maine coonin ja ocicatin hinnat?

kiinnostunut

Heippa!
olen kiinnostunut maine coonista ja ocicatista. ja haluisinkin tietää mihin hintaan kyseisiä kissimirrejä myydään. eli ois hienoo jos joku kertois vähän hintatietoja, kiitos!

29

43140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tabby

      Hinta riippu kasvattajasta, mutta näyttelytasoiset 750 eurosta ylöspäin aina tonniin asti ja lemmikkitasoiset sitten hieman alle tuon 750-800 euroa.

      • Norski

        Olin katsomassa coonia tunnetulta kasvattajalta, pennun hinta oli 800€.


      • jatta

        Hinnat on noin 500-800 euroa. Jos ei aijo käydä näyttelyissä, niin ei ole nähdäkseni mitään syytä maksaa yli 500 hintaa. Mco pennut on aika kiven alla, koska rodussa kasvatetaan melko vähän. Käytännössä urospentuja ei ole (= ne menevät saman tien). Mco on rotuna aivan iohana, mutta jos vertaat ocicattiin niin nämä ovat kuin kuu ja päivä!

        Suosittelen, että käyt näyttelyissä katsastamassa rotuja ja jututat omistajia niin saat paljon syvällisempää tietoa kuin kuvien perusteella. Tärkeintähän kissassa on luonne.


      • coonin ja ocin omistaja
        jatta kirjoitti:

        Hinnat on noin 500-800 euroa. Jos ei aijo käydä näyttelyissä, niin ei ole nähdäkseni mitään syytä maksaa yli 500 hintaa. Mco pennut on aika kiven alla, koska rodussa kasvatetaan melko vähän. Käytännössä urospentuja ei ole (= ne menevät saman tien). Mco on rotuna aivan iohana, mutta jos vertaat ocicattiin niin nämä ovat kuin kuu ja päivä!

        Suosittelen, että käyt näyttelyissä katsastamassa rotuja ja jututat omistajia niin saat paljon syvällisempää tietoa kuin kuvien perusteella. Tärkeintähän kissassa on luonne.

        Maine Coonin hinta vaihtelee 650-1000 euroon riippuen paljon kissan tasosta (näyttely,siitos,lemmikki) ja sukupuusta ja vahempian näyttely menestyksestä.

        Tällä hetkellä Cooneja on yllin kyllin sukupuoleen katsomatta saatavilla, rotuyhdistyksen pentuvälityksessäkin on nelisen pentuetta tarjolla ja lisäksi useampi pentue joita ei välitykseen ole tarjottu.
        Toisinaan kysyntä on ollut saatavuutta suurenpaa
        mutta tosiasiassa Cooneja syntyy vuositasolla enemmän kuin Ocicateja.
        Ulkomodollisesti rodut eroavat kovin toisistaan mutta luonteesta löytäisin paljonkin yhtäläisyyksiä. Tosin jokainen kissahan on yksilö.


      • coon
        jatta kirjoitti:

        Hinnat on noin 500-800 euroa. Jos ei aijo käydä näyttelyissä, niin ei ole nähdäkseni mitään syytä maksaa yli 500 hintaa. Mco pennut on aika kiven alla, koska rodussa kasvatetaan melko vähän. Käytännössä urospentuja ei ole (= ne menevät saman tien). Mco on rotuna aivan iohana, mutta jos vertaat ocicattiin niin nämä ovat kuin kuu ja päivä!

        Suosittelen, että käyt näyttelyissä katsastamassa rotuja ja jututat omistajia niin saat paljon syvällisempää tietoa kuin kuvien perusteella. Tärkeintähän kissassa on luonne.

        Maine coon pentuja,myös uroksia syntyy ja löytyy kyllä jos osaa etsiä..!Kasvattajiakin melko paljon 90-lukuun verrattuna näin 2000-luvulla. Kissanäyttelyissä tapaa kasvattajia toki mutta maine coon yhdistyksen sivuilta löytyy kasvattajia.


    • Antero

      Hei!

      Kaikille Maine Coon kissoista kiinnostuneille on oiva tilaisuus tutustua rotuun Forssassa sunnuntaina 21.03.2004 pidettävässä esittelynäyttelyssä. Klo 10.00 - 16.00 välisenä aikana esitellään Suomen parhaita Maine Cooneja Järjestötalolla Kuhalankatu 17 paloaseman naapurissa. Viime vuoden parhaat kissat ja kasvattajat palkitaan. Mukana on myös muita rotuja, kilpailuja, arpajaisia jne. Tapaammehan sunnuntaina kissamaisen päivän merkeissä...

      • Hurjat hinnat

        Lemmikkitasoisesta kissasta pyydetään 800e..onkohan se kuitenkin vähän liikaa? Outoa siten, että meidän itämaiset maksoivat kaikki pentuina 600e ja vieläpä näyttelytasoiset..outoa.


      • Antero..
        Hurjat hinnat kirjoitti:

        Lemmikkitasoisesta kissasta pyydetään 800e..onkohan se kuitenkin vähän liikaa? Outoa siten, että meidän itämaiset maksoivat kaikki pentuina 600e ja vieläpä näyttelytasoiset..outoa.

        Kasvattajat hinnoittelevat tarjolla olevat Maine Coon pennut hieman eri tapaan, mutta tuo on se hintaluokka, jossa suurin piirtein liikutaan:

        http://www.mainecoon.fi/pennut/

        Selvähän se on, että myös eri rotujen hintaeroja löytyy. Voi olla kuitenkin niin jos etsii hyvää ja halpaa, joutuu ostamaan kaksi kissaa, sen hyvän ja sen halvan.


      • balineesi
        Antero.. kirjoitti:

        Kasvattajat hinnoittelevat tarjolla olevat Maine Coon pennut hieman eri tapaan, mutta tuo on se hintaluokka, jossa suurin piirtein liikutaan:

        http://www.mainecoon.fi/pennut/

        Selvähän se on, että myös eri rotujen hintaeroja löytyy. Voi olla kuitenkin niin jos etsii hyvää ja halpaa, joutuu ostamaan kaksi kissaa, sen hyvän ja sen halvan.

        Ei itämaisissa kyllä mitään vikaa ole jos sitä tarkotit :/.


      • Elna 40
        Antero.. kirjoitti:

        Kasvattajat hinnoittelevat tarjolla olevat Maine Coon pennut hieman eri tapaan, mutta tuo on se hintaluokka, jossa suurin piirtein liikutaan:

        http://www.mainecoon.fi/pennut/

        Selvähän se on, että myös eri rotujen hintaeroja löytyy. Voi olla kuitenkin niin jos etsii hyvää ja halpaa, joutuu ostamaan kaksi kissaa, sen hyvän ja sen halvan.

        Eikä se mielestäni ollut yhtään liikaa hintaa!
        Olen käynyt näyttelyissä ja olen hienosti pärjännyt!
        Raha-arvossa ei voi edes kissaa arvioida.


      • minkälaisia
        Hurjat hinnat kirjoitti:

        Lemmikkitasoisesta kissasta pyydetään 800e..onkohan se kuitenkin vähän liikaa? Outoa siten, että meidän itämaiset maksoivat kaikki pentuina 600e ja vieläpä näyttelytasoiset..outoa.

        terveystestejä itämaisille teetetään ennen astutusta,mutta cooneille niitä tehdään melkoinen liuta: HCM ultra ja DNA,lonkkakuvat,veriryhmämääritys,FELV,FIV,sieni,SMA..Ja nämä ei todellakaan ole mitään kovin halpoja..
        Tokihan on "kasvattajia" jotka ei niitä siitoskissojaan juurikaan testaile ja hinnat liikkuvat samoissa kuin muillakin kasvattajilla... Itse en ainakaan ikinä ostaisi pentua testaamattomista vahemmista


      • plz boy
        Elna 40 kirjoitti:

        Eikä se mielestäni ollut yhtään liikaa hintaa!
        Olen käynyt näyttelyissä ja olen hienosti pärjännyt!
        Raha-arvossa ei voi edes kissaa arvioida.

        no voi lol olissit pyytäny vähremmä :D ps.surkee ostos,röh röh haaahaaa!!!!!!!!!!!!...
        meilläkin on kylläkin 2 kissaa,ja muuten eiks ne maine ccopperit oo aikra willei,hmmmm.....?


      • plz boy
        Hurjat hinnat kirjoitti:

        Lemmikkitasoisesta kissasta pyydetään 800e..onkohan se kuitenkin vähän liikaa? Outoa siten, että meidän itämaiset maksoivat kaikki pentuina 600e ja vieläpä näyttelytasoiset..outoa.

        oikeest mitä järkee hinnotella niit niin kalleiks mekin oltais ostettu ellei ne olis maksanu tonnii:D


      • ne olisi
        plz boy kirjoitti:

        oikeest mitä järkee hinnotella niit niin kalleiks mekin oltais ostettu ellei ne olis maksanu tonnii:D

        pitänyt teille antaa? Ei se kasvattajakaan niitä coonin pentuja aikaiseksi saa, miksi ne pitäisi teille halvalla myydä tai ilman antaa?


      • hurmuri mainekuu
        Antero.. kirjoitti:

        Kasvattajat hinnoittelevat tarjolla olevat Maine Coon pennut hieman eri tapaan, mutta tuo on se hintaluokka, jossa suurin piirtein liikutaan:

        http://www.mainecoon.fi/pennut/

        Selvähän se on, että myös eri rotujen hintaeroja löytyy. Voi olla kuitenkin niin jos etsii hyvää ja halpaa, joutuu ostamaan kaksi kissaa, sen hyvän ja sen halvan.

        näin kävi tyttärelleni osti kaksi joista toinen oli pakko palauttaa kasvattajalle sairauksen vuoksi rokotettu väärin sanoi kasvatta ja tuttäreni otti lapinkoiran hurmurille kaveriksi
        voi mitä onnen päiviä ne nyt kimpassa viettää mainekuu kun on koiranrotuinen kissa suku. .
        Tyttäreni norjan metsäkissa Mökö viettää vanhuuspäiviä täällä liperissä joensuussa saa vaeltaa vaapaasti ja metsästää on ukin ja mummin luona hoidossa.


      • minä ainoastaan minä
        Elna 40 kirjoitti:

        Eikä se mielestäni ollut yhtään liikaa hintaa!
        Olen käynyt näyttelyissä ja olen hienosti pärjännyt!
        Raha-arvossa ei voi edes kissaa arvioida.

        totta puhut !! eläin on hyvin tärkeä elämässä multakin kuoli yks maine coon päivää ennen joulu aattoa


      • minä ei kukaan muu
        plz boy kirjoitti:

        no voi lol olissit pyytäny vähremmä :D ps.surkee ostos,röh röh haaahaaa!!!!!!!!!!!!...
        meilläkin on kylläkin 2 kissaa,ja muuten eiks ne maine ccopperit oo aikra willei,hmmmm.....?

        gröhömluseerimgröhöm

        kirjoitin jotn ton sekaan


        kuinniin surkee ostos itte oot surkee ihminen!!


    • tuotanoinnii

      Serkku tossa puolisen vuotta sitte nappasi itellensä eteläsuomesta mainecoonin. Ihan oli joo hyvä kasvattaja ja kissaki oli sen näkönen (=älyttömän komee) No kuitenki hintaa tuli kissalle tonni. Mutta mielestäni kohtuullista kuitenkin, kun noihin kissoihin ku ei mee sitä lääkäri kuluja niin paljo ku on nii vähän jalostettu rotu, ite just suunnittelen maine coonin hankkimista :D

      • Oskari olematon

        Tervehdys!

        Nuo kauniit Mainecoonit maksavat todella tonnin molemminpuolin.Itse ostin juuri uroksen kaikin siitosoikeuksin tuontikissoja paljon linjoissa.Mielestäni mukavat sukutaulut ja näytelyissä pärjäneiden kissojen linjoista.Kasvatajalla paljon kokemusta ja tietoja taustoista ja kiinostusta testeihin ja terveys asioihin.Tiesin mitä ostin ja myös olen tyytyväinen ostokseeni.
        Nyt vain ootellaan millainen lellona pennusta tulee isona.


    • Siipipala

      Ocicateilla ei "tavallaan ole virheitä" , siis jos täplät löytyy ja ei oo kinikkiä tms, ne on lähes aina näyttelykelposia

      Lemmikkitasoon menevät useimmiten savuvärit, ja pennut joilla on "liian tiheä" sukutaulu.
      Suomen oci kanta on vielä aika suppea ja siksi vain pientä osaa pennuista käytetään jalostukseen ja lisäverta tuodaan urakalla ulkomailta.

      Siis ns. knikki tai lattarinta (ehkä jopa savuväri) ocin voi saada siihen 650
      jos ilmeistä vikaa ei ole niin ovat aina näyttelytasosia eli n.800->

      Suosittelen lämpimästi Ocia, itsellä sellainen 5kk poikakulta täällä heilumassa.

      Kannattaa ottaa ihmeessä suoraan kasvattajaan yhteyttä :)

      Esim. tuolta löytyy aika paljon suomen osikateista

    • la morena

      Minä maksoin 450€, kauniista mainecoon -tytöstä.

    • haaveileva...

      Mistäpäin ostit coonisi?

      • Anonyymi

        Parhaimmat kissat saa itse kasvattamalla 😁
        Olen kasvattanut omalla maine coonilla itselleni kauniit kissat.


    • Meillä lemmikkitasoinen maine coon tyttö maksoi 850e, mutta vanhemmat oli pärjänny näyttelyissä ja pennut oli rekisteröity, rokotettu, madotettu ja mikrosirutettu. Cooneja joita ei ole rekisteröity ja/tai mikrosirutettu, voi saada halvemmallakin, mutta laatu ei välttämättä ole parasta mahdollista. Voi ollakin, mutta itse en ottaisi rotukissaa ilman papereita. Mutta sehän on mielipidekysymys.

      Silloin kun niitä netistä katselin, niin rekisteröityjen coonien hinnat oli keskimäärin 800 ja 1000e välillä. Paperittomina joku myi jopa 400e:lla kun oli vahinkopentue (joskin kuulemma silti puhdasrotuinen).

    • toope775

      jos kissalla ei ole paperieta niin voi olla mitä vaan.. ja voi myydä minä vaan. Paperillisesta kissasta sentään tietää mikä on ja mistä tullu.

      joo hinta vois tietenkin olla vähän halvempi niin ei tarviis kenenkään sortua paperittomiin...

    • minä vain minä

      ne on toosi kalliita mutta 700-1000 jopa tonnin yli se vähän vaihtelee ja riippuu omistajasta

    • Kisuihminen

      olimme katsomassa yhtä Coonia joka myytiin nyt talvella, ja se maksoi vain 300e, mutta se oli leikattu narttu, joka oli 3v.
      jos ostaa Coonin tai minkä tahansa kissan sen kannattaa olla pentu, jotta saa sen koulutettua juuri sellaiseksi kun haluaa!

      • Anonyymi

        ...jotta saa sen koulutettua juuri sellaiseksi kuin haluaa.

        Heh-heh! Kyllä se on se kissa, joka kouluttaa omistajansa juuri sellaiseksi kuin haluaa.


    • Anonyymi

      Noinko halvalla saa Cooneja, nykyään muka alle tonnilla pennun? Enpä jaksa uskoa..tahi sitten on jotain outoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe