Morjes kaikille!
Voisiko jo tänä kesänä pohjoisessa käyneet infota meitä etelän ihmisiä jotka olemme vielä lähtötelineissä kohti lappia että miltä hyttys-/paarmatilanne näyttää.
Onko pahin vielä päällä vai joko alkaa helpottaan, ja miltä alueelta havaintoja on tullut tehtyä?
Itse lähdössä parin viikon kuluttua Kevolle, paremminkin Guiville pitäis kavuta eli Kevon räkkä itseäni enemmän kiinnostaa mutta kertokaahan tilannetta muistakin paikoista, lukijoita menossa varmasti muuallekkin. Kiitos paljon!
Lisään itse kommentin jahka retkeltä palaan...
Räkkä 2009
4
953
Vastaukset
- ole ollukaan
kyllä te etelän ihmiset ootte herkkiä, nyt ei ole räkkää ollu tänäkesänä, voipi etelän puuteripeput tulla tallustamaan aivan huoleti.
- Lappilainen koillisesta
Ei kysyjä kirjoittanut mitään sellaista joka oikeuttaisi vittuilun. Itse Lapissa asuvana en ole tavannut tuon sortin asennoitumista selvään kysymykseen.
Samanlailla ne sääsket ja muut häiritsevät pohjoisen asukkaitakin, toisia enemmän, toisia vähemmän.
Räkkä vaihtelee ja erikoisesti kosteikoista ja ojien varsilta löytyy kaikkea kiusaksi asti. Kannattaa ottaa yhteyttä matkakohteen asukkaisiin, esim. matkailu yrityksiin, kuntien infoissakin voi joku olla perillä asiasta.
Varman päälle kun pelaa niin yöpakkasten tultua alkaa tilanne rauhoittua.
- maria....
Pari viikkoa sitten oltiin Kevon reitillä ja 22.7. saatiin reissu päätökseen. Räkkää ei ollut oikeastaan ollenkaan, vaikka bussikuski siitä vähän varotteli. Reissu oli todella onnistunut; maisemat upeat, aurinko paistoi ja hyttysiä ei näkyny (=
Oulangan kansallispuistossa heinäkuun puolessa välissä
hyttysiä oli vain vähän eli ei mitään hätää.
Lemmenjoella samoihin aikoihin ollut kaveri sanoi samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest235226Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul864639Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden2813716Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1163155Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma472699- 252038
Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri101867Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1061864- 2391784
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell721720