Pitääkö paikkansa että volvossa on käytetty vw:n TDI-konetta. Kaveri väitti että hänen 940:ssä on kyseinen 2.4 tai 2.5 litrainen turbodieselkone.
Onko hyvä kone? Paljonko lähtee tehoa ja vääntöä ja onko muuten kestävä kone? Montako sylinteriä?
Volvossa VW:n kone?
17
6667
Vastaukset
- Juu
Pitää paikkaansa et volvo on käyttäny volkkarin koneita.
- KJS
940 mallista en tiedä, mutta 850:sessä (ja vanhankorisessa V70:sessä) on sama 5 sylinterinen TDI, kuin Transporterissa (tai siis sama peruskone) Transportesissa on 102 hv ja Volvossa muistaakseni 140. Aikanaan 740:sessä oli sama kone kuin volkkarin LT:ssä
- eikös
Ja eikös vielä 2001 ollut V70:ssä sama Volkkarin 2.5 TDI kuin esim. Audeissa. 2002 taisi tulla D5, volvon oma 2.4 diesel?
- K.Ä.
eikös kirjoitti:
Ja eikös vielä 2001 ollut V70:ssä sama Volkkarin 2.5 TDI kuin esim. Audeissa. 2002 taisi tulla D5, volvon oma 2.4 diesel?
240 GL D6 ja DL D5; eivätkös nekin olleet Volkkarin - tai imagosyistä Audin - koneita, vai muistanko väärin?
- Pauli
K.Ä. kirjoitti:
240 GL D6 ja DL D5; eivätkös nekin olleet Volkkarin - tai imagosyistä Audin - koneita, vai muistanko väärin?
V.A.G. konsernin koneita ne oli.
- Jussi
740 TDIC ssä oli D6 2,4 VW 122hv, todenn. 940 sama, tosin harvoin myynnissä. (Kun olisin ostanut, myynnissä oli ollut kaksi vuodessa, kun bensakoneita 200...)
Kestävä kone osaavissa käsissä, tosin jokunen maanantaimalli syö öljypumppunsa lyhemmäksi...- Anonyymi
lkjlkjog
- Moottori
Siinä meni se Volvon ainoa toimiva osa, kun "kehittivät" oman dieselin... Onneksi "laatu" säilyy kun on toinen huipputekijä eli Ford samassa tallissa, ja Pysyy meikäläinenkin leivässä. Sen olen huomannut että 700-800 sarjat olivat vielä laadukkaita. 40 ja 70 sarjat ainoastaan ylihinnoiteltuja.
- Ukkeli
Minulla V70 TDI'98, pellin alla 5 sylinterinen 2.5l turbodiesel 140hv/290Nm. Kone on VW/Audi hässäkkä ja on hyvä mylly. 250tkm ajettu ilman vikoja.
Suunnitelmissa piristää konetta ohjainyksikön uudelleenohjelmoinnilla, 30hv/ 50-100Nm... - Volvo
VW:n D6 koneet ovat lujia ja varmoja koneita 200 / 700 / osassa 900? sarjoissa. Vaparina tahtoo olla aika laiska, mutta ihan OK peli kun vauhtiin saa. Turbolla varustetut dsl taisivat tulla ensimmäistä kertaa -82 -83 760 myötä markkinoille. Tuolloin 760 taisi olla suorituskykyisin dsl auto mitä markkinoilla oli 12s 0-100.
80-luvun alussa oli joissain harvoissa 200 sarjalaisissa Audeista tuttua 5-syl ~2,0L myllyä nokalla. Nämä koneethan olivat ihan kohtuu hyviä audin nokalla, mutta volvon nokalla olivat löyhiä. Ilmeisesti välitys tai auton paino semmoinen, että D5 eivät kestäneet volvoissa. - Pete
Kiitti kaikille tiedoista nyt olen taas viisaampi. Kaveri vaan retosteli mulle uudella autollaan että on tehokas ja taloudellinen. Pääsee kuulemma 1000km tankilla jota vähän epäilen, jos ei ole mikään mahdoton tankki.
Minkälaisia kulutuksia tällä koneella on?
Muistaakseni kaveri kehui siinä olevan tehoa 90kW.
Eikö tässä koneessa ole nokkahihna? Mikä on sen vahtoväli?
Itsellä on mersu ja kaverin kans aina pientä vänköötä autoista. Jos sais vähän tietoa että sais kaverin hiljaseks :-)- V70_TDI_man
mitä tankkiin laittaa! Kesallä kulutus n6l/100km ja allekin pääsee, eikä tarvise körötellä. Talvella n. litra enemmän! Tankin koko 70l. Alatukivarren pallonivel on paikka, joka kuluu! Huollossa kannattaa kiinnittaa huomiota syötön ennakon säätöön, talvella käynnistyy paremmin! Tehdään kuulemma joka huollossa. Nokkahihna on erikseen ja pumpulle on oma hihna! Vaihtovälit 90tkm ja 45tkm! Hihnojen vaihto aika kallis! Koneella ajaa reilusti yli 600000km, kuulemma! Kuka tietäis vaihtoehtoista huoltokorjaamoa Hämeessä? Jos sattuu tarviin!!
- hihnakammo
V70_TDI_man kirjoitti:
mitä tankkiin laittaa! Kesallä kulutus n6l/100km ja allekin pääsee, eikä tarvise körötellä. Talvella n. litra enemmän! Tankin koko 70l. Alatukivarren pallonivel on paikka, joka kuluu! Huollossa kannattaa kiinnittaa huomiota syötön ennakon säätöön, talvella käynnistyy paremmin! Tehdään kuulemma joka huollossa. Nokkahihna on erikseen ja pumpulle on oma hihna! Vaihtovälit 90tkm ja 45tkm! Hihnojen vaihto aika kallis! Koneella ajaa reilusti yli 600000km, kuulemma! Kuka tietäis vaihtoehtoista huoltokorjaamoa Hämeessä? Jos sattuu tarviin!!
Ei ole yhtään tukivarren palloa tarvittu, sensijaan kallistuksenvaimentimen
niveltankoja 60 000 km välein.
Syötön ennakon säätöä ei tarvita muussa tapauksessa, kuin
vesipumpun vaihdon jäljiltä, koska silloin on irroitettava
nokka-akselin kiilaton hammashihnapyörä. Tietysti silloinkin,
jos vaihdetaan ruiskupumpun hihnan taittopyörä.
- Anonyymi
Ei saatana :;D
- Anonyymi
Kukapa ei käyttäis VAGin koneita kun maailman parhaita, taloudellisia ja tehokkaita.
- Anonyymi
Niinhän ne oli hyviä silloin 15v sitten, 1.9 ja 2.5 jakajapumppu aikaan. Sen jälkeen ei olekkaan ollut juuri kehumista.
- Anonyymi
Ainut että 80-luvulla volvoissa vag d5 oli aivan susi,sitten tuli d6,joissa taas meni kannet halki.
Sama pata vw lt-ssä.
Lopuksi Volvo totesi ettei yleisin halkeamatyyppi aiheuttanut remonttia,eli kovaa ajoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882