Asun rivarissa ja pihani on aika pieni. Ihan äärimmäiseen nurkkaan eli mahdollisimman kauas rakennuksesta voisi ja haluaisin istuttaa puun. Sen tulisi olla pieni latvukseltaan ja erityisesti juuristoltaan. Onkos ehdotuksia? Kasvupaikka on lauta-aidan vieressa, joten havupuu ei taida tulla kyseeseen, suosikkini olisi sembramänty! Yleensä en ole viehättynyt kitukasvuisista havuista.
Pieni puu pienelle pihalle
5
1679
Vastaukset
- Viherpeukku129
Minusta kannattaisi katsella kaupoista koristeomenapuita, jotka kukkivat kauniisti keväällä. Ainakin paratiisi omenapuu peittyi jo istustuskeväänä vaaleanpunaisiin kukkiin.
Samassa koko luokassa löytyy myös muitakin vaihtoehtoja...
Tämä siis löytyy minun pihastani ja on kyllä aivan ihana!- kauniita
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= , - etsii mut löytääkö?
kauniita kirjoitti:
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= ,En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta. - voi leikata
etsii mut löytääkö? kirjoitti:
En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta.Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa. - nämä
voi leikata kirjoitti:
Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa.pensassembra tai kääpiövuorimänty.
Meillä on tavallinen vuorimänty, josta on oksien uusi kasvusto leikattu juhannuksen aikoihin puoliksi (ne latvakerkät).Tulee tuuhea ja on nyt n.15 v, mutta vain n.3m
korkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463200Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091942Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171920Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si811751- 181522
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431408- 261332
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901319Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1221190UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1121154