Miten teillä on hoidettu kantapäänluupiikkiä? Lekuri tarjoaa vain kortisonipiikkiä ja tukipohjallisia, joista ei ole apua. Voiko luupiikkiä leikata tai jotain muuta? Särkee ja sattuu kävellessä niin helkutisti.
Luupiikki kantapäässä
4
683
Vastaukset
- Yksi vaan
Minulla oli kantapäässä tulehdus, joka haittaisi kävelyä. Luultavasti siis luupiikki... Söin ensin särkylääkkeitä kuukauden verran ja sitten pyysin lääkäriä laittamaan kortisonipiikin. Aluksi kantapää tuli vielä kipeämmäksi, mutta noin viikon kuluttua kipu hävisi ja nyt ei ole enää laisinkaan haittaa. Koko homma kesti noin puoli vuotta. Nyt minulla on sitten saman jalan polvessa vettä. Lieneekö syynä se, että vältin tietysti astumasta kipeällä kantapäällä noin puoli vuotta ja nyt ei polvi kestä enää rasitusta. Aloitin, hölmö, juoksemisen, mutta eihän enää näin keski-ikäisenä sellaiseen nivelet taitu. Tällä hetkellä minulla on keräkaalen lehtiä polven ympärillä, josko se auttaisi veden lähtöön. Katson viikon verran ja menen sitten lääkärin, nyt tämän polven takia...
- fysioterapiaa plantaarif
Tai yölastaa?Jalan teippaamista?Lähetettä erikoislääkäille(fysiatri)?
VAADI kaikki hoito,äläkä jää vaan odottamaan että kyllä se siitä joskus ohi menisi.
Itselle tuli plantaarifaskiitti v-95,kun lenkkeilin paljon..se vaiva oli sitten kolmisen vuotta..ja kävin kalliissa hoidoissa..ilman tulosta(siihen aikaan hoidettiin tuota kantapäätä ultralla/-ja sähköllä fysiossa)vaiva meni lopulta ohitse..leikkausjonossakin tosin olin vuosia ,mutta kun leikkaus olisi ollut ajankohtainen,tilanne ei ollut kohdallani enää akuutti.
Nyt sitten,parin vuoden ajan on sama vaiva uusiutunut..ja sata kertaa pahempana.
Olen saanut kantapäähäni kortisonipiikkejä,oon käynyt fysioterapeutilla(joka ei enää suostunut kantapäähäni koskemaan,koska se on niin pahasti tulehtunut)..kokeilin yölastalla venytyksiä,mutta se ei sopinut kohdallani koska kaikki varpaani puutuivat.
Ostin kantapohjalliset,joka juuri plantaarifaskiittin tarkoitettu..ne eivät kipua lievittäneet.
Korkokenkiä oon käyttänyt,lääkärin mielestä sekin voi auttaa!
Sain viimein lähetteen fysiatrille,joka selitti vaivaani..ja ensimmäinen lääkäri joka aidosti tutki jalkani..ja totesi kaikkien jalkapöydän jänteiden olevan pinteessä(siksi tuo yölasta ei minulle sopinutkaan).
Hänen mielestään kalliita pohjallisia ei kannata hankkia,ennen kuin jalat on mahdollisesti leikattu.
Oon lisäksi venytellyt säännöllisesti jalkojani,hoitanut vaivaa kylmällä..ja syönyt lähes pari vuotta päivittäin kipu/tulehduslääkkeitä(alkaa jo etoa noi lääkkeet).
Fysiatri laittoi vielä lähetteen Ortopedille..ja sinne pääsyä odotan aikaisintaan syksyllä tapahtuvaksi...turhauttavaa jos Ortopedi toteaa ettei mitään jalan hyväksi tehdä.Fysiatri kun oli leikkauksen kannalla!
Itselle tuo vaiva aikoinaan tuli,kun olin nuori ja hoikka..nyt en oo nuori,enkä ihan solakkakaan..joskin paino on pudonnut keväästä 15 kiloa..ja sanotaanhan että jo -5kg painonpudotus auttaisi,eipä oo itsellä auttanut.
Kipu on ja pysyy..oispa ihana päästä liikkumaan kunnolla..muutenkin kun aina fillarilla.
Lepoa pitäisi jalalle antaa,mutta kellä on oikeesti varaa/mahdollisuutta olla palkatta pois töistä kuukausi tolkulla? - hoitui 2 kerran jälkeen
minulle laitettiin tulineulaa luupiikkiin ja kahden hoitokerran jälkeen luupiikkiä
ei enää ollut. Tosi helppo ja nopea ratkaisu, kortisonia oli kokeiltu ja aivan tuloksetta.- apu lastasta
Minulle ainut apu on yölasta. Se auttaa välitömästi kun alkaa kipuilla kantapää. Myös kunnolliset kengät varsinkin kun on seisomatyö. Ja teetin myös pohjalliset jalkapolilla ja niistäkin on apua mutta en pidä niitä koko päivää vaan vaihdan erilaisia kenkiä muutaman tunnin välein. Croksit käyvät minun jalkaani yllättävän hyvin. Mutta tosiaan yölasta on ainut hyväksi havaittu minun tapauksessani. Pidän sitä yleensä koko yön mutta joskus herään siihen että olen riisumassa sitä pois, olisiko tullut laitettua illalla liian kireälle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847