Onko lihavuudesta mitään hyötyä ihmiselle itselleen? Toki ruokakauppa ja vaatekauppa hyötyy suuremmasta myyntivolyymistä mutta haittoja on paljon enemmän - sairaanhoito suurempana kulueränä (toki nyt joku lihava kirjoittaa ettei ole ollut koskaan sairas eikä yhtään niveltä ole remontoitu eikä 2 tyypin diabeteskään vaivaa).
Itse en ole keksinyt yhtään syytä miten lihavuudesta olisi jotain hyötyä itselle. Nyt BMI on 31, neljällä tippunut ja toivottavasti jouluksi olisin 25 paikkeilla.
Lihavuuden hyödyt?
17
487
Vastaukset
- onhan niitä
Hetki piti miettiä ennenkuin keksin:
Joskus on tarpeen puristaa pahvilaatikoita/ruokapakkauksia pienempään kokoon ja se ei välttämättä käsivoimin onnistu jolloinka pakkauksia pitää talloa ja siinä hommassa ylimääräisestä painosta on hyötyä.
Toinen hyöty voisi olla alamäkeen pyöräillessä jolloin isompi massa tuo lisävauhtia. Epäilen kuitenkin että painon vuoksi lisääntynyt kitka syö hyödyn.
Enempää en keksinyt.- on on on
on lepposia. Ei ne keksi muille kepposia. Jos on runsaslihainen niin ei oo vihainen.
- haittaa
Joku tutkimus paljasti, että hieman ylipainoiset elävät normaalipainoisia pidempään. Sitä en muista mihin tuo tieto perustui... Mutta "hieman ylipainoa" tarkoittaa tosiaan vain lievää ylipainoa, ei mitään vaikeaa tai sairaalloista lihavuutta!
Minä en koe vaikeasta lihavuudesta olevan mitään todellista hyötyä itselleni... Kyllä siitä selvää haittaa on, vaikkei vielä mitään sairauksia olisikaan. Ainakin mielentilaan se vaikuttaa selvästi. Jos tulisi joku kriisitilanne ja pitäisi selvitä hyvin niukalla ruokavaliolla, niin siinä tapauksessa rasvavarastosta olisi hyötyä. Mitään muuta hyötyä en keksi. Onneksi olen saanut painoa alas jo 15 kiloa ja matka jatkuu.
Veikkaan, että vaikeasti lihavista (BMI yli 35) suurin osa haluaisi laihtua ainakin jonkin verran. En usko, että kovinkaan moni todellisuudessa nauttii lihavuudestaan! "Olen onnellinen näin"-selittely on vain puolustuskeino.- eikä tarvi
ahtaa itseään taakse, kun autoilemaan lähtee
- ------------------------
En keksi mitään, ei niin mitään hyötyä lihavuudesta.
- Ihan vain vähän lihava
Itse olen huomannut, etten sairastu kovin usein mihinkään perustauteihin, kuten flunssaan, yskään ym.
Tiedä sitten, johtuuko liikakiloista vai jostain ihan muusta.- terve nainen ---
BMI siinä 34 ollut vuosikausia ja koskaan ei edes nuhaa. Hoikempana kymmenen vuottai sitten sairastelin tavanomaisia flunssia.
Mihin tämä voisi perustua? Ainkaan koskaan ei ole kylmä, kun hikoilee kuin sika pakkasellakin. Olisiko siinä avainsana? Ruumiinlämpö pysyy stabiilina.
Myös kaikkia ravintoainita tietty saa tuplasti, kun ruokamäärä on tupla.
- Lihava nainen...
Saa olla hyvin rauhassa joka puolella.
Joskus valomerkin aikaan joku eksyy baarissa vonkaamaan, kun hoikemmat ovat kieltäytyneet jatkoista, mutta muuten on kyllä hyvin hiljaista.
Koska flaksi on olematon, säästyy sydänsuruilta ja viime kädessä huonoilta parisuhteilta. Eikö tämä ole hyvä asia?
Tämä efekti on täydellinen, jos BMI hipoo neljää kymppiä. BMI:n painuessa alle 35 suoja on jo huomattavasti huonompi, alle 30:n luvuissa on vaara, että se häviää kokonaan semminkin jos kasvot ovat kauniit.
Joten tämän hyödyn vaaliminen tarkoittaa tiukkaa dieettiä, jossa ei pidä antaa periksi liikunnan ja kevyen ruuan houkutuksille.- onneksi!
Oot ihan oikeessa! Saan olla ulkonäköni ansiosta rauhassa, ei tule kukaan ehdottelemaan mitään ja hyvä niin: olen naimisissa eli en edes kaipaa vieraiden ihmisten kuolaamisia.
Minulla on yksi todella kaunis nainen ystävänäni. Hän on hoikka, unelmakasvoinen ja vielä ihana ihminen luonteeltaankin. Hänelle saattaa tulla mitä ihmeellisimpiä ehdotuksia kaikenkarvaisilta miehiltä. Joskus ystäväni on ihan helisemässä: ei hän halua mitään kommentteja naamastaan tai kropastaan keneltäkään! Aidon kumppanin löytäminen on ollut hänelle uskovaisena ihmisenä haastavaa ja parisuhteet ovat menneet monesti metsään. Nyt hän on onneksi löytänyt fiksun miesystävän. Toivon heille kaikkea parasta! - lihava mies
Joskus valomerkin aikaan joku eksyy baarissa vonkaamaan, kun hoikemmat ovat kieltäytyneet jatkoista, mutta muuten on kyllä hyvin hiljaista.
Koska flaksi on olematon, säästyy sydänsuruilta ja viime kädessä huonoilta parisuhteilta. Eikö tämä ole hyvä asia?
Tämä efekti ei ole täydellinen, vaikka BMI olisi 25 niin suoja pitää edelleen vaikka kasvot olisikin kauniit.
Joten ihrastani ei ole hyötyä. - rypytön
lihava mies kirjoitti:
Tämä efekti ei ole täydellinen, vaikka BMI olisi 25 niin suoja pitää edelleen vaikka kasvot olisikin kauniit.
Joten ihrastani ei ole hyötyä.Kaverini on laiha kuin kaisla järvessä. Hän on pari vuotta nuorempi, mutta paljon vanhemman näköinen johtuen että kasvoissa on ryppyjä ja uurteita. Pullealla ne rypyt ei näy mielestäni niin selvästi! Tietysti tässäkin varmaan poikkeuksia löytyy...
- Läski akka
Jos vaikka putoan avantoon tai eksyn hirveellä pakkasella metsään, palellun hitaammin kuin normaalipainoinen.
- aina hikoileva __
Ei totisesti tarvitse palella läskinä eli Suomen ilmasto sopii kuin nyrkki silmään.
Muut pukevat toppatakkia niskaan, niin meikäläinen, erittäin roteva tytteli sipaisee tuulitakin. Samat vaatteet käyvät kesät, talvet.. Kesällä tuulitakki peittää rantsullakin pahimmat makkarat.
Muutenkaan lihavan ei tarvitse stressata pukeutumisesta. Joka tapauksessa näyttää kaamealta. Se lienee etu?
Kuolinpesän verkkareissa on aivan yhtä ihastuttava näky kuin minihameessa. Hmph? Ehkä ne verkkari ovat itse asiassa parempi vaihtoehto... - säästyy helpommin
aina hikoileva __ kirjoitti:
Ei totisesti tarvitse palella läskinä eli Suomen ilmasto sopii kuin nyrkki silmään.
Muut pukevat toppatakkia niskaan, niin meikäläinen, erittäin roteva tytteli sipaisee tuulitakin. Samat vaatteet käyvät kesät, talvet.. Kesällä tuulitakki peittää rantsullakin pahimmat makkarat.
Muutenkaan lihavan ei tarvitse stressata pukeutumisesta. Joka tapauksessa näyttää kaamealta. Se lienee etu?
Kuolinpesän verkkareissa on aivan yhtä ihastuttava näky kuin minihameessa. Hmph? Ehkä ne verkkari ovat itse asiassa parempi vaihtoehto...myös muunlaiselta ahdistelulta, koska lihavana näyttääkin pidemmältä, vahvemmalta ja ronskimmalta. Sitä paitsi riittää, kun astuu kerran varpaille ihan tarkoittamattaan.
- mulla on iso maha
aina hikoileva __ kirjoitti:
Kuolinpesän verkkareissa on aivan yhtä ihastuttava näky kuin minihameessa. Hmph? Ehkä ne verkkari ovat itse asiassa parempi vaihtoehto...ja kellun erinomaisesti. Ei tarvi kun hengitellä.
- ikuinen laihduttaja
mielin määrin huolehtimatta sitä että lihoo kun on jo lihava:))))
- esittää hupinumeron
juhlissa, niin ei vaadi paljon. Omatekemä balettipuku niskaan ja hurmioitunut hymy kasvoille, niin sillä pääsee jo pitkälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516843Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414584HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972627- 1351918
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3951504- 141379
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101283Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki171004Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76992