Mahatauti Malesiasta

yleistä

Hei Malesian kävijät! Oletteko saaneet herkästi mahataudin ts. turistiripulin Malesiasta? Olemme lähdössä häämatkalle Langkawille elokuun lopussa ja olen kuullut joiltakin siellä olleilta, että siellä suuri osa turisteista saa sellaisen. Itse olin kuvitellut, että Malesiassa hygieniataso on kohtuullisen hyvä, vaikkei tietenkään Suomen tasoa, trooppinen maa kun on. Itselläni pahin paikka turistiripulin suhteen on tähän mennessä ollut Egypti, osaako joku sanoa, onko Malesia samankaltainen?

5

1019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa aina

kandee varautua niin että syöpöttelee ennen matkaa ja matkan aikana maitohappobakteeria, jota saa apteekista ilman reseptiä. ainakin on toiminut hyvin thaimaan reissuilla.
      ite olen kans lähössä talvella malesiaan ja meinaan taas vetää noita ennen reissua...

• Ripsaa

Muutama päivä sitten Langkawilta palanneena voin todeta hygieniatason olleen siellä ihan hyvä. Tervettä järkeä kannattaa toki käyttää mutta ainakin itse söin siellä suht vapaasti enkä ainakaan vielä ole sairastunut. Toki sen muuttuneen bakteerikannan sietokyky on yksilöllistä...

• reissualma

Jos turistiripuli on iskeäkseen niin siinä ei maitohappobakteerin napsimisella ole mitään merkitystä. Ei auta tautiin eikä lievennä sitä, saati että suojaisi tarttumiselta. Paikalliselta doktorilta saapi avun jos ei kotikonstit auta, ovat tottuneet lääkitsemään valkonaamojen ribuloita.

• "male"
        reissualma kirjoitti:

Jos turistiripuli on iskeäkseen niin siinä ei maitohappobakteerin napsimisella ole mitään merkitystä. Ei auta tautiin eikä lievennä sitä, saati että suojaisi tarttumiselta. Paikalliselta doktorilta saapi avun jos ei kotikonstit auta, ovat tottuneet lääkitsemään valkonaamojen ribuloita.

Hei, asuimme 4kk Malesiassa perheen kanssa. Meillä on pari pientä lasta ja kaikki meni todella hienosti. Ei ollut mitään ongelmia lastenkaan osalta. Meistä kukaan ei sairastanut reissun aikana mahatautia kertaakaan, tai mitään muutakaan tautia. Olimme tietty aika tarkkoja hygienian suhteen.. desinfioimme kädet ennen ruokailua ja katoimme tarkkaan paikat missä söimme. Lisäksi kyllä söimme maitohappobakteereja koko reissun ajan. Kävimme mm. Langkawilla.. kiva paikka siellä on Cable Car, kannattaa käydä! Vedet siellä on aika sameita, kaverit kiersi enemmänkin sitä saarta ja sano et löytyy kyllä puhtaimpiakin vesiä ku esim. skootterilla kiertää. Itse pidimme eniten itäpuolen saarista, Redang ja Perhentian Besar.. siellä kirkkaat vedet ja näin, mut se on tietenkin et mitä hakee lomalta. Mutta voin lämpimästi suositella Malesiaa, itse tykkäsimme todella paljon! Ja jos Kuala Lumpurissa ootte niin KLCC:n alue on tosi hieno ja siellä on kivoja puistoja :) Hyvää matkaa teille :)

• going-malesia

Maitohappobakteereista voin suositella Lacto Seven apteekista tai luontaistuotekaupasta, monipuolisesti erilaisia bakteerikantoja - hyvä hinta-laatusuhde! Lisäksi vaikka tankkaa Gefilus-tuotteita.
      Paikan päällä suosittelen muistamaan pitämään nestebalanssia yllä riittävällä vedenjuonnilla, sillä moni "turistiripuli" kuulemma johtuu myös liian vähästä veden juonnista.
      Lisäksi voin suositella näinkin kuumaan ilmastoon Gatorade urheilujuomaa, joka ylläpitää nestetasapainoa, sopiva määrä hiilihydraattia sekä sisältää magnesiumia, natriumia, kaliumia ja kloridia. Meille sitä suositteli edellisellä etelä-amerikan reissulla paikallinen lääkäri.

Itse en Egyptissä sairastanut mitään vatsavaivoja, enkä muissakaan paikoissa paitsi nyt etelä-amerikassa. Lomalla en jaksa olla liian tarkka, tarkoitus on rentoutua eikä ottaa stressiä bakteereista! Mutta itsekin kyllä syön maitohappobakteereja ja gatorade oli positiivinen yllätys. Toivottavasti häämatkanne menee hyvin kaikin puolin, itse lähdemme Langawille vasta maaliskuussa, joten sitä odotellessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1579
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1390
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      227
      1354
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1029
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      960
    10. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      11
      941
    Aihe