Morjes kaikille!
Voisiko jo tänä kesänä pohjoisessa käyneet infota meitä etelän ihmisiä jotka olemme vielä lähtötelineissä kohti lappia että miltä hyttys-/paarmatilanne näyttää.
Onko pahin vielä päällä vai joko alkaa helpottaan, ja miltä alueelta havaintoja on tullut tehtyä?
Itse lähdössä parin viikon kuluttua Kevolle, paremminkin Guiville pitäis kavuta eli Kevon räkkä itseäni enemmän kiinnostaa mutta kertokaahan tilannetta muistakin paikoista, lukijoita menossa varmasti muuallekkin. Kiitos paljon!
Lisään itse kommentin jahka retkeltä palaan...
Räkkä 2009
4
966
Vastaukset
- ole ollukaan
kyllä te etelän ihmiset ootte herkkiä, nyt ei ole räkkää ollu tänäkesänä, voipi etelän puuteripeput tulla tallustamaan aivan huoleti.
- Lappilainen koillisesta
Ei kysyjä kirjoittanut mitään sellaista joka oikeuttaisi vittuilun. Itse Lapissa asuvana en ole tavannut tuon sortin asennoitumista selvään kysymykseen.
Samanlailla ne sääsket ja muut häiritsevät pohjoisen asukkaitakin, toisia enemmän, toisia vähemmän.
Räkkä vaihtelee ja erikoisesti kosteikoista ja ojien varsilta löytyy kaikkea kiusaksi asti. Kannattaa ottaa yhteyttä matkakohteen asukkaisiin, esim. matkailu yrityksiin, kuntien infoissakin voi joku olla perillä asiasta.
Varman päälle kun pelaa niin yöpakkasten tultua alkaa tilanne rauhoittua.
- maria....
Pari viikkoa sitten oltiin Kevon reitillä ja 22.7. saatiin reissu päätökseen. Räkkää ei ollut oikeastaan ollenkaan, vaikka bussikuski siitä vähän varotteli. Reissu oli todella onnistunut; maisemat upeat, aurinko paistoi ja hyttysiä ei näkyny (=
Oulangan kansallispuistossa heinäkuun puolessa välissä
hyttysiä oli vain vähän eli ei mitään hätää.
Lemmenjoella samoihin aikoihin ollut kaveri sanoi samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky255012Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot444884Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2384099Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty573768Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun1283676Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm923246Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1332150Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.151531Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys
Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo121120Elämäni rakkaus
Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten63997