voisko joku kertoa kääpiösiilin elämästä....
kuinka suuri sen asumuksen nyt sitte pitää oikein olla ja minkälainen sen on oltava.
paljonko siilit yleensä maksaa ja mistä niitä saa?
tällä korkeuksilla ei oo eläinkaupassa ainakaan näkyny.
kertokaa siilistä...
5
1011
Vastaukset
- siilisti 333
www.suomensiiliyhdistys.fi
siellä on kaikki tieto kasvattajalista
Eläinkaupasta EI KANNATA ostaa ikinä siiliä.!!!
asumuksista kuvia yhdistyksen kuvagalleriassa ja siilit maksaa n. 300-400e.- tyhmä(kö)
miksei eläinkaupasta kannata ostaa ja kiitos tosta linkistä!
- mandariini3
Kääpiösiilille paras olisi oma huone tai itsenikkaroitu, ainakin 120x60 kokoinen aitaus. Sen olisi hyvä sijaita puoliaurinkoisessa paikassa. Ja kerron tässä nyt samalla vähän virikkeitä, jotka sopii siileille =). Hyviä ovat mm. erilaiset tunnelit, kangas - ja fleecekasat, joissa voi möyhiä, tilava mökki, hiekkalaatikko, ainakin 40x40 cm juoksupyörä (täytyy nikkaroida itse, sillä eläinkaupassa myytävät hamsterinpyörät eivät missään tapauksessa sovi siileille. Tekemisohjeet löytyy sivuilta http://www.suomensiiliyhdistys.fi/files/juoksupyora.pdf
- mandariini3
Siilejä saa kasvattajilta luotettavasti ja helposti. Kasvattajia ei ole Suomessa kovin paljoa, mutta niitä tulee koko ajan. Olen samaa mieltä, ettei eläinkaupasta kannata ostaa siiluraista. Kasvattajalta saa paljon luotettavammin ja nopeammin. Yleensä eläinkaupassa olevat siilit ovat tuontisiilejä, ja niissä voi olla jopa jotain tauteja, mutta yleensä eläinkaupan eläimet rokotetaan. On kuitenkin suositeltavampaa hankkia kasvattajalta!! Onnea siilin hankintaan, jos olet hankkimassa sellaista ! =)
- morroo
osta siili kasvattajalta!!! ei missään nimessä eläinkaupasta koska siilit on myös arempi kun ostaa eläin kaupasta koska kaikki ihmiset saa ne "hulluiks!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483