Elisa Viihde - Jim Kanavan kuva ei näy

arrgghh

Joo tänään huomsain, että Jim - kanavalta ei tulekaan kuin
mustaa ruutua. Ääni kyllä pelittää, kuten muutkin normi-
kanavat. Nelonen HD:kin alkoi pari päivää sitten
toimia, kun vaihdoin lyhyemmän antennikaapelin.

Mutta nyt tosiaan Jim ei pelitä. Signaalin vahvuus on
kondiksessa ( Voimakkuus 78% / Laatu 90% )

Viihdeboxin uudelleen käynnistykset (myös virtajohto pois
20 sekunniksi ) ei ole auttaneet. Eikä myöskään kanavien
uudelleenhaku auttanut asiaan.

Täytyy nyt toivoa, että asia korjaantuu "itsestään", niinkuin
satunnaiset muutkin hyytymiset, kuten kaukosäätimen
jumittuminen ( palautuu tosin ottamalla virtajohto boxista,
ja kohta takaisin )

Kerro, jos sinulla on myös sama / samoja ongelmia.

Olisi myös kiva järjestää kanavia omaan järjestykseen
jotenkin, kuten joku muutama ketju alaspäin ihmettelee
myös.

Toisaalta ... enpä juuri Elisalta muuta odottanutkaan =_0

8

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaarghh

      itsestään se alkoi taas toimia ... kokeiltuani seuraavana päivänä.

      no onneksi ei ollut pidempi katko.

      Olisi muuten kiva kuulla tuloksia viihteen mukana tulevan
      "24" Mb/s laajakaistan nopeuksista.

      itsellä DL asettui ensin ( toivoin salaa n. 16-18 Mb/s ) lukemaan 13.6 Mb/s, ja
      on nyt nyt tippunut 12.8 Mb/s , tosin kyllä molemmat lukemat ovat onneksi
      olleet tasaisia. Silti olisi se vaan kiva jos sitä turboruuvia vähän vielä
      ruuvattaisiin isommalle.

      Upload on 0.83 Mb/s ja ping n. 36-60 Helsingin serveriltä.

      tossa käyttämäni nopeustesti : http://speedtest.net/

      • ????

        Toimiiks peruskanavat IPTV:n kautta? Digiboksi ei ole löytänyt yhtään mitään peruskanavista, vain maksulliset...Siis tarjoaako elisa peruskanavat IPTV:n kautta?


      • aaaarggh
        ???? kirjoitti:

        Toimiiks peruskanavat IPTV:n kautta? Digiboksi ei ole löytänyt yhtään mitään peruskanavista, vain maksulliset...Siis tarjoaako elisa peruskanavat IPTV:n kautta?

        pitäis löytyä. Mulla löytyi kivuttomasti normaalilla kaapelipuolen haulla. Antenni-
        johdon jouduin tosin vaihtamaan lyhyempään, että esim Nelonen HD rupesi
        näkymään ( liian heikko signaali ) mutta sekin löytyi kanavahaulla ennen sitä.

        Varmaan olet jo kokeillut virtakaapelin pois-ottoa yms.

        Alussa boxi mulla käsittääkseni kai päivitteli itseään virtakaapelin pois/päälle
        kytkemisen yhteydessä ( kaukosäädin jumitti , ja tekee sitä vieläkin aina välillä)

        Mun Boxin firmware on 200905281038-12161200 ja
        Ohjelmisto 4.7.42-9-27-may-2009


      • ????
        aaaarggh kirjoitti:

        pitäis löytyä. Mulla löytyi kivuttomasti normaalilla kaapelipuolen haulla. Antenni-
        johdon jouduin tosin vaihtamaan lyhyempään, että esim Nelonen HD rupesi
        näkymään ( liian heikko signaali ) mutta sekin löytyi kanavahaulla ennen sitä.

        Varmaan olet jo kokeillut virtakaapelin pois-ottoa yms.

        Alussa boxi mulla käsittääkseni kai päivitteli itseään virtakaapelin pois/päälle
        kytkemisen yhteydessä ( kaukosäädin jumitti , ja tekee sitä vieläkin aina välillä)

        Mun Boxin firmware on 200905281038-12161200 ja
        Ohjelmisto 4.7.42-9-27-may-2009

        Ai tarviiks vielä kytkeä antennijohdon? Luulin, että se on vaan netin kautta...


      • aaaarggh
        ???? kirjoitti:

        Ai tarviiks vielä kytkeä antennijohdon? Luulin, että se on vaan netin kautta...

        Tarvii se sen antennijohdon, koska ei se boxi käsittääkseni ainakaan ilmaiskanavilla nettiä käytä (IPTV) kuin tallenteita / vuokravideoita katsoessa.


      • 13 mb/ s....????

        itsellä DL asettui ensin ( toivoin salaa n. 16-18 Mb/s ) lukemaan 13.6 Mb/s, ja
        on nyt nyt tippunut 12.8 Mb/s , tosin kyllä molemmat lukemat ovat onneksi
        olleet tasaisia. Silti olisi se vaan kiva jos sitä turboruuvia vähän vielä
        ruuvattaisiin isommalle.

        sama täällä ja kun tallennan netiin ohjelmia niin ne ei jaksa pyöriä kunnolla selaimessa vaan jäävät jumiin, onkohan mulla liian hidas näytönohjain sitten ???

        välillä ohjelmista puutuu ääni eli ne voi heittää roskiin.


        ihan kiva että voi tallentaa 2500 tuntia ohjelmaa netiin, mutta 1) ne eivät aina toimi ja 2) ne eivät ole omalla kovalevyllä.


      • ????
        aaaarggh kirjoitti:

        Tarvii se sen antennijohdon, koska ei se boxi käsittääkseni ainakaan ilmaiskanavilla nettiä käytä (IPTV) kuin tallenteita / vuokravideoita katsoessa.

        Elisa sanoi, että: Peruskanavien pitäisi näkyä aivan normaalisti IPTV:n kautta. Kannattaa kokeilla kanavahakua uudelleen jos et saanut kanavia näkymään.

        Elisa asiakastukisivustolta löydät myös ohjeita Elisan liittymien ja palvelujen käyttöönotosta ja käyttämisestä. Löydät tukisivumme osoitteesta jne.


      • Viihteellä
        ???? kirjoitti:

        Elisa sanoi, että: Peruskanavien pitäisi näkyä aivan normaalisti IPTV:n kautta. Kannattaa kokeilla kanavahakua uudelleen jos et saanut kanavia näkymään.

        Elisa asiakastukisivustolta löydät myös ohjeita Elisan liittymien ja palvelujen käyttöönotosta ja käyttämisestä. Löydät tukisivumme osoitteesta jne.

        Ne peruskanavat (kuten Yle1, mtv3 jne) eivät tule IPTV:nä vaan boksi näyttää ne ihan tavallisesta antennisignaalista DVB-T:nä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe