Kaurisnaisen herkkyys

nouseva vesimies

Välillä oikein ärsyttää se herkkyys ja pidättäväisyys ihmissuhteissa, kun seurustelumielessä etsii seuraa. Jos sydän särjetään, ei millään pääse sen asian yli vaan sitä täytyy kauan sulatella.

En tiedä voiko tätä yleistää, mutta kaurisnaisena rakkausasiat tuntuvat vaikealta, koska sitä on niin ennakkoluuloinen ja pidättyväinen kun aikaisemmin sydän on särjetty. Nousevassa olen vesimies, mutta eipä siitä paljon apua. Silti olen postiivinen luonne ja uskon vielä jonain päiväni kultani löytävän. Kai olen täysin tyypillinen kaurisnainen, joka jättää seurusteluelämän myöhemmälle iälle ja kolmekymppisenä keskittyy töihin ja siliti välillä toivoo jos jonkun löytäis. Uskollinen, luotettava ja hiljanen hissukka sekä kotihiiri, jos töiltänsä kotona ehtii välillä oleilemaan. Työtä pelkäämätön henkilö ei taida oikein ehtiä sitä seuraakaan etsimään kunnes sitten ehtoopuolella elämässään. Ellei sitten kohtalo järjestä jossain yllättäen kullan kainalooni loppuelämäksi. Vaikkapa työmatkalla.

10

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaurisshh

      sen yllä on parasta pitsiä ja vyötäisillä sillä on kultainen vyö. Silmistä loistavat aurinko ja tähdet, ja huulilla kimaltaa kristalli. Posket ovat hienointa jalo-omenaa ja otsa on korkea ja kirkas. Käsivarret ovat kuin joutsenen kaula ja vartalo on linnun pehmeä ja suloinen. Askelensa on kevyt ja joutuisa kuin kauriilla ikään, ja vuodet, ne lisäävät vaan kauriin karismaa.

      Kauriin ajatuksia ei tiedä kuin taivas ja meri sininen, ei hän itseään kenellekään paljasta. Puhtaus, hyvyys ja rehellisyys kannattavat kaurista läpi vuosien eikä mikään saa häntä taipumaan näistä arvoistaan.

      Siinä hän on - niin vaatimaton, ja niin arvokas ja etäinen. Salaperäinen, itsenäinen ja ylpeä, mutta joka antaisi viimeisen lanttinsakin hädänalaiselle. Sisältä kultaa, päältä marmoria, kaurisnainen erilainen kuin muut.

      • kuinka osasitkaan

        kuvailla kauriin sisintä, juuri tuollainen tunnen olevani ja ikä vain lisää karismaa...


      • *kaurisn.

        ...on parasta pitsiä ja vyötäisillä sillä on kultainen vyö.
        - Eipäs vaan Sastan fleece ja vanhoista farkuista katkaistut shortsit

        Silmistä loistavat aurinko ja tähdet, ja huulilla kimaltaa kristalli.
        -Eipäs vaan silmistä peilautuu tietokoneen näyttöruutu ja huulilla on
        Lumenen kiiltoa.

        Posket ovat hienointa jalo-omenaa ja otsa on korkea ja kirkas.
        -Keltaista, vihreää vai punaista lajiketta???

        Käsivarret ovat kuin joutsenen kaula ja vartalo on linnun pehmeä ja suloi-nen.
        -Eipäs vaan lähinnä tulee mieleen Kippari-Kallen Olga.

        Askelensa on kevyt ja joutuisa kuin kauriilla ikään, ja vuodet, ne lisäävät vaan kauriin karismaa.
        -Eipäs vaan kopina kuuluu "sorkkia siirrellessä".

        Kauriin ajatuksia ei tiedä kuin taivas ja meri sininen, ei hän itseään kenellekään paljasta.
        -Eivätpäs meri tai taivas tiedä ajatuksiani kuten eivät tiedä muittenkaan aja-tuksia.

        Puhtaus, hyvyys ja rehellisyys kannattavat kaurista läpi vuosien eikä mikään saa häntä taipumaan näistä arvoistaan.
        -Pyykinpesukone myllää tarvittaessa ja valkea valhe puolustaa toisinaan paikkaansa.

        Siinä hän on - niin vaatimaton.....
        -"Vaatimattomuus on valheista kaunein", sanoi Bernard Shaw


      • The Sarvi
        *kaurisn. kirjoitti:

        ...on parasta pitsiä ja vyötäisillä sillä on kultainen vyö.
        - Eipäs vaan Sastan fleece ja vanhoista farkuista katkaistut shortsit

        Silmistä loistavat aurinko ja tähdet, ja huulilla kimaltaa kristalli.
        -Eipäs vaan silmistä peilautuu tietokoneen näyttöruutu ja huulilla on
        Lumenen kiiltoa.

        Posket ovat hienointa jalo-omenaa ja otsa on korkea ja kirkas.
        -Keltaista, vihreää vai punaista lajiketta???

        Käsivarret ovat kuin joutsenen kaula ja vartalo on linnun pehmeä ja suloi-nen.
        -Eipäs vaan lähinnä tulee mieleen Kippari-Kallen Olga.

        Askelensa on kevyt ja joutuisa kuin kauriilla ikään, ja vuodet, ne lisäävät vaan kauriin karismaa.
        -Eipäs vaan kopina kuuluu "sorkkia siirrellessä".

        Kauriin ajatuksia ei tiedä kuin taivas ja meri sininen, ei hän itseään kenellekään paljasta.
        -Eivätpäs meri tai taivas tiedä ajatuksiani kuten eivät tiedä muittenkaan aja-tuksia.

        Puhtaus, hyvyys ja rehellisyys kannattavat kaurista läpi vuosien eikä mikään saa häntä taipumaan näistä arvoistaan.
        -Pyykinpesukone myllää tarvittaessa ja valkea valhe puolustaa toisinaan paikkaansa.

        Siinä hän on - niin vaatimaton.....
        -"Vaatimattomuus on valheista kaunein", sanoi Bernard Shaw

        Vaatimattomuus kaunistaa ja ...... ja tango merellä soi ja se soi ja se soi:)

        http://www.youtube.com/watch?v=KXNX56NuaJw&feature=PlayList&p=681774621B3137F3&playnext=1&playnext_from=PL&index=37


      • karismaa?
        *kaurisn. kirjoitti:

        ...on parasta pitsiä ja vyötäisillä sillä on kultainen vyö.
        - Eipäs vaan Sastan fleece ja vanhoista farkuista katkaistut shortsit

        Silmistä loistavat aurinko ja tähdet, ja huulilla kimaltaa kristalli.
        -Eipäs vaan silmistä peilautuu tietokoneen näyttöruutu ja huulilla on
        Lumenen kiiltoa.

        Posket ovat hienointa jalo-omenaa ja otsa on korkea ja kirkas.
        -Keltaista, vihreää vai punaista lajiketta???

        Käsivarret ovat kuin joutsenen kaula ja vartalo on linnun pehmeä ja suloi-nen.
        -Eipäs vaan lähinnä tulee mieleen Kippari-Kallen Olga.

        Askelensa on kevyt ja joutuisa kuin kauriilla ikään, ja vuodet, ne lisäävät vaan kauriin karismaa.
        -Eipäs vaan kopina kuuluu "sorkkia siirrellessä".

        Kauriin ajatuksia ei tiedä kuin taivas ja meri sininen, ei hän itseään kenellekään paljasta.
        -Eivätpäs meri tai taivas tiedä ajatuksiani kuten eivät tiedä muittenkaan aja-tuksia.

        Puhtaus, hyvyys ja rehellisyys kannattavat kaurista läpi vuosien eikä mikään saa häntä taipumaan näistä arvoistaan.
        -Pyykinpesukone myllää tarvittaessa ja valkea valhe puolustaa toisinaan paikkaansa.

        Siinä hän on - niin vaatimaton.....
        -"Vaatimattomuus on valheista kaunein", sanoi Bernard Shaw

        ei siis mitään sellaista ole, kuin karisma. huh. olipa taas


    • nouseva vesimies

      Jonkun runosuoni kauniisti sykkii, mutta maanläheinen kauris kaipaa konkreettisempaa neuvoa, ja sopiiko että jätetään piikittelyt, mustahuumori, ilkeily ja toisen nolaaminen pois tältä keskustelupalstalta. Vaik' kauris olen, en välitä ironiasta ja pilkkahuumorista. Enpä oikein horoskooppiinkaan aina jaksa uskoa, mutta silti olisin toivonut ihan asiallista vastausta. Runokin on kaunis, mutta se herättää heti kateutta ja katkeruutta jossakin toisessa lukijassa, joka kommentoi pilkaten ja piikkittelyin kaurista. Piikittelyn sijasta asiallisempia vastauksia, nöyrin kiitos! Niitä konkreettisia vastauksia, joita kapet ja pienet putkiaivoni ymmärtävät.

      • ainakaan

        sovi. Vaik kauris oonki, haluun abstrakteja vastauksia, jos jotain kysyn. :)


      • nousuneitsyt

        kaipaan "esityksellesi" vankempia perusteluja kuin se, että et itse pidä jostain tyylilajista.

        Jk. Ei kai viimeinen lauseesi ole itseironinen? Ja mitä tuollaiset huutomerkillä varustetut nöyrät kiitokset ovat, kun tekstikokonaisuutesi ei tue nöyryyttäsi?


      • keskustelun aloittanut
        nousuneitsyt kirjoitti:

        kaipaan "esityksellesi" vankempia perusteluja kuin se, että et itse pidä jostain tyylilajista.

        Jk. Ei kai viimeinen lauseesi ole itseironinen? Ja mitä tuollaiset huutomerkillä varustetut nöyrät kiitokset ovat, kun tekstikokonaisuutesi ei tue nöyryyttäsi?

        Selvennä millaisia perusteluja. Se viimeinen lause on muuten ironinen! Mutta sehän onkin itseironinen. En halua loukata ketään muuta. Jotkut sanovat, et vahingonilo on paras ilo, mut mä olen aivan eri mieltä. Yhteinen ilo on paras ilo ja onnekas on se joka voi itselleen nauraa ettei ota liian vakavasti itseään. Ja tarkoitan tuolla sitä että mielestäni jokainen ihminen on arvokas ja ainutkertainen ja varsinkin jokainen pieni lapsi ja aikuinen. Vahingonilo pahimmillaan satuttaa herkempää ja joku toinen voi kestää sellaista. Mä olen ehkä olen kamalan vanha ja halauan ajatella että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla ja onnekas elämä eikä kukaan toinen vahingoittaisi typerällä tai ontuvalla tokaisulla toisen mieltä. Jos pahoitit mielesi tuosta mun teksti versiosta, sen toki pystyy deletoimaan. Totta kai kritiikkiä saa aina esittää ja se varmasti ihmistä kasvattaa ja ihmisistä voi kertoa et mitkä ovat heidän huonot puolensa ja missä on kehitettävää, mutta tuota ei tarvi kirjoittaa piikitellen. ja mäkin voin opetella unohtamaan huutomerkit, kun en osaa kirjoittaa omaa äidinkieltäni edes välttävästi, koska sanoista on vaikea saada kiinni ja siksi kieleni on hyvin heikko ja se taas aiheuttaa vakavia väärinkäsityksi.

        Sinkkuna mulla on selvästikin aikaa ollut ajatella näitä juttuja. Ja tein lupauksen, et jos joskus viereeni saapuu se oikea elämän rakkaus, en todellakaan heitä yhtäkään mustaa vitsiä toisesta ellei hän vaatimalla vaadi ja joka toinen päivä kysyisin kumppaniltani et onko kieleni sopivaa ja kielioppi kohdallaan vai onko vielä paljon parannettavaa kankeassa kielessäni. Ehkpä korvaisin puheen halauksin ja suukoin, koska ei ainakaan voisi syntyä väärinkäsitystä.

        Tuo ei ole mikään "esitys", vaan ihan tuollainen pieni yhden pinen kulkijan mielipidekirjoitus, joka ottaa kantaa siihen, että on hyvä asia että tuodaan kolikin kaksi puolta, koska kaikissahan ihmisissä on ihania puolia ja huonoja puolia, mutta miksi pitää mollata ja piikitellä? En ymmärrä. Huumori on elämänsuola ja ymmärrän että South Parkissa toimii mustahuumori, mutta miksi sen pitää tunkeutua kaikkiin asioihin. Miksi suomalaisilla keskustelupalstoilla ja ylipäätään ihan kaikkialla suomessa ihmiset piikittelevät niin paljon. Radio-ohjelmissa, netissä ym. Miksi? Kätketäänkö piikittelyn taa jotain? Kirjoittajan oma epävarmuus, kun taidot eivät riitä oman kielen kirjoittamiseen?Joku taitava kriitikko tai loistava taiteentekijä kirjailija ym. saa teksteissään käyttää mustaahuumoria ja ironiaa, jos tekee sen taidokkaasti eikä vahingoittaen herkän mieltä. ironia on oikeasti komedian ohella vaikea laji, koska se parhaimmillaan naurattaa ja voi olla tietty älykästä, mutta rankimmillaan se satuttaa ja tekee suuren haavan varsinkin jos lukija ei oikein osaa tulkita ironista tekstiä. Selvensikö tää yhtään. Saitko vastauksen?Mä kirjotan lisää, jos tämä ei tyydyttänyt tiedonjanoasi. Saat ojentaa mua, koska kielioppini on todella heikko ja ylipäätään on niin vaikeaa kirjoittaa sujuvaa tekstiä, kun viimeksi lukiossa olen kirjoitustaitoa tarvinnut.


      • nousuneitsyt
        keskustelun aloittanut kirjoitti:

        Selvennä millaisia perusteluja. Se viimeinen lause on muuten ironinen! Mutta sehän onkin itseironinen. En halua loukata ketään muuta. Jotkut sanovat, et vahingonilo on paras ilo, mut mä olen aivan eri mieltä. Yhteinen ilo on paras ilo ja onnekas on se joka voi itselleen nauraa ettei ota liian vakavasti itseään. Ja tarkoitan tuolla sitä että mielestäni jokainen ihminen on arvokas ja ainutkertainen ja varsinkin jokainen pieni lapsi ja aikuinen. Vahingonilo pahimmillaan satuttaa herkempää ja joku toinen voi kestää sellaista. Mä olen ehkä olen kamalan vanha ja halauan ajatella että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla ja onnekas elämä eikä kukaan toinen vahingoittaisi typerällä tai ontuvalla tokaisulla toisen mieltä. Jos pahoitit mielesi tuosta mun teksti versiosta, sen toki pystyy deletoimaan. Totta kai kritiikkiä saa aina esittää ja se varmasti ihmistä kasvattaa ja ihmisistä voi kertoa et mitkä ovat heidän huonot puolensa ja missä on kehitettävää, mutta tuota ei tarvi kirjoittaa piikitellen. ja mäkin voin opetella unohtamaan huutomerkit, kun en osaa kirjoittaa omaa äidinkieltäni edes välttävästi, koska sanoista on vaikea saada kiinni ja siksi kieleni on hyvin heikko ja se taas aiheuttaa vakavia väärinkäsityksi.

        Sinkkuna mulla on selvästikin aikaa ollut ajatella näitä juttuja. Ja tein lupauksen, et jos joskus viereeni saapuu se oikea elämän rakkaus, en todellakaan heitä yhtäkään mustaa vitsiä toisesta ellei hän vaatimalla vaadi ja joka toinen päivä kysyisin kumppaniltani et onko kieleni sopivaa ja kielioppi kohdallaan vai onko vielä paljon parannettavaa kankeassa kielessäni. Ehkpä korvaisin puheen halauksin ja suukoin, koska ei ainakaan voisi syntyä väärinkäsitystä.

        Tuo ei ole mikään "esitys", vaan ihan tuollainen pieni yhden pinen kulkijan mielipidekirjoitus, joka ottaa kantaa siihen, että on hyvä asia että tuodaan kolikin kaksi puolta, koska kaikissahan ihmisissä on ihania puolia ja huonoja puolia, mutta miksi pitää mollata ja piikitellä? En ymmärrä. Huumori on elämänsuola ja ymmärrän että South Parkissa toimii mustahuumori, mutta miksi sen pitää tunkeutua kaikkiin asioihin. Miksi suomalaisilla keskustelupalstoilla ja ylipäätään ihan kaikkialla suomessa ihmiset piikittelevät niin paljon. Radio-ohjelmissa, netissä ym. Miksi? Kätketäänkö piikittelyn taa jotain? Kirjoittajan oma epävarmuus, kun taidot eivät riitä oman kielen kirjoittamiseen?Joku taitava kriitikko tai loistava taiteentekijä kirjailija ym. saa teksteissään käyttää mustaahuumoria ja ironiaa, jos tekee sen taidokkaasti eikä vahingoittaen herkän mieltä. ironia on oikeasti komedian ohella vaikea laji, koska se parhaimmillaan naurattaa ja voi olla tietty älykästä, mutta rankimmillaan se satuttaa ja tekee suuren haavan varsinkin jos lukija ei oikein osaa tulkita ironista tekstiä. Selvensikö tää yhtään. Saitko vastauksen?Mä kirjotan lisää, jos tämä ei tyydyttänyt tiedonjanoasi. Saat ojentaa mua, koska kielioppini on todella heikko ja ylipäätään on niin vaikeaa kirjoittaa sujuvaa tekstiä, kun viimeksi lukiossa olen kirjoitustaitoa tarvinnut.

        et sinä ole pahoittanut mieltäni kirjoituksellasi.

        Pitkästä vastauksestasi jäi mietityttämään tämä kohta:

        ".....tein lupauksen, et jos joskus viereeni saapuu se oikea elämän rakkaus, en todellakaan heitä yhtäkään mustaa vitsiä toisesta ellei hän vaatimalla vaadi ja joka toinen päivä kysyisin kumppaniltani et onko kieleni sopivaa ja kielioppi kohdallaan vai onko vielä paljon parannettavaa kankeassa kielessäni. Ehkpä korvaisin puheen halauksin ja suukoin, koska ei ainakaan voisi syntyä väärinkäsitystä."

        Minun on vaikea uskoa, että mielikuvissasi laadittu yksipuolinen "koreografia" toimii parisuhteessa käytännön elämässä.
        Täytyy olla todella sattuma, että löydät henkilön, joka olisi päivästä päivään jatkuvasti valmis kontrolloimaan tapaa, jolla ilmaiset itseäsi sanallisesti. Oikeastaan siinä lähestyttäisiin tilannetta, jossa toinen henkilö pikku hiljaa voisi alkaa hallita/rajoittaa koko ajatusmaailmaasi.

        Se, että korvaisit halauksella, kosketuksella tms. sitä, mitä et välttämättä ilmaise puhumalla, on meille kauriille ihan tyypillistä.
        Toisaalta se ei ole välttämättä huono juttu.
        Onhan tosiasia, että meidän naisten ylenpalttiset verbaaliset rakkaudenvakuuttelut ja rakkaudenvakuutteluvaatimukset ovat hyvin usein tulkittavissa puolisoa kohtaan osoitetuksi moitteeksi tai vaatimukseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe