Painepesurin öljy?

Kärcher 570

Melkein 30v vanha pesuri.

Mitä öljyä sinne vaihdettaisiin?
Ja sitä ei käytetä kuin kesällä.

Miksei siihen ole laitettu tyhjennysproppua, joskus olen vaihtanut öljyn ja entinen piti valuttaa tarkistusilmän kautta ulos kallistamalla pesuria.

10

15468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyt?

En ole koskaan kuullutkaan moisesta että painepesurissa olisi öljyt. :D Tosin kyllä on vanha pesurikin joten voihan se mahdollista olla.

• pumpussa

öljyä pitää olla. Vaikka vesi vanhin voitehista niin ei ne pumpun laakerit vedestä tykkää.

• Kärcher 570

• oma öljy
        Kärcher 570 kirjoitti:

http://cdn.propertyroom.com/ImageServer/Sellers/Seller1/Images/CtrImgs/1_165200913440969.jpg

Tuollainen pesuri melkein 20v vanha, ei 30v.

Mutta millaista öljyä sinne pitäisi laittaa?

Kärcherillä öljy on hinnaltaan järjetön. Itselleni olen laittanut aina jotain vaihteistoöljyä ja hyvin on pelannut vaikka paljon käytetty. Siellä sisällä on pyörivä vinossa asennossa oleva kiekko joka painelee kolmea pumppuyksikköä. Ei varmaankaan paljon öljyltä vaari ominaisuuksia.

• luulisin

• Käyttöohje suosittaa
        oma öljy kirjoitti:

Kärcherillä öljy on hinnaltaan järjetön. Itselleni olen laittanut aina jotain vaihteistoöljyä ja hyvin on pelannut vaikka paljon käytetty. Siellä sisällä on pyörivä vinossa asennossa oleva kiekko joka painelee kolmea pumppuyksikköä. Ei varmaankaan paljon öljyltä vaari ominaisuuksia.

Sellaista tuohon pesuriin suositellaan.
        Onkohan siinä muuta erikoista kuin että se 15W-40 öljyä purkissa, jossa lukee Kärcher?

• Anonyymi
        pumpussa kirjoitti:

öljyä pitää olla. Vaikka vesi vanhin voitehista niin ei ne pumpun laakerit vedestä tykkää.

Aivan oikein tuo pumpun laakeriasetelma-tilassa pitää olla öljyä. Sen kuulemma pitäisi olla alumiinipumppuöljyä, mutta en kylläkään löydä tietoa mistä sitä saisi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein tuo pumpun laakeriasetelma-tilassa pitää olla öljyä. Sen kuulemma pitäisi olla alumiinipumppuöljyä, mutta en kylläkään löydä tietoa mistä sitä saisi!

Mitä jos pumppu on rautaa? Laitetaanko silti alumiinipumppu öljyä?

• pikkureiska

Vain remontin yhteydessä tarvitsee vaihtaa, siis jos sinne epäkeskolevylle ja jousille tarvitsee mennä.
      Itse olen takaiskuventtiilit vaihtanut, ja ensimmäisellä kerralla löysin ne öljyt kun purin enemmän konetta kun oli tarpeen.
      Yllätys se öljy oli minullekkin.

Toisella kerralla tiesin missä mennään, niin jätin öljyt ennalleen.

Mutta ihan tavallista moottoriöljyä laitoin, kun on vanha kone ja mietin ettei se käyttö ihan formulatouhua ole.

Kesällä käytän pesuria. Kone on pieni Kärcher, 500-sarjasta. (Oliko 520, en muista ulkoa)

• mf...

Jos pumppuosassa on "öljysilmä" on helppo seurata milloin öljy tarvitsee vaihtaa .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      67
      5540
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      134
      4234
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      87
      1818
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1415
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1117
    6. 47
      1112
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      126
      959
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      45
      792
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      733
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      682
    Aihe