Asun rivarissa ja pihani on aika pieni. Ihan äärimmäiseen nurkkaan eli mahdollisimman kauas rakennuksesta voisi ja haluaisin istuttaa puun. Sen tulisi olla pieni latvukseltaan ja erityisesti juuristoltaan. Onkos ehdotuksia? Kasvupaikka on lauta-aidan vieressa, joten havupuu ei taida tulla kyseeseen, suosikkini olisi sembramänty! Yleensä en ole viehättynyt kitukasvuisista havuista.
Vastaukset 5
- Viherpeukku129
Minusta kannattaisi katsella kaupoista koristeomenapuita, jotka kukkivat kauniisti keväällä. Ainakin paratiisi omenapuu peittyi jo istustuskeväänä vaaleanpunaisiin kukkiin.
Samassa koko luokassa löytyy myös muitakin vaihtoehtoja...
Tämä siis löytyy minun pihastani ja on kyllä aivan ihana!- kauniita
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= , - etsii mut löytääkö?
kauniita kirjoitti:
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= ,En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta. - voi leikata
etsii mut löytääkö? kirjoitti:
En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta.Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa. - nämä
voi leikata kirjoitti:
Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa.pensassembra tai kääpiövuorimänty.
Meillä on tavallinen vuorimänty, josta on oksien uusi kasvusto leikattu juhannuksen aikoihin puoliksi (ne latvakerkät).Tulee tuuhea ja on nyt n.15 v, mutta vain n.3m
korkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791289
- 761097
- 96967
- 48803
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72757Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40703Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko81698IS Viikonloppu 25.-26.7.2026
Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin68636- 28635
Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅47621