Onko kellään tietoo millainen auto on Passat Variant 1.4 TSI 90 kW BlueMotion Technology Comfortline DSG-automaatti?
Eikös Passatista ole tulossa Facelift, mutta milloin ? olisiko tietoa aikataulusta ja mitä uudistuksia tulossa?
Kertokaa kokemuksia hyviä ja huonoja puolia, millainen ajossa, ylläpitää jne.
Kiitos
1.4 TSI 90 kW BlueMotion Technology Comfortline DSG-automaatti
18
6759
Vastaukset
- JSS09
Mikäli laatikko on samaa tyyppiä kuin aiemmat dsg:t voit varautua siihen että remppaa tulee 300 tkm:iin mennessä. ja automaatin huoltoväli on 60 tkm jolloin siihen vaihdetaan öljyt ja siis huoltokulut vähän nousee.
Jos moisella koneella auto kiinnostaa niin soittele eri merkkiliikkeet läpi ja käy koeajamassa reilu pätkä niin saat parhaan vaikutelman, sopiiko sinun käyttöön.
Blue motion on ihan kiva jos halua säästää menovettä. Minulla on 2.0TDI bluemotionina vm.2010 ja yllätyin pienistä kulutuksista.
Ei kai enää merkittäviä muutoksia ole tulossa koska uuden passatin pitäisi tulla 2012.- Gulf
Eikös tuossa ole jo 7-pykäläinen DSG ja siihen ei enää huolto-ohjelman mukaan vaihdella öljyjä samaan tahtiin kuin vanhempiin 6-pykäläisiin jotka 'uivat' öljyssä.
Ja öljymääräkin uudemmassa on huomattavasti pienempi. - __??__
Gulf kirjoitti:
Eikös tuossa ole jo 7-pykäläinen DSG ja siihen ei enää huolto-ohjelman mukaan vaihdella öljyjä samaan tahtiin kuin vanhempiin 6-pykäläisiin jotka 'uivat' öljyssä.
Ja öljymääräkin uudemmassa on huomattavasti pienempi.uusi DSG yhtään paremmin kuin vanha ??
- Gulf
__??__ kirjoitti:
uusi DSG yhtään paremmin kuin vanha ??
Ei itsellä ole ollut vanhassakaan ongelmia, joten paha sanoa.
Tosin uuttakin on ollut niin vähän aikaa, että ei siitä voi käyttäjätkään vielä varmaksi sanoa. - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
__??__ kirjoitti:
uusi DSG yhtään paremmin kuin vanha ??
jatkuvan lässtyksen tästä öljynvaihtohommasta kun kellään teistä ei ole oikeaa tietoa. 7-pykäläiseen suositellaan edelleen vaihdettavan öljyt 60.000 välein kuten 6-pykäläiseen. Soitin ja lähetin sähköpostia noin kymmeneen VW-huoltoon että kun tällaista mutua netissä jauhetaan että 7-pykäläistä ei muka huolletta ollenkaan niin kaikkialla sanottiin että ehdottomasti öljyt pitää/kannattaa vaihtaa määräajoin ja sanoivat että se sitäpaitsi on tohon uuteen laatikkoon halpaa lystiä ku sitä menee kissan kusen verran sinne verrattuna siihen vanhempaan malliin.
Usempi, VV-auton piste, Laakkosen piste ja Bernerin piste kuului tuohon rumbaa ja kaikki sanoivat suosittelemme öljynvaihto 60.000 välein kumaapnkin vaihteistoon!
Tuo seiskaportainen laatikko on erilainen kuin se vanhempi 6-vaihteinen DSG: kevyempi, pienempi kooltaan, pienempi öljytilavyys, öljy kiertää lootassa eritavalla/tehokkaammin, ykkönen välitetty eri tavalla, jotta kytkimet laatikossa kestäis paremmin ja pidempään ja luistattamista ei tulis. Vaihdot ja liikkeelle lähdöt ovat aavistuksen pehmeämpiä kuin 6-vaihteisessa DSG:ssä.
7-vaihde on selkeä tasanopeuksien ja matkavaihde maantieajossa: heti ku pykälä on liian suuri tai kiihdyttää reippaamin laatikko vaihtaa herkästi hetkeski jopa kaksi pykälää pienemmälle. Vanhempi DSG vaihtaa yleensä vaan yhden pykälän alemmas.
Mäkilähtöavustin on mainio mikä tuon laatikon yhteydessä on: kun ylämäessä painaa jarrua kovemmin lukittuu jarru ja auto pysyy tovin aikaa paikallaan ilman, että jalan tarvii olla polkimella ja kun painat kaasua lukitus vapautuu ja auto lähtee nätisti eteenpäin.
Myös vaihdevipu liikkuu ihan eri tapaan siinä vaihdekaaviossa esim. P:ltä D:lle jne. kuin tuossa vanhemmassa versiossa, eli paljon jouhevammin ja pienemmällä voimalla tapahtuu kaikki liikkeet. Mysö S-asento on hieman erilainen kuin 6-pykäläisessä: kone ei ihan niin paljoa kierrätä ja muutenkin tuntuma on eri tyyppinen. vaihteisto on selkeästi nopeampi tajuaa herkemmin ja nopeammin kun vaihtaa D:ltä S:lle tai kun pistää P:ltä D:lle ei tule turhia viiveitä tai, katkoksia, miettimisiä yms.
Noin 20.000 kilometrin ajojen jälkeen olen erittäin tyytyväinen tähän uuteen DSG:hen ja kokomusta löytyy myös siitä vanhemman sukupolven DSG:stä ja se ei ole olllenkaan näin fiksu ja kehittynyt kuin tämä uudempi DSG mitä Audikin A3:ssa käyttää (tosin nimellä S-tronic)
Tämän uudemman sukupolven DSG:ssä on myös otettu osien kestävyys ja DSG:n kytkimen kestävyys paremmin huomioon: suunnittelun lähtökohtana on ollut mm. se että vaihdelaatikon kytkinpakka kestäisi auton eliniän. - Gulf
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
jatkuvan lässtyksen tästä öljynvaihtohommasta kun kellään teistä ei ole oikeaa tietoa. 7-pykäläiseen suositellaan edelleen vaihdettavan öljyt 60.000 välein kuten 6-pykäläiseen. Soitin ja lähetin sähköpostia noin kymmeneen VW-huoltoon että kun tällaista mutua netissä jauhetaan että 7-pykäläistä ei muka huolletta ollenkaan niin kaikkialla sanottiin että ehdottomasti öljyt pitää/kannattaa vaihtaa määräajoin ja sanoivat että se sitäpaitsi on tohon uuteen laatikkoon halpaa lystiä ku sitä menee kissan kusen verran sinne verrattuna siihen vanhempaan malliin.
Usempi, VV-auton piste, Laakkosen piste ja Bernerin piste kuului tuohon rumbaa ja kaikki sanoivat suosittelemme öljynvaihto 60.000 välein kumaapnkin vaihteistoon!
Tuo seiskaportainen laatikko on erilainen kuin se vanhempi 6-vaihteinen DSG: kevyempi, pienempi kooltaan, pienempi öljytilavyys, öljy kiertää lootassa eritavalla/tehokkaammin, ykkönen välitetty eri tavalla, jotta kytkimet laatikossa kestäis paremmin ja pidempään ja luistattamista ei tulis. Vaihdot ja liikkeelle lähdöt ovat aavistuksen pehmeämpiä kuin 6-vaihteisessa DSG:ssä.
7-vaihde on selkeä tasanopeuksien ja matkavaihde maantieajossa: heti ku pykälä on liian suuri tai kiihdyttää reippaamin laatikko vaihtaa herkästi hetkeski jopa kaksi pykälää pienemmälle. Vanhempi DSG vaihtaa yleensä vaan yhden pykälän alemmas.
Mäkilähtöavustin on mainio mikä tuon laatikon yhteydessä on: kun ylämäessä painaa jarrua kovemmin lukittuu jarru ja auto pysyy tovin aikaa paikallaan ilman, että jalan tarvii olla polkimella ja kun painat kaasua lukitus vapautuu ja auto lähtee nätisti eteenpäin.
Myös vaihdevipu liikkuu ihan eri tapaan siinä vaihdekaaviossa esim. P:ltä D:lle jne. kuin tuossa vanhemmassa versiossa, eli paljon jouhevammin ja pienemmällä voimalla tapahtuu kaikki liikkeet. Mysö S-asento on hieman erilainen kuin 6-pykäläisessä: kone ei ihan niin paljoa kierrätä ja muutenkin tuntuma on eri tyyppinen. vaihteisto on selkeästi nopeampi tajuaa herkemmin ja nopeammin kun vaihtaa D:ltä S:lle tai kun pistää P:ltä D:lle ei tule turhia viiveitä tai, katkoksia, miettimisiä yms.
Noin 20.000 kilometrin ajojen jälkeen olen erittäin tyytyväinen tähän uuteen DSG:hen ja kokomusta löytyy myös siitä vanhemman sukupolven DSG:stä ja se ei ole olllenkaan näin fiksu ja kehittynyt kuin tämä uudempi DSG mitä Audikin A3:ssa käyttää (tosin nimellä S-tronic)
Tämän uudemman sukupolven DSG:ssä on myös otettu osien kestävyys ja DSG:n kytkimen kestävyys paremmin huomioon: suunnittelun lähtökohtana on ollut mm. se että vaihdelaatikon kytkinpakka kestäisi auton eliniän.Tuossa puhuttiin huolto-ohjelmasta ja siinä ei ole mukana öljynvaihtoa noissa 7-pykäläisissä. Suositukset ovat erikseen ja suosituksia itsekin noudattaisin, kun ei noissa tosiaan sitä öljyä niin paljoa ole.
- kertokoon joku viisas
Gulf kirjoitti:
Tuossa puhuttiin huolto-ohjelmasta ja siinä ei ole mukana öljynvaihtoa noissa 7-pykäläisissä. Suositukset ovat erikseen ja suosituksia itsekin noudattaisin, kun ei noissa tosiaan sitä öljyä niin paljoa ole.
yhdessä vaiheessa ollu pakollista huolto-ohjelmaa vaan suositus oli samaan tapaan se öljynvaihto, mutta jos asiakas sanoi ettei vaihdatuta niin ei väkisten tehty. En sitten tiedä onko se nykyäänkin semmoinen mitä pitää eikseen tuputtaa 60.000km:n huollon yhdessä vai automattisestiko se siihen kuuluu. Käsittääkseni ei kuulu huoltopakettiin.
- Gulf
kertokoon joku viisas kirjoitti:
yhdessä vaiheessa ollu pakollista huolto-ohjelmaa vaan suositus oli samaan tapaan se öljynvaihto, mutta jos asiakas sanoi ettei vaihdatuta niin ei väkisten tehty. En sitten tiedä onko se nykyäänkin semmoinen mitä pitää eikseen tuputtaa 60.000km:n huollon yhdessä vai automattisestiko se siihen kuuluu. Käsittääkseni ei kuulu huoltopakettiin.
Lukee tuosta ainakin oman 6-vaihteisen DSG autoni huoltokirjassa, että vaihtoväli vaihteiston öljyillä on 60tkm eli kuuluu huolto-ohjelmaan ei vain ole suositus.
- Passat ?
Olen soitellut volkkari liikkeet läpi ja kenelläkään ei ole kyseistä mallia koeajossa. Mielestäni aika erikoista.
- 1.4???
Kovasti joku tossa yllä kehui tota 7 vaihteista laatikkoa.... mutta kuten todettu ei tätä pääse testaamaan missään.... itse testasin kyllä samalla koneella olevaa golffia ja se kulki todella mukavasti.... mutta mites passat???painoo on kuitenkin jonkin verran enemmän?? Onko kellään kokemusta ton 1.4 koneen riittävyydestä suomen oloihin??? ...vai pitäiskö sittenkin päätyä 2.0TDI:n???
- Bluumotioni
Mut eikös tota moottori vaihteistoyhdistelmää ole tarjolla ilman tuota Bluemotioniakin?
- passat ?
Bluumotioni kirjoitti:
Mut eikös tota moottori vaihteistoyhdistelmää ole tarjolla ilman tuota Bluemotioniakin?
Olet aivan oikeassa, että kyseistä moottorivaihtoehtoa löytyy ilman Bluemotionia, mutta varustetasossa ja moottorin alustassa sekä renkaitten koossa on eroja ja olisihan se mukava koeajaa autoa jollaista on ostamassa, vai mitä ?
- 1.4????
passat ? kirjoitti:
Olet aivan oikeassa, että kyseistä moottorivaihtoehtoa löytyy ilman Bluemotionia, mutta varustetasossa ja moottorin alustassa sekä renkaitten koossa on eroja ja olisihan se mukava koeajaa autoa jollaista on ostamassa, vai mitä ?
...kokemusta ko autosta??? Tarvis laittaa tilaus sisään tälläviikolla ja arvon vieläkin ton "1.4 TSI 90 kW BlueMotion Technology Comfortline DSG-automaatti" ja 2.0TDI DSG:n välillä ;-(((
- Jykke141
1.4???? kirjoitti:
...kokemusta ko autosta??? Tarvis laittaa tilaus sisään tälläviikolla ja arvon vieläkin ton "1.4 TSI 90 kW BlueMotion Technology Comfortline DSG-automaatti" ja 2.0TDI DSG:n välillä ;-(((
Olen ajanut toukokuusta 2009 asti Passat Variant 1,4 TSI DSG:llä. Auto on erittäin hiljainen koska vaihtaa huomaamattomasti jo 60km/h nopeudessa 7. vaihteelle . Polttoainetta kuluu tavallisessa maantie kaupunki ajossa 6.5-7 l / 100km. Kiihtyvyys riittävä. Huoltoväli 30000km joka on myös oljynvaihtoväli.
- .....
1.4??? kirjoitti:
Kovasti joku tossa yllä kehui tota 7 vaihteista laatikkoa.... mutta kuten todettu ei tätä pääse testaamaan missään.... itse testasin kyllä samalla koneella olevaa golffia ja se kulki todella mukavasti.... mutta mites passat???painoo on kuitenkin jonkin verran enemmän?? Onko kellään kokemusta ton 1.4 koneen riittävyydestä suomen oloihin??? ...vai pitäiskö sittenkin päätyä 2.0TDI:n???
Tottakai sä päädyt 2.0 TDI:hin jos verrokkina on 1.4 TSI, sähän saat ton 2.0 TDI:n hinnalla 1.8 TSI:n.
- Passat ?
nyt olemme koeajaneet kyseisen auton ja oli erittäin mielenkiintoinen kokemus, positiivisessa mielessä. Auto on laitettu tilaukseen. Tässä samalla haluan vielä sanoa, että kuinka tärkeää on kilpailuttaa/pyytää tarjouksia eri liikkeistä sillä eroa on. Meillä kalliimman ja halvemman ero oli noin 3200euroa.
- Vwfani
Erittäin suorituskykyinen ja nopea(turbo) hakkaa 2litraiset joka mulla ennen tätä(Honda) Hiljainen ja hieno auto. Ikinä ei uskoisi että alla on 1.4! Ollut vuodesta 2013!
- Tarvii-2-turboa
Näissä perustason 1.4 litran TSFi turbokoneissa (122 hp) periaatteessa tehot tosiaan riittää. Mutta se teho tulee kuitenkin esille vasta kun turbo ehtii liikkeelle ja saa kierroksia.
Laiskuus vaivaa nimenomaan kierrosten alapäässä. Kun lulluttelee vaikka 50 km/h tai vaikka satastakin ja painaa pedaalin pohjaan lähteäkseen ohitukseen, niin siinä on 1..2 sekunnin viive. Se lähtöviive tuntuu vanhaan 1.8-ruisku-passatiin verrattuna pitkältä hitailulta.
Tietenkin on olemassa kaksoisahdettu 1.4 litrainen (140 hp) jossa tätä viivettä ei ole.
Remmivetoinen kompressori auttaa välittömästi jo alakierroksilla, auto vastaa per heti kaasupolkimeen. Normaali pakokaasuturbo tulee mukaan vasta ylemmillä kierroksilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865