Hei.
Kävin eilen magneettikuvauksissa..pään sekä selän....lausunnossa sanottiin isoaivon valkeassa aineessa olevan useita t2 leesioita....sekä muuallakin leesioita...barkofin kriteereistä täyttyy 4/4..lisäksi kaularangan ja rintarangan alueella demyplakkeja ja demyelinaatioon sopivia runsassignaalisia muutoksia....voisiko joku joka tajuaa näistä jotain selittää mulle mitä tämä tarkoittaa...netistä lukemalla ja yleislääkärin perusteella kaikki viittaisi ms-tautiin....onko näin? olen parin vkon kuluttua menossa sairaalaan selkäydinneste tutkimukseen....voiko olla myös jotain muuta kuin ms-tautia...ja mitenköhän pitkälle on edennyt...mulla on ollu keväästä asti ongelmia jalkojen kanssa...puutumista...tunto menee....selkää pistelee...huimaustakin ollut...väsyn helposti....kaiken kaikkiaan tämän tyyppistä ollut jo vuoden...mutta nyt alkukesästä pahentui...jalat olleet myös jäykät kävellä ja jalkapohjissa ei kunnolla tuntoa...nyt ehkä hiukan helpottanut....Oman mielenrauhani takia haluaisin vain tietää....Joten jos joku osaa selittää minulle niin olisi paljon apua.....Kiitos etukäteen.
Diagnoosi???
6
1481
Vastaukset
- varmistaa
diagnoosin, Pelkkä magneettikuvaushan ei vielä riitä diagnoosiin vaikka merkit olisivatkin selvät. Ja tietysti oireet myös vaaditaan, mutta sinulta ne löytyvät..
Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....
- Ohikulkija..
heads kirjoitti:
Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....
En osaa vastata tuohon lausuntoaisaan, mutta noista linkeistä löytyy tietoa ja siellä on asiantuntevaa porukkaa, joilta voi kysellä
http://www.msmaailma.fi/community/
http://www.mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi - Ohikulkija..
heads kirjoitti:
Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.
- Ohikulkija..
Ohikulkija.. kirjoitti:
Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.
Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan. Ohikulkija.. kirjoitti:
Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan.Kiittos kovasti avusta ja neuvoista!!!! Arvostan kovasti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423497Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",42493Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/852196Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1381850- 1291812
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee281729- 1381395
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1131339"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551196Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1591111