ei tuu uni ja töihin pitäs mennä

uupunut82

terveppäterve. Kello on 4.11 ja töihin pitäisi aamulla mennä. 2 viikkoa olen ollut lomalla ja pelottaa ihan hirveesti mennä töihin. Uupumus ei hellitä... Alkoi jo vuosi sitten jossain määrin, puol vuotta sitten meni sellaiseksi, ettei enää pää toiminut, en muistanut mistään mitään enkä tajunnut työtehtävistäni mitään. Pidin 2 viikkoa lomaa tuossa vaiheessa ja muuten tuntui siltä, että uupumus olisi hellittänyt, mutta sain sitten sadistisen esimiehen kimppuuni... En jaksaisi enää... En tajua mistään työasioista mitään enkä edes tiedä mitä minun siellä töissä pitäisi tehdä, ja esimies vaan käy päälle syyttelyineen, vaatimuksineen... Oon yrittänyt sanoa, että väsyttää... Pitää varmaan mennä hakee saikkua. Aika nololta tuntuu... Oon 27 ja töissä tuolla vasta 2 vuotta ollut, aika vaativia ja laaja-alaisia hommia teen. Tai tein, nyt en tajuu mitää niin en tee mitään. Muistaakseni näin se meni.

Nyt tosiaan en ole nukkunut yhtään. Taidan hörppästä "aamukahvit" ja lähteä saman tien töihin koomailemaan. En minä ole laiska ja kyllä minä työstäni pidän. Mun pää vaan ei toimi. Ei mitenkään. En edes jaksa syödä enkä harrastaa. Makaan sohvalla, näprään nettiä, poltan ketjussa (ennen en polttanu ollenkaan...) ja vedän kahvia... Alkoon en ole sortunut...

8

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toi uupumus

      seurausta työskentelystä pelon ja vaatimusten ilmapiirissä, liiasta työstä vai siviilipuolen ongelmista???

      Pelko ja viha sitoo henkistä kapasiteettia.

      Onkohan sulla veriarvot, mm. hemoglobiini kunnossa?

      • ap

        Pelon ja vaatimusten ilmapiiristä se oletettavasti johtuu. Olen ajatellut rationaalisesti asiaa, eikä työtä ole varsinaisesti liikaa. Esimies vaan lietsoo paniikkia (KAIKKI AINA PÄIN PERSETTÄ) ja kyttää ja kaivaa virheitä, ei tee omia JOHTAMIStehtäviään vaan säätää milloin mitäkin ruohonjuuritasolla.


    • !!!!!!!!!!!

      Se on purettava hyvillä yöunilla. Hae nukahtamislääkkeitä, jos et muuten nuku. Joudut entistä pahempaan jamaan, jos et nuku öitäsi. On levättävä kunnolla. Pitkäaikainen univaje voi näkyä vielä pitkään jälkikäteen huonona olona: huono muisti tms. Stressi pahentaa vielä tilannetta.

      Tiedän mistä puhun, kun olen kokenut pari kertaa huonon nukkumisen pitkän jakson ja siitä hitaan toipumisen.

    • Umpikuja

      Kannattaa mennä lääkäriin ja hoitaa tuo uupumus pois.
      Kannattaa harkita työpaikan vaihtoa vaikka tänä aikana sekin on vaikeaa.

      Olen kokenut tuon saman ja se meni niin pitkälle että diagnoosi oli työperäinen stressi ja vakava masennustila.

      Olin pitkään sairauslomalla ja tästähän ei työnantaja tykkää.

      Kun menin takaisin töihin, heti pidettiin puhuttelu ja uusi pomo pompottaa ja kyttää vaan löytyykö virheitä ja huomautettavaa. Työkaveritkin ovat ihan outoja.
      Hyvä jos aamuisin tervehtivät.

      Viidessä kuukaudessa olen taas alkupisteessä.

      Olen taas sairauslomalla ja todennut että siinä firmassa jos vielä olen niin
      terveys menee entistä huonommaksi. Ovat saaneet itsetunnon nollille taas.

      Ne hommat saa nyt olla siinä, tulihan sitä tehtyä toista kymmentä vuotta.

      • ap ...

        Jep. Viime viikon keskiviikkona alkoi sitten minulla sairasloma. En usko että ilman tätä selviäisin. Ensi viikon vielä saikkuilen ja sitten töihin. Pelottaa vaan töihin mennä, tuskin nimittäin tulee pomolta mitään positiivista kommenttia. Juuri tuota pomottamista ja kyttäämistä oletettavasti tiedossa. Viime viikolla yhdessä palaverissa taas UHKAILI yt-neuvotteluilla ja johtuen erimielisyyksistäni esimiehen kanssa ja tästä uupumuksesta, olettaisin olevani tulilinjalla pihalle pistettävien joukossa. Noh, eipä kyllä harmita vaikka potkut saisinkin, ei kiinnosta terveyttä menettää työpaikan takia. Työterkkarilla kun kävin, niin ehdotti että pidettäis palaveri, mie, th, pomo ja luottamusmies. Jos ois normaali pomo, niin varmaan vois asiaa korjatakkin, mutta tuo kun käyttäytyy niiiin asiattomasti, että tuskin mitään hyötyä tuosta on.

        Tänään lähti taas pari työhakemusta liikenteeseen... En ole kovin optimistinen tuon suhteen, mutta pakko ainakin yrittää!

        Voimia paljon sinullekkin!


      • ap taas
        ap ... kirjoitti:

        Jep. Viime viikon keskiviikkona alkoi sitten minulla sairasloma. En usko että ilman tätä selviäisin. Ensi viikon vielä saikkuilen ja sitten töihin. Pelottaa vaan töihin mennä, tuskin nimittäin tulee pomolta mitään positiivista kommenttia. Juuri tuota pomottamista ja kyttäämistä oletettavasti tiedossa. Viime viikolla yhdessä palaverissa taas UHKAILI yt-neuvotteluilla ja johtuen erimielisyyksistäni esimiehen kanssa ja tästä uupumuksesta, olettaisin olevani tulilinjalla pihalle pistettävien joukossa. Noh, eipä kyllä harmita vaikka potkut saisinkin, ei kiinnosta terveyttä menettää työpaikan takia. Työterkkarilla kun kävin, niin ehdotti että pidettäis palaveri, mie, th, pomo ja luottamusmies. Jos ois normaali pomo, niin varmaan vois asiaa korjatakkin, mutta tuo kun käyttäytyy niiiin asiattomasti, että tuskin mitään hyötyä tuosta on.

        Tänään lähti taas pari työhakemusta liikenteeseen... En ole kovin optimistinen tuon suhteen, mutta pakko ainakin yrittää!

        Voimia paljon sinullekkin!

        sain lääkäriltä reseptin zopinox unilääkkeeseen, pitäs tehota nopeasti. Tunti sitten nappasin yhden, ei mitään vaikutusta???!!!


    • savolaismimmi49

      Hei!
      Tiedän miltä tuo tuntuu. Ainut keino sinulla on joko vaihtaa työpaikkaa tai sanoa pomolle suorat sanat. Minä olin uupunut sen takia, että tein liikaa töitä. Olen oppinut sanomaan ei ja pomon kanssa otettiin pari kertaa yhteen kunnolla ja sen jälkeen on tilanne rauhoittunut.
      Sinä voit jutella työsuojeluihmisten kanssa, jos työpaikalla on esiintyy kiusaamista. Ja sitähän tuo pomon pompottelu on.
      Tsemppiä.
      Asioilla on tapana järjestyä, mutta ei kannata jäädä muiden tallottavaksi vaan näytät pomolle, että sinua ei poljeta maahan.

      • toimittaja1

        Hei! Etsin lehtijuttua varten uupumuksesta selviytynyttä henkilöä. Vastaatko pian, kiitos! Osoite: [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe