Venäläinen Pelletti?

Onko kenellä kokemusta

Onko minkälaisia kokemuksia venäläisestä pelletistä?
Ja sen luotettavuudesta?
Mitä kautta olette sitä ostaneet?
Hieman epäilyttää se, että maksu pitäisi suorittaa ennen toimitusta?

19

7094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dyjkd

      Minä en kyllä maksais etukäteen mitään.... huorat on eriasia

    • Venäjän pelletissä on kaksi isompaa laatuongelmaa.Ensinnäkin sen raaka-ainetta ei ole jauhettu hienoksi pölyksi ja siksi siitä jää tuhkaa enemmän kuin kotimaisesta, tietysti palaminen ei ole niin täydellistä.
      Vielä pahempi on pelletin kosteus.Kun Venäjän pelletissä on kosteusprosentti suurempi niin siinä olevan veden asiakas ostaa pelletin tonnihinnalla ja lopuksi höyrystää sen veden höyryksi kattilassa.No jokainen voi miettiä onko pelletin sisältämä vesi ilmaiseksi höyrystettävissä.
      Muita ongelmia on liian löysäksi jääneet pavut ja kirjava raaka-aine.Kaikki puut ei ole yhtä hyviä pelletin raaka-aineita.
      Pelletin pitäisi olla todella halpaa että sitä kannattaisi polttaa.

      • venäjän myyjä

        Asioista pitää olla tietoa ennen kuuluttamista.Pelletit luokitellaan laatuluokitusten mukaisesti aina,kuten myöskin venäjälläkin.Eli valveutunut ja asiaa ymmärtävä ostaja tiedustelee aina myyjältään ensin luokituksen jonka mukaista tuotetta on ostamassa.Ihmettelen kommenttejasi eri kosteusprosenteista ja väitettä suuremmasta tuhkapitoisuudesta joka kielii lähinnä tiedon puutteesta asiasta ja mutu-tuntumasta.Pelletin paremmuutta mitataan myös sillä saavutetulla energialla/kiloa kohden suhteutettuna hintaan joka on pääsääntöisesti paremmuuden merkki muun tiedon ohella joita asiakkaan pitää aina kysyä.Ei ole syytä unohtaa että venäjä on yksi suurimpia pelletin valmistajia.


      • pellettilämmittäjä
        venäjän myyjä kirjoitti:

        Asioista pitää olla tietoa ennen kuuluttamista.Pelletit luokitellaan laatuluokitusten mukaisesti aina,kuten myöskin venäjälläkin.Eli valveutunut ja asiaa ymmärtävä ostaja tiedustelee aina myyjältään ensin luokituksen jonka mukaista tuotetta on ostamassa.Ihmettelen kommenttejasi eri kosteusprosenteista ja väitettä suuremmasta tuhkapitoisuudesta joka kielii lähinnä tiedon puutteesta asiasta ja mutu-tuntumasta.Pelletin paremmuutta mitataan myös sillä saavutetulla energialla/kiloa kohden suhteutettuna hintaan joka on pääsääntöisesti paremmuuden merkki muun tiedon ohella joita asiakkaan pitää aina kysyä.Ei ole syytä unohtaa että venäjä on yksi suurimpia pelletin valmistajia.

        Minulla on kolme pellettipoltinta ja olen käyttänyt Venäjän pellettiä kaksi vuotta.Nyt vaihdoin Suomalaiseen.Sinä voit ihmetellä vapaasti kosteusprosentteja mutta tieto on peräisin Venäläiseltä valmistajalta.Heidän mukaan kosteus on suurempi kuin Suomalaisessa.Uskoa tai ei.Näkeehän sinun kirjoitustyylistä että olet moukka.Olen kyllä mitannut itsekin pellettien kosteutta.Tuhka on helppo huomata kun laitteita on huoltanut muutaman vuoden.


    • Kiinnostaa tietää kuka on niin noheva myyjä että myy ennakkomaksulla.Kerro se meillekin.

    • pellettirinkiläinen

      Otimme pelletin kouvolasta www.pelletti-briketti.fi kotisivuilla yhteystiedot,saimme muutaman näytteen malliksi, ,maksoimme tilatessa,teimme sopimuksen, ja auto tuli päivän tosin tulliruuhkan takia myöhässä,mutta tullaukset Venäjän ja suomen rajalla ovat aina aikaavieviä. Pelletti tuli ja palaa hyvin,hinta edullinen

      • Alla bvenäläisen puupelletin laatukriteerit. Ei pitäisi olla huomauttamista!

        "Käyttötarkoitus Polttoaine, 1 laatu (kuluttajasegmentti)

        Laatuluokka EN A1

        Halkaisija, mm 8

        Kosteus, % 6

        Tuhka, % 0,31

        Mekaaninen kestävyys, % 99,4

        Tehollinen lämpöarvo saapumistilassa, Q, kcal/kg 4389

        Tehollinen lämpöarvo saapumistilassa, Q, MJ/kg 18,38

        Rikki, S, % 0,01

        Typpi, N, % 0,05

        Kloori, Cl, % < 0,02

        Tuhkan sulamiskäyttäytyminen (Ox), °C 1450 "


    • sergei

      tuhkaa syntyy paljon muuten toimii

    • klapia polttava

      Entä puunkyllästysaineet? Käykö tuhka pihapiiriin vai polttaako kasvustot?

    • pelltekki

      Minulla venäläinen toimii jopa paremmin kuin suomalainen, koska venäläisen pelletin tuhka on enemmän pölymäistä, kun taas kotimaisen tuhka on paljon kovempaa. Huonoiten on toiminut versowoodin pelletti.

      • Kyllästynyt

        Venäläinen laatu on heikkoa ja erät eivät ole tasalaatuisia! Sammuttaa takan juuri laadun epätasaisuunen ja liiallisen kosteuden vuoksi! Lämmitys on tuskallista rumpaa Venäläisellä pelletillä! Voi toimia isoissa lämpökattiloissa! Nyt Suomalaista ja tasalaatuista!


    • Pellettipeloton

      Terve.
      Onko tietoo mistä Viipurin seuduilta vois ostaa pellettiä??

    • Isompaa..pellettiä

      Venäjän pelletti on nyt halpaa valuuttakurssin takia.
      Vapolla vaikeuksia pysyä hinnoittelussa mukana.
      Saisi löytyä myös isompaa pellettiä stokeriin.......noin nopan tai pöytätennispallon kokoista.
      Pikkusäkki saisi painaa 25 kg.

    • ryssänsuristin

      Venäläinen pelletti on muuten hyvää, mutta se ei pala eikä mahdu polttimeen

    • SuloN

      Minulla on olut nyt kolmeuotta venäläistä ja kulutus on ollut 5500kg vuosi, kun vapolaisella ja wersovoodilla lämmitin 8 vuotta niin kulutus oli 6.5-7.5tonnia vuosi. Tätä ihmettelen minulla on aritermian vehkeet ja hyvin on toimineet venäläisellä, kertovat että venäjällä sekoitetaan koivu puru joukkoo jonkin verran ehkä tästä johttuu ero.

      • Anonyymi

        Minulla myös samansuuntaisia kokemuksia, venäläistä pellettiä tuntuisi kuluvan n. 20-25% vähemmän kun vapon pellettiä (havupuu, mänty/kuusi)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös samansuuntaisia kokemuksia, venäläistä pellettiä tuntuisi kuluvan n. 20-25% vähemmän kun vapon pellettiä (havupuu, mänty/kuusi)

        Kerran ostin pakon edessä 550 kg säkin venäläistä joskus vuosia sitten ja toista ei tule. Kulutus oli sama kuin kotimaisessa, kilohinta oli sama mutta siihen oli antrasiittia sekoitettu ja koksaantui polttimeen niin että piti tosissaan hakata irti. Vapo, Versowood ja Kapets palavat hyvin.


    • Anonyymi

      Olen lämmittänyt venäläisellä pelletilla n. 2 vuotta, ostan pelletin 500 kg säkeissä Valma kaupasta Lapinlahdella, muuten on pelittänyt hyvin mutta viimeisin ostettu erä sisälsi niin paljon hiekkaa, että poltin ruuvi jumittui täysin. Minulla on Bequem 20 poltin ja puhdistan polttopesän aina kun lisään uuden 500 kg erän siiloon. Olen lämmittänyt pelletillä 15 vuotta, joten kokemusta on kertynyt.

    • Anonyymi

      Liian kallista on Pelletti, kun hake on lähes ilmaista.
      Hankkeita ei myydä missään keskusliikkeessä ???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe