Elikkäs polvilumpioni meni ilmeisesti eilen hetkellisesti sijoiltaan.
Pystyn liikuttamaan jalkaa jonkin verran, nilkuttamaan (kävelemään ontuen), mutta polvi on silti kipeä.
Mistä tiedän onko siinä nestettä ?
Miltä nesteinen polvi näyttää/tuntuu ?
Pelkään kuollakseni, että polvestä pitää ottaa nestettä pois sillä piikillä...punktioida ??
Nestettä polvessa ??
14
13347
Vastaukset
- fbebes
Itse harrastan jääkiekkoa ja tuli rasituksesta jutusta polveen nestettä. Piti punkteerata. Pelkäsin myös sitä kauheasti, mutta sattui/tuntui vähemmän kuin verikokeen otto. (Oli pakko punkteerata matsi samana päivänä). Jos vertaat polvia ja toinen näyttää suuremmalta ja koskiessa tuntuu että siellä olisi vähän nestettä. Kylmä laskee turvotusta ja auttaa tässäkin(ainakaan siitä ei ole haittaa). Vertailemalla polvia saat käsityksen onko siellä nestettä, eikä punktiota tarvitse pelätä. :D
- Semmosta se on
Polvi näyttää ihan kukkakaalelta!!
Voihan se olla että on kierukka revennyt.Se kyllä selviää magneettikuvissa,kunhan lääkäri vaan suostuu sinut niihin laittamaan.Ensin kirjoittaa sairaslomaa ja seuraillaan josko paranisi.- fbebes
Kannattaa siis mennä lekuriin ja siellä sitten katsotaan tarvitaanko magneettia. Pelkkä punkteeraus voi parantaa asiaa.
- Apuuaa
Mua pelottaa ihan sairaasti jos pitää punkteerata !
Apua apua, järjettömän paksu neula vaan polveen sisään, auu.
Jos polvi on turvoksissa onko siellä silti välttämättä nestettä ?
Ja jos polvessa on nestettä, tarvitseeko sitä silti välttämättä punkteerata ??
Kuinka kauan tuollaisen paikaltaan linksahtaneen polven paranemiseen keskimäärin menee ?- käy
kipeää, mutta tuntuu toki inhottavalta. Iteltä punkteerattiin viikko sitten polvesta tasan 50 milliä verta ja auttoi kyllä heti
- samantapainen polvi
käy kirjoitti:
kipeää, mutta tuntuu toki inhottavalta. Iteltä punkteerattiin viikko sitten polvesta tasan 50 milliä verta ja auttoi kyllä heti
Pari kertaa on punkteerattu ja käsittääkseni jos on verta se on paras ottaa pois ettei tuhoa rustoa ja taas jos on bakerin kysta eli nesterullukka polvi taipeessa sekin vissiin on parempi punkteerata ettei repeydy enempi?
Ensin tuntuu inhottavalta kun piikki tökätään naps vaan, mutta ei sen pitempään.
En tiedä mistä veripolven tunnistaa... - nainen 50+
samantapainen polvi kirjoitti:
Pari kertaa on punkteerattu ja käsittääkseni jos on verta se on paras ottaa pois ettei tuhoa rustoa ja taas jos on bakerin kysta eli nesterullukka polvi taipeessa sekin vissiin on parempi punkteerata ettei repeydy enempi?
Ensin tuntuu inhottavalta kun piikki tökätään naps vaan, mutta ei sen pitempään.
En tiedä mistä veripolven tunnistaa...Olen vuosien mittaan useamman kerran satuttanut polveni, jotka ovat turvonneet enkä ole mennyt lääkäriin. Olisi kyllä pitänyt mennä ja punkteerata, sillä veri on tuhonnut toisesta polvestani nivelruston ja toisestakin polvesta melkein kokonaan.
Nyt sitten hoidetaan toistaiseksi kukonhelttauutteella, mutta keinonivelleikkaus on kyllä jossain vaiheessa tulossa.
Siispä ehdottomasti pitää punkteerata, jos polvessa on verta ellei halua polveen tekoniveltä!
- asking
Kun teidän polvenne punkteerattiin, puudutettiinko se ensin ?
- "tyttönen"
Minulla on punkteerattu neljä kertaa.
Sattuipa kerran semmonen lääkäri joka ei osannut hommaansa ja kyllä kävi tosi kipeää se punktointi. Seuraavalla kerralla pyysin puudutteen ja eipä käynyt kipeää.
Ei kuulemma pitäisi olla kivulias toimenpide jos lääkäri osaa hommansa! - potilas:v
"tyttönen" kirjoitti:
Minulla on punkteerattu neljä kertaa.
Sattuipa kerran semmonen lääkäri joka ei osannut hommaansa ja kyllä kävi tosi kipeää se punktointi. Seuraavalla kerralla pyysin puudutteen ja eipä käynyt kipeää.
Ei kuulemma pitäisi olla kivulias toimenpide jos lääkäri osaa hommansa!Minullapa on punkteerattu yli kymmenen kertaan parinvuoden sisällä ja voin sanoa että se sattuu joka kerta yhtä paljon!! Tietysti riippuu lääkäristä. Puudutteita en saanut vaikka pyysin.
- "tyttönen"
potilas:v kirjoitti:
Minullapa on punkteerattu yli kymmenen kertaan parinvuoden sisällä ja voin sanoa että se sattuu joka kerta yhtä paljon!! Tietysti riippuu lääkäristä. Puudutteita en saanut vaikka pyysin.
Pystytkö olemaan työelämässä kipeän turvonneen polven kanssa vai oletko eläkeläinen?
Työvuosia olisi edessä vielä yli kymmenen ja nyt jo polvet reistailee!!
Nyt sairaslomalla.
- mkxxx
just on kaks kertaa punkteerattu eikä sattunut yhtään. ei toisella kerralla edes huomannut operaatiota. kortisoonia laitettiin toisella kerralla myös eikä sattunut sekään. sattui kohdalle hyvä urheilulääkäri joka tiesi mitä teki. nii ei puudutettu ja koko operaatio oli viidessä minuutissa ohi.
- Jäykkäpolvi
Kolme kertaa polvi punkteerattu eikä sattunut käytännössä lainkaan. Auttaa heti, Suosittelen.
- Anonyymi
Pelotti ekaakertaa punktoitiin ei sattunut vähemmän nipisri kuin verikokeen otto. Tosin ei päässyt niveleen asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947