Pääkaupunkiseudun kasvattajat/fretin omistajat HOI!

Therra

Moikka!

Olen Helsingissä asusteleva naisihminen, joka kovasti haaveilee omasta frettiläisestä. Ongelma onkin seuraava: olen TODELLA allerginen kissoille/koirille/hevosille jne. karvaisille elukoille. Monasti olen kuitenkin kuullut, että koska näätäeläimet eivät tuota samantyyppistä eläinpölyä, ne voivat sopia lemmikkieläimiksi esim. kissa-allergiselle. Haluaisinkin ottaa selvää, sopisiko fretti minulle vai allergisoiko se samalla tavalla kuin muutkin karvakaverit.

Kaunis pyyntöni olisikin.. voisiko joku tarjoutua päästämään minut "joksikin" aikaa peuhaamaan frettinsä/frettiensä kanssa? Tämä pitäisi olla talous, missä ei siis muita eläimiä ole. Aikaa elukan kanssa "olemiseen" en varmaankaan hirveän paljon tarvitse: jos olen allerginen, se todella alkaa tuntua. Kaikkein hienointa tietty olisi, jos näitä kertoja olisi muutama - näin voisin olla varmempi siitä, ettei ikäviä yllätyksiä tule sitten tulevaisuudessa.

Jos kaikki menee hyvin, olen enemmän kuin kiinnostunut pennun ostamisesta :)

Jos joku ihana ihminen kiinnostui ottamaan yhteyksiä, suosittelen mailittamaan seuraavaan osoitteeseen:

[email protected]


Kiitos etukäteen!

2

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maajo

      Hei!
      Olen itse allerginen lähes kaikelle karvaiselle mitä maa päällään kantaa. Hankin ensimmäisen frettini juuri siitä syystä aikoinaan, ettei niiden pitänyt allergisoida. Muutama vuosi menikin ilman pahempia oireita, jos vaikka kynnellä raapaisi saattoi nousta patti, mutta ei muuta. Viime kesänä perheeseemme muutti uusi fretti ja tämä allergisoi minua paljon enemmän kuin vanhus. Pärjään kotona jokapäiväisellä allergialääkityksellä, mutta esim. karvanlähtöaikaan on vaikeaa. Siivous on tosi tärkeää ettei oireet pahene.
      En nyt halua maalata piruja seinälle, mutta freteillä on ihan samanlainen taipumus allergisoida kuin muillakin eläimillä. Suosittelisin, että tutustut mahdollisimman moneen frettiin ja altistat itseäsi useita kertoja ennen kuin teet päätökset, ettei tule yllätyksiä tulevaisuudessa

    • Hanne84

      Heips,
      Itse olen myös kaikelle karvaiselle allerginen, mutta minulla on tällä hetkelä kaksi frettiä. Ensimmäiset viikot olivat aika helvettiä, kun sain oireita, mutta eläinlääkärikäynnin jälkeen helpossi, koska molemmilla karvanakeilla oli vain kuiva nahka ja ne hilseili sen takia. Oikealla ruokavaliolla korjattiin ja nyt en ole saanut 6kk minkäänlaista oiretta näistä. Pitää vain seurata nahkaa, jotta ei pääse hilseämään.

      Toisaalta se täysin riippuu sinusta ja allergiasi laadusta. Tiedän ihmisiä, jotka saavat näistä oikreita vaikka turkkija nahka olisivatkin kunnossa. On hyvä että haluat ensin kokeilla, ennen kuin aloitat hankintaprosessin.

      Pääkaupunkiseudun Fretit Ry (PK fretit) kokoontuu talviaikaan kerran kuukaudessa sisätiloissa. Paikalla on 6-20 frettiä yhtäaikaa. Näissä miiteissä jos missä huomaat allergian samantien. Muutenkin näissä näkee kaiken kokoista ja näköistä menijää. Seuraa PK-frettien foorumia, niin pääset mukaan varmasti http://www.pk-fretit.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe