Mahatauti Malesiasta

yleistä

Hei Malesian kävijät! Oletteko saaneet herkästi mahataudin ts. turistiripulin Malesiasta? Olemme lähdössä häämatkalle Langkawille elokuun lopussa ja olen kuullut joiltakin siellä olleilta, että siellä suuri osa turisteista saa sellaisen. Itse olin kuvitellut, että Malesiassa hygieniataso on kohtuullisen hyvä, vaikkei tietenkään Suomen tasoa, trooppinen maa kun on. Itselläni pahin paikka turistiripulin suhteen on tähän mennessä ollut Egypti, osaako joku sanoa, onko Malesia samankaltainen?

5

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa aina

      kandee varautua niin että syöpöttelee ennen matkaa ja matkan aikana maitohappobakteeria, jota saa apteekista ilman reseptiä. ainakin on toiminut hyvin thaimaan reissuilla.
      ite olen kans lähössä talvella malesiaan ja meinaan taas vetää noita ennen reissua...

    • Ripsaa

      Muutama päivä sitten Langkawilta palanneena voin todeta hygieniatason olleen siellä ihan hyvä. Tervettä järkeä kannattaa toki käyttää mutta ainakin itse söin siellä suht vapaasti enkä ainakaan vielä ole sairastunut. Toki sen muuttuneen bakteerikannan sietokyky on yksilöllistä...

      • reissualma

        Jos turistiripuli on iskeäkseen niin siinä ei maitohappobakteerin napsimisella ole mitään merkitystä. Ei auta tautiin eikä lievennä sitä, saati että suojaisi tarttumiselta. Paikalliselta doktorilta saapi avun jos ei kotikonstit auta, ovat tottuneet lääkitsemään valkonaamojen ribuloita.


      • "male"
        reissualma kirjoitti:

        Jos turistiripuli on iskeäkseen niin siinä ei maitohappobakteerin napsimisella ole mitään merkitystä. Ei auta tautiin eikä lievennä sitä, saati että suojaisi tarttumiselta. Paikalliselta doktorilta saapi avun jos ei kotikonstit auta, ovat tottuneet lääkitsemään valkonaamojen ribuloita.

        Hei, asuimme 4kk Malesiassa perheen kanssa. Meillä on pari pientä lasta ja kaikki meni todella hienosti. Ei ollut mitään ongelmia lastenkaan osalta. Meistä kukaan ei sairastanut reissun aikana mahatautia kertaakaan, tai mitään muutakaan tautia. Olimme tietty aika tarkkoja hygienian suhteen.. desinfioimme kädet ennen ruokailua ja katoimme tarkkaan paikat missä söimme. Lisäksi kyllä söimme maitohappobakteereja koko reissun ajan. Kävimme mm. Langkawilla.. kiva paikka siellä on Cable Car, kannattaa käydä! Vedet siellä on aika sameita, kaverit kiersi enemmänkin sitä saarta ja sano et löytyy kyllä puhtaimpiakin vesiä ku esim. skootterilla kiertää. Itse pidimme eniten itäpuolen saarista, Redang ja Perhentian Besar.. siellä kirkkaat vedet ja näin, mut se on tietenkin et mitä hakee lomalta. Mutta voin lämpimästi suositella Malesiaa, itse tykkäsimme todella paljon! Ja jos Kuala Lumpurissa ootte niin KLCC:n alue on tosi hieno ja siellä on kivoja puistoja :) Hyvää matkaa teille :)


    • going-malesia

      Maitohappobakteereista voin suositella Lacto Seven apteekista tai luontaistuotekaupasta, monipuolisesti erilaisia bakteerikantoja - hyvä hinta-laatusuhde! Lisäksi vaikka tankkaa Gefilus-tuotteita.
      Paikan päällä suosittelen muistamaan pitämään nestebalanssia yllä riittävällä vedenjuonnilla, sillä moni "turistiripuli" kuulemma johtuu myös liian vähästä veden juonnista.
      Lisäksi voin suositella näinkin kuumaan ilmastoon Gatorade urheilujuomaa, joka ylläpitää nestetasapainoa, sopiva määrä hiilihydraattia sekä sisältää magnesiumia, natriumia, kaliumia ja kloridia. Meille sitä suositteli edellisellä etelä-amerikan reissulla paikallinen lääkäri.

      Itse en Egyptissä sairastanut mitään vatsavaivoja, enkä muissakaan paikoissa paitsi nyt etelä-amerikassa. Lomalla en jaksa olla liian tarkka, tarkoitus on rentoutua eikä ottaa stressiä bakteereista! Mutta itsekin kyllä syön maitohappobakteereja ja gatorade oli positiivinen yllätys. Toivottavasti häämatkanne menee hyvin kaikin puolin, itse lähdemme Langawille vasta maaliskuussa, joten sitä odotellessa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe