Koira frettitalouteen

aloittaja

Olen hommaamassa koiraa mutta kysyisin nytten että miten hyvin AIKUINEN koira sopeutuisi talouteen jossa asustaa fretti (n. 3½kk, uros)?

Olen kuullut ettei esim. mäyräkoirat oikein sovi hyvin frettien kanssa koska niitä on käytetty pienriistan metsästykseen ja samoin terrierit/rottakoirat eivät olisi hyvä yhdistelmä fretin kanssa.

Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta mutta haluan olla ihan varma asiasta ennen kuin otan koiran joten olis jees jos joku mulle asiaa valaisis. Uskoisin frettini kuitenkin sopeutuvan koiraan kun on vielä niin nuori ja tuo näätäläinen on aikaisemmin leikkinyt tuttuni koiran kanssa (spanieli mix).

Ja koira on aikuinen koska olen miettinyt vanhemman koiran adoptoimista.

1

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi tietää

      Itsekin sanoit viestissäsi, että "Kyllähän se riippuu aina koirasta ja sen luonteesta" (riippuu kyllä myös fretistä!), joten ei kukaan osaa sinulle sanoa varmaksi etukäteen että miten käy, ei meistä kukaan varmaankaan mikään ennustaja ole. Eläimistä ei voi koskaan tietää, ne kun eivät voi teeskennellä pitävänsä toisensa kuten me ihmiset, eikä niillä ole vaihtoehtoja valita onko tekemisissä toisen eläimen kanssa vai ei jos ihminen päättää ne samaan asuntoon laittaa. Koira voi tottua tosi hienosti, tai sitten ei. Pentujen voi olettaa sopeutuvan paremmin, aikuisesta ei voi koskaan mennä takuuseen (kuten ei kyllä voi mennä pennustakaan, mutta mahdollisuudet voi olla huonommat). Tosin voihan se aikuinen koira olla jo valmiiksi tottunut muihin eläimiin, kuten kissoihin, ja totuttaminen voi mennä hyvinkin.

      Kaikki metsästyskoirat ja terrierit ovat ihan poissuljettuja frettien kanssa, myös sekarotuiset joissa on näitä rotuja. Ylimääräisiä riskejä on turha ottaa.

      Kokeilemalla se selviää. Muistathan vaan, ettet koskaan jätä eläimiä keskenään valvomatta.

      Onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe