Muutto Pieksämäelle

Pmk here We come

Hei kaikki Pieksämäkeläiset

Nyt olis syksyllä muutto edessä Pieksämäelle ja tahtoisin kuulla paikallisten (asiallisia) kommentteja pitäjästä. Esim haussa olisi oma rivari kolmio/neliö mistä päin kannattaa etsiä jne. Mitä palveluja etc.

Olen tutustunut kaupungin sivuihin ja löytänyt infoa sieltä, mutta haluaisin lähinnä kuulla tavallisten ihmisten tavallisesta elämästä Pieksämäellä :) ja enenkaikkea vapaa-ajan viettomahdollisuuksista.

45

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reilusti Reino

      Mikäs siinä, tavarat vankkureihin ja asumaan.

    • Mutta voin sanoa..

      Kieroa porukkaa niinkun savossa yleensäkkin. Tiedetään naapurien ja toisten asiat paremmin kuin omansa.

      • Anonyymi

        Tänne ei kannata jäädä asumaan...niinkuin edellinen totesi on niin saat..nan kieroa porukkaa,
        pois on lähdettävä...en ymmärrä aikuisten käytöstä...onko ne sairaita vain vaan kateellisia vai sekopäitä....voin sannoa että kaikkia näitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne ei kannata jäädä asumaan...niinkuin edellinen totesi on niin saat..nan kieroa porukkaa,
        pois on lähdettävä...en ymmärrä aikuisten käytöstä...onko ne sairaita vain vaan kateellisia vai sekopäitä....voin sannoa että kaikkia näitä.

        Juu samaa mieltä ihan paska porukkaa...älä vaan muuta...tulet katumaan.


      • Anonyymi

        Tai luullaan tietävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne ei kannata jäädä asumaan...niinkuin edellinen totesi on niin saat..nan kieroa porukkaa,
        pois on lähdettävä...en ymmärrä aikuisten käytöstä...onko ne sairaita vain vaan kateellisia vai sekopäitä....voin sannoa että kaikkia näitä.

        Pois lähteneet saaneet psyyken kuntoon.


    • Savo ryssille

      Jos muutat sinne idästäpäin et huomaa mitään mutta lännestä ja etelästä ei voi muuttaa savoon. Pieksämäen ilmapiiri on täys helvetti ihmisille jotka ovat nähneet parempaa. Kateellisia, valehtelijoita, tuppisuita, juntteja, osaamattomia, kännisiä, sairaseläkkeellä, kertakaikkiaan surkea kyläpahanen. Paikkakunnan päättäjät on sitäsamaa koko sakki, korkeintaan pizzeriassa pitää älämölö palopuheita känniääliökavereilleen. Työkkärissä on mulkkuja ja yrittäjiksi kutsutut luuserit suosii alkoholisoituneita sukulaisiaan. Et tule saamaan työpaikkaa pieksämäeltä. Unohda koko surkeus ja suuntaa etelään.

      • Rehtireppana

        Mihin perustat :väitteesi: että on valehtelijoita,kateellisia, juntteja...
        Tuppisuisuus on laaja käsite.Tarkoitatko sitä kun tuntemattomat ei ala hölöttää ihmisille.
        Sairaseläkkeellä olo nyt ei pitäisi olla mikään toisten ongelma,eiköhän sillä olevat ole työkyvyttömiä,jollaiseksi meistä voi kuka tahansa muuttua esim onnettomuuden seurauksena.
        Kännisyys nyt on jokaisen oma valinta, sen juomisensa voi lopettaa,jos tahtoa riittää.


      • Anonyymi

        älä kerro kuka olet ja mistä tulet.sinusta keksitään vaikka mitä kertomuksia.ovat kateellisia kuin ryss kun eivä parempaa ole kokeneet.silmät päässä pyörien sinusta kerrotaa kauhutarinoita entisestä elämästäsi.jos otat tosissasi,tulet helvetin esikatanoon.sinun väitetään tehneen sitä ja tätä vaikka et ole asiasta itse kuullutkaan.äläkä kerro aikaisempia kokemuksiasi.kateus iskee heti.kun kuuntelet neuvoni hyvin menee.kehenkään älä luota.


    • mt

      Hei,

      Vuoden olen itse asunut Pkmäellä. Ihan kiva pikkukaupunki, josta löytyy peruspalvelut, kaupat, ruokapaikat ym. Harrastusmahdollisuudet on melko hyvät; uusittu uimahalli, lenkkipolkuja, kansanopiston kursseja, teatteria, vapaaehtoistoimintaa ja seurakunnan aktiviteetteja. (netistä löytyy, esim. sportpieksamaki.fi jos liikunta kiinnostaa).

      Paikalliset kuppilat on kivoja ja erilaisia tapahtumia on myös tarjolla. Kaikenlaisia ihmisiä kaupungilla liikkuu, tosin aika paljon tuntuu vanhempaa väkeä olevan. Junat kulkee ja isompiin kaupunkeihin esim. Kuopioon ei pitkä matka. Asunnoista en juurikaan osaa sanoa, mutta rauhallisia seutuja löytyy kyllä. Esim. Tahinniemessä on nättejä asuinalueita.

    • Tervetuloa tänne asumaan. Tällä palstalla yleensä kaikki ääliöt, joilla ei ole omaa elämää, heittelevät tyhjänpäiväisiä viestejään.

      Kyllä tämä asuinpaikkana on ihan yhtä hyvä kuin muutkin pikkukaupungit. Palvelut pelaa sen minkä yleensä muuallakin Suomessa eli kaikesta säästetään ja karsitaan.

      Asuntoa kannattaa katsella esim. Etuovi.comista, sielläpä se tarjonta näkyy. Eri alueissa ei kovin paljon eroja ole, kaupat ovat yleensä keskustassa torin lähettyvillä kuten muillakin pikkukaupungeilla. Joitakin lähikauppoja on. Paikallisbussiliikenne on aika vähäistä, joten oman auton käyttö on melkein pakollista, ellei sitten satu olemaan kova lenkkeilijä.

      Uimahalli kuntosali on remontoitu, viime talvena avattu. Jäätä riittää ja järviä omiksi tarpeiksi. Lenkkipolkuja on myös paljon. Kulttuuriakin on tämän kokoiseksi paikkakunnaksi ihan kiitettävästi. Työväenopiston tarjonta on suht monipuolista.

      Eläkeläisiä täällä tosin on paljon, eikä kaikki ole vanhoja, vaan jonkin sairautensa takia eläköityneet. Kuten muillakin paikkakunnilla.

      Tervetuloa asumaan tänne puistomaiseen pikkukaupunkiin!
      Toivottelee pari vuotta sitten paluumuuttajana tullut eläkeläinen

    • Vuosi täällä (liikaa)

      Hei vaan!

      Ensinnäkin täytyy todeta että tämä ei todellakaan ole niin kuin muut pikkupaikkakunnat. Viidellä muulla pikkupaikkakunnalla asuneena voin vaan todeta että paikalliset eivät todellakaan tiedä mitään paremmasta. Ilmapiiri on helvetillinen ja palvelut ovat nimelliset!

      Mutta jos sinun on aivan pakko tänne muuttaa, niin suosittelisin asuinalueeksi Kontiopuistoa. Se on suht lähellä keskustaa ja siellä on leffateatteri ja kuntosali (jotka ovat tasoltaan aika karuja, mutta ovatpahan sentään olemassa). Itse asun Viljelyksellä ja täällä ei ole edes kauppaa. Ja paikallisliikennehän on nimellisesti olemassa, mutta sitä voit käyttää tyyliin jos sinulla on työaika 8-16 ja et käy illalla missään. Eli oma auto on välttämätön.

      Toivottavasti sinulla ei ole iltatöitä, sillä muutoin kaikenlainen harrastaminen on mahdotonta. Esim. uimaan et pääse aamulla (ellet ole toooosi täsmällinen aamuvirkku kahdesti viikossa, jolloin on aamu-uintiajat).

      Mutta tervetuloa, vilpittömästi toivon että viihdyt täällä paremmin kuin minä ja perheeni olen viihtynyt!

    • Copyrait

      Viihtyisä ja ystävällinen puistokaupunki, josta löytyy vapaa-aikaan aivan riittävästi toimintaa. Teatteria ainakin riittää, ulkoilua, liikuntapaikat, kuntosalit, kirjaston palvelut, kirjasto- ja palveluautopalvelut, luontopolkureitit, monipuoliset opiskelu- ja työpaikat, erinomainen kesänviettopaikkakunta ja talvella hyvät latuverkostot sekä laadukas asuntotarjonta (kohtuuhintainen, myös vuokrataso).

      Myös kaikki muutkin palvelut löytyvät läheltä (laadukas lasten, vanhusten- ja terveydenhuolto).

      Kaupungin sivuilta löytyy tietoja vapaista työpaikoista.... http://www.pieksamaki.fi/kaupunki/

      • muutto vaan

        ja kyllä asuminen sen kokemuksen sullekin antaa, viihdytkö vai etkö? Jos olet perheellinen, suositan miettimään, kuitenkin. NUorisolle ei mitään koulutuspaikkoja juuri. Lähihoitajia valmistuu että tursuu, diakoneja kans. Ei tää kummonen ole, mutta sittenpähän näet.


      • hups....

        Se on sitten kompassin kanssa suunnistettava:

        1) Laita kompassi kartalle
        2) Kompassin reuna pisteesteen a (Lähtö) ja b:n (Kohde Pieksämäki) suuntaisesti
        3) Kompassin pohja jossa nuoli käännettävä (kääntyy reunasta) "kartanpohjoiseen" (tekstit yms on tehtynä näin) >>
        4) Nyt otat sen kompassin pois kartalta ja käännät kompassia siten, että pohjassa oleva nuoli on saman suuntaisesti kompassin neulan kanssa huom. neulan punainen osa nuolen mukaan >>
        5) Nyt kompassin alustassa (päädyssä) olevan nuolen mukaisesti, se osoittaa oikean suunnan

        Näin se ehkä toimii.... lyhyesti kerrottuna


    • muutaman vuoden asunut

      Harkitsehan tarkkaan löytyisikö joku toinen vaihtoehto. Tämä on nuutunut kaupunkipahanen jossa lähes mikään ei toimi.
      Ensinnäkin paikallisiin on aika vaikeaa saada yhteyttä, eivät puhu eikä pukahda, mutta sitten kylällä kylläkin tietävät asiasi paremmin kuin sinä itse, eli pahansuopaa puhetta riittää.
      Kaupat ovat auki klo 10 - 17 ja valikoimat niissä ovat surkeat, varsinkin miesten vaatteita on vaikea löytää. Päivittäistavarakaupat ovat kyllä auki 07- 08-21 mutta mitään erikoisempaa ruokaa niistä on turha hakea, edes pakasteena, eli jos muikku ja sianliha riittääravitsemaan perheesi niin silloin kyllä pärjää. Hinnnat ovat pilvissä, tarjouksia yms on aivan turha hakea. Tuotteiden hinta on useasti eri kassalla kun hyllyssä ja päiväykset muutaman päivän päähän, tuoreutta ei täältä saa. Ja sitten niinkauan kun olet samaa mieltä kaupan henkilökunnan kanssa menee hyvin, mutta auta armias jos menet valittamaan pilaantuneesta tai huonosta tuotteesta niin myyjillä on heti "herne nenässä" ja sen jälkeen oletkin sitten jatkossa huono ja hankala asiakas.
      Ravintoloista saat ruokaa aina 20 asti ja sitten onkin vain pizzeriaa ja yms rasvaruokaa tarjolla. Kuppiloissa illalla porukka on räkäkänissä ja muiden aineiden vaikutuksen alaista ja melko riidan haluista. Kuppiloden omavalvonta ei täällä toimi lainkaan, tiskiltä saa aina lisää kunhan vaan pystyt sinne jotenkin raahautumaan ja sönköttämään tilauksen.
      Julkinen liikenne on olematonta ja terveyskeskukseen on vaikea saada yhteyttä vain 1 tunnin soittoaikana, ja itse paikanpäälle menemällä et aikaa saa, joten jos perheessäsi on lapsia niin vaikea on saada aikoja.
      Muutenkin "kaupungin" yleiskuva on sottuinen, nuhruinen ja ryteikköinen, maiseman hoito on täällä tuntemato asia (paitsi kaupungintalon ympäristö). Talvikunnossa pito on myös heikkoa, varsinkaa jalkakäytäviä ei kovin innolla aurata tai saati hiekoiteta. Joten mukava siellä on lastenvaunuja lykkiä.
      Summarum summarum, kaikenkaikkiaan aika huono valinta muuttaa tänne, mahtaisikohan vielä löytyä uusi paikkakunta.

      • löytää asian

        ytimen, kaikki on just kuten asian ilmaisit.

        Minä olen myös kyllästynyt tähän pitäjään, lähden varmasti maailmalle kun äiti antaa siihen luvan. 48-vuotta Pieksämäellä asunut ja hyvin närkästynyt Urmas Vihreä.


      • onko
        löytää asian kirjoitti:

        ytimen, kaikki on just kuten asian ilmaisit.

        Minä olen myös kyllästynyt tähän pitäjään, lähden varmasti maailmalle kun äiti antaa siihen luvan. 48-vuotta Pieksämäellä asunut ja hyvin närkästynyt Urmas Vihreä.

        Veemäistyneiden joukko kasvussa? Sitähän tässä on hieman puntaroitu.


    • myökii tykätään

      Tänne vaan! Ite muutin takaisin vähäaikaa sitten todettuani, ettei ole ruoho sen vihreempää muuallakaan. Minulle ihmiset tekee kodin enkä viihtyisi suurkaupungin vilinässä ilman ystäviä. Täältä niitä kyllä saa harrastusten yms kautta, jos on itekkii aktiivinen. Porukka voi olla hieman hitaasti lämpenevää, mutta lämpenee kuitenkin :) Kun käyt jossai itekkii pyöriskelee niin tapaat kyllä ihmisiäkii..ei ne kottiin tule. Ja onhan sitä tosiaan harrastusmahollisuuksia, kahviloita, baareja, tettaria, ulkoilumahiksii yms. Halpoja asuntoja voi kysyä Hakalta. Hakalla ei valitettavasti oo mitään kotisivuja, mutta puh.luettelosta löytyy ja kun reippaasti itte isännöitsijältä kysyy nii kyllä se avittaa asunnon ettimisessä. Kaikki asuin alueet on melko lähellä keskustaa, mutta omasta mielestäni viihtyisimpiä ehke Kontiopuisto ja Tahiniemi...ja keskusta jos tykkää asua ihan keskustassa.

      • Passiivisesti

        Hyvä kun viihdyt aktiivisena, kylläkait ne ihmiset sen sinunkin kodin ovat tehneet. Oliko tämä jotenkin yllättävä tieto? Vai asutko oravanpesässä?

        On kait se täältä jonnekin päin lähdettävä, niin ne muutkin tekevät. Tämän kylän touhut on nähty.


    • Oma elämä

      Pieksämäki on sulkeutuneiden pikkusieluisten naapurikyttääjien kylä. P-mäki on joskus saanut suomen kurjimman kaupungin tittelin eikä syystä. Tässä "kuoleman varjon laaksossa" kaikki taantuu ja hiipuu, nuoret, lapsiperheet ja kaikki kellä vielä mahdollisuus lähtea suunnittelevat poistumista tästä suon keskellä olevasta pikku hiljaa ränsistyvästä kylästä. Miettisin enemmän kun kaksi kertaa P-mäelle muuttoa, paitsi jos suunnittelet itsemurhaa tai muuten vaan ahdistunutta elämää...

      • Kyllästyny::::

        Ainoa hyvä puoli on poisjohtava tie......


      • ...

        Allekirjoitan! Todella hyvin kiteytetty!


      • kipa1970
        ... kirjoitti:

        Allekirjoitan! Todella hyvin kiteytetty!

        Tervatuloa vaan Pieksämäelle asumaan=)

        Itse olen paljasjalkainen makeläinen enkä kyllä muuttaisi ihan heti pois...=)

        Yrittäjä olen ja hyvin on mennyt...en ymärrä miksi aina maramtetaan joka asiasta...kaikilla
        ei tietysti mene niin kuin haluaisi mutta sehän on normaalia.

        Kontiopuisto on mukavan rauhallista seutua asua...on ruokakaupat lähellä, R-kioski, pikapankki, kuntosali, pitseria, huoltoasemia 2, ala-aste(joka tosin nyt on rempassa, mutta evakkokoulut oikean koulun lähellä)urheiluhalli, päiväkoti, perhepäivähoitajia...ja aivan ihanat mahdollisuudet uulkoiluun kesällä kuin myös talvella(pururata ja luistelukenttä)jne...ja keskustaan 5-15 min kävelymatka...miltäs kuulostaa!==)


      • Anonyymi
        Kyllästyny:::: kirjoitti:

        Ainoa hyvä puoli on poisjohtava tie......

        Niin on. Paitsi jos työ ja omakotitalo:)


    • Kehvo Räimä

      Ei se minusta sen kummempi ole kuin muutkaan pikkukaupungit. 20 vuotta siellä tuli aikanaan asuttua ja omasta asenteesta se on kiinni jos kovin ahdistaa. Ihan hyvin viihdyin, mutta opiskelu ja työ vei muualle. Saattaisin palata takaisinkin, jos alueelta löytyisi nykyistä vastaavat työt nykyistä vastaavilla ansiotasoilla itselle ja vaimolle.

      Jos vertaa nykyiseen asuinpaikkaani Akaaseen, joka on myös hyvin saman tyyppinen pikkukaupunki, on Pieksämäellä huomattavasti paremmat palvelut ja edullisemmat asunnot, täällä tosin johtunee siitä, että Tampere on puolen tunnin ajomatkan päässä. Mutta onhan Pieksämäeltäkin joka ilmansuuntaan isompi kaupunki melko lähellä, jos isommin halua shoppailla.

      Itse asuin entisen maalaiskunnan puolella Naarajärvellä koko sen ajan kun seuduilla olin ja se on varsin mukavaa ja rauhallista aluetta, paljon omakoti- ja rivitaloja noin 5 km päässä itse kaupungista. Siellä on riittävät peruspalvelut yhdessä ryppäässä ja tilaa olla ja elää.

      • kipa1970

        Aivan olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...omasta itsestään se viihtyminen on kiinni.
        Ja todellakin kätevästi pääsee puolessa tunnissa varkauteen ja tunnin matkalla jykylään, kuopioon ja mikkeliin. Ja innollahan me täällä odottelemme sitä ideaparkkia...joka toivottavasti tulee...ja on tarpeeseen...jotta ei tarvitse viedä eurosia naapurikaupunkeihin..joten näillä mennään!!!=)


      • Anonyymi
        kipa1970 kirjoitti:

        Aivan olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa...omasta itsestään se viihtyminen on kiinni.
        Ja todellakin kätevästi pääsee puolessa tunnissa varkauteen ja tunnin matkalla jykylään, kuopioon ja mikkeliin. Ja innollahan me täällä odottelemme sitä ideaparkkia...joka toivottavasti tulee...ja on tarpeeseen...jotta ei tarvitse viedä eurosia naapurikaupunkeihin..joten näillä mennään!!!=)

        Kaupungin vuokra asunnot yh äiteineen. Huh.


    • never again

      Vapaa ajan viettomahdollisuudet erittäin hyvät jos harrastaa juoksua, todennäköisyydellä että pääsee juoksemaan puukko selässä tai rinnassa karkuun paikallisia hulluja tai huumehörhöjä. Myös ammutuksi tulemisen mahdollisuutta ei ole suljettu pois kuvioista. Miten kaikki hullut onkin keskittyneet näin pienelle paikkakunnalle.

    • Tyytyväinen

      Lasten- ja vanhustenhoito aivan heitteillä. Palvelut surkeita, yksi sekatavara-halpahalli jossa myyjä laitetaan kyttäämään selän taakse joka kerta siellä asioidessasi, kenkäkauppa jossa sinulle tehdään lähtiessäsi suurinpiirtein täydellinen ruumiintarkastus ettet vain varastaisi 10 v vanhanmallisia lipposia, vaatekauppa jossa palvellaan vain tuttavia, Siwa jossa kassaneiti kyselee kailottaen kaikki mahdolliset asiasi. Kaupungin yleisilme suttuinen, likainen, nuhruinen, hoitamaton. Yleisin ammatti sairaseläkeläinen-mielenterveys- ja alkkoholismisyyt
      . Yleisin toimeentulon lähde sosiaalituet. Yleisin harrastus kännääminen-muu yritystoiminta kuin räkälä-kuppilat ei kannata. Näistä tunnet asuvasi P-mäellä!!!

    • PekkaAK

      Salpietari,
      aika outoa toi että täällä ääliöt heittelee kommentteja.
      Millähän perusteella näin sanot.
      Itse en koe olevani ääliö,eikäpä täällä kaupungissa muutenkaan kovin
      normaalista poikkeavia ihmisiä ole näkynyt.
      Toki kehitysvammaa,alkoholismia etc löytyy,mutta niin löytyy sitä muistakin paikoista.
      Helsingissä isossa mittakaavassa.
      Elämää on . Jokaisella oma tapansa elää,. Kaikkia ei kiinnosta se mikä on toisten mielestä sitä "ELÄMÄÄ". Jollekin se alko on sitä elämää,minulle ei.
      Absolutisti kun olen,siitä saanut kuittailua,mutta mitä sitten.

    • Savonmuori

      Etelästä paluumuuttaneena on kyllä nyt ihan pakko kommentoida tätä viestiketjua. JOS JOKU EI VIIHDY TÄÄLLÄ, NIIN MIKÄ MAKSAA? Voi muuttaa poiskin, turha valitella!!!! Pieksämäeltä löytyy hyvin palveluja, jos jotain puuttuu täältä on hyvät yhteydet isompiin kaupunkeihin. Joukkoliikennettä ei juurikaan ole, mutta ei täällä välimatkatkaan ole pitkät, eikä työmatkaan mene tuntia niinkuin niin ihanassa kehäkolmosen sisällä :D Harrastusmahdollisuuksia löytyy esim. seutuopistossa on paljon hyviä kursseja tarjolla. Kaikki lähtee itsestään, kukaan ei tule kotoa hakemaan harrastuksiin tai muihin menoihin. Jos kapakoissa haluaa pyöriä, niitäkin paikkakunnalla löytyy. Pieksämäellä on myös pienemmät kaupat auki ns. teemapäivinä pidennetyllä aukioloajoilla (ns. kuhina-illat) joista hyvin kyllä tiedotetaan asukkaita, joten pääsee ostoksille muihinkin kuin "markeitteihin", sitäpaitsi eikö ihmisen elämässä pitäisi olla muutakin tekemistä kuin shoppailu? Mitään ihmeellistä en kyllä Helsinki, Espoo, Vantaa, Kirkkonummi sektorilta löytänyt, asuin siellä 6 vuotta. No tule tokkiinsa avoimin mielin ja jätä negatiivisuus omaan arvoonsa :D

    • onnellaonnea

      tuntuu olevan muuttajii liikkeellä taas..ottaen huomioon aloituksen vuosiluvun.. ja oikeesti mäki muutin..et sillee..ihmiset tulee ja menee..onks järkee olla ikänsä paikoillaan..

      • syksy opiskelevat nu

        ne on ne koulut kun alkaa.. tai no kuka tulee jonkun amiksen perässä PIEKSÄMÄELLE?!?? varmasti löytyy amiksia melki joka paikkakunnalta..


    • Mollak

      Jokaisen oma asia,minne muuttaa ja milloin.
      Joskus se opiskelu tai työ löytyy pikkukaupungista,kuten minulla.
      Pieksämäellä viihtynyt jo vuoden.

    • IinaMarisa

      Tulin Pieksämäen amikseen,Hesan kupeesta,aivan syystä,että
      lähin amis olisi ollut todella iso.
      On tänne tullut mm Tuusulasta asti opiskelemaan nuoria.

      • Asiaa seurannut

        Miks ihmeessä pitää Pieksämäkeä mollata, itsestä on ihan kiinni miten täällä viihtyy.
        Saamaton vain valittaa, mikään pakko ei kenenkään ole mielestään surkealla paikkakunnalla asua ja ruikuttaa, voi muuttaa paratiisiin jos sen tietää missä se on ja olla onnellinen siellä.


      • Mielipide!
        Asiaa seurannut kirjoitti:

        Miks ihmeessä pitää Pieksämäkeä mollata, itsestä on ihan kiinni miten täällä viihtyy.
        Saamaton vain valittaa, mikään pakko ei kenenkään ole mielestään surkealla paikkakunnalla asua ja ruikuttaa, voi muuttaa paratiisiin jos sen tietää missä se on ja olla onnellinen siellä.

        Pieksämäellä on hyvä olla, jos ei tarvitse mitään kaupungin järjestämää palvelua. Siedettävää on, jos puolet suvusta on kaupungin hommissa ja päätöksenteossa mukana.


      • Anonyymi
        Mielipide! kirjoitti:

        Pieksämäellä on hyvä olla, jos ei tarvitse mitään kaupungin järjestämää palvelua. Siedettävää on, jos puolet suvusta on kaupungin hommissa ja päätöksenteossa mukana.

        Nepotismi rehottaa.


    • Riitsva

      Asunto kannattaa tsekata, hakalla on kohtuukuntoisia, yksityiseltä vuokrattiin ensin, löytyi homevauriota.Nyt hakan asunnossa,sievä kaksio on.
      Kahdelle aikuiselle piisaa.
      Mutta osa naapureista on alkoholisoituneita, jopa perheellisiä.
      Hiljaisuusajoista ei piitata jne.

    • Anonyymi

      Saako Pieksämäellä pimpettiä helposti?

      • Anonyymi

        Saa mutta älä tule tänne, täällä ei vieraita suvaita. Me pärjätään täällä ilman sinuakin.


      • Anonyymi

        Aamuisin voit jopa herätä kahden siiderivalaan keskeltä, tissihiki herättää...jos et ole jo tukehtunut heidän väliinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamuisin voit jopa herätä kahden siiderivalaan keskeltä, tissihiki herättää...jos et ole jo tukehtunut heidän väliinsä.

        Mene latomoon ja laita se jättimelasi elinkeino päällikön pöytää täydessä mitassa. Kaikki asiat järjestyy käden käänteessä kun lasket lastin pöytään.


    • Anonyymi

      Otan osaa ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe