Rosoinen tie

millä täydentää ääriviivat
kun kaikki on niin epävarmaa
haurasta säiettä
keskikesän tähtihäntien vaelluksessa

on tuhansia kertomuksia rakkaudesta
legendoja ja tragedioita Romeoista ja Julioista
avoimiksi jääneitä kysymyksiä
rantahiekan painanteita
jo mereen huuhtoutuneita kuvia vaeltajista

ei tästäkään historiaksi
kuinka rakas, miten silti niin usein vieras
etkä edes poistuessasi katoa
sillä olet takertunut kosketuksillasi minuun

palatessasi
synnyt ja synnytät minut uudelleen
suutelemalla
ajat silmieni takaisen kaiherruksen pois

jää


http://www.youtube.com/watch?v=VHtoWLxV9ao

10

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ... silloin tällöin tuntuu kaikkien rakkaustarinoiden
      jälkeen oma rakkauden nälkäinen tie tuntuu
      rosoiselta,
      tosi kiemuraiselta.

      siltä se näyttää
      mutta vain silmissäsi
      ja sydämessäsi kullalta silatulta
      kun rakkaimman rinnalla käyskentelet.

      se vie rakkauteen
      tuo hiljaisuudesta pois
      sydämesi tie ...

      viimeinen sana hienossasi runossasi
      kruunasi sen
      kuin kaihoisa huuto sydämestä.
      taas niin loistavaa sinua
      joten hyvä upea linda !!!

      • lindalinda1

        sen sitten joskus, ettei yhdessäolokaan aina ole
        helppoa ja mutkatonta. Olla kaksin, yksin on
        todellisuutta monessa parisuhteessa, kun vuosia
        on jo takana.

        Siihen kuuluu karikoitakin, ei suinkaan elo ole
        pelkkää ruusunpunaista ja pehmeää.
        Mutta niin sen kuuluukin varmaan olla.

        Kiitos Jouni.
        Runoni lopussa sana ' jää ' on hiljainen toive
        kokoaikaisesta läsnäolosta.

        Pirteää ja hillarikasta päivää Sinulle.


    • minua jäämään
      • lindalinda1

        ymmärrettävissä kahdella tavalla,
        joko kaukana olevalle, harvoin tavatulle rakkaalle
        tai sitten luona olevalle.
        Luona olevalle, silti poissaolevalle jonka toivoisi
        olevan enemmän/useammin läsnä.

        Olen tosiaankin varattu, joten voit mietiskellä
        kummasta vaihtoehdosta siis runossani oli kyse.

        Kiitän kauniista vastineestasi, se olisi ansainnut
        ihan oman avauksensa. Biisivalintasi ei olisi
        parempi voinut olla - kiitos kokonaisuudesta.


    • mies-v57

      Kun Rakkauden päivät ovat korkeimmillaan,
      miten muokata ne silloin sanoiksi.
      Silloin, kun aika on ja illat muokkaavat
      Rakkauden kuumiksi vartaloiksi.

      Kuinka siinä hehkussa voisi miettiä tulevaa,
      koettaa itsestään surua sisältään.
      Kun on nautinto ja kädet sivelevät häntä
      ja sielussa värisee hänen kuiskaus: hyväillään.

      Kun hän on juuri saapunut, miten voisi katsoa
      matkan päähän, kun Rakas on juuri tullut sydämeen.
      Vaikka päivä kuljettaa hänet pois, kaikkialla on
      näkevinään hänet, mies juopuneena Rakkauteen.

      Ja kun illan saatossa hän saapuu, Rakkaus syntyy
      taas uudestaan ja hellyys, hyväilyt, heräävät.
      Yö lopulta tempaa mukaansa ja hän huokaa joka
      kosketukselle, Rakastuneet kädet hyväilevät.

      Kun on aika ja Rakkauden taivas avoin.

      http://www.youtube.com/watch?v=JBfItJAFUQU&feature=related


      Kiitos Runostasi.

      Kun Rakastuu, on kuin rannalla,
      josta etsii vastauksia hiekasta ja
      kivistä.

      Vastauksia Rakkauteensa ja Rakkaastaan.

      Keveitä askelia, hymyä ja naurua,
      samalla epätietoisuutta.

      Elämän perhosen lentoa tässä
      ajassa Rakkauden siivin.

      Halki kahden ihmisen kuuman hengityksen.

      Elämän hetkien herkimpiä kuiskauksia,
      joita vain kaksi kuulee.

      Herkkää, kaunista, mutta samalla
      syvää Rakkausrunoa sinulta.

      Taidokasta kerrontaa tekstinä, jossa
      tunne ja mielenkiinto säilyi loppuun saakka.

      Tällainen Runo antaa jotain ja
      se on aina lukijalle iso asia.

      Kokemuksen ja kokemisen tunne.

      Tämä Runosi antoi paljon ja oli
      todella hieno Runosi.

      Elokuun kuumaa kesää Sinulle tänäin.

      • lindalinda1

        elämäni. Kuljen missä tahansa, teen mitä hyvänsä
        näen ja tunnen vain Hänet. Hän saa minut syttymään
        rakkaudellaan, tuntemaan että olen Hänelle ainoa
        maailmassa. Vaikka joudunkin kulkemaan päiväni
        yksin, elän jo tunteessa ja tulevissa hyväilyissä jotka
        häneltä saan.

        Kerrassaan upeaa runoutta Sinulta, ei suoranaisesti
        vastine omaani, mutta erityisen nautinnollinen musiikki-
        valintoineen kaikkineen.

        Se miten omaani analysoit, siitä olen kiitollinen ja mielissäni.

        Halauksellinen kiitos, olet ihan omaa luokkaasi ja toivoisin
        kovasti, että myöntyisit silloin tällöin tuomaan omia
        aloituksiasi tänne meidän kaikkien nautittavaksi.

        Lempeää päivän jatkoa ja iloa Sinulle.


    • kun ei ole vastaajaa,
      Kelle vastata ?
      Kun ei ole kuulijaa?

      Niin monin sanoin
      kulkee rakkaudentie,
      niin monin teoin
      osoitamme rakkautta.
      SILTI aina jää myös
      KYYNELEITÄ.

      Rakkautta ei voi kahlita
      silti sen voi saavuttaa,
      rakkautta ei voi omistaa
      silti sen voi tuntea.

      Rakkaus syntyy tunteista
      tunteet syntyy läheisyydestä,
      läheisyydestä syntyy kosketus.

      Sinä olet sitä!
      Minun ihollani Aina !

      Jää siihen!
      Hellyyden miekaksi!
      Tunteiden ristikoksi!
      Sanojen petokseksi!
      Valheen verkoksi!

      Silti olet rakas!

      JÄÄ!

      Sanarikasta tuttua lindaa
      ottaa lukijansa.

      T: J

      • lindalinda1

        Sinulla ja mies-v57:llä, joille voisi olla oma osasto -
        oma erityinen herkkien ja elämänmakuisten runojen
        laadukas lokero.

        Sinun runosi oli kylläkin ihan suoraa vastine omalleni
        sillä erotuksella, että se on kirjoitettu huomattavasti
        syvällisemmin ja monialaisemmin kuin omani. Ja tie-
        däthän Sinä sen, että se löytää nytkin lokeroon
        ' Jokke '

        Kiitän ja niiaan syvään aromikkaasta annistasi,
        sillä sitähän se on nyt niin kuin aina.


    • punaposkiN

      kulkee elonpolku tää
      niin lähekkäin on

      viha ,,rakkaus
      vain henkäys ja huomaa
      tää on vain mun rakas

      En turhaan valintaani tehnyt oo
      kaikesta,kaikesta

      huolimatta mulle rakkain oot...

      Viritykseni joskus väärät
      soinnut saa ja niin
      rakkautemme epävireisen
      soinnun saa..

      Kokonaisuutena kuitenkin
      niin ihana on löytää toistemme syli:)

      Kiitos mustista mutta niin kirkkaana loistaa kultainen lanka

      • lindalinda1

        viha ja rakkaus ovat niin lähellä toisiaan,
        että eroa on joskus vaikea löytää.
        Kaunis runo Sinulta jossa on tummia sävyjä
        ja silti lopulta syli kuitenkin löytyy =)

        Kiitos että viivähdit runossani ja kommentoit,
        iloa ja hymyä päivääsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe