Asun rivarissa ja pihani on aika pieni. Ihan äärimmäiseen nurkkaan eli mahdollisimman kauas rakennuksesta voisi ja haluaisin istuttaa puun. Sen tulisi olla pieni latvukseltaan ja erityisesti juuristoltaan. Onkos ehdotuksia? Kasvupaikka on lauta-aidan vieressa, joten havupuu ei taida tulla kyseeseen, suosikkini olisi sembramänty! Yleensä en ole viehättynyt kitukasvuisista havuista.
Pieni puu pienelle pihalle
5
1658
Vastaukset
- Viherpeukku129
Minusta kannattaisi katsella kaupoista koristeomenapuita, jotka kukkivat kauniisti keväällä. Ainakin paratiisi omenapuu peittyi jo istustuskeväänä vaaleanpunaisiin kukkiin.
Samassa koko luokassa löytyy myös muitakin vaihtoehtoja...
Tämä siis löytyy minun pihastani ja on kyllä aivan ihana!- kauniita
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= , - etsii mut löytääkö?
kauniita kirjoitti:
Kun sanoit PIENI puu ja sitten sembramänty, olet kyllä hakoteillä, sembra kasvaa 8-15 m korkeaksi ja monta mertiä leveäksi.
Miksi ei tuijat kävisi lauta-aidan viereen, niitä voi leikkaamalla pitää pieninä.
Ei havu mutta kaunis on riippahernepuu , jota myös voi leikata, jos kasvaa liikaa.
kuva :
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=riippahernepuu&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq= ,En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta. - voi leikata
etsii mut löytääkö? kirjoitti:
En ole hakoteillä, tiedän että sembra kasvaa isoksi, se on silti suosikkihavupuuni! Tsoukki, eihän se mun pihaani mahdu.
Tuijat eivät tule kyseeseen, en siedä niitä silmissäni ja niistäkin tulee isoja.
Riippapuut ovat kauniita, mutta eikös nekin vie aika paljon tilaa, jos oksien pitäisi kasvaa maahan asti? Vai voiko oksat pitää vajaina? Toi linkin riippahernepuu näytti kyllä kivalta.Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa. - nämä
voi leikata kirjoitti:
Itse olen leikannut riippahernepuutani, kun sen oksat menee maahan, eikä yhtään kärsi leikkauksesta ja muutenkin sitä voi harventaa.
Sehän ei isoksi kasva muutenkaan, usein sitä kasvatetaan myös kukkamaan keskellä, varsinkin jossain kivikkomaassa.pensassembra tai kääpiövuorimänty.
Meillä on tavallinen vuorimänty, josta on oksien uusi kasvusto leikattu juhannuksen aikoihin puoliksi (ne latvakerkät).Tulee tuuhea ja on nyt n.15 v, mutta vain n.3m
korkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821329Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍121813- 77745
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744