Hei.
Kävin eilen magneettikuvauksissa..pään sekä selän....lausunnossa sanottiin isoaivon valkeassa aineessa olevan useita t2 leesioita....sekä muuallakin leesioita...barkofin kriteereistä täyttyy 4/4..lisäksi kaularangan ja rintarangan alueella demyplakkeja ja demyelinaatioon sopivia runsassignaalisia muutoksia....voisiko joku joka tajuaa näistä jotain selittää mulle mitä tämä tarkoittaa...netistä lukemalla ja yleislääkärin perusteella kaikki viittaisi ms-tautiin....onko näin? olen parin vkon kuluttua menossa sairaalaan selkäydinneste tutkimukseen....voiko olla myös jotain muuta kuin ms-tautia...ja mitenköhän pitkälle on edennyt...mulla on ollu keväästä asti ongelmia jalkojen kanssa...puutumista...tunto menee....selkää pistelee...huimaustakin ollut...väsyn helposti....kaiken kaikkiaan tämän tyyppistä ollut jo vuoden...mutta nyt alkukesästä pahentui...jalat olleet myös jäykät kävellä ja jalkapohjissa ei kunnolla tuntoa...nyt ehkä hiukan helpottanut....Oman mielenrauhani takia haluaisin vain tietää....Joten jos joku osaa selittää minulle niin olisi paljon apua.....Kiitos etukäteen.
Diagnoosi???
6
1456
Vastaukset
- varmistaa
diagnoosin, Pelkkä magneettikuvaushan ei vielä riitä diagnoosiin vaikka merkit olisivatkin selvät. Ja tietysti oireet myös vaaditaan, mutta sinulta ne löytyvät..
Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....
- Ohikulkija..
heads kirjoitti:
Ok....osaakos joku sitten kertoa enempi tosta magneettikuvauslausunnosta...onko jollain esim.ollut samanlaista lausuntoa kun todettu ms.....pelottaa kovasti....mutta kaipa se normaalia on tässä vaiheessa....
En osaa vastata tuohon lausuntoaisaan, mutta noista linkeistä löytyy tietoa ja siellä on asiantuntevaa porukkaa, joilta voi kysellä
http://www.msmaailma.fi/community/
http://www.mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi - Ohikulkija..
heads kirjoitti:
Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.
- Ohikulkija..
Ohikulkija.. kirjoitti:
Niin, ja siellä oli juuri keskustelua, kuinka plakkien määrä ei kerro taudin vakavuudesta, edes neurologeille.
Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan. Ohikulkija.. kirjoitti:
Leesiot, plakit ja demyelisaatiomuutokset ovat kai jotakuinkin sama asia. Toiset tarkoittavat aktiivisia ja toiset sammuneita, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tsemppiä ja voimia sinulle Heads! Päivä kerrallaan.Kiittos kovasti avusta ja neuvoista!!!! Arvostan kovasti! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760