Olen hommaamassa koiraa mutta kysyisin nytten että miten hyvin AIKUINEN koira sopeutuisi talouteen jossa asustaa fretti (n. 3½kk, uros)?
Olen kuullut ettei esim. mäyräkoirat oikein sovi hyvin frettien kanssa koska niitä on käytetty pienriistan metsästykseen ja samoin terrierit/rottakoirat eivät olisi hyvä yhdistelmä fretin kanssa.
Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta mutta haluan olla ihan varma asiasta ennen kuin otan koiran joten olis jees jos joku mulle asiaa valaisis. Uskoisin frettini kuitenkin sopeutuvan koiraan kun on vielä niin nuori ja tuo näätäläinen on aikaisemmin leikkinyt tuttuni koiran kanssa (spanieli mix).
Ja koira on aikuinen koska olen miettinyt vanhemman koiran adoptoimista.
Koira frettitalouteen
1
267
Vastaukset
- ei voi tietää
Itsekin sanoit viestissäsi, että "Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta" (riippuu kyllä myös fretistä!), joten ei kukaan osaa sinulle sanoa varmaksi etukäteen että miten käy, ei meistä kukaan varmaankaan mikään ennustaja ole. Eläimistä ei voi koskaan tietää, ne kun eivät voi teeskennellä pitävänsä toisensa kuten me ihmiset, eikä niillä ole vaihtoehtoja valita onko tekemisissä toisen eläimen kanssa vai ei jos ihminen päättää ne samaan asuntoon laittaa. Koira voi tottua tosi hienosti, tai sitten ei. Pentujen voi olettaa sopeutuvan paremmin, aikuisesta ei voi koskaan mennä takuuseen (kuten ei kyllä voi mennä pennustakaan, mutta mahdollisuudet voi olla huonommat). Tosin voihan se aikuinen koira olla jo valmiiksi tottunut muihin eläimiin, kuten kissoihin, ja totuttaminen voi mennä hyvinkin.
Kaikki metsästyskoirat ja terrierit ovat ihan poissuljettuja frettien kanssa, myös sekarotuiset joissa on näitä rotuja. Ylimääräisiä riskejä on turha ottaa.
Kokeilemalla se selviää. Muistathan vaan, ettet koskaan jätä eläimiä keskenään valvomatta.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932