Olen hommaamassa koiraa mutta kysyisin nytten että miten hyvin AIKUINEN koira sopeutuisi talouteen jossa asustaa fretti (n. 3½kk, uros)?
Olen kuullut ettei esim. mäyräkoirat oikein sovi hyvin frettien kanssa koska niitä on käytetty pienriistan metsästykseen ja samoin terrierit/rottakoirat eivät olisi hyvä yhdistelmä fretin kanssa.
Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta mutta haluan olla ihan varma asiasta ennen kuin otan koiran joten olis jees jos joku mulle asiaa valaisis. Uskoisin frettini kuitenkin sopeutuvan koiraan kun on vielä niin nuori ja tuo näätäläinen on aikaisemmin leikkinyt tuttuni koiran kanssa (spanieli mix).
Ja koira on aikuinen koska olen miettinyt vanhemman koiran adoptoimista.
Koira frettitalouteen
1
290
Vastaukset
- ei voi tietää
Itsekin sanoit viestissäsi, että "Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta" (riippuu kyllä myös fretistä!), joten ei kukaan osaa sinulle sanoa varmaksi etukäteen että miten käy, ei meistä kukaan varmaankaan mikään ennustaja ole. Eläimistä ei voi koskaan tietää, ne kun eivät voi teeskennellä pitävänsä toisensa kuten me ihmiset, eikä niillä ole vaihtoehtoja valita onko tekemisissä toisen eläimen kanssa vai ei jos ihminen päättää ne samaan asuntoon laittaa. Koira voi tottua tosi hienosti, tai sitten ei. Pentujen voi olettaa sopeutuvan paremmin, aikuisesta ei voi koskaan mennä takuuseen (kuten ei kyllä voi mennä pennustakaan, mutta mahdollisuudet voi olla huonommat). Tosin voihan se aikuinen koira olla jo valmiiksi tottunut muihin eläimiin, kuten kissoihin, ja totuttaminen voi mennä hyvinkin.
Kaikki metsästyskoirat ja terrierit ovat ihan poissuljettuja frettien kanssa, myös sekarotuiset joissa on näitä rotuja. Ylimääräisiä riskejä on turha ottaa.
Kokeilemalla se selviää. Muistathan vaan, ettet koskaan jätä eläimiä keskenään valvomatta.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745068- 332851
- 402574
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin261973Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401912Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291759- 951752
- 1671617
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241358Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät941220