Tuohi MasterCard

siru-

Tervehdys. Onko kellään kokemuksia tuon kortin hakemisesta ja myöntämisestä? Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista.

23

13466

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velkaantunut

      Eipä tuon hakeminen ja näköjään myöntäminenkään mitenkään ihmeellistä ollut. Ihan täytin lomakkeen huonekalukaupassa jossa määriteltiin luottolimiitti ja kysyivät oikein tulojakin , myyjä pisti sen samantien menemään kortinmyöntäjän järjestelmään - hups viiden minuutin kuluttua tuli päätös ja tervetulotoivotukset velalliseksi tuottamaan rahaa yhdelle rahoituslaitokselle.

      Helppoa kuin heinän teko , tuo velkaantuminen nääs!

      Toki tuo varsinainen fyysinen kortti tuli sittemmin (olikohan parin viikon sisällä?) postin kautta tunnuslukuineen. En ole sitä sen jälkeen kertaakaan edes käyttänyt mutta näyttää tuo olevan käytettävissä nettipankissa limiitteineen. Näköjään.

    • on

      Edellinen tuossa jo mainitsikin, että kortin saa nopeasti käyttöön vastaamalla muutamiin kysymyksiin jne - siis tietenkin, jos on tuloja eikä ole luottohäiriöitä. Itselläni tuo meni aivan vastaavasti, mutta fyysistä korttia ei ole vielä tullut vaikka ostokseni tein yli puoli vuotta sitten. Myöskään laskuja ei ole näkynyt vaikka sain "ostamani" tuotteen saman tien mukaani. Tähän saakka ainakin hyvin edullinen kortti, suosittelen :)

      Tietääkö muuten kukaan, että kuinka kauan tuon laskun voi lähettää, että se täytyy maksaa, kai siinä nyt joku raja on? Ajattelin vaan, että jos multa kuitenkin halutaan rahaa. Itse en kyllä laskun perään aio kysellä, koska liikkeessä nimenomaan mainittiin, että se tulee postin kautta. Niin ja jos vaikka posti olisi hukannut sen niin kai nyt tuossa ajassa olisi muutama karhukirje tullut? Vaan ei ole tullut mitään postia kyseisestä liikkeestä eikä kyseiseltä rahoitusyhtiöltä.

      • Vilkaiseppa Tuohen korko....... Itselläni olevassa ammattiliiton luottokortissa korko 6,1%, kannattaa vinguttaa...


      • korkeet korot!
        ala13 kirjoitti:

        Vilkaiseppa Tuohen korko....... Itselläni olevassa ammattiliiton luottokortissa korko 6,1%, kannattaa vinguttaa...

        Tuohen korko on huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi OP:n Visassa. Visassa näyttää olevan vajaa 8,5% ja Tuohessa vastaava yli 13%.

        Ei Tuohikorttia voi suositella hyvällä omalla tunnolla kenellekään.


      • virallisesti
        korkeet korot! kirjoitti:

        Tuohen korko on huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi OP:n Visassa. Visassa näyttää olevan vajaa 8,5% ja Tuohessa vastaava yli 13%.

        Ei Tuohikorttia voi suositella hyvällä omalla tunnolla kenellekään.

        >OP-Visa
        https://www.op.fi/op?cid=150033564&srcpl=4

        OP-Visan luotossa kaikki luottokustannukset huomioiva todellinen vuosikorko on 10,84 %, kun luottoa on käytössä 2000 euroa (07/09). Todellinen vuosikorko koostuu kuukausimaksusta (2,50 e/kk), tilinhoitopalkkiosta 3,50 e/kk ja korosta (3 kk euribor 7 prosenttiyksikköä).
        -------------------------------------------------------

        S-pankin Visa
        http://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/kortit/fi_FI/s_etukortti_visa_credit/

        Eräpäivän jälkeen luotosta perittävä vuotuinen korko on 3 kk:n euribor-korko 6,00 % -yksikköä. Luoton todellinen vuosikorko laskettuna 2 500 euron keskimääräiselle luotolle on 6,893 % (07/2009).
        ======================================

        Op on korko 10,8 % ja S-pankilla 6,8 % muistit väärinpäin.

        Op korko tulee suureksi kortin ja tilin muista maksuista,
        Op korkoa voi kyllä pienentää, tallettamalla esim. 50 000 € ja maksamalla kuluja siitä saatavalla bonuksilla.


      • Snakedus
        virallisesti kirjoitti:

        >OP-Visa
        https://www.op.fi/op?cid=150033564&srcpl=4

        OP-Visan luotossa kaikki luottokustannukset huomioiva todellinen vuosikorko on 10,84 %, kun luottoa on käytössä 2000 euroa (07/09). Todellinen vuosikorko koostuu kuukausimaksusta (2,50 e/kk), tilinhoitopalkkiosta 3,50 e/kk ja korosta (3 kk euribor 7 prosenttiyksikköä).
        -------------------------------------------------------

        S-pankin Visa
        http://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/kortit/fi_FI/s_etukortti_visa_credit/

        Eräpäivän jälkeen luotosta perittävä vuotuinen korko on 3 kk:n euribor-korko 6,00 % -yksikköä. Luoton todellinen vuosikorko laskettuna 2 500 euron keskimääräiselle luotolle on 6,893 % (07/2009).
        ======================================

        Op on korko 10,8 % ja S-pankilla 6,8 % muistit väärinpäin.

        Op korko tulee suureksi kortin ja tilin muista maksuista,
        Op korkoa voi kyllä pienentää, tallettamalla esim. 50 000 € ja maksamalla kuluja siitä saatavalla bonuksilla.

        Ehkä Tuohi kortti tarjoaa aina 10kk korotonta maksu-aikaa... Itselleni ei ainakaan ole tullut Op.tä tarjousta moiseen....


      • nyt

        mulle on käynyt samoin pari kuukautta sitten, ei korttia eikä laskua.. Saitko koskaan laskua tai korttia?


    • ihme homma

      Itse ostin tuotteen kaupasta ja kaupantekohetkellä laskutus meni tuohi kortin kautta eli tehtiin sopimukset yms yms. Kuitenkaan itse korttia tai laskua ei ole koskaan tullut. Tästä on aikaa nyt puoli vuotta. Tuotteen sain kuitenkin heti kotiin.
      Myöskään verkkopankissani ei kyseistä korttia näy.

      Eli siis koko kaupanteosta minulle ei jäänyt kuin kaupan kuitti ja tuohisoppari.

      Mitä ihmettä? Juokseeko siellä taustalla korot ja 5e/kk tilinhoitomaksu vaikka mitään tilinumeroa minulla ei olekkaan.. sopimuksessa lukee kyllä kortin numero mutta itse korttia ei ole eikä mitään tilinumeroa mihin laskun voisi maksaa.

      • ???

        Mulla on ihan sama homma käynyt... puoli vuotta sitten tehty sopimus, josta jäi käteen kauppasopimus liikkeestä sekä tuohisopimus. Kuitenkaan korttia saati laskua ei ole kuulunut?!

        Tuttavani on joskus ottanut kyseisen kortin ostoksen yhteydessä ja hänelle kortti on tullut muutaman päivän kuluttua ostoksesta. Ja laskukin silloin, kun eräpäivän siirto oli sovittu...

        Myöskään nettipankissa ei tosiaan kyseistä korttia näy. Tässä vain mietin, että kauankohan laskua pitää odotella ja luulis että liikkeessä on jo tehty jotain inventaariota tms jossa olisi huomattu laskuttamattomat tavarat ja alettaisiin peräämään omia pois...


      • ...
        ??? kirjoitti:

        Mulla on ihan sama homma käynyt... puoli vuotta sitten tehty sopimus, josta jäi käteen kauppasopimus liikkeestä sekä tuohisopimus. Kuitenkaan korttia saati laskua ei ole kuulunut?!

        Tuttavani on joskus ottanut kyseisen kortin ostoksen yhteydessä ja hänelle kortti on tullut muutaman päivän kuluttua ostoksesta. Ja laskukin silloin, kun eräpäivän siirto oli sovittu...

        Myöskään nettipankissa ei tosiaan kyseistä korttia näy. Tässä vain mietin, että kauankohan laskua pitää odotella ja luulis että liikkeessä on jo tehty jotain inventaariota tms jossa olisi huomattu laskuttamattomat tavarat ja alettaisiin peräämään omia pois...

        Kuinka monta kuukautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa sinulle on myyty tuotteen mukana?

        Itse aikanaan jostain kodinkoneliikkeestä ostin pesukoneen 3kk kuluttomalla maksuajalla, ja vasta ensimmäisen lasku yhteydessä tuli sitten korttikin kotiin.

        Mitään kuluja tuosta ei tullut kuten oli sovittu, ja sen takia korttiakaan ei voinut kotiin lähettää aikaisemmin. (Muutenhan sitä olisi voinut käyttää tavallisena luottokorttina ja aiheuttaa itse niitä kuluja...)


      • ...
        ... kirjoitti:

        Kuinka monta kuukautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa sinulle on myyty tuotteen mukana?

        Itse aikanaan jostain kodinkoneliikkeestä ostin pesukoneen 3kk kuluttomalla maksuajalla, ja vasta ensimmäisen lasku yhteydessä tuli sitten korttikin kotiin.

        Mitään kuluja tuosta ei tullut kuten oli sovittu, ja sen takia korttiakaan ei voinut kotiin lähettää aikaisemmin. (Muutenhan sitä olisi voinut käyttää tavallisena luottokorttina ja aiheuttaa itse niitä kuluja...)

        2kk eräpäivän siirto oli kyseessä ja sopimuksen teosta kulunut nyt yli puoli vuotta..


    • velaton ja varaton

      Nordea pankki on kuin kolikkopelit.con. Se markkinoi TUOHTA myös iäkkäille ihimisille ja väittää ettei ikä ole kriteeri jolla kortteja voidaan olla myöntämättä.

      Pysyn todella kaukana tuosta paskasta!

      • kauaksi nordeasta

        Täydennänpä omaa vastaustani joka koskee koko Nordapankkia.

        Siis tuota tuohi-korttia tarjotaan muun asiakirjapostinmukana myös iäkkäälle asiakkaalle. Luusisi tuollaisen suodattamisen olevan mahdollista, että tiliotteen mukana ei tulisi mitää markkinointia. Paperiset tiliotteet ovat vain iäkkään asioiden hoidossa kätevämpiä kuin e-posti, jonka kanssa tässä tapauksessa joudutaan tulostamaan, ja se vasta on kallista.


    • Leeni

      Tuumin millaisia tuloja kortin saaminen vaatii.. Onko mitään saumaa saada korttia 1200e/kk nettotuloilla?

      • EsaL-74

        Pitäisi onnistua, jos ei ole muita velkoja. Ei ne tosin niitä tarkista, eli hakuun voi valehdella mitä huvittaa.. ai ainakin tonnin luottorajan sai ilman tiedusteluja tilinauhan perään. Uskoivat sanaani. Luottotiedot pitää tietenkin olla kunnossa.

        En kyllä tiedä, onko järkevää ottaa tuollainen läpyskä jos oma tilipankki ei korttia anna. Korot kuitenkin jonkin verran suuremmat.

        Tuohessa on hauska ominaisuus: hintavakuutus. sinulla on 30 päivää ikaa hakea vakuutuskorvausta, jos löydät jostain saman tuotteen halvemmalla kuin itse ostamasi.

        Eli Osta jotain Stockalta ja käy katsomassa mitä se maksaa vaikka jossain Tokmanni-konsernin myymälässä. Tai Tuurin ostoshelvetissä... ???


      • luottotiedot ok

        Minulla on tuon verran bruttoeläke. Kyllä minä olen Tuohen saanut, minulla on myös MasterCard sekä S-pankin Debit/Credit kortti. Olen siis eläkkeellä. Luulenpa, että nuo korttien saamiset ovat kiinni vain luottotiedoista. Jos ne on menetetty, korttia tuskin saa!


    • Älä vaan hanki

      Minä ostin itselleni puhelimen liikkeestä ja tein siinä samalla tuohi sopimuksen. Kortti tuli 2viikon sisään mutta ainoat laskut mitä olen saannut on kaksinkertaisia sovittuihin eriin plus vielä korot hoitamattomista laskuista...? Ja kyllä olisin huomannut jos normaaleja laskuja olisi tullut..

    • Mikä on totta?

      Tein Tuohi-kortti sopimuksen huonekaluliikkeessä. Itse kortti ei vielä ole tullut, mutta olen yrittänyt ottaa selvää, että mikä nyt pitää paikkansa. Sain mukaani esitteen, jossa lukee, että todellinen vuosikorko laskettuna 2000 € lainalle on 14.06 %. Tuohen sivuilla lukee kuitenkin, että todellinen vuosikorko käytössä olevalle 1500 € lainalle on 22,4 %. Eikä tuo 500 € nyt niin paljon voi vaikuttaa... ymmärtääkö joku muu, mitä tuo tahtoo tarkottaa??

    • MC raha

      Offtopic: Jos Tuohi kortilla nostaa rahaa automaatista, nostaako MC creditillä, vai pankkikortilla? Meneekö nosto sille "ns" maksuaika puolelle jos nostaa MC credittillä, eli maksu seuraavan laskun yhteydessä.

      • näin

        No jos credit puolelta nostaa niin niinhän sen on pakko, mutta eihän siinä kortissa muuta puolta pitäis ollakaan.


    • juden raus

      Itse en saanut korttia 1000 eurolle ostos olisi ollut 539 e. Tulot 35 tonnia vuodessa. Ei velkkaa senttiäkään ja luottotiedot kunnossa. Sama tuntuu olevan joka paikassa.
      Kun on elänyt sillä mitä on ja lisäksi pärjännyt omillaan niin luoton antajat ihmettelevät miten kukaan ei ole antanut tai miksi nelikymppisellä ei ole luottokortteja.

      • jurmunen

        hah, itellä tosi epämääräset tulos ja sain tosiaan 2000 eurolle. :)


    • Tuohi Mastercardista

      Onko totta,että Tuohi Mastercardissa oleva varoitus on voimassa aina.Ja uutta Tuohi Mastercardia ei lähetetä enää.Sittenkun Tuohi Mastercardin voimassa olo on loppunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe