Diagnoosi???

Hei.

Kävin eilen magneettikuvauksissa..pään sekä selän....lausunnossa sanottiin isoaivon valkeassa aineessa olevan useita t2 leesioita....sekä muuallakin leesioita...barkofin kriteereistä täyttyy 4/4..lisäksi kaularangan ja rintarangan alueella demyplakkeja ja demyelinaatioon sopivia runsassignaalisia muutoksia....voisiko joku joka tajuaa näistä jotain selittää mulle mitä tämä tarkoittaa...netistä lukemalla ja yleislääkärin perusteella kaikki viittaisi ms-tautiin....onko näin? olen parin vkon kuluttua menossa sairaalaan selkäydinneste tutkimukseen....voiko olla myös jotain muuta kuin ms-tautia...ja mitenköhän pitkälle on edennyt...mulla on ollu keväästä asti ongelmia jalkojen kanssa...puutumista...tunto menee....selkää pistelee...huimaustakin ollut...väsyn helposti....kaiken kaikkiaan tämän tyyppistä ollut jo vuoden...mutta nyt alkukesästä pahentui...jalat olleet myös jäykät kävellä ja jalkapohjissa ei kunnolla tuntoa...nyt ehkä hiukan helpottanut....Oman mielenrauhani takia haluaisin vain tietää....Joten jos joku osaa selittää minulle niin olisi paljon apua.....Kiitos etukäteen.

6

1456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmistaa

diagnoosin, Pelkkä magneettikuvaushan ei vielä riitä diagnoosiin vaikka merkit olisivatkin selvät. Ja tietysti oireet myös vaaditaan, mutta sinulta ne löytyvät..

• Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....

• Ohikulkija..
        heads kirjoitti:

Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....

En osaa vastata tuohon lausuntoaisaan, mutta noista linkeistä löytyy tietoa ja siellä on asiantuntevaa porukkaa, joilta voi kysellä

http://www.msmaailma.fi/community/

http://www.mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi

• Ohikulkija..
        heads kirjoitti:

Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....

Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.

• Ohikulkija..
        Ohikulkija.. kirjoitti:

Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.

Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.

Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan.

• Ohikulkija.. kirjoitti:

Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.

Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan.

Kiittos kovasti avusta ja neuvoista!!!! Arvostan kovasti! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe