Onko tuo julkisten 3 päivän lippu voimassa 72 h ostosta vai ekasta käyttökerrasta VAI onko se sidottu kalanteripäiviin. Eli ei kannata ihan myöhään illalla enää ostaa ettei eka päivä mene ihan hukkaan ?
Vastaukset 7
- Budafani
No löysin kyllä jo Budankin vastauksen että on sekin 72 h !
- bakker
Moi,
olin viime viikolla helteisestä Budapestistä ja ainakin 1-päivän /eli 24 h tunnin lippua ei leimattu missään.
Idea oli se, että ostohetkellä lipunmyyjä merkitsi ostopäivän ja kellon ajan lippuun. Eli aika lähti heti siitä.
Tosin varmaan myös on mahdollista, että pyytää myyjää merkitsemään sen alkamaan vaikka seuraavasta päivästä.Bakker on oikeassa, siis kun ostetaan sanotaan mistä on voimassa. Jos kieliongelmia: ratkaisu on lappula, sinne päivämäärä ja kellonaika.
Ei leimata siis.
Katso itse: www.bkv.hu löytyy englantia
- plonkku
Se on kyllä niin halpa, etten paljon siitä murehtisi. Luulen että kun ostat sen niin paikalliset tulkitsevat sen aina sinun eduksesi.
- halpuus
Sama Budapest-Cardissa, pari museokäyntiä ja muutama ratikkamatka, sekä pari metromatkaa, niin kalliiksi tulee ostaa kortti. Riippuu käyttömäärästä siis.
Lipunmyyjä leimaa ostohetkellä halutun alkamisajan julkisten lipulle. Lippua ei leimailla missään sen jälkeen. Metroportaiden ylä/alapäässä esitetään tarkastajille, bussi-ratikkakuskeja ei kiinnosta liput. Erilliset tarkastajat kulkevat ratikoissa ja busseissa, heihin saattaa törmätä.
Niin halpaa ei ole mikään, etteikö aina voisi säästää ;)
BKV lippuautomaatti on lentokenttällä Ferihegy 2A terminaali, heti tuloaulasta ulos ja oikealle.
Ei kaikki lippu- ja korttityypejä mutta sopivasti.
Sekä seteli/kolikko että pankkikortti käy ;-)
www.bkv.hu on Budapestin julkisen liikenteen kotisivu, englantia löytyy
Kenttällä on tourinform tiski (ilmailen matkailuneuvonta) saat brosyyrit, kartat jopa suomen, saksan tai englannin kielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 601059
- 981034
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i21892Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔60820- 135812
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t124805Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke25699- 55689
- 45666
Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen15636Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45620- 19607
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.83586Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka142582- 46578
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok128573- 35570
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast47568Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m6533Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi11529