millaisia oireita on aiheuttanut jos teillä on ollut suussa tautia?
Kondy sekä herpes aiheuttaa näppyjä,sen toki tiedän.. mutta entäs klamydia tai tippuri?
Voiko valkoinen kieli olla sukupuolitaudin oire?
Turha sanoa,että mene lääkärii..sen takuulla teenkin kun viikonloppu ohi, mutta kaipaan vain tietoa omakohtaisista kokemuksista ja oireista?
sukupuolitauti suussa?
7
11713
Vastaukset
- kieli voi
johtua aika monestakin asiasta.
Tippuri voi tarttua kurkkuun/suuhun, mutta on ainakin Suomessa erittäin harvinainen. Toisekseen ainakin miehillä se oireilee lähteiden mukaan hepin päässä sen verran voimakkaasti, että tuskin kukaan kovin pitkään niitä oireita panttaa ennen lääkäriin menoa. Ohessa tietoa siitä
http://www.health.fi/tartuntatautiliitto/tippuri.html
Toisin kuin kaikki suomalaiset lähteet sanoo, niin klamydian saaminen suuseksistä on erittäin epätodennäköistä.
http://www.ashastd.org/learn/learn_chlamydia.cfm
http://www.americanchronicle.com/articles/view/14605
http://www.goaskalice.columbia.edu/0471.html
http://www.medhelp.org/posts/STDs/Chlamydia-from-oral-sex-and-very-little-vaginal-penetration-Plus-antibiotics/show/249343
Olisiko käynyt vaikka niin, että on ollut suojaamatonta suuseksiä ja morkkiksessa olet alkanut tutkia itseäsi hieman tarkemmin ja löytänyt asioita mihin et ole kiinnittänyt aiemmin huomiota...- vihreä
Tippuri ja klamydia on aivan mahdollista saada nieluun. Se ei ole mitenkään harvinaista. Lisäksi herpes, HIV ja kuppa ovat mahdollista saada myös suojaamattoman suuseksin kautta. Vain ja ainoastaan luotettavasti otettu testi kertoo totuuden. Em oireilu voi johtua monesta muustakin asiasta. Kannattaa käydä lääkärissä. Ja jos epäilee seksitautia nielussa, niin varmin tapa se on selvittää otattamalla testit nielusta!!!
- maailman
vihreä kirjoitti:
Tippuri ja klamydia on aivan mahdollista saada nieluun. Se ei ole mitenkään harvinaista. Lisäksi herpes, HIV ja kuppa ovat mahdollista saada myös suojaamattoman suuseksin kautta. Vain ja ainoastaan luotettavasti otettu testi kertoo totuuden. Em oireilu voi johtua monesta muustakin asiasta. Kannattaa käydä lääkärissä. Ja jos epäilee seksitautia nielussa, niin varmin tapa se on selvittää otattamalla testit nielusta!!!
ensimmäinen dokumentoitu HIV-tartunta suuseksin välityksellä...
- alkuperä
vihreä kirjoitti:
no mult on testattu hiv ja kuppa verestä,olisivat varmasti näkyneet testeissä. Mutta mietin vain klamyn ja tippurin oireita? Itseltäni testattiin myös ne,mutta vain alapäästä..
- molemmat suussa
alkuperä kirjoitti:
no mult on testattu hiv ja kuppa verestä,olisivat varmasti näkyneet testeissä. Mutta mietin vain klamyn ja tippurin oireita? Itseltäni testattiin myös ne,mutta vain alapäästä..
Luepa tuolta linkistä oireista. Sieltä voit myöskin lukea, että se klamydia siellä nielussa ei ole niin kovin yleinen (saman olisit voinut lukea jo noista aiemmistakin, tosin jokuhan kertoi taas absoluuttisen totuuden, että ne on niin kovin yleisiä).
http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/sukupuolitaudit-suussa/
Ja jos nyt kyseessä on ollut suojaamaton suuseksi ja seksi ja niitä tauteja ei löytynyt alapäästä niin ei kyllä löydy yläpäästäkään
Jos asia noin paljon vaivaa niin käy ottamassa ne testit sieltä suusta. Käy yksityisellä niin et tuhlaa julkisen terveydenhuollon resursseja turhan takia.
Ja se valkoinen kieli voi olla vaikkapa hiivasientä. Kaikilla ihmisillä on sitä kielellä, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Suomessa muuten todettiin viime vuonna 200 tippuritartuntaa ja suurin osa näistä tulee ulkomailta työmatkoilta ja muilta aktiivilomilta. Suuri osa on miehillä hepin päässä ja oireilee kuulemma sen verran rajusti, että varmasti hakeutuvat lekuriin. Eli eikö ole aika epätodennäköistä, että se siellä nielussa kummittelisi... - carmen88
molemmat suussa kirjoitti:
Luepa tuolta linkistä oireista. Sieltä voit myöskin lukea, että se klamydia siellä nielussa ei ole niin kovin yleinen (saman olisit voinut lukea jo noista aiemmistakin, tosin jokuhan kertoi taas absoluuttisen totuuden, että ne on niin kovin yleisiä).
http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/sukupuolitaudit-suussa/
Ja jos nyt kyseessä on ollut suojaamaton suuseksi ja seksi ja niitä tauteja ei löytynyt alapäästä niin ei kyllä löydy yläpäästäkään
Jos asia noin paljon vaivaa niin käy ottamassa ne testit sieltä suusta. Käy yksityisellä niin et tuhlaa julkisen terveydenhuollon resursseja turhan takia.
Ja se valkoinen kieli voi olla vaikkapa hiivasientä. Kaikilla ihmisillä on sitä kielellä, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Suomessa muuten todettiin viime vuonna 200 tippuritartuntaa ja suurin osa näistä tulee ulkomailta työmatkoilta ja muilta aktiivilomilta. Suuri osa on miehillä hepin päässä ja oireilee kuulemma sen verran rajusti, että varmasti hakeutuvat lekuriin. Eli eikö ole aika epätodennäköistä, että se siellä nielussa kummittelisi...minulle teetettiin testit viime viikolla ja kuulen tuloksista huomenna. olen melko varma, että minulla on klamydia. mietin, että jos mulla on se alapäässä ja olen ottanut mieheltä myös suihin niin meneekö tauti pois samalla lääkkeellä kuin alapäästä ??
- kysyä
carmen88 kirjoitti:
minulle teetettiin testit viime viikolla ja kuulen tuloksista huomenna. olen melko varma, että minulla on klamydia. mietin, että jos mulla on se alapäässä ja olen ottanut mieheltä myös suihin niin meneekö tauti pois samalla lääkkeellä kuin alapäästä ??
lääkäriltäsi, mutta luulisi saman antibiotin tappavan pöpön sieltä nielustakin, mihin se todennäköisimmin ei ole tarttunut...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851