Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Isän Sydän seurakunta Mikkelissä

jakaaoaiopo

Minkälainen on Isän sydän seurakunta? Mitä on soukkaus? Kertokaa kokemuksia. Kannattaako mennä? Laittakaa vain asiallisia kommentteja.

31

4872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali Tarsoksesta

      Kävin tutustumassa, kun toiminta oli vielä Cityseurakunta -nimikkeellä. Yleisesti ottaen kysymys on (ääri)karismaattisesta helluntailaistyyppisestä seurakunnasta, jossa ylistämiselle, palvomiselle ja rukouspalvelulle annetaan keskeinen sija. Soukkaus on mitä ilmeisemmin uudempi ilmiö, joka on tuotu Amerikasta. Olen käsittänyt, että ihmiset menee patjoille makaamaan ja sitten pyhä henki koskettelee niitä (ei tarvi kaatua)...

      Kysyit kannattako mennä... jos olet kiinnostunut karismaattisesta kristinuskon tulkinnasta ja esimerkiksi helluntailaisuus tuntuu liian jäykältä, niin kannattaa kokeilla. Itse en menisi. Olen tarpeeksi nähnyt näitä...

      • isä.

        Tämä seurakunta pilkkaa Jumalaa kaiken näköisillä pelle soukkauksilla. En voi käsittää sitä, että maataan patjoilla ja huudetaan, luulevat mukamas Jumalan olevan siinä heidän kanssaan patjoilla makamassa. Voihan se olla itse saatana, joka laittaa tekemään tälläisiä vouhotuksia.


      • hans soolo
        isä. kirjoitti:

        Tämä seurakunta pilkkaa Jumalaa kaiken näköisillä pelle soukkauksilla. En voi käsittää sitä, että maataan patjoilla ja huudetaan, luulevat mukamas Jumalan olevan siinä heidän kanssaan patjoilla makamassa. Voihan se olla itse saatana, joka laittaa tekemään tälläisiä vouhotuksia.

        ehei, olet väärässä.
        tämä ei ole jumalanpilkkaa.

        ainoastaan mielenterveysongelmat laittavat ihmiset sekoilemaan ja tekee pään pipiksi.

        ei siis saatana eikä jumalanpilkka.

        vaan aito savolainen syntymälahja. HULLUUS.


      • Anonyymi
        hans soolo kirjoitti:

        ehei, olet väärässä.
        tämä ei ole jumalanpilkkaa.

        ainoastaan mielenterveysongelmat laittavat ihmiset sekoilemaan ja tekee pään pipiksi.

        ei siis saatana eikä jumalanpilkka.

        vaan aito savolainen syntymälahja. HULLUUS.

        Kiitos, tuo selitti paljon. On helpompi ymmärtää tätä lahjakkuuden lajia.


    • Tallustelija74

      Ennen se toimi nimellä Mikkelin Cityseurakunta ja pastorina toimi Kaupunkilehden vakiokannanottaja Stefan Stockhus (aiemmalta nimeltään Erkki Kuusela)
      Eiköhän meininki ole samaa, kuin Citysrk aikaan ja en suosittele kenellekään. Ei siinä muuten mitään mutta Raamatun tulkinta on vähintäänkin kyseenalaista ja opetus muutenkin todella "outoa".
      Jos yhtään olet epäilevällä kannalla, suosittelen kiertämään kaukaa paikan, ellet välttämättä halua saada henkisiä traumoja. Niitä kun tuppaa tulemaan aika monelle cityllä käyneelle ihmiselle. Surkeinta siinä on se, etteivät ihmiset edes välttämättä itse huomaa sitä. Paitsi siinä vaiheessa, kun pää alkaa olla todella täynnä kaiken maailman harhoja. Nekin tosin selitetään saatanan hyökkäyksillä ja uskonnollisuuden kahleilla. Voi äiti!!!
      Niin tämä tapahtui siis cityn aikana ja uskon, ettei tilanne ole muuksi muuttunut nimenvaihdon myötä.

      • pekka puupää

        Onko tälläinen seurakuntia Mikkelissä kun Isän Sydänseurakunta, hu,hu kaikkea sitä kuulee. jos tälläisiä on..! Mutta olisikohan tässä sille vastakohta, kan oikein potuttaa. http://www.youtube.com/watch?v=2mP766rmrU4


      • Lohduttaja

        Käy tapaamassa ihmisiä, jotka oikeasti välittävät. Käy katsomassa avoimin silmin ja sydämin.


    • Lohduttaja

      Tässä minun kokemuksiani tuosta seurakunnasta. Ainakin ihmiset, joita näin siellä, tuntuvat juttelevan ihan mukavasti ja ystävällisesti. Tunsin, että sain olla oma itseni eikä minun tarvinnut suorittaa jumalanpalvelusta eikä yrittää vaihtaa omaa persoonani muuksi. Näin kun yhden naisen puolesta rukoiltiin, niin ei siinä ollut mitään huutamista tai meuhkaamista, vaan ihan turvallinen ja rauhallinen hetki. Soukkaamiseen olen tutustunut ja koin sen positiivisesti. Joku sanoi, että se on kuin olisi luterilaisten hiljaisuuden retriitissä. Soukkaus tulee englanninkielestä sanasta soaking (kylpeä, liota, viipyä yms.). Vietetään Jumalan kanssa aikaa, kuunnellaan Raamatun lukua ja rukousta. Saa istua tuolilla tai patjalla tai mennä pitkäkseen, jos ei jaksa istua. Minä koin tilanteen ihan levollisena.
      Kannattaa mennä!

      • Tokhose

        Mahtaako isän sydän srk:lla olla enää toimintaa?


    • Enehivaltaamutkultaa

      Eiks tuo Tokhus ollu ehdokkaana kaupunginvaltuustoon? Ei tainnu mennä läpi?

    • lumipisara1

      Kyllä minäkin vähän varoen suhtaudun näihin ns. hurmoksellisiin seurakuntiin mutta Stokhusin juttuja olen mielenkiinnolla lukenut ja hänellä on ainakin kirkas ajatus ja hyvä ulosanti. Asiaa hän on kirjoittanut monenlaista. Sanoisin että järkijätkä.
      Olin nuorempana utelias tutustumaan erilaisiin uskontoihin mutta monia nähtyäni en omaani ole löytänyt. Raamatussa on totuus mutta kun siihen sotketaan tarpeiksi ihmisten tulkintoja sekaan, totuuskin hämärtyy. Näin on käynyt molemmissa valtauskonnoissakin.
      Sellaisia tilaisuuksia missä ihminen menettää oman kontrollinsa minä vältän. Niissä on jollakin muullakin kuin Jumalalla tilaisuus päästä ihmisen psyykeen.

    • Seuraaja

      Aina kannattaa mennä, minäkin menin, mutta en tuonne.
      Luulin että elämässä selviää yksin omine ajatuksineen.

      Olin pahasti väärässä. Ihminen ei ole tarkoitettu pyörittelmeään päässään ideoita ja outoja ajatuksia, niistä pitää päästä eroon Kristuksessa.

      Seurakunta otti minut sisäänsä, sain rauhan ja Jumalallisen olemuksen läsnäolon.
      Turhat ajatukseni ovat poistuneet, minun ei tarvitse enää ajatella turhia, olen polulla ystävieni kanssa.

      Te jotka ette ole tätä kokeneet tai ette elä tässä, ette ymmärrä sitä siunattua vapautta ja tunnetta sisällä.

      Nykyään seuraan vain johtajamme sanaa, hän on täydellinenm karismaattinen polun näyttäjä.

      Minu ei tarvitse huolehtia myöskään maallisista asioista kuten rahasta. Niistäkin on huolehdittu. Saamme jokapäiväisen leipämme seurakunnaltamme, johtajaltamme.

      Hän on mennyt katsomaan uutta autuasta paikkaamme, hnä osti menolipun ja sanoi lähettävänsä meille kaikille matkaliput uuteen paratiisiimme. Olemme uskollisesti odottaneet jo kolme vuotta.

    • Rahnaaaaaa

      Juuh! Taitaavat rahastaa aika näppärästi.

    • tepa1

      isän sydän tosin loppuu huomenna kanneljärven opistolla! on olemassa ja se ja kun olette halukkaita tietämään toiminnasta tällä hetkellä .vastaan mut en ennen kun kysytään.tulin meinaan just sieltä pois!

    • gfjdfj

      Kaikki kultit ovt suunnattuja ainoastaan karismaattisen johtajan lompakon ja vallanhimon lisäämiseen ja kaikki kultit ovat mielenvikaisia itse toiminnaltaan.

      Eli kannattaa pysyä tuostakin kultista mahdollisimman kaukana. Henkisyyden tutkiminen ei tarvitse mitään seuroja.Ei varsinkaan mitään karismaattisten pellejen johtamia.

      • Anonyymi

        Tässä Stefanin poika Saul kommentoi ikivanhoja kommentteja ja huhuja. Tämä täyttä paskapuhetta. Ei muuta. Isäni menehtyi v. 2018, en halua että hänestä jää jotain helvetin huhuja pyörimään nettiin loppuiäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä Stefanin poika Saul kommentoi ikivanhoja kommentteja ja huhuja. Tämä täyttä paskapuhetta. Ei muuta. Isäni menehtyi v. 2018, en halua että hänestä jää jotain helvetin huhuja pyörimään nettiin loppuiäksi.

        Ohhoh! Onko tosiaan Stefan kuollut jo noin kauan sitten? Olenkin ihmetellyt, kun ei enää näkynyt pyörimässä kylillä. Kesäisin häntä löysi tämän tästä puistonpenkeiltä sammuneena, tai muuten vaan ympärikännissä laahustelemassa. Kepeät mullat sketsihahmon muistolle!


    • RahallaTaivaaseen?

      Mihihä se hassas 5 numeroisen summan??? Mihin sinä olisit käyttänyt vastaavan rahamäärän?

      • Anonyymi

        Ei kyse ollut rahojen varastamisesta, kyse oli jumalallisesta väliintulosta.


    • Anonyymi

      Jer. 23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • Anonyymi

        Juujuuu.. kyllä teidän uskovaisten "eksyttämistä" vastaan (tai sitten vaan juuri sen eteen) työskentelemiset tiedetään 😁


    • Anonyymi

      Tais vetää soppaa koko summalla?

    • Anonyymi

      Suap aika monta tölkkiä nobelaneria

      • Anonyymi

        Veden muuttaminen viiniksi halvempaa, jokaiselta kunnon saarnamieheltä onnistuu.


    • Anonyymi

      Jättäkääpä vuosia sitten edesmennyt henkilö jo rauhaan. Kiitos!

      • Anonyymi

        Ai, hän on poistunut. En enää itse pyri karismapiireissä, mutta olen miehen tavannut muutaman kerran, hyvin ystävällinen vaikutelma jäi. En asu itse Mikkelissä, tuli käytyä joskus kauan sitten Stockhusin vetämässä seminaarissa siellä, ja hän kävi kotipaikkakunnallani vetämässä ainakin yhden kokouksen.

        Hän oli myös mukana eräällä kristillisellä nettipalstalla, ja kertoi siellä avoimesti tuolloin ilmenneistä terveysmurheistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, hän on poistunut. En enää itse pyri karismapiireissä, mutta olen miehen tavannut muutaman kerran, hyvin ystävällinen vaikutelma jäi. En asu itse Mikkelissä, tuli käytyä joskus kauan sitten Stockhusin vetämässä seminaarissa siellä, ja hän kävi kotipaikkakunnallani vetämässä ainakin yhden kokouksen.

        Hän oli myös mukana eräällä kristillisellä nettipalstalla, ja kertoi siellä avoimesti tuolloin ilmenneistä terveysmurheistaan.

        "Karismapiireissä".. Voi hyvä luoja sentään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Karismapiireissä".. Voi hyvä luoja sentään

        No, siis tahtoo sanoa noissa ns. karismaattisissa tai uuskarismaattisissa kristillisissä piireissä, mitä tuo City/Isän sydänkin edusti. Tulipa nyt vain vähän lyhenneltyä pölhösti. Mutta eipä noista kummempia.


    • Anonyymi

      Onko Mikkelissä vielä vastaavaa seurakuntaa? Jotain uusia tullut perinteisten vapaakirkon, helluntaiseurakunnan ja pelastusarmeijan lisäksi?

      • Anonyymi

        Haha, haista vittu! Toivottavasti ei. Uskovaiset ovat saastaa. Aina, ja jokaikinen.


    • Anonyymi

      Stefan stockhus kuulostaa kyllä ihan joltain putous-hahmon nimeltä. Oliko kaveri pilvessä kun taiteilijanimensä keksi? Vai muuten vaan jossain "hurmiotilassa"?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe