Nexiumin kuukauden kuuri on loppumassa. Ajattelin ainakin pitää taukoa. Onko kenelläkään kokemusta gavisconista, onko siitä ollut kenelläkään apua närästykseen? josko sitä kokeilisi tauon aikana?
Nexium tauolle, gavisconista apua?
3
911
Vastaukset
- toimii...
ainakin mulla. Käytän nexiumia välillä pitkiäkin jaksoja ja lääkäri määräsi samaan aikaan käytettäväksi juuri gavisconia. Gaviscon toimii myös silloin kun en ot nexiumia. Minulla sekä pullo että tabletteja nexiumista. Tabletit käteviä matkan päällä, pullosta ehkä enemmän apua kovempaan närästykseen.
- ,,,
Minusta Pepcid 10mg on parempi, sehän vähentää mahahapon muodostumista ja yksi tabletti vaikuttaa pitkään, otetaan 2 vuorokaudessa. Gavisconia sai hörppiä/pureskella vähänväliä eikä siitä ollu kuin lyhyen hetken apu. Mun mielestä se ei vaikuta mahahapon määrään vain lähinnä "neutraloi" sitä ja tämä apu ei kestä kuin lyhyen hetken. Renniet ja muut "kalkkitabletit" on vielä huonompia. Hetken päästä polttelee kun ne on "sulaneet pois".
Älä jää hoitelemaan pitkäksi aikaa reseptivapailla lääkkeillä, vain tauoksi. - Laryngo
kuukauden tauolla (kokonaiskäyttö alle 3v Nexiumia)kokeilin itse eri tuotteita oireiden mukaan.
Gaviscon (itsellä Britanniasta saatava tuplavahvuinen Gaviscon Advance - versio) ei vaikuta happoon vaan tekee vaahtomaisen tulpan sen mahalaukun sisällön päälle, jonka takia sitä suositeltiin happosalpaajienkien (haponminimoijien) kanssa. Toimii itsellä ihan hyvin (en tosin ole ottanut sitä samoissa määrin kuin siinä positiivisia tuloksia tuottaneessa tutkimuksessa).
Muut närästykseen liittyvät käsikauppalääkkeet (sim Renniet muut R alkuiset, Pepci duot ym) toimi itsellä sen tietyn ajan.
Oletko aikaisemmin pitänyt taukoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣221474Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.781177Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922