Entä jos uskova ei jaksa uskoa syntejään anteeksiannetuiksi

Velipoika

Jumalan lapsia vihollinen kiusaa moninaisilla kiusauksilla.

Yksi tunnetuimmista vihollisen valheista on, ettei Jeesus olekaan maksanut kokonaan sinun syntivelkaasi.

- "Sinulla ei ole tarpeeksi katumusta, ethän sinä voi uskoa", kuiskaa saatana.

- "Et ole käynyt kaulailemassa lestadiolaista saarnamiestä seurakunnan edessä vuoteen ja vuorokauteen, et sinä voi
uskoa syntejäsi anteeksi"!

Vihollisella on aivan tuhoton määrä ihmislihan lankeemukseen vetoavia ja perustuvia syita tarjolla, jotka estävät sinua uskomasta Jumalan pojassaan Kristuksessa lupaamaa syntien anteeksiantamusta - omalle kohdallesi.
Jos yksi keino ei mene lävitse niin heti on seuraava syy mikä estää uskomasta Jumalan lupausta todeksi.

Ja pahin on silloin tapahtunut, kun ihminen ei enää pidäkään epäilyä syntinä, vaan uskoo häntä epäuskoon ja epäilyksiin houkuttelevan saatanan olevan Jumalan Pyhä Henki.
Niitä ei ole vähän jotka ovat tähän vihollisen ansaan langenneet. Nämä ovat vaikea pala myös seurakunnassa. He nimittäin yrittävät keinoja kaihtamatta pakottaa muutkin Jumalan lapset samaan ansaan kanssaan.

Harhaan joutuneet julistavat: "Saat uskoa kunhan olet tehnyt ja toimittanut sinulle määrätyt traditionaaliset toimenpiteet, ja olet ainoan oikean, (= oma liike) seurakunnan sertifioitu jäsen.

Jeesus pelastaa, - ei seurakunta.

Jeesus on ovi Jumalan valtakuntaan, ei seurakunta.

Seurakunnan muodostavat kaikki Jeesus- ovesta Jumalan valtakuntaan tulleet, riippumatta ajallisesta taustayhteisöstään
(hengellisestä kodistaan).

Seurakunta joka hylkää puhtaan evankeliumin lupauksen joka kuuluu seuraavasti;
- Jumala vanhurskauttaa armosta, ilman ihmisen ansioita.
- YKSIN usko Kristukseen vanhurskauttaa -,
se seurakuntayhteisö hylkää Kristuksen seurakunnan päänä ja ruumiin vapahtajana.

Jeesus on Herra!

65

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasuna

      Näinhän tuo menee.Ei riitä vaikka nimi olisi kaikkien kirkkokuntien listalla,mutta puuttuu teurastetun karitsan elämänkirjoista.Portto papit ja saarnamiehet sekä ns.vanhemmistot,eivät tiedä,että ovat vastuussa Herran edessä sanoistaan ja tekemisistään.Tiedän sen itse,mutta myöskin Herran edessä vastuussa-ellen ilmoita niinkuin kirjoitukset opettavat.On puun ja kuoren välissä.

    • esikoinen,

      Tapahtunut , kivasti alkuosan viestistä olet suuri syntinen ja epäilijä .
      sitten puolivälissä saat kaikki synnit anteeksi , ja jaksat uskoa ne loppu onkin
      kivaa surinaa , hyvin se meni usko vain tällälailla , pääset perille.

      • Velipoika

        Usko tulee kuulosta ja (oikea) kuuleminen tulee Jumalan sanan kautta.

        Jos ihminen lyö laimin Jumalan sanan lukemisen, kuulemisen ja tutkimisen, niin silloin ollaan vaarallisilla vesillä. Lähellämme on AINA jonoksi asti eksyttäviä henkivaltoja, jotka ovat vihollisen palvelusrenkejä. Lähin näistä on oma langennut luontomme.

        Usko ei ole tuosta vain otettavissa. Jos Jumalan vanhurskas laki ei saa tehdä ihmistä kokonaan tyhjäksi kaikesta hyvästä, niin että ihminen joutuu pakon edessä polvilleen Jeesuksen eteen armoa anomaan, on seurauksena oman vanhurskauden rakentajan loputon ja lohduton tie.

        "Kun en pysty parempaan, kun en pysty parempaan", tuttuja voimattomia huokauksia monen huulilla. Tällaiset huokaukset osoittavat jo selvästi sen, mistä ihminen etsii autuuttaan, hän etsii autuutta oman lihansa töistä ja ponnistuksista.


        Saatana oikein hehkuttaa: "Ponnistele vielä vähän enemmän, niin sinä saavutat autuuden". Moni on ponnistellut useita kymmeniä vuosia, todetakseen ettei minusta tullut sitä hyvää kristittyä joka piti tulla.

        Moni etsii itsestään autuutta lähes viimeiseen hengenvetoon asti.

        Eräs esikoilsestadiolaisuudessa hylätty valehdeltu parjattu ja paneteltu Jumalan mies kertoi minulle omasta isästään kuolinvuoteella. Isä joka ei ollut käsittänyt Kristuksen lahjavanhurskautta vuosikymmeniä kestaneen elämänsä aikana, totesi pojalleen kuolinvuoteella: "Kuule (X), kyllä meillä on sama usko".

        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen kautta, Jumala ei hylkää meitä, vaan hän johdattaa perille Poikansa Jeesuksen valtakuntaan. Johdattaa sellaisenkin matkaystävän joka on langennut syystä taikka toisesta muita Jumalan lapsia (joita on miljoonia ja miljoonia) paremmaksi kristityksi.


      • teu
        Velipoika kirjoitti:

        Usko tulee kuulosta ja (oikea) kuuleminen tulee Jumalan sanan kautta.

        Jos ihminen lyö laimin Jumalan sanan lukemisen, kuulemisen ja tutkimisen, niin silloin ollaan vaarallisilla vesillä. Lähellämme on AINA jonoksi asti eksyttäviä henkivaltoja, jotka ovat vihollisen palvelusrenkejä. Lähin näistä on oma langennut luontomme.

        Usko ei ole tuosta vain otettavissa. Jos Jumalan vanhurskas laki ei saa tehdä ihmistä kokonaan tyhjäksi kaikesta hyvästä, niin että ihminen joutuu pakon edessä polvilleen Jeesuksen eteen armoa anomaan, on seurauksena oman vanhurskauden rakentajan loputon ja lohduton tie.

        "Kun en pysty parempaan, kun en pysty parempaan", tuttuja voimattomia huokauksia monen huulilla. Tällaiset huokaukset osoittavat jo selvästi sen, mistä ihminen etsii autuuttaan, hän etsii autuutta oman lihansa töistä ja ponnistuksista.


        Saatana oikein hehkuttaa: "Ponnistele vielä vähän enemmän, niin sinä saavutat autuuden". Moni on ponnistellut useita kymmeniä vuosia, todetakseen ettei minusta tullut sitä hyvää kristittyä joka piti tulla.

        Moni etsii itsestään autuutta lähes viimeiseen hengenvetoon asti.

        Eräs esikoilsestadiolaisuudessa hylätty valehdeltu parjattu ja paneteltu Jumalan mies kertoi minulle omasta isästään kuolinvuoteella. Isä joka ei ollut käsittänyt Kristuksen lahjavanhurskautta vuosikymmeniä kestaneen elämänsä aikana, totesi pojalleen kuolinvuoteella: "Kuule (X), kyllä meillä on sama usko".

        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen kautta, Jumala ei hylkää meitä, vaan hän johdattaa perille Poikansa Jeesuksen valtakuntaan. Johdattaa sellaisenkin matkaystävän joka on langennut syystä taikka toisesta muita Jumalan lapsia (joita on miljoonia ja miljoonia) paremmaksi kristityksi.

        " Joka kulee minun sani ja uskoo häneen , joka on minut lähettänyt , sillä on
        Iankaikkinen elämä, eikä hän joudu Tuomittavaksi , vaan on siirtynyt
        kuolemasta elämään" , Joh. 5:24.

        Tässä kuulemme näistä Herramme Kristuksen selvistä ja totisista sanoista , mikä pelastaa ihmisen ansaitusta kadotustuomiosta, ja mikä taas saattaa hänet sen alaiseksi . Jumalan Piokaan USKOMINENtai uskomatta oleminen tekee koko
        tämän erotuksen ja erilaisuuden . Niin on meille siis tarpeen tarkasti tutkia , olemmeko Kristuksen USKOSSA vai emmekö ole.

        KOETELKAA ITSEÄNNE , OLETTEKO USKOSSA, TUTKIKAA ITSEÄNNE ! " Huudahtaa
        Paavali . 2 Kor. 13:5 . "VAI ETTEKÖ TUNNE ITSEÄNNE , ETTÄ JEESUS KRISTUS ON TEISSÄ ? JOLLEI EHKÄ NIIN OLE ETTETTE KESTÄ KOETUSTA ?"
        " JOLLA ON POIKA , HÄNELLÄ ON ELÄMÄ , JOLLA JUMALAN POIKAA EI OLE HÄNELLÄ EI OLE ELÄMÄÄ." 1 Joh. 5:12. TÄMÄ ON KOKO EVANKELIUMIN OPIN YDIN


      • teu
        teu kirjoitti:

        " Joka kulee minun sani ja uskoo häneen , joka on minut lähettänyt , sillä on
        Iankaikkinen elämä, eikä hän joudu Tuomittavaksi , vaan on siirtynyt
        kuolemasta elämään" , Joh. 5:24.

        Tässä kuulemme näistä Herramme Kristuksen selvistä ja totisista sanoista , mikä pelastaa ihmisen ansaitusta kadotustuomiosta, ja mikä taas saattaa hänet sen alaiseksi . Jumalan Piokaan USKOMINENtai uskomatta oleminen tekee koko
        tämän erotuksen ja erilaisuuden . Niin on meille siis tarpeen tarkasti tutkia , olemmeko Kristuksen USKOSSA vai emmekö ole.

        KOETELKAA ITSEÄNNE , OLETTEKO USKOSSA, TUTKIKAA ITSEÄNNE ! " Huudahtaa
        Paavali . 2 Kor. 13:5 . "VAI ETTEKÖ TUNNE ITSEÄNNE , ETTÄ JEESUS KRISTUS ON TEISSÄ ? JOLLEI EHKÄ NIIN OLE ETTETTE KESTÄ KOETUSTA ?"
        " JOLLA ON POIKA , HÄNELLÄ ON ELÄMÄ , JOLLA JUMALAN POIKAA EI OLE HÄNELLÄ EI OLE ELÄMÄÄ." 1 Joh. 5:12. TÄMÄ ON KOKO EVANKELIUMIN OPIN YDIN

        Kuten apstolitodistaa: "Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet , Kristuksen
        Jeesuksen kautta , minun evankeliumini mukaan ", Room. 2:16. Jotka siis täällä elämässään eivät olleet kuuliaisia Kristuksen evankeliumille , vaan vaelsivat omia teitään , joko omssa pyhyydessä tahi lihallisessa suruttomuudessa , halveksien
        Jeesusta Kristusta...heitä on varmasti viimeisenä päivänä kohdattava iankaikkinen perikato sen Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta.


      • Velipoika
        teu kirjoitti:

        Kuten apstolitodistaa: "Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet , Kristuksen
        Jeesuksen kautta , minun evankeliumini mukaan ", Room. 2:16. Jotka siis täällä elämässään eivät olleet kuuliaisia Kristuksen evankeliumille , vaan vaelsivat omia teitään , joko omssa pyhyydessä tahi lihallisessa suruttomuudessa , halveksien
        Jeesusta Kristusta...heitä on varmasti viimeisenä päivänä kohdattava iankaikkinen perikato sen Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta.

        Sen tähden Kristusta julistetaan, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo.

        Helposti voi syntyä ajatus jollekin, että tässä avauksessa moititaan niitä jotka eivät syystä taikka toisesta jaksa uskoa itseään Jumalan armosta ja Kristuksen ansiosta autuaaksi, vaan ryhtyvät omilla teoillaan paikkaamaan "Jeesukselta kesken jäänyttä" pelastusoperaatiota.

        Ja tottahan se on että emme kiitä vihollista joka kiusaa Jumalan omia petollsilla valheillaan. Älä pelkää! Turvassa on se ihminen joka rintaansa lyöden tulee Jeesuksen eteen sanoen, Jumala armahda minua syntistä.

        On turvallista olla voittajan puolella. Kun vihollinen hyökkää, niin sinulla on Kristuksen sana hallussasi.

        Jes. 45:2 Minä käyn sinun edelläsi ja tasoitan kukkulat, minä murran vaskiovet ja rikon rautasalvat.
        Jes. 45:3 Minä annan sinulle aarteet pimeän peitosta, kalleudet kätköistänsä, tietääksesi, ...

        ...että minä, Herra, olen se, joka sinut nimeltä kutsuin, minä, Israelin Jumala.


        Jes. 54:9 Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.

        Jes. 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.

        Jes. 54:14 Sinut vahvistetaan vanhurskaudella; sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty.

        Jes. 54:15 Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta;
        joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.


      • teu
        teu kirjoitti:

        Kuten apstolitodistaa: "Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet , Kristuksen
        Jeesuksen kautta , minun evankeliumini mukaan ", Room. 2:16. Jotka siis täällä elämässään eivät olleet kuuliaisia Kristuksen evankeliumille , vaan vaelsivat omia teitään , joko omssa pyhyydessä tahi lihallisessa suruttomuudessa , halveksien
        Jeesusta Kristusta...heitä on varmasti viimeisenä päivänä kohdattava iankaikkinen perikato sen Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta.

        Silloin nähdä Jumalan valtaistuimella istuvan sen Jeesuksen , jonka juuri he ovat lävistäneet , Joh. 19:37. Tämä näky , joka on USKOVIEN ilo ja autuus on täyttävä kaikki uskottomat kadotukseen kauhulla , niin että he vavisten huutavat vuorille ja kallioille ; "Kaatukaa meidän päällemme ja kätkekää meidät valtaistuimella ISTUJAN kasvoilta ja Karitsan vihalta! Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut . ja kuka vielä kestää , Ilm. 6:16-17.

        Ja heillä mihin enemmän kuin kylliksi syytä pelkoon ja kauhuun ,sillä " hirmuista
        on langeta elävän Jumalan käsiin". , Hebr. 10:31.ö Herra Jeesus itse: Ilmestyy
        taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekeissä ja kostaa niille , jotka eivät
        tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille . ,2 Tess. 1:7 -10. Siitä riippuu siis iankaikkinen autuus ja kadotus , miten täällä suhtaudumme Herraan Jeesukseen ja Hänen Pyhään Hengeensa.
        .


      • teu
        teu kirjoitti:

        Silloin nähdä Jumalan valtaistuimella istuvan sen Jeesuksen , jonka juuri he ovat lävistäneet , Joh. 19:37. Tämä näky , joka on USKOVIEN ilo ja autuus on täyttävä kaikki uskottomat kadotukseen kauhulla , niin että he vavisten huutavat vuorille ja kallioille ; "Kaatukaa meidän päällemme ja kätkekää meidät valtaistuimella ISTUJAN kasvoilta ja Karitsan vihalta! Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut . ja kuka vielä kestää , Ilm. 6:16-17.

        Ja heillä mihin enemmän kuin kylliksi syytä pelkoon ja kauhuun ,sillä " hirmuista
        on langeta elävän Jumalan käsiin". , Hebr. 10:31.ö Herra Jeesus itse: Ilmestyy
        taivaasta voimansa enkelien kanssa tulen liekeissä ja kostaa niille , jotka eivät
        tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille . ,2 Tess. 1:7 -10. Siitä riippuu siis iankaikkinen autuus ja kadotus , miten täällä suhtaudumme Herraan Jeesukseen ja Hänen Pyhään Hengeensa.
        .

        Tämän kysymyksen esitti Jeesus eräälle miehelle Betesdan lammikon luona .
        Tuo miesparka oli , joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta, ei edes tiennyt , kuka se oli , joka puhutteli häntä , mutta perästäpäin hän sai tietää . Kuitenkin sanoi Jeesus hänelle nämä terveeksitekevät sanansa !
        " Nouse , ota vuoteesi ja kävele ", Joh. 5:8. ja heti mies tuli terveeksi , otti vuoteensa ja käveli ....

        Betesda oli siihen aikaan oivallinen terveyslammikko , johon enkeli ajoittain astui alas ja kuohutti veden , josta sitten sairaat saivat kastautua ja tulivat terveeksi .
        Aivan samoin on kristillinen seurakuntakin , jossa Herran sanaa saarnataan ja pyhiä sakramentteja jaetaan , oikea hengellinen Betesda . Mutta miten parannetaan täällä sairaat sielut? Siten , että Jeesus ARMONVÄLIKAPPALEIDEN
        sanan , kasteen ja ehtoollisen kautta lähestyy niitä ja sanoo: "Tahdotko tulla terveeksi , tahdotko tulla aivan parannetuksi synneistäsi"?


      • teu
        teu kirjoitti:

        Tämän kysymyksen esitti Jeesus eräälle miehelle Betesdan lammikon luona .
        Tuo miesparka oli , joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta, ei edes tiennyt , kuka se oli , joka puhutteli häntä , mutta perästäpäin hän sai tietää . Kuitenkin sanoi Jeesus hänelle nämä terveeksitekevät sanansa !
        " Nouse , ota vuoteesi ja kävele ", Joh. 5:8. ja heti mies tuli terveeksi , otti vuoteensa ja käveli ....

        Betesda oli siihen aikaan oivallinen terveyslammikko , johon enkeli ajoittain astui alas ja kuohutti veden , josta sitten sairaat saivat kastautua ja tulivat terveeksi .
        Aivan samoin on kristillinen seurakuntakin , jossa Herran sanaa saarnataan ja pyhiä sakramentteja jaetaan , oikea hengellinen Betesda . Mutta miten parannetaan täällä sairaat sielut? Siten , että Jeesus ARMONVÄLIKAPPALEIDEN
        sanan , kasteen ja ehtoollisen kautta lähestyy niitä ja sanoo: "Tahdotko tulla terveeksi , tahdotko tulla aivan parannetuksi synneistäsi"?

        vastaa synnin haavoittama , sairas sielu : " Minä tahtoisin kyllä kernaasti ,
        rakas Herra , parantua , mutta en voi . Olen jo kauan koettanut parastani , mutta aina jäänyt entiseen tilaani, samalla kun muut tässä ovat parantuneet ".

        Mutta Herra on suuri ihmeitten tekijä: mitä me kaikkine lukemisinemme , rukoilemisinemme ja pyrkimisinemme emme voineet aikaansaada , sen saa hän heti aikaan sanalla , tai kahdella . Hän sanoo vain : "Nouse , ota vuoteesi
        ja kävele!" ja me olemme paikalla parantuneet siitä sairaudesta , jonka kanssa olimme taistelleet koko elinikämme.


      • teu
        teu kirjoitti:

        vastaa synnin haavoittama , sairas sielu : " Minä tahtoisin kyllä kernaasti ,
        rakas Herra , parantua , mutta en voi . Olen jo kauan koettanut parastani , mutta aina jäänyt entiseen tilaani, samalla kun muut tässä ovat parantuneet ".

        Mutta Herra on suuri ihmeitten tekijä: mitä me kaikkine lukemisinemme , rukoilemisinemme ja pyrkimisinemme emme voineet aikaansaada , sen saa hän heti aikaan sanalla , tai kahdella . Hän sanoo vain : "Nouse , ota vuoteesi
        ja kävele!" ja me olemme paikalla parantuneet siitä sairaudesta , jonka kanssa olimme taistelleet koko elinikämme.

        Niin että me nousemme USKON hengessä , nuosemme kuolleista töistä palvelemaan elävää Jumalaa . ... Mutta synti pyrkii kuitenkin yhä vielä saamaan valtaa meissä, perkele ahdistaa meitä myös alituiseen ja koettaa uudestaan saada meitä ansoihinsa. Vaikka Jeesus jo on sinut synneistäsi parantanut , ja
        sinä olet alkanut vapaalla ja iloisella omallatunnolla vaeltaa elämän tietä .


      • teu
        teu kirjoitti:

        Niin että me nousemme USKON hengessä , nuosemme kuolleista töistä palvelemaan elävää Jumalaa . ... Mutta synti pyrkii kuitenkin yhä vielä saamaan valtaa meissä, perkele ahdistaa meitä myös alituiseen ja koettaa uudestaan saada meitä ansoihinsa. Vaikka Jeesus jo on sinut synneistäsi parantanut , ja
        sinä olet alkanut vapaalla ja iloisella omallatunnolla vaeltaa elämän tietä .

        Omaatuntoaasi ja saatana karkoittaa iloa sydämestäsi . Miten käypi silloin ?
        Täytyykö sinun uudestaan ruveta sairatelemaan ? EI! Jeesus , joka sinut on synnistäsi kerran parantanut . tahtoo totisesti yhä edelleen olla parantajasi joka päivä ja hetki . Älä vaan epäuskossa tätä parantajaasi unohda : älä myöskään tahallasi tee syntiä , Ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi.


      • teu
        teu kirjoitti:

        Omaatuntoaasi ja saatana karkoittaa iloa sydämestäsi . Miten käypi silloin ?
        Täytyykö sinun uudestaan ruveta sairatelemaan ? EI! Jeesus , joka sinut on synnistäsi kerran parantanut . tahtoo totisesti yhä edelleen olla parantajasi joka päivä ja hetki . Älä vaan epäuskossa tätä parantajaasi unohda : älä myöskään tahallasi tee syntiä , Ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi.

        Sairautta , surkeutta
        täynnä on mun sydämen ,
        Mut on mulla , murretulla
        Parantaja , suloinen .

        Synnin haavat! Lääkkeen saavat
        Vaivat , kaikki vaimentuu.
        Armo loistaa, pelvon poistaa ,
        Sairaan katse kirkastuu.


    • herätys

      >Entä jos uskova ei jaksa uskoa syntejään anteeksiannetuiksi<

      Tässä keskustelussa on tullut jo esille, "usko tulee kuuulosta ja kuulo Kristuksen sanan kautta".

      Jos ei jaksa uskoa, niin silloin ei ole ruokkinut itseään Jumalan Sanalla. Jumalan Sana lupaa että "usko tulee kuulosta".

      Myös tässä keskustelussa on tuotu esille, "koetelkaa itseänne, oletteko uskossa". Tämä alkuperäinen kysymys on sitä koettelua, jossa selvästi sanotaan, ettei silloin kestetä koettelua. Jos ei jaksa uskoa, niin silloin ei olla uskossa.

      On paljon niitä jotka huutavat kuorossa, "kaikki on hyvin", mutta Jumalan Sana sanoo ettei silloin ole, jos ei jaksa uskoa syntejään anteeksi annetuksi.

      • ..............

        "Jeesus kantoi kipumme, sairautemme ja syntimme".

        Jos ei jaksa uskoa syntejään anteeksiannetuksi, niin sitten pysytään syntisinä.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen sairauksiamme, niin sitten pysytään sairaina.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen kipuamme, niin sitten koetaan kipua.
        Yms. Yms. Yms. "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot".

        "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", joten yhdenkään ei tarvitse kantaa syntiä, heikkoutta, sairautta, kipua, puutetta, vajautta, ongelmia, yms. Sillä "anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan".

        Koetuksen ajat kuuluu jokaisen Kristityn elämään, mutta tulisi muistaa "koetuksen antaessaan, ulospääsytytie on jo valmiina".

        Vaikka "Saatana on tässä maailmassa, niin me emme ole kuitenkaan tästä maailmasta."

        "Ajakaa pois riivaajia ja pahoja henkiä, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita".

        "Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin olette saava pyytämänne"
        "Kun anotte, niin uskokaa jo saaneenne".

        "Tulkoon Sinun valtakuntasi".
        Tänne maanpäälle pyydämme Jumalan valtakuntaa, eli se alkaa jo tässä ajassa.
        "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä"

        "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä, niin kuin taivaassa".
        Taivaassa ei ole kipua, sairautta, puutetta, ongelmia yms. Joten pyydämme että jo täällä tapahtuisi Isän tahto, jo niin kuin taivaassa.

        "Päästä meidät pahasta"
        Tämä koskee kaikkia Perkeleen tekoja.

        "Jeesus tuli, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys".
        "Saatana tuli tappamaan ja ryöstämään".

        JOS JOTAIN PUUTTUU, NIIN SE USKOSTA PUUTTUU.
        "Joka uskoo, sille kaikki on mahdollista".


      • Velipoika

        Silloin eivät asiat ole huonosti jos tuntee uskon puutoksen ja kääntyy Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä apua rukoillen. Sen sijaan silloin ei ole asiat hyvin,
        jos pitää uskovalle kuuluvana luonnollisena tilana uskon puuttumisen ja sen puutteen korvaamisen oman vanhurskauden rakentamisella.


      • Velipoika
        .............. kirjoitti:

        "Jeesus kantoi kipumme, sairautemme ja syntimme".

        Jos ei jaksa uskoa syntejään anteeksiannetuksi, niin sitten pysytään syntisinä.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen sairauksiamme, niin sitten pysytään sairaina.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen kipuamme, niin sitten koetaan kipua.
        Yms. Yms. Yms. "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot".

        "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", joten yhdenkään ei tarvitse kantaa syntiä, heikkoutta, sairautta, kipua, puutetta, vajautta, ongelmia, yms. Sillä "anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan".

        Koetuksen ajat kuuluu jokaisen Kristityn elämään, mutta tulisi muistaa "koetuksen antaessaan, ulospääsytytie on jo valmiina".

        Vaikka "Saatana on tässä maailmassa, niin me emme ole kuitenkaan tästä maailmasta."

        "Ajakaa pois riivaajia ja pahoja henkiä, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita".

        "Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin olette saava pyytämänne"
        "Kun anotte, niin uskokaa jo saaneenne".

        "Tulkoon Sinun valtakuntasi".
        Tänne maanpäälle pyydämme Jumalan valtakuntaa, eli se alkaa jo tässä ajassa.
        "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä"

        "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä, niin kuin taivaassa".
        Taivaassa ei ole kipua, sairautta, puutetta, ongelmia yms. Joten pyydämme että jo täällä tapahtuisi Isän tahto, jo niin kuin taivaassa.

        "Päästä meidät pahasta"
        Tämä koskee kaikkia Perkeleen tekoja.

        "Jeesus tuli, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys".
        "Saatana tuli tappamaan ja ryöstämään".

        JOS JOTAIN PUUTTUU, NIIN SE USKOSTA PUUTTUU.
        "Joka uskoo, sille kaikki on mahdollista".

        Jokainen täällä sairastuu ja kuolee pois. Sitä ei kukaan kierrä.
        Ja syntisiä olemme kaikki, toiset ovat armahdettuja ja toiset eivät.

        Luonnollisten sairauksien sekoittaminen ei lyyty käsiteltävään asiaan.


      • teu
        .............. kirjoitti:

        "Jeesus kantoi kipumme, sairautemme ja syntimme".

        Jos ei jaksa uskoa syntejään anteeksiannetuksi, niin sitten pysytään syntisinä.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen sairauksiamme, niin sitten pysytään sairaina.
        Jos ei jaksa uskoa Jeesuksen kantaneen kipuamme, niin sitten koetaan kipua.
        Yms. Yms. Yms. "Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot".

        "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen", joten yhdenkään ei tarvitse kantaa syntiä, heikkoutta, sairautta, kipua, puutetta, vajautta, ongelmia, yms. Sillä "anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan".

        Koetuksen ajat kuuluu jokaisen Kristityn elämään, mutta tulisi muistaa "koetuksen antaessaan, ulospääsytytie on jo valmiina".

        Vaikka "Saatana on tässä maailmassa, niin me emme ole kuitenkaan tästä maailmasta."

        "Ajakaa pois riivaajia ja pahoja henkiä, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita".

        "Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin olette saava pyytämänne"
        "Kun anotte, niin uskokaa jo saaneenne".

        "Tulkoon Sinun valtakuntasi".
        Tänne maanpäälle pyydämme Jumalan valtakuntaa, eli se alkaa jo tässä ajassa.
        "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä"

        "Tapahtukoon Sinun tahtosi maanpäällä, niin kuin taivaassa".
        Taivaassa ei ole kipua, sairautta, puutetta, ongelmia yms. Joten pyydämme että jo täällä tapahtuisi Isän tahto, jo niin kuin taivaassa.

        "Päästä meidät pahasta"
        Tämä koskee kaikkia Perkeleen tekoja.

        "Jeesus tuli, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys".
        "Saatana tuli tappamaan ja ryöstämään".

        JOS JOTAIN PUUTTUU, NIIN SE USKOSTA PUUTTUU.
        "Joka uskoo, sille kaikki on mahdollista".

        Kyllä pitää olla älliä , että ei saisi heti tälliä ,
        Huonomminkin mennä voisi , jos vain nolla oisi
        Synnin haavat katkerat , Lääkkeen saavat ,
        Sairautta surkeutta, täynnä on mun sydämen
        Armo loistaa , kaikki poistaa Vaimentuu.
        Vaivat pelot poistaa, sairaan katse kirkastuu.


      • Olen joskus miettinyt vaihtoehtoja armosta uskomiselle.
        Montakohan niitä on? Vaihtoehdot ovat vähissä niitä on kaksi. Uskoo tai sitten ei.

        Jos uskoo on mahdollista pelastua, mutta jos ei usko, ei ole mahdollisuuttakaan.

        Evankelista Markus on kirjannut Jeesuksen puhetta uskosta ja hän totesi; joka ei usko se on jo tuomittu.

        Kun ihminen hyväksyy tuomionsa ja alkaa huutaa apua Herralta, on mahdollista saada avun.


      • ----------
        vihne kirjoitti:

        Olen joskus miettinyt vaihtoehtoja armosta uskomiselle.
        Montakohan niitä on? Vaihtoehdot ovat vähissä niitä on kaksi. Uskoo tai sitten ei.

        Jos uskoo on mahdollista pelastua, mutta jos ei usko, ei ole mahdollisuuttakaan.

        Evankelista Markus on kirjannut Jeesuksen puhetta uskosta ja hän totesi; joka ei usko se on jo tuomittu.

        Kun ihminen hyväksyy tuomionsa ja alkaa huutaa apua Herralta, on mahdollista saada avun.

        Uskosta joka on kahden puolen horjuvainen. Vihollinen panee kyllä paljon ehtoja sille jotta ihminen saisi luvan uskoa itsensä armosta autuaaksi. Jos tällaisesta itse ansaittavan vanhurskauden oravanpyörästä tulee elämäntapa, niin ettei ihminen tajua tekevänsä syntiä, niin lirisä ollaan. Tämä ilmiö tulee esiin täälläkin lähes päivittäin.

        Vaihtoehtoja sille miksi eisaisi vapåaasti uskoa itseään Kristuksessa vanhurskaaksi on siis miljoonia. Kuitenkin vain yksi vaihtoehto, usko Jeesukseen, on pelastava.

        On liiankin usein todella pitkä prosessi ennen kuin ihminen käsittää omakohtisesti sen vanhurskauden jonka Kristus lahjoittaa.
        - Armosta
        - ilman omia ansioita
        - uskon kautta

        Vanhurskauttamiseen sekoitetaan erittäin helposti ihmistekoja.

        Kiteytettynä asia on sillä tavalla, että Kristuksessa vanhurskas tekee tekoja VANHURSKAANA. Hän tekee tekoja sen tähden koska Jumala on rakastanut häntä.
        Tilalle tyypillistä on
        - elo ilossa
        - elo vapaudessa
        - elo kiitollisuudessa
        - elo Jumalan ylistyksessä
        - elo turvassa, pelotta
        - elo toisten auttamisessa
        - elo vaikeuksissa elävien rinnalla
        - lähimmäisen hyväksyminen sellaisena kun hän on

        Omavanhurskauteen langennut tekee tekoja pysyäkseen niiden avulla Jumalalle kelvollisena (siis vanhurskaana). Tilalle tyyppillistä on
        elo pelossa (Jumalan hylkäämäksi tulemisesta)
        - elo häpeässä
        - elo ihmispelossa
        - elo sairaassa syyllisyydessä
        - elo ihmisten mielipiteistä riippuvana (orjuudessa)
        - elo itseinhossa
        - elo itsensä halveksimisessa jne.


      • .................
        Velipoika kirjoitti:

        Jokainen täällä sairastuu ja kuolee pois. Sitä ei kukaan kierrä.
        Ja syntisiä olemme kaikki, toiset ovat armahdettuja ja toiset eivät.

        Luonnollisten sairauksien sekoittaminen ei lyyty käsiteltävään asiaan.

        Turha minua on nuhdella Kristuksen opin vääristelemisestä. Kopioin kohdat raamatusta, joten jos on jotain nuhtelemista, niin nuhtele raamatun kirjoittajia.


      • ..................
        teu kirjoitti:

        Kyllä pitää olla älliä , että ei saisi heti tälliä ,
        Huonomminkin mennä voisi , jos vain nolla oisi
        Synnin haavat katkerat , Lääkkeen saavat ,
        Sairautta surkeutta, täynnä on mun sydämen
        Armo loistaa , kaikki poistaa Vaimentuu.
        Vaivat pelot poistaa, sairaan katse kirkastuu.

        >Esat , ei kaikki ole noin yksinkertaista<

        Päinvastoin, Jumalan Sana on niin yksinkertaista, "ettei tyhmäkään eksy".

        Silloin kun Jumalan Sana väännetään ja selitetään tyhjäksi, niin menetetään myös Jumalan voima.


      • Velipoika
        ................. kirjoitti:

        Turha minua on nuhdella Kristuksen opin vääristelemisestä. Kopioin kohdat raamatusta, joten jos on jotain nuhtelemista, niin nuhtele raamatun kirjoittajia.

        Nappaamalla palan tekstiä sieltä ja toisen palan täältä, voi Raamatun vääristellä ihan omaan korvasyyhyynsä. On täydellinen valhe kieltää pois peristynnin seuraukset kehossamme, sairaus kipu ja kuolema ovat erottamaton osa jokaisen ihmisen elämää. Joka toisin opettaa hän on valehtelija.

        Toinen virhe sinun teksteissäsi on hengellisten asioiden sekoittaminen lihallisiin asioihin. Kolmas harha on siinä, että sinä et tunne lainkaan lain hengellistä puolta.
        Aadamilta perityn synnin ajallisista seurauksista ei välty kukaan, et sinäkään.

        Lihasta syntynyt (siis uskonnollinen ihminen) ei käsitä hengellisiä, se on näin Esa parka. Siksi toivon että Jumala saisi armossaan tehdä sinut tyhjäksi kaikesta omasta vanhurskaudesta, niin että hän saisi pukea sinut Kristuksen lahjavanhurskauteen.


      • Velipoika
        .................. kirjoitti:

        >Esat , ei kaikki ole noin yksinkertaista<

        Päinvastoin, Jumalan Sana on niin yksinkertaista, "ettei tyhmäkään eksy".

        Silloin kun Jumalan Sana väännetään ja selitetään tyhjäksi, niin menetetään myös Jumalan voima.

        Totta on, Jeesus tie on hyvin yksinkertainen tie, ei siltä eksy tyhmäkään.
        - Jumala armahtaa ARMOSTA sen syntisen, jolla on usko Jeesukseen.

        Valitettavasti viisas ei koskaan lähde sille tielle, koska se merkitsee kaikesta omasta luullusta hyvästä (ylpeys) luopumista.


      • .....................
        vihne kirjoitti:

        Olen joskus miettinyt vaihtoehtoja armosta uskomiselle.
        Montakohan niitä on? Vaihtoehdot ovat vähissä niitä on kaksi. Uskoo tai sitten ei.

        Jos uskoo on mahdollista pelastua, mutta jos ei usko, ei ole mahdollisuuttakaan.

        Evankelista Markus on kirjannut Jeesuksen puhetta uskosta ja hän totesi; joka ei usko se on jo tuomittu.

        Kun ihminen hyväksyy tuomionsa ja alkaa huutaa apua Herralta, on mahdollista saada avun.

        Näin itsekkin ajattelen.

        >Evankelista Markus on kirjannut Jeesuksen puhetta uskosta ja hän totesi; joka ei usko se on jo tuomittu.<

        Markus kirjoittaa viimeisessä luvussa tuntomerkkejä siitä joka uskoo. "Voi juoda tappavaa myrkkyä eikä se vahingoita, tai koskea käsin käärmeeseen yms. "

        Jos emme usko, niin meidät on jo tuomittu.
        Eli jos uskomme että Jeesus on kantanut syntimme, niin saamme kulkea hyvällä omallatunnolla.
        Jos uskomme että Jeesus kantoi sairautemme, niin saamme kulkea terveenä.
        Jos uskomme että Jeesus kantoi kipumme, niin saamme kulkea ilman kipua.
        Samoin voidaan ottaa mukaan Markuksen rajut esimerkit vaikka tappavan myrkyn juomisesta yms.


      • ....................
        Velipoika kirjoitti:

        Nappaamalla palan tekstiä sieltä ja toisen palan täältä, voi Raamatun vääristellä ihan omaan korvasyyhyynsä. On täydellinen valhe kieltää pois peristynnin seuraukset kehossamme, sairaus kipu ja kuolema ovat erottamaton osa jokaisen ihmisen elämää. Joka toisin opettaa hän on valehtelija.

        Toinen virhe sinun teksteissäsi on hengellisten asioiden sekoittaminen lihallisiin asioihin. Kolmas harha on siinä, että sinä et tunne lainkaan lain hengellistä puolta.
        Aadamilta perityn synnin ajallisista seurauksista ei välty kukaan, et sinäkään.

        Lihasta syntynyt (siis uskonnollinen ihminen) ei käsitä hengellisiä, se on näin Esa parka. Siksi toivon että Jumala saisi armossaan tehdä sinut tyhjäksi kaikesta omasta vanhurskaudesta, niin että hän saisi pukea sinut Kristuksen lahjavanhurskauteen.

        >Aadamilta perityn synnin ajallisista seurauksista ei välty kukaan, et sinäkään. <

        Juuri siksi uskon "Jeesukseen, joka teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot."

        Aadamin perintö on kadonnyt ja kokonaan uusi ihminen on tullut tilalle.
        "Jokainen joka uskoo Jeesukseen on uusi luomus, vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut"

        Nyt olemme uusia luomuksia joilla ei ole enää synnin perimää. Taivaasta syntyneitä, samasta siemenestä syntyneitä joista Jeesus itsekin syntyi.


      • ....................
        Velipoika kirjoitti:

        Totta on, Jeesus tie on hyvin yksinkertainen tie, ei siltä eksy tyhmäkään.
        - Jumala armahtaa ARMOSTA sen syntisen, jolla on usko Jeesukseen.

        Valitettavasti viisas ei koskaan lähde sille tielle, koska se merkitsee kaikesta omasta luullusta hyvästä (ylpeys) luopumista.

        >Kunpa Jumala saisi tehdä sinut tyhjäksi<

        Kiitos siunauksesta. "Minä vähenen ja Kristus kasvaa".


      • ..................
        ---------- kirjoitti:

        Uskosta joka on kahden puolen horjuvainen. Vihollinen panee kyllä paljon ehtoja sille jotta ihminen saisi luvan uskoa itsensä armosta autuaaksi. Jos tällaisesta itse ansaittavan vanhurskauden oravanpyörästä tulee elämäntapa, niin ettei ihminen tajua tekevänsä syntiä, niin lirisä ollaan. Tämä ilmiö tulee esiin täälläkin lähes päivittäin.

        Vaihtoehtoja sille miksi eisaisi vapåaasti uskoa itseään Kristuksessa vanhurskaaksi on siis miljoonia. Kuitenkin vain yksi vaihtoehto, usko Jeesukseen, on pelastava.

        On liiankin usein todella pitkä prosessi ennen kuin ihminen käsittää omakohtisesti sen vanhurskauden jonka Kristus lahjoittaa.
        - Armosta
        - ilman omia ansioita
        - uskon kautta

        Vanhurskauttamiseen sekoitetaan erittäin helposti ihmistekoja.

        Kiteytettynä asia on sillä tavalla, että Kristuksessa vanhurskas tekee tekoja VANHURSKAANA. Hän tekee tekoja sen tähden koska Jumala on rakastanut häntä.
        Tilalle tyypillistä on
        - elo ilossa
        - elo vapaudessa
        - elo kiitollisuudessa
        - elo Jumalan ylistyksessä
        - elo turvassa, pelotta
        - elo toisten auttamisessa
        - elo vaikeuksissa elävien rinnalla
        - lähimmäisen hyväksyminen sellaisena kun hän on

        Omavanhurskauteen langennut tekee tekoja pysyäkseen niiden avulla Jumalalle kelvollisena (siis vanhurskaana). Tilalle tyyppillistä on
        elo pelossa (Jumalan hylkäämäksi tulemisesta)
        - elo häpeässä
        - elo ihmispelossa
        - elo sairaassa syyllisyydessä
        - elo ihmisten mielipiteistä riippuvana (orjuudessa)
        - elo itseinhossa
        - elo itsensä halveksimisessa jne.

        Nämä oli ihan kuvaavia luetteloita, joista olen samaa mieltä. Teot tulisi erottaa siitä, lähteekö ne itsestämme tai "Kristuksesta joka vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen".

        Kuvaamasi tuntomerkit oli sellaisia, joista näkee että tunnistat oman ja Kristuksen vanhurskauden, joka valitettavasti on usein täällä kääntynyt päinvastaiseksi.


      • An Sori
        ..................... kirjoitti:

        Näin itsekkin ajattelen.

        >Evankelista Markus on kirjannut Jeesuksen puhetta uskosta ja hän totesi; joka ei usko se on jo tuomittu.<

        Markus kirjoittaa viimeisessä luvussa tuntomerkkejä siitä joka uskoo. "Voi juoda tappavaa myrkkyä eikä se vahingoita, tai koskea käsin käärmeeseen yms. "

        Jos emme usko, niin meidät on jo tuomittu.
        Eli jos uskomme että Jeesus on kantanut syntimme, niin saamme kulkea hyvällä omallatunnolla.
        Jos uskomme että Jeesus kantoi sairautemme, niin saamme kulkea terveenä.
        Jos uskomme että Jeesus kantoi kipumme, niin saamme kulkea ilman kipua.
        Samoin voidaan ottaa mukaan Markuksen rajut esimerkit vaikka tappavan myrkyn juomisesta yms.

        Ihminen joka on Kristuksessa uskon ja Kasteen kautta liitettynä on Jumalan terve.
        Siksi mm. lestadiolaiset tervehtivät toisiaan tuolla tervehdyksellä.

        Jos asiaa hahmottaisi tarkemmin, niin se takoittaa käytännössä paitsi Kristuksessa vanhurskautettuna syntisenä elämistä, myös tervettä suhtautumista omiin sairauksiin. Kristuksessa elävä ottaa kaiken Jumalan kädestä, myös sairauden vanhuuden ja kuoleman.


      • ...............
        An Sori kirjoitti:

        Ihminen joka on Kristuksessa uskon ja Kasteen kautta liitettynä on Jumalan terve.
        Siksi mm. lestadiolaiset tervehtivät toisiaan tuolla tervehdyksellä.

        Jos asiaa hahmottaisi tarkemmin, niin se takoittaa käytännössä paitsi Kristuksessa vanhurskautettuna syntisenä elämistä, myös tervettä suhtautumista omiin sairauksiin. Kristuksessa elävä ottaa kaiken Jumalan kädestä, myös sairauden vanhuuden ja kuoleman.

        Minulle Jumalan terve on paljon enemmän, ei yhtään vähempää kun taivaassa.

        Taivasten valtakunta alkaa jo täällä ajassa, eikä minun tarvitse tinkiä yhtään pisaraa erottamaan sitä, olenko vielä täällä vai olenko jo päässyt taivaaseen.


      • Velipoika
        ............... kirjoitti:

        Minulle Jumalan terve on paljon enemmän, ei yhtään vähempää kun taivaassa.

        Taivasten valtakunta alkaa jo täällä ajassa, eikä minun tarvitse tinkiä yhtään pisaraa erottamaan sitä, olenko vielä täällä vai olenko jo päässyt taivaaseen.

        Suuret luulot itsestäsi ovat vielä korvaamassa sitä, jonka Jumala tahtoisi sinulle armosta lahjoittaa. Kun pitäisi suostua ensin lain tuomittavaksi, siihen ei ylpeys suostu.

        Jokin suurempi, (siis Jumalan) voima tarvitaan murtamaan ihmisen langenneeseen luontoon kiinteästi kuuluva ylpeys.Se voi olla vakava sairaus, läheisen kuolema tai jokin muu joka näyttää todeksi oman haurauden.


      • ..................
        Velipoika kirjoitti:

        Suuret luulot itsestäsi ovat vielä korvaamassa sitä, jonka Jumala tahtoisi sinulle armosta lahjoittaa. Kun pitäisi suostua ensin lain tuomittavaksi, siihen ei ylpeys suostu.

        Jokin suurempi, (siis Jumalan) voima tarvitaan murtamaan ihmisen langenneeseen luontoon kiinteästi kuuluva ylpeys.Se voi olla vakava sairaus, läheisen kuolema tai jokin muu joka näyttää todeksi oman haurauden.

        >Suuret luulot itsestäsi ...<

        Kuullostaa vanhan luontonsa mukaan elävän, eli lihallisen kristityn kielenkäytöltä.

        "Ei samasta lähteestä voi tulla makeaa ja karvasta vettä", silloin hyväkin vesi on pilalla.

        Jos haluat oikeasti olla valona, niin kerro selkeästi kohta jossa olen mielestäsi väärässä, ja perustele se jollain raamatunkohdalla. Sen jälkeen ole valmis keskustelemaan muistakin raamatunkohdista, joita keskustelu herättää.

        Sanon tämän rakkaudella, en haastaakseni riitaa, sillä yhdellä lauseella voit pilata kaiken senkin mikä on palautteessasi hyvää.


      • ................

        >Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla...<

        Tästä me kaikki lähdemme liikkeelle, mutta juuri siksi Jeesus tuli, että pääsemme vapaaksi tästä syntiinlankeemuksen perimästä.

        Meistä tulee uusia luomuksia, kokonaan uusi laji, taivaasta syntyneitä, Made in heaven (valmistettu taivaassa). Tällä uudella ihmisellä ei ole synnin perimää, "eikä se edes pysty tekemään syntiä".

        "Vanha on kadonnut", se on ristiinnaulittu Kristuksen kanssa.

        Paavali käskee riisumaan vanhan ihmisen pois tekoinensa, mutta valitettavasti moni Kristitty ei halua sitä riisua, vaan on päättänyt kantaa sitä mukanaan hautaan asti.


      • A. Original
        .................. kirjoitti:

        >Suuret luulot itsestäsi ...<

        Kuullostaa vanhan luontonsa mukaan elävän, eli lihallisen kristityn kielenkäytöltä.

        "Ei samasta lähteestä voi tulla makeaa ja karvasta vettä", silloin hyväkin vesi on pilalla.

        Jos haluat oikeasti olla valona, niin kerro selkeästi kohta jossa olen mielestäsi väärässä, ja perustele se jollain raamatunkohdalla. Sen jälkeen ole valmis keskustelemaan muistakin raamatunkohdista, joita keskustelu herättää.

        Sanon tämän rakkaudella, en haastaakseni riitaa, sillä yhdellä lauseella voit pilata kaiken senkin mikä on palautteessasi hyvää.

        Jos sinä olisit voittaja puolella, niin puheeni kuulostasi enkelin laululta.

        Totisesti ei ole autuaampaa tässä maailmassa, kun saada Jumalalta lahjaksi iankaikkinen valtakunta.
        - Armosta
        - uskon kautta
        - Kristuksen ansion perusteella.

        Pinnallinen syntikäsitys estää sinua tällä hetkellä vielä ymmärtämästä evankeliumia.

        Mutta jos Jumala saa riisua sinut täysin alasti, niin kyllä sinä alat kuutamaan häneltä uutta pukua päällesi, katumuksen kyynelvirtojen vuotaessa silmistäsi.

        Näitä kyynelvirtoja odotellessa tyydymme toteamaan, että rukoile Jumalalta parannuksen armoa. Se tekee todella kipeätä kun syntisi ja alastomuutesi paljastuu, mutta Jumala antaa aikanaan vuosikymmenien kulutuua rauhallisen vanhurskauden hedelmän, niille jotka Jeesusta lähtevät USKOSSA seuraamaan.

        Jos autuus tosiaan olisi VÄHÄNKÄÄN ihmisen ansaittavissa, niin jonoa olisi luukulla tungokseen asti. Nyt moni kääntyy takaisin kun on sen verran hyvää täynnä, ettei suostu armosta ottamaan Jumalan tarjoamaa lahjaa vastaan.


      • 1Saara
        .................. kirjoitti:

        >Suuret luulot itsestäsi ...<

        Kuullostaa vanhan luontonsa mukaan elävän, eli lihallisen kristityn kielenkäytöltä.

        "Ei samasta lähteestä voi tulla makeaa ja karvasta vettä", silloin hyväkin vesi on pilalla.

        Jos haluat oikeasti olla valona, niin kerro selkeästi kohta jossa olen mielestäsi väärässä, ja perustele se jollain raamatunkohdalla. Sen jälkeen ole valmis keskustelemaan muistakin raamatunkohdista, joita keskustelu herättää.

        Sanon tämän rakkaudella, en haastaakseni riitaa, sillä yhdellä lauseella voit pilata kaiken senkin mikä on palautteessasi hyvää.

        kaikki vaikeudet, kivut (mm.ruoskimiset) masennuksen, heikkouden ym.ym. josta Paavali huokaili? Puuttuiko Paavalilta usko? -Ei, vaan Paavali osasi erottaa Jumalan lupaukset kuuluviksi uuteen luomukseen. Lihan puolesta olemme täälläkin sairaita, koemme kipua, niin henkistä kuin fyysistäkin, mutta Jeesuksessa Kristuksessa olemme täydellisiä!

        Miksi sinun mielestäsi uskova ikävöiden odottaisi lunastuksen päivää, jos elämä täällä olisi jo taivas maan päällä niinkuin annat ymmärtää?


      • ....................
        1Saara kirjoitti:

        kaikki vaikeudet, kivut (mm.ruoskimiset) masennuksen, heikkouden ym.ym. josta Paavali huokaili? Puuttuiko Paavalilta usko? -Ei, vaan Paavali osasi erottaa Jumalan lupaukset kuuluviksi uuteen luomukseen. Lihan puolesta olemme täälläkin sairaita, koemme kipua, niin henkistä kuin fyysistäkin, mutta Jeesuksessa Kristuksessa olemme täydellisiä!

        Miksi sinun mielestäsi uskova ikävöiden odottaisi lunastuksen päivää, jos elämä täällä olisi jo taivas maan päällä niinkuin annat ymmärtää?

        Kirjoitin myös, että meitä koetellaan, mutta "koetuksen antaessaan Herralla on ulospääsytie valmiina".

        Jumala joka on luonut ihmisen, osaa myös korjata ihmisen jos se on mennyt rikki.
        Vaikka olisi syntynyt vammasena tai jopa ilman raajoja, niin Jumalan Sana lupaa että "anovalle annetaan".

        Niin kuin Job sanoi, "minun Jumalani sanoo viimeisen sanan". Lopulta Jumala siunasi Jobin kaksinkertaisesti. Tämä on sitä mitä Jumala Lupaa, "koetuksen antaessaan Hänellä on ulospääsytie valmiina". Ei Jäänyt Joosef vankilaan, vaan hänestä tuli Faaraosta seuraava, eikä jäänyt Mooses erämaahan, yms. yms.


      • ..................
        A. Original kirjoitti:

        Jos sinä olisit voittaja puolella, niin puheeni kuulostasi enkelin laululta.

        Totisesti ei ole autuaampaa tässä maailmassa, kun saada Jumalalta lahjaksi iankaikkinen valtakunta.
        - Armosta
        - uskon kautta
        - Kristuksen ansion perusteella.

        Pinnallinen syntikäsitys estää sinua tällä hetkellä vielä ymmärtämästä evankeliumia.

        Mutta jos Jumala saa riisua sinut täysin alasti, niin kyllä sinä alat kuutamaan häneltä uutta pukua päällesi, katumuksen kyynelvirtojen vuotaessa silmistäsi.

        Näitä kyynelvirtoja odotellessa tyydymme toteamaan, että rukoile Jumalalta parannuksen armoa. Se tekee todella kipeätä kun syntisi ja alastomuutesi paljastuu, mutta Jumala antaa aikanaan vuosikymmenien kulutuua rauhallisen vanhurskauden hedelmän, niille jotka Jeesusta lähtevät USKOSSA seuraamaan.

        Jos autuus tosiaan olisi VÄHÄNKÄÄN ihmisen ansaittavissa, niin jonoa olisi luukulla tungokseen asti. Nyt moni kääntyy takaisin kun on sen verran hyvää täynnä, ettei suostu armosta ottamaan Jumalan tarjoamaa lahjaa vastaan.

        >Pinnallinen syntikäsitys estää sinua tällä hetkellä vielä ymmärtämästä evankeliumia.<

        Veljiemme syyttäjä on ennenkin esiintynyt Jumalan nimissä.


      • hyvä kun kerroit
        .................. kirjoitti:

        >Pinnallinen syntikäsitys estää sinua tällä hetkellä vielä ymmärtämästä evankeliumia.<

        Veljiemme syyttäjä on ennenkin esiintynyt Jumalan nimissä.

        jumpittelusi syyn!

        Tästä on hyvä jatkaa :-)

        Mutta muista ettet sinä (eikä pirukaan) mahda mitään meille Hengestä uudestisyntyneille, Kristuksen vanhurskauttamille.


      • ah ja voi
        1Saara kirjoitti:

        kaikki vaikeudet, kivut (mm.ruoskimiset) masennuksen, heikkouden ym.ym. josta Paavali huokaili? Puuttuiko Paavalilta usko? -Ei, vaan Paavali osasi erottaa Jumalan lupaukset kuuluviksi uuteen luomukseen. Lihan puolesta olemme täälläkin sairaita, koemme kipua, niin henkistä kuin fyysistäkin, mutta Jeesuksessa Kristuksessa olemme täydellisiä!

        Miksi sinun mielestäsi uskova ikävöiden odottaisi lunastuksen päivää, jos elämä täällä olisi jo taivas maan päällä niinkuin annat ymmärtää?

        Ilmeisesti nuori erakoitunut ja hengellisissä asioissa kokematon ihminen.
        No tyhjän me saamme pyytämätäkin.

        Tulee aika, toivottavasti, jolloin hänkin herää todellisuuteen, kunhan sairaudet runtelevat häntä ja kuoleman koura alkaa rintaansa ahdistaa. Kyllä tullainen kukkopojan uhoava ylpeys lopahtaa siihen.


      • ah ja voi
        Velipoika kirjoitti:

        Totta on, Jeesus tie on hyvin yksinkertainen tie, ei siltä eksy tyhmäkään.
        - Jumala armahtaa ARMOSTA sen syntisen, jolla on usko Jeesukseen.

        Valitettavasti viisas ei koskaan lähde sille tielle, koska se merkitsee kaikesta omasta luullusta hyvästä (ylpeys) luopumista.

        Sitä me rukoilemme, ettei tarvitsisi tuossa hengellisen ylpeyden tilassa kuolemalle mennä. Silloin ei käy hyvin.

        Mutta kyllä Jumala tuollaisen kukonpojan vielä kynii, kunhan aikaa kuluu.


      • tuomitkoon Herra sinut.
        ah ja voi kirjoitti:

        Ilmeisesti nuori erakoitunut ja hengellisissä asioissa kokematon ihminen.
        No tyhjän me saamme pyytämätäkin.

        Tulee aika, toivottavasti, jolloin hänkin herää todellisuuteen, kunhan sairaudet runtelevat häntä ja kuoleman koura alkaa rintaansa ahdistaa. Kyllä tullainen kukkopojan uhoava ylpeys lopahtaa siihen.

        En edes viits vastata näihin solvauksiisi, tuomitkoon Herra sinut.

        Meidän piti riisua vanha ihminen päältämme, mutta täällä ruokitaan sitä.


      • 1Saara
        tuomitkoon Herra sinut. kirjoitti:

        En edes viits vastata näihin solvauksiisi, tuomitkoon Herra sinut.

        Meidän piti riisua vanha ihminen päältämme, mutta täällä ruokitaan sitä.

        Etkö millään voi katsoa totuutta silmiin ja kertoa esim. särkeekö päätäsi koskaan? Oletko koskaan nuhainen, flunssainen?

        Sinun tulisi rukoilla viisautta käsittää hengelliset hengellisesti! Tosin elät vaihetta, jota monet uskovat ovat eläneet, kunnes asioiden todellinen laita iskee päin näköä! -tulee iskemään, silloin toivon ettet luovu uskosta, vaan alat nöyrästi rukoilemaan hengellistä viisautta ja näkökykyä!

        En tuomitse sinua siitä, että siteeraat raamatunpaikkoja, ne ovat aina totta! Se mitä haluan sanoa on se, ettet osaa eroittaa vanhaa luomusta uudesta, eli sitä että nuo menestyslupaukset kuuluvat uudelle luomukselle: Jeesuksessa Kristuksessa olemme täysin terveitä, mutta emme vielä ole päässeet eroon vanhan luomuksen rasitteista, mm.sairauksista!

        Miksi et ole rehellinen ja kerro kuinka oikeasti tunnet? Koetko olevasi epäuskoinen jos tunnustat, että lihassa joudumme vielä kärsimään tässä ajassa? Oletko niellyt menestysteologian eksyttävän valheen, jossa syyllistetään sairas ihminen epäuskoiseksi?

        En halua riidellä, haluan vain rehellisyyttä!


      • Aamenta päälle
        1Saara kirjoitti:

        Etkö millään voi katsoa totuutta silmiin ja kertoa esim. särkeekö päätäsi koskaan? Oletko koskaan nuhainen, flunssainen?

        Sinun tulisi rukoilla viisautta käsittää hengelliset hengellisesti! Tosin elät vaihetta, jota monet uskovat ovat eläneet, kunnes asioiden todellinen laita iskee päin näköä! -tulee iskemään, silloin toivon ettet luovu uskosta, vaan alat nöyrästi rukoilemaan hengellistä viisautta ja näkökykyä!

        En tuomitse sinua siitä, että siteeraat raamatunpaikkoja, ne ovat aina totta! Se mitä haluan sanoa on se, ettet osaa eroittaa vanhaa luomusta uudesta, eli sitä että nuo menestyslupaukset kuuluvat uudelle luomukselle: Jeesuksessa Kristuksessa olemme täysin terveitä, mutta emme vielä ole päässeet eroon vanhan luomuksen rasitteista, mm.sairauksista!

        Miksi et ole rehellinen ja kerro kuinka oikeasti tunnet? Koetko olevasi epäuskoinen jos tunnustat, että lihassa joudumme vielä kärsimään tässä ajassa? Oletko niellyt menestysteologian eksyttävän valheen, jossa syyllistetään sairas ihminen epäuskoiseksi?

        En halua riidellä, haluan vain rehellisyyttä!

        Hänellä on täysi työ estää totuutta itsestään tulemaan tietoisuuteensa.
        Nuori omahyväisyyteensä eristäytynyt henkilö, joka ei tiedä elämästä mitään.

        Hän on jo vuosien ajan käynyt tälläkin palstalla tuota kamppailua, pilkaten samalla Jumalan lapsia, jotka Jumalan armon ja anteeksiantamuksen turvissa tekevät taivasmatkaa.

        Harmittaa että tulee otettua kantaa tuollaisiin viesteihin lainkaan.


      • ----------
        Aamenta päälle kirjoitti:

        Hänellä on täysi työ estää totuutta itsestään tulemaan tietoisuuteensa.
        Nuori omahyväisyyteensä eristäytynyt henkilö, joka ei tiedä elämästä mitään.

        Hän on jo vuosien ajan käynyt tälläkin palstalla tuota kamppailua, pilkaten samalla Jumalan lapsia, jotka Jumalan armon ja anteeksiantamuksen turvissa tekevät taivasmatkaa.

        Harmittaa että tulee otettua kantaa tuollaisiin viesteihin lainkaan.

        En ihmettelisi jos olisi.


      • ---------- kirjoitti:

        En ihmettelisi jos olisi.

        mutta onko se hyvien tapojen mukaista?
        Mä sanon nyt sitten sinulle, että olen kertonut, etten sheiffin viran jätettyäni ole käyttänyt muita nimimerkkekjä täällä.

        Mitä tuohon itse asiaan tulee, olemme Jumalan edessä paljastetut hyvällä ja huonolla uskolla.

        Heikkouskoisenkin pelastus on Jumalan kädessä. Kun kumminkin olemme Hänen maailmassaan ja täällä Hänen tahdostaan, meillä ei ole muita mahdollisuuksia kuin tarttua armoon. Tätä pitäisi korostaa, koska vaihtoehtoja on vain yksi.


      • ----------
        vihne kirjoitti:

        mutta onko se hyvien tapojen mukaista?
        Mä sanon nyt sitten sinulle, että olen kertonut, etten sheiffin viran jätettyäni ole käyttänyt muita nimimerkkekjä täällä.

        Mitä tuohon itse asiaan tulee, olemme Jumalan edessä paljastetut hyvällä ja huonolla uskolla.

        Heikkouskoisenkin pelastus on Jumalan kädessä. Kun kumminkin olemme Hänen maailmassaan ja täällä Hänen tahdostaan, meillä ei ole muita mahdollisuuksia kuin tarttua armoon. Tätä pitäisi korostaa, koska vaihtoehtoja on vain yksi.

        Melko läheltä liippaa kuitenkin.

        Eihän meillä mitään ongelmaa kommunikoinnissa olisikaan, jos Esa T. puhuisi siitä vanhursakaudesta joka meille syntisille armosta tulee. En ole muusta puhunutkaan kuin Jumalan armoon perustuvasta vanhurskaudesta.

        Ongelma on vain siinä ettei se tahdo monillekaan kelvata. On jos jonkinlaisia rakennustellinkeitä ja tikapuita törröllään taivasta kohti.


      • teu
        vihne kirjoitti:

        mutta onko se hyvien tapojen mukaista?
        Mä sanon nyt sitten sinulle, että olen kertonut, etten sheiffin viran jätettyäni ole käyttänyt muita nimimerkkekjä täällä.

        Mitä tuohon itse asiaan tulee, olemme Jumalan edessä paljastetut hyvällä ja huonolla uskolla.

        Heikkouskoisenkin pelastus on Jumalan kädessä. Kun kumminkin olemme Hänen maailmassaan ja täällä Hänen tahdostaan, meillä ei ole muita mahdollisuuksia kuin tarttua armoon. Tätä pitäisi korostaa, koska vaihtoehtoja on vain yksi.

        En minä ole koskaan yhdistänut , sinun mimimerkkiä häneen


      • .....................
        1Saara kirjoitti:

        Etkö millään voi katsoa totuutta silmiin ja kertoa esim. särkeekö päätäsi koskaan? Oletko koskaan nuhainen, flunssainen?

        Sinun tulisi rukoilla viisautta käsittää hengelliset hengellisesti! Tosin elät vaihetta, jota monet uskovat ovat eläneet, kunnes asioiden todellinen laita iskee päin näköä! -tulee iskemään, silloin toivon ettet luovu uskosta, vaan alat nöyrästi rukoilemaan hengellistä viisautta ja näkökykyä!

        En tuomitse sinua siitä, että siteeraat raamatunpaikkoja, ne ovat aina totta! Se mitä haluan sanoa on se, ettet osaa eroittaa vanhaa luomusta uudesta, eli sitä että nuo menestyslupaukset kuuluvat uudelle luomukselle: Jeesuksessa Kristuksessa olemme täysin terveitä, mutta emme vielä ole päässeet eroon vanhan luomuksen rasitteista, mm.sairauksista!

        Miksi et ole rehellinen ja kerro kuinka oikeasti tunnet? Koetko olevasi epäuskoinen jos tunnustat, että lihassa joudumme vielä kärsimään tässä ajassa? Oletko niellyt menestysteologian eksyttävän valheen, jossa syyllistetään sairas ihminen epäuskoiseksi?

        En halua riidellä, haluan vain rehellisyyttä!

        >Etkö millään voi katsoa totuutta silmiin ja kertoa esim. särkeekö päätäsi koskaan? Oletko koskaan nuhainen, flunssainen?<

        Vastaan kolmannen kerran että Kristittyjä kyllä koetellaan, mutta "koetuksen antaessaan uslospääsytie on jo valmiina"

        Sairaudet, kipu, puute, ongelmat yms. ovat tuttuja henkilökohtaisesti, mutta ovat myös lukemattomat ihmeet.

        >En tuomitse sinua siitä, että siteeraat raamatunpaikkoja, ne ovat aina totta! Se mitä haluan sanoa on se, ettet osaa eroittaa vanhaa luomusta uudesta, eli sitä että nuo menestyslupaukset kuuluvat uudelle luomukselle: Jeesuksessa Kristuksessa olemme täysin terveitä, mutta emme vielä ole päässeet eroon vanhan luomuksen rasitteista, mm.sairauksista!<

        Kuuluu todellakin uudelle luomukselle. Olet vain unohtanut että "VANHA ON KADONNUT JA UUSI ON TILALLE TULLUT". Ei ole muuta kun uusi luomus, olemme syntyneet samasta siemenestä josta esikosveljemme Jeesus syntyi.

        Uskon henki sano että vanha on kadonnut, ja antikristuksen henki sanoo ettei se ole mihinkään kadonnut. Menee jopa niin pitkälle Jumalan pilkassa, että käskee kantamaan vanhaa mukanaan hautaan asti.

        Paavali käski riisumaan vanhan ihmisen päältään tekoinensa, eli se tarkoittaa ettei vanhan ihmisen anneta elää. Jos näin teemme, niin silloin sitä ei ole eli se on kadonnut.

        Jos taas elämme vanhan luontomme mukaan, niin ei se silloin ole mihinkään kadonnut. Silloin olemme tyhmiä neitseitä, joilla on edessä itku ja hammasten kiristys.


      • näitä loruja
        ..................... kirjoitti:

        >Etkö millään voi katsoa totuutta silmiin ja kertoa esim. särkeekö päätäsi koskaan? Oletko koskaan nuhainen, flunssainen?<

        Vastaan kolmannen kerran että Kristittyjä kyllä koetellaan, mutta "koetuksen antaessaan uslospääsytie on jo valmiina"

        Sairaudet, kipu, puute, ongelmat yms. ovat tuttuja henkilökohtaisesti, mutta ovat myös lukemattomat ihmeet.

        >En tuomitse sinua siitä, että siteeraat raamatunpaikkoja, ne ovat aina totta! Se mitä haluan sanoa on se, ettet osaa eroittaa vanhaa luomusta uudesta, eli sitä että nuo menestyslupaukset kuuluvat uudelle luomukselle: Jeesuksessa Kristuksessa olemme täysin terveitä, mutta emme vielä ole päässeet eroon vanhan luomuksen rasitteista, mm.sairauksista!<

        Kuuluu todellakin uudelle luomukselle. Olet vain unohtanut että "VANHA ON KADONNUT JA UUSI ON TILALLE TULLUT". Ei ole muuta kun uusi luomus, olemme syntyneet samasta siemenestä josta esikosveljemme Jeesus syntyi.

        Uskon henki sano että vanha on kadonnut, ja antikristuksen henki sanoo ettei se ole mihinkään kadonnut. Menee jopa niin pitkälle Jumalan pilkassa, että käskee kantamaan vanhaa mukanaan hautaan asti.

        Paavali käski riisumaan vanhan ihmisen päältään tekoinensa, eli se tarkoittaa ettei vanhan ihmisen anneta elää. Jos näin teemme, niin silloin sitä ei ole eli se on kadonnut.

        Jos taas elämme vanhan luontomme mukaan, niin ei se silloin ole mihinkään kadonnut. Silloin olemme tyhmiä neitseitä, joilla on edessä itku ja hammasten kiristys.

        Luepas joskus Room 7. luku. Huomaat, miten kristitty on vanhurskas ja syntinen yhtaikaa. Vanha ihminen tekoinensa on riisuttava joka päivä -monta kertaa päivässä, ei sitä narikkaan
        voi jättää, vaikka niin luuletkin.


      • ..................
        näitä loruja kirjoitti:

        Luepas joskus Room 7. luku. Huomaat, miten kristitty on vanhurskas ja syntinen yhtaikaa. Vanha ihminen tekoinensa on riisuttava joka päivä -monta kertaa päivässä, ei sitä narikkaan
        voi jättää, vaikka niin luuletkin.

        Joo room 7 lopussa selvästi paavali kertoo kuka päästää hänet kuoleman ruumiista, ja sen jälkeen seuraavat luvut vääntää oikein rautalangasta uuden luomuksen elämää.

        "Jos te lihan mukaan elätte niin te kuolette, mutta jos hengen avulla kuoletatte lihan työt niin saatte elää.


      • A. Original
        näitä loruja kirjoitti:

        Luepas joskus Room 7. luku. Huomaat, miten kristitty on vanhurskas ja syntinen yhtaikaa. Vanha ihminen tekoinensa on riisuttava joka päivä -monta kertaa päivässä, ei sitä narikkaan
        voi jättää, vaikka niin luuletkin.

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        - mielellä Jumalan lakia,
        - mutta lihalla synnin lakia.


        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Room. 8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta,
        _______________
        *** koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, ***
        _______________

        ... sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Room. 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Room. 8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

        Ei ole Hengen mukaan elämistä kun ihminen ei tunne syntisyyttään.
        Se on lihan mukaan elämistä, ei sellainen ihminen tunne Jumalaa.


      • ...................
        A. Original kirjoitti:

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        - mielellä Jumalan lakia,
        - mutta lihalla synnin lakia.


        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Room. 8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta,
        _______________
        *** koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, ***
        _______________

        ... sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Room. 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Room. 8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

        Ei ole Hengen mukaan elämistä kun ihminen ei tunne syntisyyttään.
        Se on lihan mukaan elämistä, ei sellainen ihminen tunne Jumalaa.

        Room 7 on yksi raamatun väärinymmärretyin luku, koska paavali sanoo, "sitä hyvää mitä tahdon en tee ..."

        Paavali kuvasi lihaa joka ei pysty tekemään oikein. Siksi hän käskee "riisumaan vanhan ihmisen päältään tekoinensa."

        "Kuka päästää minut tästä kuoleman ruumiista?"
        Tähän Paavali selvästi vastaa, alkamalla ylistämään Jeesusta kristusta.
        Kunpa luettaisiin edes seuraava jae, niin tällaista väärinymmärrystä ei olisi syntynyt. Puhumattakaan seuraavaa lukua jossa oikein rautalangasta väännetään uuden ihmisen elämää.

        "Jos elätte lihan mukaan niin te kuolette, mutta jos te hengen avulla kuoletatte lihan työt niin saatte elää".


        Saattehan te luvan tappaakkin, jos luette pienen pätkän jostain välistä. "Kain tappoi veljensä". Tämä tulkintanne, "sitä hyvää mitä tahdon en tee ..."on samanlainen. "ÄLKÄÄ PETTÄKÖ ITSEÄNNE"


      • ................... kirjoitti:

        Room 7 on yksi raamatun väärinymmärretyin luku, koska paavali sanoo, "sitä hyvää mitä tahdon en tee ..."

        Paavali kuvasi lihaa joka ei pysty tekemään oikein. Siksi hän käskee "riisumaan vanhan ihmisen päältään tekoinensa."

        "Kuka päästää minut tästä kuoleman ruumiista?"
        Tähän Paavali selvästi vastaa, alkamalla ylistämään Jeesusta kristusta.
        Kunpa luettaisiin edes seuraava jae, niin tällaista väärinymmärrystä ei olisi syntynyt. Puhumattakaan seuraavaa lukua jossa oikein rautalangasta väännetään uuden ihmisen elämää.

        "Jos elätte lihan mukaan niin te kuolette, mutta jos te hengen avulla kuoletatte lihan työt niin saatte elää".


        Saattehan te luvan tappaakkin, jos luette pienen pätkän jostain välistä. "Kain tappoi veljensä". Tämä tulkintanne, "sitä hyvää mitä tahdon en tee ..."on samanlainen. "ÄLKÄÄ PETTÄKÖ ITSEÄNNE"

        Juuri tästä syystä on aiheellista lukea seitsemännen jälkeen heti kahdeksas, koska Paavali siinä opettaa miten Jeesus Kristus ratkaisi ja ratkaisee syntiongelman.


      • ................
        vihne kirjoitti:

        Juuri tästä syystä on aiheellista lukea seitsemännen jälkeen heti kahdeksas, koska Paavali siinä opettaa miten Jeesus Kristus ratkaisi ja ratkaisee syntiongelman.

        Luvut ja jakeet on jälkeenpäin lisätty, eli niitä ei ole ollut alkuperäisissä kirjeissä, siksi ei pitäisi koskaan katkaista lukemista luvun kohdalta.

        >Paavali opettaa miten Jeesus Kristus ratkaisi ja ratkaisee syntiongelman<
        On todella hienoa nähdä, että täällä on edes muutama joka ymmärtää Jeesuksen todellisen voiton.

        Itseasiassa Paavali kuvaa koko uskon ydin sanomaa, joka avaa tien taivasten valtakuntaan. Ehkä siksi Saatana satsaa juuri tämän raamatunkohdan tuhoamiseen.

        "Ilman pyhitystä, ei kukaan ole näkevä Herraa".
        Jos valvomme siinä emme anna vanhan ihmisen elää, niin kaikki raamatun lupaukset tulee osaksemme, ja taivasten valtakunta tulee elämäämme.


      • A. Original
        A. Original kirjoitti:

        Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        - mielellä Jumalan lakia,
        - mutta lihalla synnin lakia.


        Room. 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

        Room. 8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta,
        _______________
        *** koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, ***
        _______________

        ... sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Room. 8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Room. 8:6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

        Ei ole Hengen mukaan elämistä kun ihminen ei tunne syntisyyttään.
        Se on lihan mukaan elämistä, ei sellainen ihminen tunne Jumalaa.

        Tyhjänpäiväistä tyhjän jumputusta aamusta iltaan.


      • Huh-huhh
        A. Original kirjoitti:

        Tyhjänpäiväistä tyhjän jumputusta aamusta iltaan.

        Onpa uskomatonta pöyhkeyttä!


      • ah ja voi
        Huh-huhh kirjoitti:

        Onpa uskomatonta pöyhkeyttä!

        Jätä tuollaiset kommentit kokonaan pois. Ellet tunne asiaa josta keskustellaan, on parasta että avaat ihan omat avauksesi ja esittelet siellä pyhyyttäsi.


      • voit kertoa
        ah ja voi kirjoitti:

        Jätä tuollaiset kommentit kokonaan pois. Ellet tunne asiaa josta keskustellaan, on parasta että avaat ihan omat avauksesi ja esittelet siellä pyhyyttäsi.

        varmaan voit kertoa, miten toisten arvollisuuden arvioiminen liittyy keskusteltavaan asiaan. Oman pyhyyden esittelyä, eli pöyhkeyttä pahimmoillaan.

        Katso ukko peiliin, ennenkuin jatkat pyhyytesi esittelyä!


    • avaaja

      Jos/kun usko horjuu, on aika polvistua Jumalan eteen rukoillen Jumalalta uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä.

      - Kaikki se mikä tulee esteeksi uskolle, SE on pois pantavaa.
      - Kaikki mikä estää rakastamasta lähimmäistä, se on pois pantavaa.

      "Meissä on Jumalan sanan ilmoittamaa syntiä ihan riittävästi, ilman että niitä täytyisi enää lisää keksiä"! Näin kiteytti eräs rakastettu edesmennyt sananpalvelijamme.

      Tämä on edelleen hyvä neuvo niille lakihenkisille matkaystäville, joilla on pitkiä ihmisten laatimia syntiluetteloita (ihmiskäskyjä), jaettavaksi uskonystävilleen.

    • Raamattu Kunniaan!

      mikään todellinen USKOVA! Joka ei usko , se kadotetaan, sanoo Raamattu. Näistä sanoista emme pääse mihinkään; ei edes minkään herätysliikkeen luomilla fraasi-ilmaisuilla.

      • ah ja voi

        Käsitellä tämän avauksen aihetta.

        Emme puhu nyt epäuskosta, vaan heikkouskoisista.

        Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        ---------

        Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa?
        Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.


      • teu
        ah ja voi kirjoitti:

        Käsitellä tämän avauksen aihetta.

        Emme puhu nyt epäuskosta, vaan heikkouskoisista.

        Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        ---------

        Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa?
        Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        Heikkouskoisia : ovat kristityt , jotka ovat vielä vajaasti juurtuneet Jumalan
        Sanaan ja ovat omissatunnoissaan puutteellisesti sen ohjaamia . He ovat
        huomattavassa määrässä ihmisten mielipiteistä ja omista tunteistaan riippuvia.
        Sellaisten suhteen kokeeneenpien Raamatun sanaan syvemmin juurtuneiden
        kristittyjen on oltava kärsivällisiä . Heitä on pyritävä , ohjaamaan syvenpään ja täydenpään Jumalan sanan tuntemiseen ja olemaan omissatunnoissa sen
        ohjattavina.

        " Varttuneidenkin " kristittyjen elämässä on uskon heikkouden aikoja . USKON
        heikkous ja vahvuus , eivät ole jatkuvia , pysyviä, vaan vaihtelevia , vuorotteleviä. Tänään Uskossa vahva voi huomenna olla heikko , ja päinvastoin
        San. lasku . 12:15. ; 15:22. ;Jaak. 3:2. Sen joka luulee olevansa uskossaan
        vahva, katsokoon on syytä muistaa apostolin varoitus , joka luulee seisovansa , katsokoon ettei lankea , 1 Kor. 10:12. Rukoillen Herran aemo hoitoa . Pietari on tässä kohden varoittava esimerkki Mark. 14:29 -31. , 66-72.


      • Raamattu kunniaan
        ah ja voi kirjoitti:

        Käsitellä tämän avauksen aihetta.

        Emme puhu nyt epäuskosta, vaan heikkouskoisista.

        Room. 14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        ---------

        Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa?
        Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        ihmisestä, joka ei usko ( syntien anteeksiantamukseen omalla kohdallaan )! Heikosta uskosta ( joka on jo usko ) Luther sanoo, että se luetaan jo Jumalalta voimaksi Perkelettä ja kuolemaa vastaan; se on kuin suitseva kynttilän sydän, jota Herra ei tahdo sammuttaa! Jeesus sanoi opetuslapsilleen: " Hamasta Johannes Kastajan päivästä niin tähän päivään asti kärsii Taivaan valtakunta väkivaltaa, mutta väkevät repivät sen heillensä". Näistä sanoista on L.L. Laestadius maininnut, että "väkevät" ovat ne heränneet ihmiset, jotka vastoin kaikkea omanvanhurskauden saarnaa mahdottomuudesta, uskon kautta omistavat Kristuksen sovintotyön ja sen kautta Taivaanvaltakunnan itsellensä! Tätähän uskominen juuri tarkoittaa sanan varsinaisessa merkityksessä ja jolla ei tällaista uskoa ole, on ulkona Taivaanvaltakunnasta; muuta tietä Jumalan luo ei yksinkertaisesti ole.


      • Velipoika
        Raamattu kunniaan kirjoitti:

        ihmisestä, joka ei usko ( syntien anteeksiantamukseen omalla kohdallaan )! Heikosta uskosta ( joka on jo usko ) Luther sanoo, että se luetaan jo Jumalalta voimaksi Perkelettä ja kuolemaa vastaan; se on kuin suitseva kynttilän sydän, jota Herra ei tahdo sammuttaa! Jeesus sanoi opetuslapsilleen: " Hamasta Johannes Kastajan päivästä niin tähän päivään asti kärsii Taivaan valtakunta väkivaltaa, mutta väkevät repivät sen heillensä". Näistä sanoista on L.L. Laestadius maininnut, että "väkevät" ovat ne heränneet ihmiset, jotka vastoin kaikkea omanvanhurskauden saarnaa mahdottomuudesta, uskon kautta omistavat Kristuksen sovintotyön ja sen kautta Taivaanvaltakunnan itsellensä! Tätähän uskominen juuri tarkoittaa sanan varsinaisessa merkityksessä ja jolla ei tällaista uskoa ole, on ulkona Taivaanvaltakunnasta; muuta tietä Jumalan luo ei yksinkertaisesti ole.

        Jätä tämä asia hengellisten ihmisten arvioitavaksi. Kysymys oli nimenomaan vihollisen kiusaamasta ihmisestä, joka on siis Hengestä uudestisyntynyt hengellinen ihminen.

        Sinussa en näe viestisi perusteella mitään syvempää hengellistä näkökulmaa.


      • esikoinen,
        teu kirjoitti:

        Heikkouskoisia : ovat kristityt , jotka ovat vielä vajaasti juurtuneet Jumalan
        Sanaan ja ovat omissatunnoissaan puutteellisesti sen ohjaamia . He ovat
        huomattavassa määrässä ihmisten mielipiteistä ja omista tunteistaan riippuvia.
        Sellaisten suhteen kokeeneenpien Raamatun sanaan syvemmin juurtuneiden
        kristittyjen on oltava kärsivällisiä . Heitä on pyritävä , ohjaamaan syvenpään ja täydenpään Jumalan sanan tuntemiseen ja olemaan omissatunnoissa sen
        ohjattavina.

        " Varttuneidenkin " kristittyjen elämässä on uskon heikkouden aikoja . USKON
        heikkous ja vahvuus , eivät ole jatkuvia , pysyviä, vaan vaihtelevia , vuorotteleviä. Tänään Uskossa vahva voi huomenna olla heikko , ja päinvastoin
        San. lasku . 12:15. ; 15:22. ;Jaak. 3:2. Sen joka luulee olevansa uskossaan
        vahva, katsokoon on syytä muistaa apostolin varoitus , joka luulee seisovansa , katsokoon ettei lankea , 1 Kor. 10:12. Rukoillen Herran aemo hoitoa . Pietari on tässä kohden varoittava esimerkki Mark. 14:29 -31. , 66-72.

        " Joka syö, älköön halveksiko sitä , joka ei syö . -- Mikä sinä olet tuomitsemaan
        toisen palvelijaa ? " Tämä on sanottu USKOvista , joilla aina on eri käsitys ja
        eri menettely monissa asioissa , vaikka heillä on yhteinen USKO ja Kristuksen
        Henki . keskuuteensa vihollinen tahtoo aina kylvää eripuraisuuden ja riidan siemeniä . Ennen kaikkea hän kiusaa kutakin siihen hairaahdukseen , mihin tämä luonnostaan on eniten kernas ja mihion kukin on eniten taipuva henkiseen
        tilanansa nähden .


      • näin uskon
        Raamattu kunniaan kirjoitti:

        ihmisestä, joka ei usko ( syntien anteeksiantamukseen omalla kohdallaan )! Heikosta uskosta ( joka on jo usko ) Luther sanoo, että se luetaan jo Jumalalta voimaksi Perkelettä ja kuolemaa vastaan; se on kuin suitseva kynttilän sydän, jota Herra ei tahdo sammuttaa! Jeesus sanoi opetuslapsilleen: " Hamasta Johannes Kastajan päivästä niin tähän päivään asti kärsii Taivaan valtakunta väkivaltaa, mutta väkevät repivät sen heillensä". Näistä sanoista on L.L. Laestadius maininnut, että "väkevät" ovat ne heränneet ihmiset, jotka vastoin kaikkea omanvanhurskauden saarnaa mahdottomuudesta, uskon kautta omistavat Kristuksen sovintotyön ja sen kautta Taivaanvaltakunnan itsellensä! Tätähän uskominen juuri tarkoittaa sanan varsinaisessa merkityksessä ja jolla ei tällaista uskoa ole, on ulkona Taivaanvaltakunnasta; muuta tietä Jumalan luo ei yksinkertaisesti ole.

        Uskoni on tosi usein heikko,kuin hiipuva tuli.Olen siitäkin huolimatta uskomassa ainoastaan Rakkaan Taivaan Isän päälle joka Ainoan Poikansa uhrasi hirvittävään kidutukseen että me saisimme Elämän.Hän maksoi koko maailman synnin,kokonaan!Ken elävästi siihen uskoo,tulee perimän Taivaan Valtakunnan.Jokaikinen maan päällä kuka uskoo ja syntinsä vie Golgatalle Hänen jalkoinsa juureen,on pelastettu,Amen.uskokaa kaikki vaikka epäilykset meitä hyvin usein kiusaavat ja ahdistavat.Jumala on väkevä Herruudessaan,Isän,Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,Amen jälleen.


        Liekkiä on monta,
        valo on yksi
        Hän yhdistää meidät. liekin lämpöä kaikille ja rakkautta t peppiina


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1353
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      909
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      47
      795
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      769
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe