Volvo 850 vm.-96 pätkiminen

ok_lu

Moi! Tietäisikö kukaan mikä mahtaa olla vikana Volvossa. Kylmänä kone toimii hyvin niin kauan ennen kuin lämpenee, alkaa pätkiminen koneessa tyhjäkäynnillä, mut häviää kun kierrokset on yli 1400r/min. Sama vika ilmenee ajaessa tasaisella kaasulla. Aluksi se pätki hyvin harvakseltaan, mut nyt on alkanut tehdä useammin. Tulpat, virranjakajan koppa pyörijä ja suodattimet vaihdettu sekä putsattu huohotinjärjestelmä nokka-akselin tunnistin. Moottori on siis 2,5 10v.

10

6525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Vaihda sytytysjohdot myös se puolanjohto ja tarkista puolan kunto.Sekä lisäksi nänä normijutut.Tässä linkki jossa on ne puolan mittausarvot http://www.volvofinns.com/index.php?topic=143.0
      Tyhjäkäynillä moottori vaeltaa jolloin tasainen käynti on poissa itsellä tyhjäkäynti on siinä 850 kierrosta minuutissa.
      -Tarkista moottonituennan kumin kunto siinä virranjakajan vierestä ettei kone pääse heilumaan likaa vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja muutenkin säästä sitä pakosarjaa /pakoputken haitariliitosta.
      -Ilmasuodatin tukossa, vaihda uusi(kannattaa ostaa keväisin uusi maksaa siinä 10€)
      -Jossain on imuilmavuoto jos ei kuulu sihinää niin auto pilottia sinne imusarjan tiivisteen kohdille jos sitten ne kierrokset nousee ja vuotokohta selvillä .Tiiviste uusi ja sekin vika on historiaa.Autopilot on käynnistys-sumutetta tai jarrujenpuhdistus-sumutetta,tarvikeliike.
      -Tulpat kärkiväli kunnossa ja kannataa vaihtaa ajoissa maksaa 5 sytystulppaa 21€ huippumerkki.
      -Samoin vaihtuu jos perinteinen tekniikka viellä niin sytysjohdot virranjakajan kansi pyörijä sen kanssa.Muistakaa siinä 150 tkm kohdalla vaihtuu viimeksi mainitut automaattisesti ilman eri kyselyjä.
      _Tyhjäkäyntimoottorin/lisäilmaventtiilin voisi putsata ohje tuolla http://www.volvofinns.com/index.php/topic,516.0.html
      -Nokka-akseli kulunut vaikuttaa siten venttiilien toimintaan sekä suihkusuutin tukossa tai siten yleensä suihkutuspuoli kaipaa huoltoa.Saatavana suuttimille puhdistusaineita jotka laitetaan bensan joukkoon ja sitten vaan ajetaan että puhdistuu.
      -Hammahihnan vaihdossa töpätty jolloin ajoitusmerkit heittää eli jako on väärä .Hammas eli jakopäänhihnan vaihdossa on tärkeää huolellisuus että merkit on justiinsa kohdilla .Muistakaa asennuksen lopuksi pyörittää konettä käsin ja tarkistaa että merkit on varmasti oikein.Taasen ei tarvitse kysellä.

      Tarkistakaa koneen kunto ettei olevaa alkavaa venttilivikaa ,moottori kulunut väljäksi,(mittaillaan niitä puristuspaineita) sekä se katti tukossa .Nämä tietenkin selviä asioita,ja lamda anturi se normi 4 johtoinen maksaa 58€ made by canada

      Mennään taasen sinne tienpäälle ja ajaessa nykii.

      Tarkistakaa nämä seikat mitkä jo kerroin ,ja muutama lisä vinkki
      -Kierrokset 1300- 2200 ja nykii tulpat /virranjakajan osat sytytysjohdot vaihtoon sekä puhdistetaan huohotinsyysteemi kaasuläppä.
      -Polttoaine putkisto sekä suodatin tukossa .Vaihda suodatin ohje:http://www.volvofinns.com/index.php/topic,312.0.html
      -Polttoainepumppu viallinen mittaa paineet ja tuotto jos huono teho vaihda uusi makssa siinä 80€,
      -Polttoainetankin korvausilmajuttussa ongelmia(ali/ylipainetta tankissa kun korkin avaa) .Poraa reikä tankin korkiin riittää ihan pieni jos tuntuu ettei muuten asia ratkea.
      -Polttoanesuuttimet ei anna kunnolla bensasumua männänpäälle auttaa tuolla ylhäällä oleva juttu mutta jos pahasti vikaa niin huollon paikka suuttimille tai sitten uutta vaan rohkeasti pellin alle ja heppoja tulee 11 heti lisää.
      -Ajettaessa tasaista nopeutta jolloin tuntuu lievää nykimistä niin koeta että tankaat sitä 98 bensaa jos aikaisemmin ei ole loroteltu tankkiin.Koneessa on nakutustunnistin se etsii kokoajan parasta sytytysennakkoa konelle, voi matala oktaanisella bensiinillä tehdä pientä nykimistä .Ainakin minä tunnen jos tankiin laitan 95 bensaa.Puristus vai minulla 350 kierroksella vain 13.66 bar.

      Viikon pakollinen tietoisku
      Suodatin on ilmastointussa versiossa on aina vakiona
      Tavallinen karvalakkimalli puuttuu joten moni on itse laittanut suodattimen jälkikäteen.
      Raitisilmasuodatin Volvo 850:
      Sijainti ;Pelkääjän puoli
      Toimenpide vaihtamiseen:
      -avaa konepelti
      -irrota ne rintapelissä olevat vesivaliumalaputkista lemmarit hanska käteen ja purista ne lemmarit auki
      -muovisuojan kiinnityksen torz ruuvit auki.Nosta ja näet sen ilmanottoaukon.
      Jos suodatin vaihda sopiva tilalle.Jos puuttuu niin kikka 2 käyttöön.
      -Volvon varaostiski osta suodattimen kiinnitys juttu maksoi joskus yli 20 €.
      -Siihen sopiva suodatin Joko Volvolta tai varaosaliike, ota mukaan kehikko tai mittanauhalla ne mitat että tulee sopiva suodatin siihen kiinnityskehikkoon.
      -Kehikko suodattimen kanssa ilmaottoaukkoon kaikki jutut takaisin samalla tietenkin putsaa ne vesivalumareiät ja muutenkn se tila puhtaaksi niistä roskista

      • volvo_puranen

        Mitäs tänne kuuluu,kun hiljaisuutta pitelee.


      • vrkll
        volvo_puranen kirjoitti:

        Mitäs tänne kuuluu,kun hiljaisuutta pitelee.

        hiljaisuutta kun kyselit ja volvo ilmeisesti jotain tiedät niin tässä sulle probleema...
        850 2.3 t5, pienellä kaasulla menee hyvin 3000 saakka mutta jos koittaa painaa kaasun pohjaan tai enemmän niin alkaa pätkimään ja nykimään pahasti... ja jos vaan väkisin koittaa kaasupohjassa edetä niin tulee putken täydeltä mustaa savua... missä vika?? ilmamassa määrä mittari?? voiko sen kuntoa testata?
        Kas tässäpä pulma, mutta kiitokset suuret jos jaksat päätäsi vaivata mokomalla...


      • volvo_puranen
        vrkll kirjoitti:

        hiljaisuutta kun kyselit ja volvo ilmeisesti jotain tiedät niin tässä sulle probleema...
        850 2.3 t5, pienellä kaasulla menee hyvin 3000 saakka mutta jos koittaa painaa kaasun pohjaan tai enemmän niin alkaa pätkimään ja nykimään pahasti... ja jos vaan väkisin koittaa kaasupohjassa edetä niin tulee putken täydeltä mustaa savua... missä vika?? ilmamassa määrä mittari?? voiko sen kuntoa testata?
        Kas tässäpä pulma, mutta kiitokset suuret jos jaksat päätäsi vaivata mokomalla...

        Mitäs autolle olet tehnyt onko nämä jutut kunnossa mitkä tuolla alkuviesteissä oli sekä kone saa ilmaa eli ilmasuodatin on uusi ja puhdas.
        Ilmamassamittari paljon autolla on ajettu jokin putsaa sen suihkuttamalla sitä jarrujen puhdistusainetta sinne ja paineilmalla lopuksi suihkaus mutta tästä kikasta en mene sanomaan mitään.Mutta sen voi testata ota se sähköliitäntä pois ilmmassamittarista niin muuttuko käyntiääni autossa yhtään.Teillä on turbo joten turbon kunto koska huollettu kun se huolto on sen 220-240tkm korvilla.
        Pitäisi aina kertoa se huoltohistoria näissä kysymyksissä jos meinaa saada sellaisen täsmä vastauksen.


      • heski 65
        volvo_puranen kirjoitti:

        Mitäs tänne kuuluu,kun hiljaisuutta pitelee.

        terve.voitko kertoa missä ja minkälainen kapistus on imuilma mittari?pukkaa vikakoodia,että imuilman lämpötila puuttuu/virheellinen.volvo 850 vm-95 20v.kiitti jo etukäteen


      • volvo_puranen
        heski 65 kirjoitti:

        terve.voitko kertoa missä ja minkälainen kapistus on imuilma mittari?pukkaa vikakoodia,että imuilman lämpötila puuttuu/virheellinen.volvo 850 vm-95 20v.kiitti jo etukäteen

        Mikä se vikakoodi oli oliko 1-2-2 ja teillä on se ilmamassamittari (tiedossa kun sellainen on 20 v koneissa )ja kunnossa sekin on niin tarkista sen imuletkun kunto että ei halkeamia missään.Sekä ne anturien liitokset olet putsannut hyvin joka poistaa ne hapettumat on hyvä,sähkömiehen spray.Ja jos teillä olisi se 10 venttiili se anturi on siinä ilmaputsarin kannessa eli se imuilma lämpötunnistin.Joten tarkista ja korjaa esiintynyt vika.


      • heski65
        volvo_puranen kirjoitti:

        Mikä se vikakoodi oli oliko 1-2-2 ja teillä on se ilmamassamittari (tiedossa kun sellainen on 20 v koneissa )ja kunnossa sekin on niin tarkista sen imuletkun kunto että ei halkeamia missään.Sekä ne anturien liitokset olet putsannut hyvin joka poistaa ne hapettumat on hyvä,sähkömiehen spray.Ja jos teillä olisi se 10 venttiili se anturi on siinä ilmaputsarin kannessa eli se imuilma lämpötunnistin.Joten tarkista ja korjaa esiintynyt vika.

        terve.muuten alkaa volvo olla tikissä,mutta ei vielä meinaa lähteä kuin"ohjus" jollinen se oli kun sen ostin?auto on 850-vm95 20 v 2.4l farmari.meinaa hieman nykyttä kun lähtee kunnolla kiihdyttää,eli miettii.on vaihettu nuo sähköjutut,puhistettu huohotin systeemi,ilmamassa mittari vaihettu(tosin käytetty),huollettu säännöllisesti.mm. uudet nelikärki boschin tulpat jne.15000km päästä ois jakopään remppa ja mietin auttaisko se asiaan vai oisko vielä jotain mitä vois koettaa?kiitti paljo,kun viitsit neuvoa täälaisia poropeukaloita!


      • volvo_puranen
        heski65 kirjoitti:

        terve.muuten alkaa volvo olla tikissä,mutta ei vielä meinaa lähteä kuin"ohjus" jollinen se oli kun sen ostin?auto on 850-vm95 20 v 2.4l farmari.meinaa hieman nykyttä kun lähtee kunnolla kiihdyttää,eli miettii.on vaihettu nuo sähköjutut,puhistettu huohotin systeemi,ilmamassa mittari vaihettu(tosin käytetty),huollettu säännöllisesti.mm. uudet nelikärki boschin tulpat jne.15000km päästä ois jakopään remppa ja mietin auttaisko se asiaan vai oisko vielä jotain mitä vois koettaa?kiitti paljo,kun viitsit neuvoa täälaisia poropeukaloita!

        Bensapuoli kuntoon eli suodatin ja ajetaan sillä 98 bensalla jolloin se kiertää 4 vaihteella sinne 210km/h pintaan jolloin ei tarvitse pelätä että mökkitiellä joku menee mutkassa ohi (yleiseltä liikenteeltä suljettu pätkä)ja paljon autolla on ajettu(bensapumppu vaihtuu siinä 326tkm nurkilla.Oletko sekannut tuon listan tuolla ylhäällä jossa on ne "Volvoni nykii vinkit"Mitä tarkoita sähköjutut onko tulpat ne hyvät tulpanjohdot puolanjohto joissa pieni vastus ne hyvät alkaa B kirjaimella virranjakajan kansi sekä pyörijä ja jos tuntuu että puolassa vikaa niin sekin vaihtuu tarkista puolassa se maadoitus kummiskin ensiksi.


    • Volvomies_

      Itellä nyki 850 volvo. Lopulta kaikkien osanvaihtojen jälkeen syyllinen oli kaasuläpän asentotunnistin! Suosittelen kokeilemaan. Vian pystyi tunnistamaan kun otti liittimen irti..

    • JykkeXC70

      Tsekkaappa yläkoulun tunnistin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      4035
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1982
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1861
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1487
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1385
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1206
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      94
      1067
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    Aihe