*****Miksi Jumala ei kuullut rukouksiani? Kirjoittanut: Elli Noora / 24.7.09 / klo 11:51
Minulle ei Jumala antanut aviopuolisoa. Olen juuri 50 vuotta täyttänyt nainen, hyvin kouluttautunut ja hyvässä ammatissa. Koko nuoruuteni odotin että se oikea tulee seuroissa vastaan. Mutta ei tullut. Tässä iässä mahdollisuudet ovat lähinnä leskimiehissä. Mutta heistäkin on aika moni muu samassa tilanteessa oleva nainen kiinnostunut. Lisäksi leskimies usein ottaa mieluummin nuoremman uuden vaimon.
Kova kisa. Olen rukoillut aviomiestä koko aikuisen ikäni, muistanut iltarukouksessa. Olen tämän asian takia aika ajoin raskaissa kiusauksissa. Työ on auttanut siihen.***
Tätä ottamaani esimerkkiä en retostele sen kummemmin ja toivon nimimerkiltä Elli Noora ymmärrystä. suhtaudun tuskaasi pieteetillä. Mutta..
Yleinen vl asenne rukoiluun on halveksuva ja jopa vähättelevä, kun puhutaan syntien anteeksiannosta. Vaikka Jeesus nimenomaan opetti, rukouksessa pyytämään syntejämme anteeksi. Olen saanut vl-kommentteja rukouksesta "kepulikonstina".
Miksi sitten vl-puhvelit suosittelevat sellaista kepulikonstia yksinäiselle puolison saamiseksi, kuin rukoilua? Kun eivät usko siihen itsekään.
Vl ja rukouksen voima
21
192
Vastaukset
- on niin
että "vanhurskaan rukoukset talletetaan kultamaljaan".
Vastaus voi tulla joskus vasta kuoltuamme, jos Jumala niin parhaaksi näkee.
Vaikkapa vanhempien rukous lastensa puolesta. Oletan, että sinäkin olet monien rukosusten lapsi.***Oletan, että sinäkin olet monien rukosusten lapsi.***
Hellareiden esirukoukset ehkä vaikuttivat eniten, mutta tiedän mihin viittaat ja en niitäkään rukouksia unohda. Äitini vain ei ehkä ymmärtäisi tuloksen nähtyään, että sekin on rukousvastaus.
Halusin viitata siihen kuitenkin, että rukousta syntien anteeksiannossa halveksitaan vl-ympyröissä kepulikonstina.- halveksita
Devoit kirjoitti:
***Oletan, että sinäkin olet monien rukosusten lapsi.***
Hellareiden esirukoukset ehkä vaikuttivat eniten, mutta tiedän mihin viittaat ja en niitäkään rukouksia unohda. Äitini vain ei ehkä ymmärtäisi tuloksen nähtyään, että sekin on rukousvastaus.
Halusin viitata siihen kuitenkin, että rukousta syntien anteeksiannossa halveksitaan vl-ympyröissä kepulikonstina.mutta, kun ei se raamatun mukaan mene niin.
halveksita kirjoitti:
mutta, kun ei se raamatun mukaan mene niin.
Raamatussa ei puhuta vl-uskosta mitään. Tarkoitan sitä, että olisi ollut joku muu menetelmä, kuin siellä kerrottu.
Uskon, että liki jokaiselle vl-yksinäiselle Jumala on suorastaan tyrkyttänyt sopivaa puolisoa rukousvastauksena, mutta kun vl-yksinäinen on katsonut ylen hänet. Katsonut vain hänen statustaan, joka ei ole ollut vl, vaikka sydän olisi ollut kultaa.
- että omapa
Devoit kirjoitti:
Uskon, että liki jokaiselle vl-yksinäiselle Jumala on suorastaan tyrkyttänyt sopivaa puolisoa rukousvastauksena, mutta kun vl-yksinäinen on katsonut ylen hänet. Katsonut vain hänen statustaan, joka ei ole ollut vl, vaikka sydän olisi ollut kultaa.
on häpeänsä, kun ei muita huolinut?
Jon on ikänsä kuullut, että on sopimatonta ottaa epäuskoinen puoliso, niin sellaisen ratkaisun tekeminen onnistuu vain erittäin rohkealta ja itsenäiseltä ihmiseltä. - sinä sen
Devoit kirjoitti:
erotat, mikä on Jumalan tarjous ja mikä on ihmismielen omaa halua . Jos kuiteskin menee pieleen?
että omapa kirjoitti:
on häpeänsä, kun ei muita huolinut?
Jon on ikänsä kuullut, että on sopimatonta ottaa epäuskoinen puoliso, niin sellaisen ratkaisun tekeminen onnistuu vain erittäin rohkealta ja itsenäiseltä ihmiseltä.Kyllä, uhrihan on aina vl-uskossa syyllinen ;)
No leikki leikkinä. Itse vl-arvomaailmaan syntyneenä ja sen opit itseeni imeneenä omasin myös tietynlaisen halveksivan asenteen "uskottomiin" ja olen sen seurauksena saanut paljon lunta tupaan. Olen joutunut oppimaan nöyryyttä kovimman kautta, joka on aivan oikein.
Itselleni vl-taustainen puoliso olisi ollut varmasti se kaikkein mieluisin, mutta kun se olisi edellyttänyt vakaumuksestani luopumista ja lisäksi olisin ollut niin halveksittu heidän keskuudessaan, ettei mitään mahiksia olisi ollutkaan.sinä sen kirjoitti:
erotat, mikä on Jumalan tarjous ja mikä on ihmismielen omaa halua . Jos kuiteskin menee pieleen?
Kyllä jumala voi kuiskata sydämeen:"Tuossa on se oikea"
- että itse
Devoit kirjoitti:
Kyllä, uhrihan on aina vl-uskossa syyllinen ;)
No leikki leikkinä. Itse vl-arvomaailmaan syntyneenä ja sen opit itseeni imeneenä omasin myös tietynlaisen halveksivan asenteen "uskottomiin" ja olen sen seurauksena saanut paljon lunta tupaan. Olen joutunut oppimaan nöyryyttä kovimman kautta, joka on aivan oikein.
Itselleni vl-taustainen puoliso olisi ollut varmasti se kaikkein mieluisin, mutta kun se olisi edellyttänyt vakaumuksestani luopumista ja lisäksi olisin ollut niin halveksittu heidän keskuudessaan, ettei mitään mahiksia olisi ollutkaan.kaihdat vl-uskoa kuin ruttoa. Miten ihmeessä vl-taustainen olisi ollut mieluisin?
- että on
Devoit kirjoitti:
Kyllä jumala voi kuiskata sydämeen:"Tuossa on se oikea"
tullut väärinarviointeja. Siinä sitten oot kuin täi tervassa. Erotakaan ei voi.
että itse kirjoitti:
kaihdat vl-uskoa kuin ruttoa. Miten ihmeessä vl-taustainen olisi ollut mieluisin?
***Miten ihmeessä vl-taustainen olisi ollut mieluisin?***
Kaikkea kysytkin. Onhan kuitenkin vl-taustainen, huom taustainen, ei vl, se tutuin ja turvallisin. Sitä hyvää arvomaailmaa, jota sitäkin on, en ole muilla havainnut.että on kirjoitti:
tullut väärinarviointeja. Siinä sitten oot kuin täi tervassa. Erotakaan ei voi.
On myös paljon väärinarvioituja vl-aviosuhteita. Kun on liuta lapsia, niin heidän takiaan, -siinä olet.
- sekaisin.
Devoit kirjoitti:
***Miten ihmeessä vl-taustainen olisi ollut mieluisin?***
Kaikkea kysytkin. Onhan kuitenkin vl-taustainen, huom taustainen, ei vl, se tutuin ja turvallisin. Sitä hyvää arvomaailmaa, jota sitäkin on, en ole muilla havainnut.>>>Sitä hyvää arvomaailmaa, jota sitäkin on, en ole muilla havainnut.
sekaisin. kirjoitti:
>>>Sitä hyvää arvomaailmaa, jota sitäkin on, en ole muilla havainnut.
***Taidan pyörtyä tänne pöytäni ääreen...***
Älä kuitenkaan loukkaa itseäsi.
Se hyvä arvomaailma ei sitten oikestaan liity vl-harhaoppiin mitenkään. Se ovain tietty ominaisuus, herkkyys, joissakin vl-ihmisissä, vl-valheopista huolimatta.- on
Devoit kirjoitti:
Kyllä, uhrihan on aina vl-uskossa syyllinen ;)
Itselleni vl-taustainen puoliso olisi ollut varmasti se kaikkein mieluisin, mutta kun se olisi edellyttänyt vakaumuksestani luopumista ja lisäksi olisin ollut niin halveksittu heidän keskuudessaan, ettei mitään mahiksia olisi ollutkaan.maailman pojille siionin tyttäret kelvanneet jo raamatun aikana.
on kirjoitti:
maailman pojille siionin tyttäret kelvanneet jo raamatun aikana.
Jostain parinkymmenen vuoden takaa, jossa kehuttiin kuinka siionin POJAT ovat himoittuja maailman naisten keskuudessa ;) Öhöm
- sanoi että
jos sinä et rukoilet kahdeksan vuotiaasta lähtien joka päivä itsellelesi aviopuolisio, et voi siitä Jumalaa syyttää, ettei antanut sopivaa puolisoa. muistaakseni luther sanoi näin,joku edes mennyt veli se oli.
***jos sinä et rukoilet kahdeksan vuotiaasta lähtien joka päivä itsellelesi aviopuolisio, et voi siitä Jumalaa syyttää, ettei antanut sopivaa puolisoa. muistaakseni luther sanoi näin,joku edes mennyt veli se oli.***
Mielestäni tuon ikäisen, ei tulisi tuollaisista vielä murhetta kantaa.- ainakin pitäisi
Devoit kirjoitti:
***jos sinä et rukoilet kahdeksan vuotiaasta lähtien joka päivä itsellelesi aviopuolisio, et voi siitä Jumalaa syyttää, ettei antanut sopivaa puolisoa. muistaakseni luther sanoi näin,joku edes mennyt veli se oli.***
Mielestäni tuon ikäisen, ei tulisi tuollaisista vielä murhetta kantaa.Nykyaikana voisi 20 vuotta lisääkin ja siten voisi ruveta rukoilemaan jos ei kuulu.
- sunnyriver
Kyllä rukous on uskovan hengitystä,
rakkauden tunnustus Jumalalle,
ei mikään kepulikonsti
miehen saamiseksi.
*
Mustan, kuinka eräässä rukousryhmässä
eronnut sisar rukoili puolisoa.
Sisar oli kuitenkin niitä tyyppejä,
joilla oli aina varma mielipide kaikesta,
kenessä oli mikäkin vika.
Rukoiltuamme jonkin aikaa
Jumala vastasi,
että hän tulee elämään kahdestaan
tyttärensä kanssa.
Syynä oli todennäköisesti se,
että kaikille ei miehiä rittänyt
ja tämä sisar oli sen verran
päättäväistä tyyppiä,
että mies ei välttämättä olisi ollut perheen pää.
*
Jossakin vaiheessa Herra totesi nuorten
seurustelusta sen,
että hän haluaa liittää
toisiinsa nuoria työpareiksi
Jumalan valtakunnan työhön
rukoilemaan ja työtä tekemään.
Eli silloin yksi lähtökohta vaimoehdokkaan
kohdalla on se,
onko hän rukouksen ihminen
ja Jumalaa rakastava.
Jumala haluaa silti olla elämämme
ykkönen!
*
No, onhan niitä muitakin syitä
vaikka kuinka monta.
Ja lopulta,
onko se naimatttomuuskaan niin paha?
Saa ainakin yönsä nukkua rauhassa,
ei tarvitse syöttämään heräillä,
jos Herra on sen osaksi antanut.
*
Kyllä Jumala rakkaudessaan
miehen aina voittaa!
Lapsia Herra on luvannut
naimattomallekin antaa.
Eräs sisar on varsinainen
keinoemo kerrostalossaan
asuvien muslimilasten maailmassa,
lasten silmät loistavat,
kun he näkevät sisaren tulevan.
Siunausta sinulle!
:) :) :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023