihan hyvä asia, kun sanoo, miten Itse asioista ajattelee, miten tuntee, mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä ei. Itse itsensähän tuntee.
Kirjoitit kuitenkin myös: "....joukko kokoelmia joilla ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä, ei edes sinulle."
Sen tiedät, että kuvilla ei ole sinulle merkitystä, niinhän kirjoitit, mutta Mistä Tiedät, että kuvilla ei loppujen lopuksi olisi merkitystä Minulle? Siksikö, että sinulle ei kokoelma merkitse niin paljoa?
Et myöskään voi tietää, mitä kuvia minulla on kansioissa.
Mielestäni ei saisi Tyrmätä jonkun ihmisen mielipidettä. Tai jättää se kokonaan huomiotta. Kävellä sen "läpi", kuin sitä ei olisi olemassakaan. Sekin olisi parempi, jos kysyisi, että Miksi ihmees tämä nyt on sinulle Niin, niin tärkeää....
Ei toisen ajatuksia voi tietää. Ja siksi ei voi vain Ilmoittaa, että tällä tavalla tää ja tää nyt vaan on ja on ja on.
Vastasin aloittajalle, että ensimmäisenä minulle tuli mieleen Valokuvat. Joo, varmaankin kummallista. Mutta jokin Syy siihen ilmeisesti on. Siksi sitä ei olisi tarvinnut ohittaa noin vaan, kuin maailman mitättömimpänä asiana. Sinulle mitätön asia voi jollekin toiselle olla suuren suuri. Sinulle suuren suuri asia voi olla jollekin, kuin kärpäsen pipana.
Loukkaannuin vähättelystäsi.joutavaa tavaraa, jolla ei ole mitään merkitystä...jos siis lähtö tulis..jos ei muista nimiä, paikkoja...mitä niillä kuvilla on merkitystä...ei mitään...nehän ovat vaan kuvia jostain...jos ei niihin liity edes kunnollisia muistoja.
Paperia. - Heikunkeikku
ihminen laahaa mukanaan kirjoitti:
joutavaa tavaraa, jolla ei ole mitään merkitystä...jos siis lähtö tulis..jos ei muista nimiä, paikkoja...mitä niillä kuvilla on merkitystä...ei mitään...nehän ovat vaan kuvia jostain...jos ei niihin liity edes kunnollisia muistoja.
Paperia.Kysehän ei ollut siitä, mikä on tärkeää, jos lähtö tulee.
Eikä ollut kyse siitä, jos ihmiseltä menee täysin kyky muistaa asioita, nimiä, ihmisiä.
Kyse oli, että mikä on ihmiselle tärkeää.
En tiedä sinun valokuvakansiosi sisältöä.
Sen sanon kuitenkin, että minun kansiooni sisältyy valtavasti kunnollisia muistoja. Tärkeitä muistoja. Hyvin tärkeitä ihmisiä. Kokoelma omaa historiaani.
Voisin selittää tarkemmin, mutta sillä ei nyt ole merkitystä, koska tuohduntani syy oli se, että koin, että oma henkilökohtainen mielipiteeni mitätöitiin.
Noh, eipä tämä nyt kummankaan maailmoja kaada. Kunhan vähän eripuraillaan. Hyvähän se on joskus vähän tuhahtaa. Mistä lie johtuukaan. Ehkä kaikki päivät eivät ole tasapaksun suvaitsevaisia.
Ja nyt saatiin ainakin molemmat sanoa oman mielipiteensä.
En ole enää pahoillani :) - O - O
vertsidtukeaz kirjoitti:
Niitä vaan raahataan mukana, mukamas muistoina.toiselle äärimmäisen tärkeä asia. Samoin kuin Heikunkeikku minäkin huomasin kerran aloittajan nyt esittämää kysymystä miettiessäni, että esim. tulipalon sattuessa haluaisin tärkeimpien kohteiden joukossa pelastaa kotoani valokuvakansiot ja tietokoneen ulkoisen kovalevyn, jolle olen kuvia (ja tekstejä) tallentanut. Jos pitäisi valita esim. rahallisesti paljon arvokkaammat korut tai valokuvat, valitsisin valokuvat.;))
Valokuva palauttaa helposti monenlaisia muistoja mieleen. Jokaisella säilyttämälläni valokuvalla on oma tarinansa. Ilman niitä voisi moni muisto unohtua mielestä kokonaan. Mielestäni olisi tosi kurjaa kadottaa valokuvat, jotka kertovat omaa ja perheeni historiaa. Vaikka muisti heikkenisi, kuvat voisivat palauttaa mieleen jo unohtuneita asioita, paikkoja, ihmisiä ja elämyksiä.
Luulenpa, että Vertsidtukeaz'an valokuvakansion sisältö poikkeaa merkittävästi Heikunkeikun tai oman valokuvakansioni sisällöstä. Ehkä Vertsidtukeaz, kuten ei varmaan moni muukaan, ei tiedä, mitä valokuvat voivat merkitä sellaisille, joiden perheissä valokuvausta on harrastettu jo useammassa sukupolvessa. - Yksi tuttava perhe kertoi viime viikolla, että he saivat ensimmäiset kuvat oman perheensä tavallisesta elämästä omaan kokoelmaansa, kun kopioivat ottamiani valokuvia.
Ihmiset ovat erilaisia ja aloittaja esitti mielenkiintoisen kysymyksen, jonka tarkoitus oli valottaa asiaa meille. Onneksi kaikkien arvot eivät ole samanlaisessa tärkeysjärjestyksessä. Mielestäni on kuitenkin ihan turhaa yrittää tyrmätä toisen ajatuksia, vaikka ne poikkeaisivat omista.
Vertsidtukeaz jätti vastaamatta aloittajan esittämään kysymykseen. Mikä sinulle on tärkeätä? - sinua tarkoittanut
Heikunkeikku kirjoitti:
Kysehän ei ollut siitä, mikä on tärkeää, jos lähtö tulee.
Eikä ollut kyse siitä, jos ihmiseltä menee täysin kyky muistaa asioita, nimiä, ihmisiä.
Kyse oli, että mikä on ihmiselle tärkeää.
En tiedä sinun valokuvakansiosi sisältöä.
Sen sanon kuitenkin, että minun kansiooni sisältyy valtavasti kunnollisia muistoja. Tärkeitä muistoja. Hyvin tärkeitä ihmisiä. Kokoelma omaa historiaani.
Voisin selittää tarkemmin, mutta sillä ei nyt ole merkitystä, koska tuohduntani syy oli se, että koin, että oma henkilökohtainen mielipiteeni mitätöitiin.
Noh, eipä tämä nyt kummankaan maailmoja kaada. Kunhan vähän eripuraillaan. Hyvähän se on joskus vähän tuhahtaa. Mistä lie johtuukaan. Ehkä kaikki päivät eivät ole tasapaksun suvaitsevaisia.
Ja nyt saatiin ainakin molemmat sanoa oman mielipiteensä.
En ole enää pahoillani :)tai SINUN valokuvakansiotasi...vaan "sinua" ylipäätään, täällä langoilla roikkuvia..
ja turhaa...joillakin ON sellaisia kansioita joilla EI OIKEASTI tee mitään...enää,sitä keskustelua herättelin... - vertsidtukeaz
O - O kirjoitti:
toiselle äärimmäisen tärkeä asia. Samoin kuin Heikunkeikku minäkin huomasin kerran aloittajan nyt esittämää kysymystä miettiessäni, että esim. tulipalon sattuessa haluaisin tärkeimpien kohteiden joukossa pelastaa kotoani valokuvakansiot ja tietokoneen ulkoisen kovalevyn, jolle olen kuvia (ja tekstejä) tallentanut. Jos pitäisi valita esim. rahallisesti paljon arvokkaammat korut tai valokuvat, valitsisin valokuvat.;))
Valokuva palauttaa helposti monenlaisia muistoja mieleen. Jokaisella säilyttämälläni valokuvalla on oma tarinansa. Ilman niitä voisi moni muisto unohtua mielestä kokonaan. Mielestäni olisi tosi kurjaa kadottaa valokuvat, jotka kertovat omaa ja perheeni historiaa. Vaikka muisti heikkenisi, kuvat voisivat palauttaa mieleen jo unohtuneita asioita, paikkoja, ihmisiä ja elämyksiä.
Luulenpa, että Vertsidtukeaz'an valokuvakansion sisältö poikkeaa merkittävästi Heikunkeikun tai oman valokuvakansioni sisällöstä. Ehkä Vertsidtukeaz, kuten ei varmaan moni muukaan, ei tiedä, mitä valokuvat voivat merkitä sellaisille, joiden perheissä valokuvausta on harrastettu jo useammassa sukupolvessa. - Yksi tuttava perhe kertoi viime viikolla, että he saivat ensimmäiset kuvat oman perheensä tavallisesta elämästä omaan kokoelmaansa, kun kopioivat ottamiani valokuvia.
Ihmiset ovat erilaisia ja aloittaja esitti mielenkiintoisen kysymyksen, jonka tarkoitus oli valottaa asiaa meille. Onneksi kaikkien arvot eivät ole samanlaisessa tärkeysjärjestyksessä. Mielestäni on kuitenkin ihan turhaa yrittää tyrmätä toisen ajatuksia, vaikka ne poikkeaisivat omista.
Vertsidtukeaz jätti vastaamatta aloittajan esittämään kysymykseen. Mikä sinulle on tärkeätä?huomasit...jos syttyis tulipalo...pelastaisin itseni ja lapseni...
muu saisi mennä...sehän on vain tavaraa ja sitä saa kaupasta lisää.
- joutis
Kaikki hallinnassani olevat aineelliset arvot ovat kaupan.
Abstrakteilla asioilla voi filosofoida loputtomiin. On se ihan kauheata, että Suomessa toinen aikuinen voidaan määrätä toisen aikuisen ihmisen huoltovelvolliseksi, uskomatonta, nykyaikana.
Ja vastaus kysymykseen, mistä en luopuisi. Se on järki. Haluan pitää järkeni viimeiseen saakka. Maallisen mammonan menettäminen ja toissa ihmisessä taloudellisesti riippuminenkaan ei tuntuisi niin pahalta, kuin se että menettäisin kykyni ajatella rationaalisesti ja menettäisin taitoni hoitaa omia etujani.- en
luopuisi.
- Palmu
valokuvista en luopuisi mistään hinnasta. Ne kulkee mukanani joka maankolkkaan. Tai levyllähän ne on nykyisin tilan säästämiseksi.
Toinen asia on korut joista en luovu.
Kiertelen kirppiksiä tauluja etsien ja mikä suuri järkytys oli eräästäkin pöydästä löytää kultasormuksia ja rintarosseja sikinsokin heiteltynä pieneen koriin. Oli nimet ja vuosiluvut kaiverruksineen.......no, nehän saa pois
ja kokoelmani lisääntyi taas muutamalla uusvanhalla korulla ja mikä parasta. Ei ollut hinnalla pilattu, alle 10 €!
Mutta näin tekee toiset kun on aika mennä pois, hävitetään korutkin tosta noin vain, melkein kuin nakkaisi roskiin!- vanhoja sormuksiani
joita en enää halua käyttää...hyvä ettei tipahtanut
pöydän alle nauramaan selällään...
hyvä jos tosiaan kirppikselle kelpaavat..jaitoja ovat...silti
haluatko ostaa halavalla saat... vanhoja sormuksiani kirjoitti:
haluatko ostaa halavalla saat...en luopuisi? Kaikesta luopuminen on ihan tässä lähellä jokaisella. Mutta kai ne läheiset ihmiset, ja koti olisi minulle tärkeimmät. Ja kyllähän se tuosta puutarhastakin luopuminen tulee olemaan kova paikka.
- *kottarainen*
vanhoja sormuksiani kirjoitti:
haluatko ostaa halavalla saat...meilläpäin ainakin kelpaa kultasepälle romukultana ja ihan kohtuullisen hinnan on maksanut. Tietysti niiden pitää olla aitoja eikä vain kullattuja.
- ja aitoja ovat
*kottarainen* kirjoitti:
meilläpäin ainakin kelpaa kultasepälle romukultana ja ihan kohtuullisen hinnan on maksanut. Tietysti niiden pitää olla aitoja eikä vain kullattuja.
ihan kivilläkin...
Ensimmäiseksi ja viimeiseksi pitäisin terveydestäni kiinni. Kun se menee lopullisesti, niin toivoisin armahtavan piikin.
Toinen asia, josta en luopuisi on "minusta". Siis itsenäisyydestäni ja taloudellisesta riippumattomuudestani.
Kolmas asia jonka toivoisin saavan pitää on aina utelias ja positiivinen elämän asenne hyvien ystävien kanssa. Naurua saisi riittää vielä pitkälle ja sydämen pohjasta asti.
Monesta tavarasta ja maallisesta asiasta olen jo luopunut. Mitä vähemmän tavaraa, sitä helpompi siivota. Mitä vähemmän omaisuutta sitä vähemmän huolia.- itsenäinen!
Nautin tästä taloudellisesta itsenäisyydestäni.
Mieheni vastaa täysin perheemme tulopuolesta.
Yhteisen käyttötilimme suoraveloitukseen menevät, rinnakkaisten luottokorttiemme laskut eivät huoleta minua tippaakaan.
Käytän kortin maksuaikaominaisuutta koska luonteeltani pihinä eivät kuukauden ostokset mene lähellekään 5000E:n luottorajaa.
Kertaakaan en ole havainnut mieheni edes katsovan laskun sisältöä.
Minä avaan postin ja mapitan paperit.
Koskaan hän ei ole kysynyt mitään yhdestäkään aiheuttamastani menoerästä.
Tietenkin olen toiminut järkevästi!
Minusta tämä on taloudellista itsenäisyyttä!
Kulutusmahdollisuus vailla vastuuta! - paapuuri
en tietenkään luopuisi mistään hinnasta.
Tavaroista nyt niin väliä ole, niitä saa uusia ja liikaa on entisiäkin. - Meriläinen
elämäni alusta koonut.
Eron jälkeen miehelle jäi kaikki yhteinen sängyn sieltä halusin, mutta senkin olen jo vaihtanut. Omani tietysti otin.
Ja nyt on taas liikaa tavaraa.
Itsenäisyys on myös minulle asia josta en halua luopua, itseni olen aina elättänyt ja naimisissa ollessa jopa toisen.
En todellakaan kuitenkaan ole rikas, vaikka tuosta voisi saada sen käsityksen.
Mutta jos toinen pistää savuna (tupakkana) ilmaan kelalta saamansa rahat ja minun liiton rahoillani ostetaan ja eletään niin enkö silloin ole elättäjä?
No nyt olen tyytyväinen ja jotain pientä ehkä on ilmassakin, jotain uutta, mutta katsotaan. kännykästä enkä läppäristäni. Taloudellisen itsenäisyyden voin pitää puolisostani huolimatta vaikka hänellä olisi mitkä tulot tahansa. Se on vain omasta tahdosta kiinni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811258
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138883- 84814
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47674Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t245585Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä308578Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55569Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7540- 51539