Akne jo 7 vuotta, Tetralysal, Roax2, paikallishoidot kaikki kokeiltu. Roa-kuurien aikana iho parantui hetkeksi mutta näpyt palasivat otsaan, selkään ja rintakehään. Roan jälkeen on hyvin harvoin tulehtuneita isoja finnejä tullut, mutta on kai tämä akne silti keskivaikeaa luokkaa kun on selkä ja rintakehäkin (mukaan lukien rinnat!) näppylöiden peitossa. Roaa en voi syödä enää (aiheutti couperosan, jonka takia käyn laserissa) ja paikallishoitoja en jaksa sivellä koko ylävartalooni, että eikai tässä enää ole vaihtoehtoja? Masentaa, mä en jaksa enää tän ihon kanssa...
Akne tuhoaa elämäni.
11
505
Vastaukset
- niin*
kovasti sanoa että ymmärrän miltä sinusta tuntuu... Mutta en viitsi sanoa, koska se todennäköisesti vain ärsyttäisi sinua.
Itse olen kärsinyt vaikeasta aknesta nelisen vuotta. Aknea on kasvojeni t-alueella ja muualla ylävartalossa. Akne alkoi noin 12-vuotiaana. Harmittaa hirveästi etten silloin lähtenyt hoitamaan sitä kunnolla - mitä aiemmin sitä parempi.
Olen syönyt akneeni muutaman antibioottikuurin ja kokeillut erilaisia voiteita - tuloksetta. Kunnes sitten aloitin avitcidin reilu kuukausi sitten: siitä nimittäin on ollut apua. Hitaasti mutta varmasti iho on alkanut parantua.
Asiaan on saattanut vaikuttaa myös se, että tein kuukausi sitten kunnon remontin ruokavaliooni: jätin maitotuotteet kokonaan pois, jätin karkit ja muut roskaruoat lähes kokonaan, aloin juoda runsaasti vettä ja aloin ottaa joka päivä kolme omega-kapselia. Eli on syy aknen paranemiseen sitten avitcidissa, ruokavaliossa tai niiden yhteisvaikutuksessa, iho näyttää nyt kuitenkin paremmalta.
Akne on sitten niin epäreilu sairaus: että sen pitääkin puhjeta juuri kasvoihin, että sen pitääkin olla niin sitkeä ja vaikeasti hoidettava. Ja vielä se, että siihen ei vielä tähän päiväänkään mennessä ole keksitty kunnollista hoitoa joka poistaisi aknen lopullisesti.
Vielä tuohon kysymykseesi, että onko enää mitään vaihtoehtoja... Kyllä on vaihtoehtoja, älä todellakaan luovuta! Ensinnäkin, varaa aika hetimmiten ihotautilääkärille, juttele hänen kanssaan perusteellisesti aknestasi, kysy häneltä eri ihonhoitomahdollisuuksista yms. Voisit myös käydä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, jonka vaikutus on todella loistava: iho tuntuu todella miellyttävältä ja pehmeältä, epäpuhtaudet ja bakteerit saavat kyytiä.
Tsemppiä sinulle, koeta jaksaa! :)- itsemurhaa harkitseva
Ei mulla muuta en mä tiedä mikä tähän ihmisen kokonaan tuhoavaan tautiin auttaa mutta se todellakin on pahempaa kuin mitään minkä tiedän
- fefqff
itsemurhaa harkitseva kirjoitti:
Ei mulla muuta en mä tiedä mikä tähän ihmisen kokonaan tuhoavaan tautiin auttaa mutta se todellakin on pahempaa kuin mitään minkä tiedän
Omega 3 kuuria (4 kapselia päivässä), elivo kirkas iho kapseleita ja sinkkitabletteja, ja sen lisäks 3-4l vettä päivässä ja lopettakaa roskaruuan syöminen ja sokeripitoiset herkut (sisältää omega 6). Myös tyrnirouhe/tyrnimarjat tekevät hyvää. Siinä vähän vinkkejä ja kaikki ihan vain ravintolisiä....
- ...
fefqff kirjoitti:
Omega 3 kuuria (4 kapselia päivässä), elivo kirkas iho kapseleita ja sinkkitabletteja, ja sen lisäks 3-4l vettä päivässä ja lopettakaa roskaruuan syöminen ja sokeripitoiset herkut (sisältää omega 6). Myös tyrnirouhe/tyrnimarjat tekevät hyvää. Siinä vähän vinkkejä ja kaikki ihan vain ravintolisiä....
Juu koitas vaan juoda neljä litraa vettä päivässä vähän pidemmän aikaa ni sillä saat taatusti vähintäänkin elimistös neste- ja elektrolyyttitasapainon ihan sekasin!
- haluantaaperiksi
ite käytän exuviance tuotteita (tilaan jenkeistä).. ne on tehny ihosta hyvän.. käyn/kävin myös laserissa (kosmetologin nlite) ja muissa kasvohoidoissa. on auttanu kans.
nyt häiritsee arvet jotka olen ite aiheuttanu........ elämän halu poissa/välttelen ihmisiä ja itsemurhaa mietin (/yritys takana, tosin eri syystä..). jonkun verran kuiteni uskallan elää.
tota laseria haluisin jatkaa mut ne sano että sen maksimaalinen teho on nyt saavutettu. mä en vaan voi uskoo.
itkettää
kun ei löydy apua..
mitä seuraavaksi?
*huoh*
sori huonosti kirjotettu, oon vaan väsyny..
tahtosin johonki samankaltaseen tutustua (en tiä miks, en varmaa ees osais mitn sanoa)
[email protected].. - ruusufinninen 42 v
tekisi minunkin mieli sanoa että tappakaa minut, minulla nyt rosacea ollut mätäpäineen 4 kuukautta. Nyt tetrakuuri 3 viikkoa ollut, ensin näytti että johan tää nyt alkaa tehota, hienoa...mut nyt on taas uudet paiseet tulleet ja miehelleni teikin tilinä että jaksaako hän katsella lopun elämänsä tällaista punanenä rupinaamaa...ei voi muuta enää kun nauraa. Kun on pieniä lapsia on pakko ajatella muutakin kuin omaa naamaansa, mutta silti harmittaa, olen vältellyt ihmisten kanssa keskustelemista ja muutakin kanssakäymistä nämä 4 kuukautta, mut nyt päätin että pakko vain jatkaa elämää ja sanoa kaikille mikä ihossani on. Toki aion taistella tätä vastaan kaikilla lääketieteen suomilla keinoilla.
Eli kysynkin josko joku osaisi vastata: onko tämä tavatonta että iho pahenee näin jo syötyäni 3 vko lääkettä....kuuri on 2.5. kuukautta, toki aion ottaa ihotautilääkäriini asiasta yhteyttä.
Ja sitten: entä roa tähän vaivaan ? Kandeeko tän ikäisen kokeilla (42v)? Oon jostain lukenut ettei tällaisilla "vanhoilla pieruilla" oikein auta?
Mutta aloittajalle: yritetään kuitenkin jaksaa, pakko , elää täytyy tämä elämä mikä on annettu. Työkaverillani on juuri löydetty jo levinnyt syöpä joten ei kait tämä pahempi voi olla...- Tappakaa mut!
Kiitos kaikille vastauksista, mutta kun en minä vaan jaksa, itkettää iltaisin, en saa nukuttua. Minkälainen tulevaisuus tällaisella aknenaamalla on? Olen muuten nätti tyttö, mutta ei nuo posket ja leuan peittävät näppylät varsinkaan mitenkään edustavia ole. Miten mä voin perheen perustaa, löytää miehen ja hoitaa lapset kun suurin osa aamuista menee pakkelia naamaan laittaessa ja yöt märistessä tämän ongelman takia? KAIKKENI OLEN PRKL VIEKÖÖN TEHNYT tämän naaman kanssa, ensi-viikolla sadatta kertaa käynti ihotautilääkärillä, joka osaa auttaa vain lätkäisemällä reseptin jotakin paikallisvoidetta varten. Mitä mä olen tehnyt ansaitakseni tämän, miksi lähipiirissä ei ole muita pitsanaamoja, eikö se ole jo ihan tarpeeksi kärsiä masennuksesta?! Niah laitan sulle mailia joku päivä. Lähden tästä märisemään ja lätkimään finnivoidetta naaman täyteen, v*ttu.
- Patse2
Tappakaa mut! kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista, mutta kun en minä vaan jaksa, itkettää iltaisin, en saa nukuttua. Minkälainen tulevaisuus tällaisella aknenaamalla on? Olen muuten nätti tyttö, mutta ei nuo posket ja leuan peittävät näppylät varsinkaan mitenkään edustavia ole. Miten mä voin perheen perustaa, löytää miehen ja hoitaa lapset kun suurin osa aamuista menee pakkelia naamaan laittaessa ja yöt märistessä tämän ongelman takia? KAIKKENI OLEN PRKL VIEKÖÖN TEHNYT tämän naaman kanssa, ensi-viikolla sadatta kertaa käynti ihotautilääkärillä, joka osaa auttaa vain lätkäisemällä reseptin jotakin paikallisvoidetta varten. Mitä mä olen tehnyt ansaitakseni tämän, miksi lähipiirissä ei ole muita pitsanaamoja, eikö se ole jo ihan tarpeeksi kärsiä masennuksesta?! Niah laitan sulle mailia joku päivä. Lähden tästä märisemään ja lätkimään finnivoidetta naaman täyteen, v*ttu.
Joo mutta et oo yksin ongelmasi kanssa, se ei varmaan paljoa auta mutta mä toivon ja uskon että saat aknen viel hillintään..Mulla sitä on ollu vaikeena about 7-8 vuotta , niin ja täytän kohta vasta 20..:(
Onhan tää perkeleen masentavaa ettei mikään auta! Mutta kyllä ite oon kans huomannu et nykymaailma on ihan liian ulkonäköpainotteista,m en huomaa varsinkin jos on aknea sairastava ihminen..Jotenkin kaikki pitäs olla niin hienoja ja sitten kun on sairaus niin eihän sille mitään voi!!
Mää voisin ainakin hyvin tutustua tyttöön jolla oiskin aknea, mun mielestä se muu on tärkeämpää.. Toivotan tsemppiä! - huoh........
Patse2 kirjoitti:
Joo mutta et oo yksin ongelmasi kanssa, se ei varmaan paljoa auta mutta mä toivon ja uskon että saat aknen viel hillintään..Mulla sitä on ollu vaikeena about 7-8 vuotta , niin ja täytän kohta vasta 20..:(
Onhan tää perkeleen masentavaa ettei mikään auta! Mutta kyllä ite oon kans huomannu et nykymaailma on ihan liian ulkonäköpainotteista,m en huomaa varsinkin jos on aknea sairastava ihminen..Jotenkin kaikki pitäs olla niin hienoja ja sitten kun on sairaus niin eihän sille mitään voi!!
Mää voisin ainakin hyvin tutustua tyttöön jolla oiskin aknea, mun mielestä se muu on tärkeämpää.. Toivotan tsemppiä!"Mää voisin ainakin hyvin tutustua tyttöön jolla oiskin aknea, mun mielestä se muu on tärkeämpää.. Toivotan tsemppiä!"
mut onhan se akne muutakin.. minulla ei tosin enää ole aknea (joskus tulehtuneita finnejä) mutta arvet on ja pysyy:'<
tarkotin van että mulla ainakin huono iho on vienyt itsetunnon, tutustumis halun ihmisiin (aika menee omaa naamaa miettiessä) ja mielenkiinnon asioihin. tutustuminen muhun voi olla todella vaikeeta, ei auta mikään että joku haluaisi tutustua kun itse tahon pysytellä kotona.
enkä ees usko että muut huomaa että tää on mulle iso ongelma. - Patse2
huoh........ kirjoitti:
"Mää voisin ainakin hyvin tutustua tyttöön jolla oiskin aknea, mun mielestä se muu on tärkeämpää.. Toivotan tsemppiä!"
mut onhan se akne muutakin.. minulla ei tosin enää ole aknea (joskus tulehtuneita finnejä) mutta arvet on ja pysyy:'<
tarkotin van että mulla ainakin huono iho on vienyt itsetunnon, tutustumis halun ihmisiin (aika menee omaa naamaa miettiessä) ja mielenkiinnon asioihin. tutustuminen muhun voi olla todella vaikeeta, ei auta mikään että joku haluaisi tutustua kun itse tahon pysytellä kotona.
enkä ees usko että muut huomaa että tää on mulle iso ongelma.Se on totta että henkinen puoli kärsii aivan totaalisesti ton taudin takia, saman olen itsekin huomannut..Itsellä se aiheuttaa sen että myöskin halu tutustua muihin on vähentynyt ja jonkinverran arpia on mullekin tullut :(
sitä ei voi ees uskoa miten paljon toi vaikuttaa ja kun ei oo pysyvää hoitokeinoa keksitty tähän .. Ja arvet muistuttaa viel koko ajan..Mulleki tää on iso ongelma ja tuskin kukaan sitä ees ajattelee et se vois olla.. - Tappakaamut
Patse2 kirjoitti:
Se on totta että henkinen puoli kärsii aivan totaalisesti ton taudin takia, saman olen itsekin huomannut..Itsellä se aiheuttaa sen että myöskin halu tutustua muihin on vähentynyt ja jonkinverran arpia on mullekin tullut :(
sitä ei voi ees uskoa miten paljon toi vaikuttaa ja kun ei oo pysyvää hoitokeinoa keksitty tähän .. Ja arvet muistuttaa viel koko ajan..Mulleki tää on iso ongelma ja tuskin kukaan sitä ees ajattelee et se vois olla..On totta, että kyllä se akne sosiaalisesti vaikuttaa. Olen seurustellut muutamia kertoja, poikaystävät eivät varmaan ole akneani edes huomanneet tai eivät ainakaan maininneet asiasta, mutta en minä lopulta sitten jaksanut seurustella kun iltaisin menin nukkumaan ja aamuisin heräsin pojan vierestä ensimmäisenä mielessä oli meikkivoide. Häpesin ja häpeän edelleen ihoani, sillä se on ruma, meikin kanssa lähes virheetön mutta ilman sitä punainen ja näppyläinen. Koulussa on vaikea pitää esitelmiä tai osallistua ryhmätöihin kun tuntuu että kaikki tuijottavat vain näppylöitäni ja värivirheitä.
Se on ihan hirveää, ettei tällaiselle vaivalle ole keksitty parannuskeinoa, mutta eihän tuo ihme ole kun aknen perimmäinen syykään ei ole selvinnyt.
Nyt lähden pitämään hauskaa ja unohdan ihoni hetkeksi. Olen saanut sen voiteilla aika hyvin taas kuriin, muutamia näppyjä on mutta ei arpia. Mutta enhän mä ikuisesti voi voiteitakaan käyttää!? :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803