Voyager -99 matkamittari

ei pelaa?

Osaako kukaan arvioida/neuvoa missä mahtaa olla vika...

Voyager 2.4 automaatti (-99) ja matkamittari lakkasi toimimasta. Lisäksi vaihteisto ei suostu vaihtamaan ja jotenkin tuntuu että D:llä kun ajelee niin on 2-vaihde silmässä. Pakki menee päälle aivan hyvin ja vaihtaa myös vapaalle ihan ok joten jotain eloa lootassa ainakin on... vaihteistosta ei kuulu mitään ylimääräistä.

Kokeilin vähän reilummin painaa kaasua taajama-aluella ajaessa siten että kierrokset oli jossain 4-5 tuhannen huitteilla ja silloin nopeusmittariin tuli eloa hetkellisesti... kävi jopa 160km huitteilla ja heilui "holtittomasti". Nopeutta oli todellisuudessa ehkä 70km/h.

Onkohan kyseessä nopeusanturi vai mikä? Ja paljonkohan tuommonen nopeusanturi kustantaa, pystyykö sen itse asentaa (helposti) ja missä helevetissä se on :-)

9

882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli kyseessä

      Nopeusmittari ei pelaa tuossa edellisessä viestissä... tää on tätä perjantai illan huumaa...

    • mmakine

      Nopeusanturi on vaihdelaatikon etupuolella, tarkan sijainnin kertominen on sitten melkein mahdotonta. Oman auton konepellin alla en käynyt katsomassa mutta noin nopeasti Haynesin kuvaa katsoen arvioisin että se on vaihdevaijerin vieressä, edestä katsoen oikealla oleva sähköliitin. Haynesin Kytkentäkaavion mukaan signaalipiuha on vaaleanvihreä/valkoinen ja maapiuha tummansininen/musta. Olettaen siis että kyseessä on 4-vaihteinen 41TE-laatikko mutta ei kai suomessa 3-vaihteisia juuri ole?

      Katso tuolta
      http://www.rockauto.com/

      Ota osaluettelosta part number search ja laita siihen 5S4677. Näet siitä Anturin hinnan joka tänään on 36,79 USD suomeen roudaamisen tuska. En tiedä mistä se kannattaisi oikeasti ostaa mutta tuolta sivulta näet myös anturin kuvan jota katsellessa voi helposti päätellä millainen homma sen vaihto on. Ei iso.

      Anturi antaa nopeustiedon TCM:lle joka antaa sen PCM:lle josta sitä jaellaan kaikille sitä tarvitseville laitteille. Vaihdelaatikko on vikatilassa kun ei saa nopeustietoa. Muista että vika ei välttämättä ole itse anturissa. Tarkasta myös kaikki piuhaliitokset. Toivottavasti ei ole TCM tai PCM rikki.

      • jo tästä

        Kiitosta vaan vinkeistä. Sitten jos vielä valaiset että mitä nuo TCM ja PCM on...

        nimim. Tankata osaan


      • mmakine
        jo tästä kirjoitti:

        Kiitosta vaan vinkeistä. Sitten jos vielä valaiset että mitä nuo TCM ja PCM on...

        nimim. Tankata osaan

        TCM = Transaxle control module
        PCM = Powertrain control module

        Eli vaihdelaatikon ja moottorin/vaihteiston tietokoneet.


      • ph
        mmakine kirjoitti:

        TCM = Transaxle control module
        PCM = Powertrain control module

        Eli vaihdelaatikon ja moottorin/vaihteiston tietokoneet.

        jenkin omistajana parhaan palvelun ja kohtuulliset varaosahinnat olen saanut koskenkorvalta jari mäeltä katso yhteystiedot netistä "jari mäki"


    • Sege88

      Hei. Mulla on sama vika. Saitko omasi korjattu? Ja mitä oli sökönä?

    • chrysler voyager 99

      Mullakin on täsmälleen samat viat ja oireet ja sama auto ja vuosimalli, kun joutui ajaa kakkosella 100 km 5500 kierroksilla ihme ettei moottori lämmennyt . Mutta tietääkö kukan ja onko kukaan löytänyt syytä?

    • twistinhyppysähkö

      älä sulje pois madollisuutta, että kaksi erillistä vikaa . Nopeusanturi voi aiheuttaa mittareiden sekoilun ja ehkä nykimisen ylempien vaihteiden kohdalla, mutta kierrokset voi aiheutua laxt shutdown releen toimintahäiriöstä, Jos autossasi on mikrorele pääsulakerasiassa konepellin alla on tämä toiminto TCM moduulissa jos isompi rele niin voisit kokeilla sen vaihtoa.

    • Cy99

      Minullakin sama vika. Löytyikö ratkaisua vikaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      404
      7905
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      201
      5833
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      331
      2241
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1603
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1597
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1235
    7. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      9
      1202
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1200
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      969
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      49
      910
    Aihe