Valkoinen pallo hyttysen pistoksesta?

4593850394

Oltiin tuossa autolla ajelemassa maalla, ja käytiin syömässä yhdessä vaiheessa. Syötiin ulkona siis ja siinä vaiheessa olisi hyttynen voinut pistää, sitten taas perille saavuttua käveltiin pihan poikki sisälle, ja sisällä olisi ehkä voinut olla hyttysiä. Kotiin tultua huomasin jalassa 3 punaista "palloa". Kutitti kauheasti ja ajattelin että hyttysen pistoja varmaan, kaulasta löytyi myös. Nyt päivän kuluttua nämä punaiset pallerot muuttuivat valkopäisiksi, ihan kumman näköisiä ja tosi kipeitä jos raapii tai koskee. Punaisen pallon päälle on siis tullut valkoinen pallo, tai enemmänkin kuula kun on niin kova. Sitten mietin uudelleen, ja perille saavuttua oli koiria, olisiko voinut johtua niistä? Muttakun meillä on jo koira, niin voiko olla mahdollista? Rotu oli kyllä eri, ja meidän koira ei karvaa pudota, niin mistä sitten johtui, hyttysistä vai koirasta, ja olis aika ihmeellistä ollut että kolmen ulkona käynnin jälkeen 4 hyttystä muka pistäisi, kun ei ole lomaillessa mökilläkään tuskin edes päivässä niin moni hyttynen pistänyt. Ainiin joo ja käytiinhän me vielä kaupassa, eli siinäkin olisi hyttynen voinut pistää. Arvailkaa edes mistä johtuisi, tai kumpi aiheutti, koira vai hyttyset, ja miksi valkoiset pallot?

4

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma

      kyllä hyttysen pistosta yleensä tulee vaan pieni ihon värinen turpoama ja myöhemmin jättää tommosen punaisen pisteen. Siis kuin isoja palloja teikäläisellä on? Jos ei näpyt häviä kannattaa varmaan mennä ihotautilekurille.

      • ei

        Jos johtuikin koirista? Mutta luulis että olis aika hyvää siedätyshoitoa kun on jo 4 vuotta ollut koira, ja kun juuri koiran pentu ollaan saamassa, niin ei siitä viitsisi luopua vaan siksi että aikaisempi koira on semmonen rodultaan ettei aiheuta oireita, ja ei sitten tiedetty. Ei mielestäni ole mitään tullut kun olin kaverilla ja heillä kylässä oli semmonen sheltti, niin ei mitään aiheuttanut, eikä vaarini koira myöskään. En tajua, mistä ne punaiset jutut tuli? Ennen mulla on ollut kyllä jalat aina täynnä punasia palleroita, varmaan jotain finniä vastaavia näppyjä? Nyt on ne hävinnyt, ja kävikö niin että en ole ennen huomannut että ne punaset näpyt on taas tullut takaisin, ja luulin että hyttysen pisto tai koira-allergia? Jos nyt kävis niin että olis se koira-allergia, niin en tosiaan halua palauttaa koiraa kasvattajalle, niin mitäs lääkkeitä olis oireiden poistoon? Voiko muuttua astmaksi? Entä voiko se hävitä se koira-allergia? Kaverini oli allerginen viinirypäleille, ja pienenä söi niitä rasiallisen vaikka tiesi ettei saisi, ja naama turposi mutta allergia taisi vuoden päästä hävitä kokonaan. Nytkin nenää kutittaa ja aivastelin aamulla, onkohan tullut joku uusi kasviallergia kun koivunsiitepölylle olen jo? Toivon niiiiiin älyttömästi ettei vaan olis koira-allergia! Vastailkaa lisää ihmiset, jos on aavistuskin mikä on näppyjen syynä, ja onko se vain jokin uusi siitepöly allergia tai mitkä lääkkeet auttaisivat koira oireisiin? Valkoiset pallot muuten hävisivät, nyt ne pallot on taas punaisia.


      • astma
        ei kirjoitti:

        Jos johtuikin koirista? Mutta luulis että olis aika hyvää siedätyshoitoa kun on jo 4 vuotta ollut koira, ja kun juuri koiran pentu ollaan saamassa, niin ei siitä viitsisi luopua vaan siksi että aikaisempi koira on semmonen rodultaan ettei aiheuta oireita, ja ei sitten tiedetty. Ei mielestäni ole mitään tullut kun olin kaverilla ja heillä kylässä oli semmonen sheltti, niin ei mitään aiheuttanut, eikä vaarini koira myöskään. En tajua, mistä ne punaiset jutut tuli? Ennen mulla on ollut kyllä jalat aina täynnä punasia palleroita, varmaan jotain finniä vastaavia näppyjä? Nyt on ne hävinnyt, ja kävikö niin että en ole ennen huomannut että ne punaset näpyt on taas tullut takaisin, ja luulin että hyttysen pisto tai koira-allergia? Jos nyt kävis niin että olis se koira-allergia, niin en tosiaan halua palauttaa koiraa kasvattajalle, niin mitäs lääkkeitä olis oireiden poistoon? Voiko muuttua astmaksi? Entä voiko se hävitä se koira-allergia? Kaverini oli allerginen viinirypäleille, ja pienenä söi niitä rasiallisen vaikka tiesi ettei saisi, ja naama turposi mutta allergia taisi vuoden päästä hävitä kokonaan. Nytkin nenää kutittaa ja aivastelin aamulla, onkohan tullut joku uusi kasviallergia kun koivunsiitepölylle olen jo? Toivon niiiiiin älyttömästi ettei vaan olis koira-allergia! Vastailkaa lisää ihmiset, jos on aavistuskin mikä on näppyjen syynä, ja onko se vain jokin uusi siitepöly allergia tai mitkä lääkkeet auttaisivat koira oireisiin? Valkoiset pallot muuten hävisivät, nyt ne pallot on taas punaisia.

        Itselläni on ainakin heinä/koira allergia ja oireet helvetin pahoja. Nyt on tullut punaisia finnejä muistuttavia näppylöitä ihoon aika helkutisti uutena oireena joten liekkö toikin allergiaa. Tosin on poskiontelotulehdus päällä jälleen kerran ja bakteeri lähti viljelyyn eli saas nähä mikä sieltä on vastaus ja ehkä selittäs nää näpytkin. antihistamiinit sisäisenä pitäisi auttaa allergioihin ja itellä ei juuri auta yhtään. Sun tapauksessa voisivat tehota kannattaa kokeilla!


      • ihmehyttysiä
        astma kirjoitti:

        Itselläni on ainakin heinä/koira allergia ja oireet helvetin pahoja. Nyt on tullut punaisia finnejä muistuttavia näppylöitä ihoon aika helkutisti uutena oireena joten liekkö toikin allergiaa. Tosin on poskiontelotulehdus päällä jälleen kerran ja bakteeri lähti viljelyyn eli saas nähä mikä sieltä on vastaus ja ehkä selittäs nää näpytkin. antihistamiinit sisäisenä pitäisi auttaa allergioihin ja itellä ei juuri auta yhtään. Sun tapauksessa voisivat tehota kannattaa kokeilla!

        liikkeellä?
        Minä ihmettelen, että juhannusaattona pisti ilmeisesti hyttynen kolmeen kohtaan kädessäni, alkuun kutisi niin saakelisti, kortisonivoide, allergiapilleri auttoivat hetken kutinaan. Kutinaa kesti jotain pari viikkoa, mikä oli aivan kummallista että niin kauan kestää. Nyt on aikaa jo juhannuksesta kulunut ja niissä kohdissa on pienet vaaleat ihosta kohollaan olevat kohdat jotka vieläkin joskus kutisevat vähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe