Kylpytynnyrin käsittely sisäpuolelta

kysyn viisaammilta

Voiko kuusesta tehtyä paljua käsitellä jollakin aineella sisäpuolelta? Sellainen aine hakusessa joka antaa kuitenkin veden imeytyä puuhun jotta pääsee turpoamaan.

14

12923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisäpinta

      Mulle valmistaja sanoi kun samaa kyselin, että sisäpuolta EI SAA käsitellä MILLÄÄN aineella, jotta puu pääsee hengittään! Muuten siis homehtuu...

      Ootteko ulkopuolta käsitellyt jollain? Millä? Ja mitä oli pohjalla? Mietiskelen ite tynnyrin ulkopinnan käsittelyä..

      • tynnyripalju

        Menee vähän ohi aiheen mutta kun teillä tuntuu olevan nuo paljut, niin kauankos tuollaisen lämmittämiseen kuluu aikaa ja puuta. Äkkiseltään voisi kuvitella että kylmällä kaivovedellä täytetty tynnyri kestää lämmetä hetken aikaa. Siinähän lienee useampi tuhat litraa vettä. Ja sitten se tyhjennys. Kuinka usein tuo pitää putsata ja vaihtaa vesi. Itse en haluaisi kovin montaa kertaa samassa vedessä lillua.

        Kyselen koska tuollainen on harkinnassa, mutta tuo lämmitys ja veden vaihto vähän pistävät mietteliääksi. Tuntuu vähän luonnonvarojen tuhlaukselta pumpata pohjavettä tuhansia litroja muutamaa kylpykertaa varten kun naapurit juovat pullovettä huonon vedenlaadun vuoksi :(


      • lämmitys
        tynnyripalju kirjoitti:

        Menee vähän ohi aiheen mutta kun teillä tuntuu olevan nuo paljut, niin kauankos tuollaisen lämmittämiseen kuluu aikaa ja puuta. Äkkiseltään voisi kuvitella että kylmällä kaivovedellä täytetty tynnyri kestää lämmetä hetken aikaa. Siinähän lienee useampi tuhat litraa vettä. Ja sitten se tyhjennys. Kuinka usein tuo pitää putsata ja vaihtaa vesi. Itse en haluaisi kovin montaa kertaa samassa vedessä lillua.

        Kyselen koska tuollainen on harkinnassa, mutta tuo lämmitys ja veden vaihto vähän pistävät mietteliääksi. Tuntuu vähän luonnonvarojen tuhlaukselta pumpata pohjavettä tuhansia litroja muutamaa kylpykertaa varten kun naapurit juovat pullovettä huonon vedenlaadun vuoksi :(

        Mulla menee aikaa 2.5 - 3 tuntia. Keväällä meni 3 tuntia kun lämmitin 180cm tynnyrin (n. 2200 ltr) 4 asteesta 37 asteeseen ja ulkoilman lämpötila oli 3 ja 4:n asteen välissä.
        Tynnyrissä on ulkopuolinen kamina.
        Tänään sitä lämmittelin ja mittailin lämpömittarilla niin tuloputkista tuli reilut 50 asteista vettä. En ehtinyt sitä lämmittämään kuin pesällisen kun tuli muita kiireitä.
        Suodatinlaitteita saa alle 300€:n jotka poistaa bakteeritkin ilman kemikaaleja, ei tarvitse vaihtaa vettä niin usein.
        Lopuksi täytyy sanoa että täytyy naapureilla olla todella huonoa vettä kun tutkimuksen mukaan tavallinen vesijohtovesi on paljon puhtaampaa kuin pullotetut, eri asia tietenkin on jos asuu sivummalla jossa kunnallistekniikkaa ei ole.
        Itse tekisin pihaani uuden kaivon.
        Tällä hetkellä tynnyri täytetään omasta kaivosta mutta taloon tulee kyllä kaupungin putkikin.


      • sellainen late on
        lämmitys kirjoitti:

        Mulla menee aikaa 2.5 - 3 tuntia. Keväällä meni 3 tuntia kun lämmitin 180cm tynnyrin (n. 2200 ltr) 4 asteesta 37 asteeseen ja ulkoilman lämpötila oli 3 ja 4:n asteen välissä.
        Tynnyrissä on ulkopuolinen kamina.
        Tänään sitä lämmittelin ja mittailin lämpömittarilla niin tuloputkista tuli reilut 50 asteista vettä. En ehtinyt sitä lämmittämään kuin pesällisen kun tuli muita kiireitä.
        Suodatinlaitteita saa alle 300€:n jotka poistaa bakteeritkin ilman kemikaaleja, ei tarvitse vaihtaa vettä niin usein.
        Lopuksi täytyy sanoa että täytyy naapureilla olla todella huonoa vettä kun tutkimuksen mukaan tavallinen vesijohtovesi on paljon puhtaampaa kuin pullotetut, eri asia tietenkin on jos asuu sivummalla jossa kunnallistekniikkaa ei ole.
        Itse tekisin pihaani uuden kaivon.
        Tällä hetkellä tynnyri täytetään omasta kaivosta mutta taloon tulee kyllä kaupungin putkikin.

        joka poisttaa bakgteerit, kun uimahalleissa käytetään kuitenkin kemikaaleja tappamaan nämä ötökät


      • lämmitys
        sellainen late on kirjoitti:

        joka poisttaa bakgteerit, kun uimahalleissa käytetään kuitenkin kemikaaleja tappamaan nämä ötökät

        Mulla on pumppu jossa on suodattimet ja uv-valo. Uv-valo tappaa bakteerit ilman kemikaaleja ja suodattimet poistaa näkyvät moskat. Pysyy vesi puhtaana ja kirkkaana. Maksoi 249€.


      • ostit
        lämmitys kirjoitti:

        Mulla on pumppu jossa on suodattimet ja uv-valo. Uv-valo tappaa bakteerit ilman kemikaaleja ja suodattimet poistaa näkyvät moskat. Pysyy vesi puhtaana ja kirkkaana. Maksoi 249€.

        Laitatko linkin???


      • lämmitys
        ostit kirjoitti:

        Laitatko linkin???

        joo, sori että kesti. Tuolta löytyi kysymällä, ei ollut netissä: www.kylpytynnyrit.com


      • muovitettu
        lämmitys kirjoitti:

        joo, sori että kesti. Tuolta löytyi kysymällä, ei ollut netissä: www.kylpytynnyrit.com

        kylpytynnyrin sisäpuolelle on hyvä vaihtoehto. Voi laittaa mihinkä vain puupintaan.
        Meillä ollut nyt kaksi vuotta kuusitynnyrin sisällä, eikä ole vuotoja ollut. Ostimme uuden tynnyrin ja siinä vaiheessa laitoin heti tuon pinnoitteen. Pari isompaa vuotokohtaa jäi jäljelle mutta ei sellaista paikkaa mitä sika-massa tukkisi ;-) ensin laitoin tynnyrin sisäpintaan vesipetsiä-> ruskean sävyistä ja sen jälkeen muovit pintaan. Se on ihan läpinäkyvää.
        Tuo muovipinnoite on Tubcoat nimistä ja muistaakseni maksoi jotain 100 egee. katsele lisää tuolta: http://www.kylpytynnyri.net/pinnoite.htm


      • riitä
        lämmitys kirjoitti:

        joo, sori että kesti. Tuolta löytyi kysymällä, ei ollut netissä: www.kylpytynnyrit.com

        Pelkkä UV-valo ei riitä bakteerien poistoon,on myös käytettävä kemikaaleja.Valo tappaa vain läpi virtaavat bakteerit,mutta ei seinissä,ym olevia.Esim. kesällä on vaarallista pitää monta päivää samaa vettä ilman kemikaaleja.


      • aktiivihappea
        riitä kirjoitti:

        Pelkkä UV-valo ei riitä bakteerien poistoon,on myös käytettävä kemikaaleja.Valo tappaa vain läpi virtaavat bakteerit,mutta ei seinissä,ym olevia.Esim. kesällä on vaarallista pitää monta päivää samaa vettä ilman kemikaaleja.

        noiden kemikaalien käytöstä UV valoa käytettäessä. Klooria on silti hyvä käyttää koska ei toi uv-valo nyt ihan ihmeitä tee. Klooria tosin ei saa käyttöö jos on esim. alumiinista tehty palju tai kamiina, sillä kloori reagoi jotenkin alumiinin kanssa. Silloin ainoa vaihtoehto on aktiivihappi.
        Myös levänpoisto ja pH-pitoisuus ovat tärkeitä.

        Jos samaa vettä pidetään kauemmin kuin, sanotaan 2 päivää, niin pitäisi käyttää leväntappoa. Silloin ei paljun pinnalle muodostu sitä limakerrosta.
        pH-pitoisuus yleensä laskee kun samassa vedessä kylvetään monta kertaa. näinollen pitää myös lisätä pH-plus kemikaalia jotta limakalvot, esim. silmät eivät kirvelisi. Ja jos pH-pitoisuus laskee niin sillon myös muiden kemikaalien teho laskee.
        Itse olen alkanut käyttämään monitoimihappitabletteja,
        http://www.kylpypalju.net/kemikaalit.htm
        niissä on samassa aktiivihappi ja levänpoisto, sekä tuo mineraalien keräytymisen ehkäisy.
        On ollut ihan riittävää ja vesi on myös tuntunut puhtaalta kun ostin samasta puljusta sen suodatuslaitteiston siirrettävänä mallina.


      • on
        aktiivihappea kirjoitti:

        noiden kemikaalien käytöstä UV valoa käytettäessä. Klooria on silti hyvä käyttää koska ei toi uv-valo nyt ihan ihmeitä tee. Klooria tosin ei saa käyttöö jos on esim. alumiinista tehty palju tai kamiina, sillä kloori reagoi jotenkin alumiinin kanssa. Silloin ainoa vaihtoehto on aktiivihappi.
        Myös levänpoisto ja pH-pitoisuus ovat tärkeitä.

        Jos samaa vettä pidetään kauemmin kuin, sanotaan 2 päivää, niin pitäisi käyttää leväntappoa. Silloin ei paljun pinnalle muodostu sitä limakerrosta.
        pH-pitoisuus yleensä laskee kun samassa vedessä kylvetään monta kertaa. näinollen pitää myös lisätä pH-plus kemikaalia jotta limakalvot, esim. silmät eivät kirvelisi. Ja jos pH-pitoisuus laskee niin sillon myös muiden kemikaalien teho laskee.
        Itse olen alkanut käyttämään monitoimihappitabletteja,
        http://www.kylpypalju.net/kemikaalit.htm
        niissä on samassa aktiivihappi ja levänpoisto, sekä tuo mineraalien keräytymisen ehkäisy.
        On ollut ihan riittävää ja vesi on myös tuntunut puhtaalta kun ostin samasta puljusta sen suodatuslaitteiston siirrettävänä mallina.

        On hirveät hinnat.Ostakaa kemikaalit ja suodattimet uima-allas tarvikkeita myyvistä firmoista.Ostin Aqua Spa OY:stä pintasuodattimen ja sun wac 9 tabletteja puoleen hintaan,kun vertaa ylhäällä olevaa firmaa.


    • kylpytynnyri1

      Ostin kylpytynnyrin ja en oo saanut mieleiseksi sitä pitämään.Kova homma on turvotuksessa kesäkuumalla.Mikä on se muovipinnoite millä voin pinnoittaa sen sisäpuolelta ja mistä saan hankkia sitä?Laittakaa tänne pinnoite ja firman nimi?

    • Sanna paljuilija

      Ostin kylpytynnyrin tuolta luxus.ee: stä. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Otin akryyli kylpytynnyrin ledi valoilla ja poreilla. Tynnyri pysyy hyvin puhtaana ja lämpeää nopeammin kuin olin kuvitellut. Kolme täyttä pesällistä puita riittää lämmittämään paljun 39-42 asteiseksi kesä aikaan. Talvesta ei vielä kokemuksia...

      Yrityksestä mainittakoon sen verran että yhteydenpito oli sujuvaa ja kellonajasta riippumatta vastaukset sähköposteihin tuli nopeasti. En voi muuta kun suositella kyseistä paljua. Jos tänne voisi kuvia laittaa niin laittaisin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe