Asun rivarissa ja pihani on aika pieni. Ihan äärimmäiseen nurkkaan eli mahdollisimman kauas rakennuksesta voisi ja haluaisin istuttaa puun. Sen tulisi olla pieni latvukseltaan ja erityisesti juuristoltaan. Onkos ehdotuksia? Kasvupaikka on lauta-aidan vieressa, joten havupuu ei taida tulla kyseeseen, suosikkini olisi sembramänty! Yleensä en ole viehättynyt kitukasvuisista havuista.
Pieni puu pienelle pihalle
5
1637
Vastaukset
- Viherpeukku129
Minusta kannattaisi katsella kaupoista koristeomenapuita, jotka kukkivat kauniisti keväällä. Ainakin paratiisi omenapuu peittyi jo istustuskeväänä vaaleanpunaisiin kukkiin.
Samassa koko luokassa löytyy myös muitakin vaihtoehtoja...
Tämä siis löytyy minun pihastani ja on kyllä aivan ihana!- kauniita
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= , - etsii mut löytääkö?
kauniita kirjoitti:
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= ,En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta. - voi leikata
etsii mut löytääkö? kirjoitti:
En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta.Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa. - nämä
voi leikata kirjoitti:
Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa.pensassembra tai kääpiövuorimänty.
Meillä on tavallinen vuorimänty, josta on oksien uusi kasvusto leikattu juhannuksen aikoihin puoliksi (ne latvakerkät).Tulee tuuhea ja on nyt n.15 v, mutta vain n.3m
korkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983